Toon posts:

[FLASH] Pixelate van foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
via google vond ik bij toeval dit script.

http://store.jumpeye.com/pixelate/index.html

wanneer je dit script koopt, kun je shapes erin doen..en deze op zo'n manier laten weergeven.
bij dit script is het niet mogelijk om foto's (jpgs en gifs) daarin te gebruiken.

weet iemand of dat überhaubt mogelijk is met flash 8? en iemand een voorbeeld? of tutorial?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

De reden dat het niet gaat met foto's (of beter gezegd; het is misschien te CPU-intensief voor foto's) is omdat je dan eerst alle kleurwaarden moet gaan opvragen van elke pixel. Vervolgens pak je van een klompje van 2x2 de gemiddelde kleurwaarde, verwijdert het 2x2 klompje en zet er een vierkant voor in de plaats met de gemiddelde kleur. Je eindigt dan met een hele hoop 2x2 vierkantjes. Die ga je weer vernietigen; pak 4 van deze vierkantjes (2 x 2), vraag kleuren op, bereken gemiddelde, klaar.

Je kunt valsspelen door niet de gemiddeldes op te vragen maar van de kleuren de minst visueel opvallende waarde te nemen (e.g. de meest donkere) - zo krijg je geen beelden die de epileptische bevolking laten schuimbekken. Dit is hoe een SNES het volgens mij ook doet.

Een hoop dingen in Flash zijn qua techniek leuk af te kijken van oudere consoles, omdat daar een paar hele goede ideetjes qua optimalisatie zijn uitgevonden.

Het is in ieder geval niet zo maar een functie of optie; er komt programmeerwerk aan de pas. Aan de slag dus.

Bij grotere JPG plaatjes zit je dus wel met een behoorlijke polygon-count, ook al ga je pas tekenen bij 2x2. Bij dit voorbeeldscript vallen de voorbeelden qua complexiteit en kleurdichtheid nog mee - je krijgt maar 2 keuzes, gekleurd of doorzichtig.

[ Voor 23% gewijzigd door Yoozer op 24-01-2006 17:16 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:07:
weet iemand of dat überhaubt mogelijk is met flash 8? en iemand een voorbeeld? of tutorial?
Tuurlijk is het mogelijk met Flash8, de vraag is alleen of je processor en / of je kennis het gaan trekken ;)

Voorbeelden en tutorials doen we eigenlijk niet aan, wellicht handiger om zelf (met de juiste steekwoorden) te zoeken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Zeker mogelijk!

Begin ermee en wanneer je er niet uitkomt wil ik (en anderen vast ook wel) je best helpen!

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb dit al een keer gedaan in Flash. Het is alleen al een tijdje geleden in versie 6 of 7. Prestaties waren om te huilen en heb het toen opnieuw gedaan in Java. Helaas heb ik het project niet meer. Om de prestaties wat beter te maken heb ik toen niet het gemiddelde genomen van een blok, maar gewoon de kleur van 1 punt midden in het blok en die aan het blok toegekend. Het gaat met zo'n snelheid dat je het verschil bijna niet ziet, behalve in prestaties dus ;)

Het is dus wel goed mogelijk, met de huidige computer configuraties zal het misschien wat beter gaan, maar ik zou er niet al te veel van verwachten.

[ Voor 28% gewijzigd door Fles op 25-01-2006 12:27 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-04 00:29

alienfruit

the alien you never expected

Je kan hiervoor Flash 8 gebruiken, en dan met name de nieuwe BitmapData functionaliteit. Dit is een beetje te vergelijken met imaging lingo van Director. Maar goed, misschien bedoel je zoiets? http://www.senocular.com/flash/source.php?id=0.189
Pagina: 1