OpenOffice/NeoOffice voor Intel iMac

Pagina: 1
Acties:

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-01 05:40
Ik heb een Intel iMac en wil daar een office pakket op hebben. Ik heb OpenOffice gedownload en geinstalleerd. Als ik dan op het openoffice icoon klik in de Dock, dan gebeurt er helemaal niks. Als ik NeoOffice probeer te installeren, dan rijg ik een foutmelding dat het een onbekend formaat is? :?
Kan het zijn dat beide pakketten nog niet geschikt zijn voor een Intel Mac (dan zou het toch moeten draaien met Rosetta)? Of is er iets anders aan de hand?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
OpenOffice vereist X11.. Heb je dat wel geinstalleerd?

Liege, liege, liegebeest!

• DutchAddick
cailin_coilleach schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:15:
hhhm, nee. Ga ik dat eens proberen.

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

cailin_coilleach schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:15:
Wrom wordt X11 eig niet standaard meegeïnstalleerd als er toch zoveel mensen zijn die het nodig hebben?

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 10:49
Ik heb sinds vorige week woensdag m'n Intel iMac, en heb al vrij snel geprobeerd X11 te installeren om dus idd OpenOffice en Gimp te kunnen installeren, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Mijn vermoeden is dat de X11 die je via de website van Apple kan downloaden niet compatible is met de Core Duo, want na installatie willen de apps die het vereisen niet draaien. Een andere optie is via Fink X.org installeren, maar de developers van Fink schrijven op hun site dat pas over een paar weekjes ze de nieuwe versie van Fink met Intel ondersteuning klaar zullen hebben. Ik ga dus maar daar op wachten, in de tussentijd gebruik ik wel de evaluatieversies van MS Office en Apple iWorks :P

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Platypussy schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:36:
Ik heb sinds vorige week woensdag m'n Intel iMac, en heb al vrij snel geprobeerd X11 te installeren om dus idd OpenOffice en Gimp te kunnen installeren, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Mijn vermoeden is dat de X11 die je via de website van Apple kan downloaden
Nee, de X11 die je voor Tiger nodig hebt staat op je installatie DVD. De online variant is voor 10.3 (panther).

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Platypussy
Oh daar heb ik 'm nog niet kunnen vinden, heb wel de dev tools er vanaf geinstalleerd. Zo nog maar 'ns kijken.. :)

edit:
Ik kan geen X11 op de Tiger DVD vinden; er is een optie op gebundelde software toe te voegen, maar daar staat het in elk geval niet bij. In de Xcode map staat nog wel een X11 SDK, maar daar is niet X11 zelf in te vinden.

[ Voor 53% gewijzigd door Platypussy op 24-01-2006 22:34 ]

• Liegebeest
Wrom wordt X11 eig niet standaard meegeïnstalleerd als er toch zoveel mensen zijn die het nodig hebben?
Omdat het toch niet zo veel mensen zijn die het nodig hebben :) Het zijn alleen mensen die UNIX apps willen draaien of willen weer geven op het scherm.

• Platypussy
Ik heb gelezen dat het OpenOffice team bezig is met een native OSX versie die zonder X11 gedraaid kan worden; maar aangezien de ontwikkeling van OO.o al niet supersnel gaat denk ik dat we ook op deze versie wel even moeten wachten. Er is ook nog steeds geen versie 2.01 voor OSX.
NeoOffice is nog gebaseerd op de 1.x versie van OO.o, en ik vind de 2.0x versie toch wel zoveel verbeteringen hebben dat ik niet echt een stap terug wil nemen.

• DutchAddick
Dus beide applicaties hebben dus zo hun nadelen voor de Max.
Is er nog een alternatieve Office suite? Het gaat me met name om het werken met Excel bestanden.

• Madthijs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-01 20:00
http://eric.bachard.free....work-is-not-finished.html

Het is een 'alpha', zou je kunnen proberen.

Pigs have flown...

• Platypussy
Bedankt voor de tip; ik ga 'm meteen proberen! :)

• DutchAddick
superjohn schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:09:
Dus beide applicaties hebben dus zo hun nadelen voor de Max.
Is er nog een alternatieve Office suite? Het gaat me met name om het werken met Excel bestanden.
Ik bedoel natuurlijk Mac 8)7

Verwijderd

Misschien te oud topic om te kicken maargoed.
Ik heb X11 geinstalleerd van de Tiger DVD en OO 2.3, nu start bij het openen van OO ook X11 en die komt meteen met een terminal venster. Hoe zorg ik er voor dat bij het laden van X11 hij geen terminal venster weergeeft en zich automatisch verschuild in het dock?

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik heb geen terminal venster bij NeoOffice 2.0 Alpha 4
Check het ff http://www.planamesa.com/neojava/en/index.php
http://neowiki.sixthcrusade.com/index.php/NeoJInfo

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Liegebeest
Dat komt omdat NeoOffice geen X11 nodig heeft. NO draait gewoon onder Aqua...

Wat betreft het automagische opstarten van een Xterm onder X11 -> daar heb ik ook nooit een oplossing voor gevonden helaas :(

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

cailin_coilleach schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:57:
Dat komt omdat NeoOffice geen X11 nodig heeft. NO draait gewoon onder Aqua...

Wat betreft het automagische opstarten van een Xterm onder X11 -> daar heb ik ook nooit een oplossing voor gevonden helaas :(
- Open Terminal
- Kopieer /etc/X11/xinitrc (of /etc/X11/xinit/xinitrc, weet het even niet zeker) naar je home-directory als .xinitrc -> cp /etc/X11/xinitrc ~/.xinitrc
- Open het document in vim: vim ~/.xinitrc
- Haal de regel weg waar xterm in staat door naar de betreffende regel te gaan en twee keer op de 'd'-toets te klikken
- Sla het bestand op en sluit vim af: [esc] en vervolgens: ':x' (zonder de aanhalingstekens).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Liegebeest
Flipneus = cool :)

Stom dat ik daar niet aan had gedacht...

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Ik heb sinds gisteren Alpha 4 van NeoOffice draaien. Tot nog toe draait die prima. Ik moet toegeven dat ik tot nog toe alleen sporadisch het exel component gebruikt hebt, maar voor mij is het voldoende.
Gewoon even proberen dus :Y)

• 2nosedt
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Ik heb zelf geen problemen met OpenOffice (probeer dat op dit moment niet te installeren), maar vraag me nu wel af hoe ik X11 installeer.
Ik heb die optie alleen gezien toen ik Mac OSX ging installeren, en ik krijg het idee dat ik er alleen op kan zetten als ik een schone install doe.
Is er een manier waarop ik X11 vanaf de DVD kan installeren, en dan zonder op te starten vanaf de DVD?

musica | fotografica | amalia

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
2nosedt schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:20:
Ik heb zelf geen problemen met OpenOffice (probeer dat op dit moment niet te installeren), maar vraag me nu wel af hoe ik X11 installeer.
Ik heb die optie alleen gezien toen ik Mac OSX ging installeren, en ik krijg het idee dat ik er alleen op kan zetten als ik een schone install doe.
Is er een manier waarop ik X11 vanaf de DVD kan installeren, en dan zonder op te starten vanaf de DVD?
Bij mij stond er op de dvd geloof ik gewoon een mapje X11 oid. Was makkelijk te vinden in elk geval...

Gebruik zelf op dit moment trouwens NeoOffice 2.0 Alpha 4, en die bevalt wel. Enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is hoe je de verschillende apps apart opstart. Als ik nu Neooffice run, start hij de writer, en kan ik daarna pas een spreadsheet of iets anders openen... Vind ik wel een beetje omslachtig

• 2nosedt
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Nu zie ik het.. er stond gewoon een programma Optional Installs bij. Helemaal kippig geweest i guess :)

musica | fotografica | amalia

Pagina: 1