Ik ben van plan even een pctje flink te 'kietelen'. Heb dingen gezien en gelezen over het echte koelwerk zoals slaolie en droogijs. Ik zit nu dus met een paar vragen. Ik had zelf een ideetje, om een soort van dubbele case te bouwen:
Een metalen bak waar de pc net inpast, die je volgiet met slaolie.
Daaromheen een grotere metalen bak die je volgiet met droogijs.
Een buis vanuit de grote bak die doorloopt in de kleinere bak gevuld met slaolie die met de bodem tegen de cpu aanzit. Hier kan het droogijs de cpu mee coolen. (uiteraard is de buis alleen open in het gedeelte waar droogijs inzit
(maak nog wel een paar simpele tekeningetjes van hoe ik het bedoel)
Het enige probleem zou kunnen zijn, dat de slaolie bevriest, wat niet bepaald fijn is voor het bakbeestje. Een paar pompen erin zou de slaolie misschien nog kunnen redden. (Heb ik verder niet zo veel verstand van)
Dus ik vraag me af hoe en of ik dit zou kunnen uitvoeren.
Verder zou ik nog willen weten wat voor cpu ed ik hier het best voor kan gebruiken, ivm warmte.
Ik zat zelf te denken aan een Amd Athlon 1,4 Ghz of hoger.
Ik wil 'm behoorlijk hoog clocken omdat ie luchtgekoeld (in een bigtower) en met een beetje succes al naar ong. 2 ghz kan worden gekieteld, met waterkoeling ook naar minimaal 2 ghz en in normale slaolie de 2,4 ghz moet kunnen halen.
Ik zit dus te denken aan 2,8 ghz
Ik sta open voor kritiek en ideen.
Een metalen bak waar de pc net inpast, die je volgiet met slaolie.
Daaromheen een grotere metalen bak die je volgiet met droogijs.
Een buis vanuit de grote bak die doorloopt in de kleinere bak gevuld met slaolie die met de bodem tegen de cpu aanzit. Hier kan het droogijs de cpu mee coolen. (uiteraard is de buis alleen open in het gedeelte waar droogijs inzit
(maak nog wel een paar simpele tekeningetjes van hoe ik het bedoel)
Het enige probleem zou kunnen zijn, dat de slaolie bevriest, wat niet bepaald fijn is voor het bakbeestje. Een paar pompen erin zou de slaolie misschien nog kunnen redden. (Heb ik verder niet zo veel verstand van)
Dus ik vraag me af hoe en of ik dit zou kunnen uitvoeren.
Verder zou ik nog willen weten wat voor cpu ed ik hier het best voor kan gebruiken, ivm warmte.
Ik zat zelf te denken aan een Amd Athlon 1,4 Ghz of hoger.
Ik wil 'm behoorlijk hoog clocken omdat ie luchtgekoeld (in een bigtower) en met een beetje succes al naar ong. 2 ghz kan worden gekieteld, met waterkoeling ook naar minimaal 2 ghz en in normale slaolie de 2,4 ghz moet kunnen halen.
Ik zit dus te denken aan 2,8 ghz
Ik sta open voor kritiek en ideen.