Toon posts:

[Advies] Laptop keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie door de bomen de laptops niet meer. Heb wel wat dagen nu onderzoek gedaan naar wat laptops, maar weet niet wat nou verstandig is om te kiezen. Heb al wel een opsomming gemaakt van wat laptops die mij aanstaan. Wat betreft eisen heb ik het volgende:

- 15,4 Inch scherm
- 512MB geheugen
- DVD-brander
- Max. 950,- euro.

De opsomming die ik heb gedaan is als volgt:

Dell Inspiron 6000

Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/emea/products/insp/icons/6000.jpg

Specs:
Intel® Pentium® M Processor 735A (1.70GHz 2MB L2 cache 400MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005
15.4" Wide Screen UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) TFT Panel
512MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x256)
Internal Keyboard (US Intl)
ATI Mobility™ Radeon® X300 64MB HyperMemory®
60GB (5.400rpm) IDE harde schijf
NL - Modem & Adapter
8X DVD+/-RW with Software (No Media)
Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Voeding AC Adapter D-Series 65W Power Cord
Primaire Batterij Primaire 6 Cell 53 WHr batterij

Prijs 899,-

Compaq Presario V4220EA

Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/inl/images/products/normal/733/product-530733.jpg

Specs

Microsoft® Windows® XP Home Edition
Intel® Centrino® Mobiele Technologie
Intel® Pentium® M Processor 725A 1,60 GHz , Level 2 cache 2 MB, 400-MHz bussnelheid
Intel® Pro/Wireless 2200 802.11b/g geïntegreerd wireless LAN
512 MB DDR2 533 MHz Ondersteunt tot 2 GB DDR-geheugen
60 GB EIDE vaste schijf, ATA 100 4200 rpm
LightScribe DVD-Writer, twee formaten (±R, ±RW) met ondersteuning voor Double Layer
6-in-1 geheugenkaartlezer (xD, SD, Smart Media, Memory Stick, Memory Stick Pro, Multimedia Card)
10/100 LAN Ethernet geïntegreerd
Intel® Pro/Wireless 2200 802.11b/g geïntegreerd wireless LAN
Bluetooth® draadloos netwerk
4 USB 2.0; 1 IEEE 1394; 1 VGA 15-pins; 1 RJ-11; 1 S-video tv-uitgang; 1 RJ-45; 1 uitbreidingspoort 2 connector; 1 hoofdtelefoonuitgang; 1 microfooningang
IEEE 1394 interface
Eén ExpressCard/54 slot (ondersteunt ook ExpressCard/34)
15,4-inch WXGA high-definition BrightView breedbeeldscherm resolutie 1280 x 800
Intel® video media-accelerator 900 Tot 128 MB gedeeld videogeheugen
4 x AGP Enhanced video met 3D-prestaties
3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd
Altec Lansing® luidsprekers

Prijs Rond de 949,- euro

Acer Aspire 9503EwSMI

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookparadies.de/shop/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/1/acer_aspire_9500_p1.jpg

Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.7GHz(Dothan 740/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2,
17"WXGA CrystalBrite,
512MB DDRII RAM (1x 512),
80GB HDD, DVD-Dual double layer (slot-in),
8-cell LiIon,
56K modem,
Gigabit Lan & Wireless 802.11g,
5-in-1 card reader,
128MB ATI X700
Bluetooth

Prijs Rond de 949,- euro

Nu heb ik deze 3 eruit gepikt, alleen heb ik nog niet alles kunnen vergelijken qua andere merken. Ik durf ook niet te zeggen welk type van Fujitsu-Siemens, Asus of Sony concurrend is? Of misshcien hebben jullie nog tips qua notebooks voor me? Want met het aantal merken en types zie je echt door het bomen het bos niet meer.

Ik hoor het graag.

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Wat wil je gaan doen met je laptop, lijkt mij ten eerste een hele belangrijke vraag + wat is je budget?

FF van een ander forum afgeplukt:

Acer Aspire 5024wlmi
amd turion 64 ML-34 1.8 gh
512mb ddr
x700 grafische kaart
80gb hardeschijf

€1100,-

[ Voor 54% gewijzigd door Lostcuban op 24-01-2006 15:09 ]

My Specs | My BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Lostcuban schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:03:
Wat wil je gaan doen met je laptop, lijkt mij ten eerste een hele belangrijke vraag + wat is je budget?

FF van een ander forum afgeplukt:

Acer Aspire 5024wlmi
amd turion 64 ML-34 1.8 gh
512mb ddr
x700 grafische kaart
80gb hardeschijf

€1100,-
Budget is max. 950,- euro Dus de Aspire 5024wlmi valt helaas af. Het doel voor de laptop is voornamelijk Internet, Office, Mail, en wat lichte grafische zaken i.v.m. makelaardij opleiding. Dus hoeft geen krachtpatser te zijn, maar wel een redelijke grafische kaart is lijkt me geen overbodige luxe.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Ik heb zelf al bijna 3 jaar een Dell, aantal problemen mee gehad, maar service is echt ontzettend goed! Next-Business-day on-site heb je niet nodig, bij mij was het zo: Maandag opgehaald, vrijdag weer thuis! Snel genoeg lijkt me. Ik heb wel een all-risc garantie genomen omdat ik er nogal veel mee doet.

In de eerste instantie wilde ik ook gaan voor een laptop waar zo veel mogelijk op zit. Waar je echter naar moet kijken is of je het ook gaat gebruiken.

Als je kijkt naar wat het kost zou je niet zo snel voor de Dell gaan, omdat deze gewoon duur is voor wat er aan extra's op zit! Ik ben er alleen wat huiverig voor, want hoe meer erop zit voor bijna dezelfde prijs, wat kun je dan aan kwaliteit verwachten?

Dus wil je mijn advies, ga voor de Dell! De specs zien er wat beter uit in verhouding tot de rest, een snelle harde schijf is erg lekker, de videokaart is mee te leven, tenzij je extreem wil gaan gamen. Ik zou alleen wel voor 1GB geheugen gaan voor de 50 euro die deze Dell onder je budget zit! Met oog op de toekomst is dat wel erg handig!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Ben gister even naar de MM geweest om laptops in het echt te bekijken, daar vielen me een paar dingen op:

• Acer valt voor mij af, weinig vertrouwen in de kwliteit vergelijken met de andere merken daar.
• Fujitsu vond ik persoonlijk te plastic en niet mooi
• Asus heeft bij zijn goedkopere modellen een dikke balk aan de bovenkant van het scherm, vond ik ook helemaal niets.

De toshiba m70 serie sprong er bij bij positief uit, zag er degelijk en mooi uit, het scherm was prachtig en het tb was ook lekker.

Wel iets duurder dan de concurrentie, dat is dan weer een nadeel.

De dell ken ik niet dus kan ik weinig over zeggen.

Verwijderd

Is het niet mogelijk om net iets langer te sparen / laten sparen (als de laptop voor iemand anders is) om net dat beetje meer kwaliteit te kunnen kopen? (zo van die "goedkope" laptops geven zo'n wrang gevoel... het materiaal kan twijfelachtig zijn van kwaliteit, of anders de garantie regelingen wel (acer en dell schijnen niet zo'n goede afhandeling te hebben,n gelukkig heb ik geen ervaring hier mee :p)

voor iets van een 1150€ kan je namelijk al een asus of msi laptop krijgen met een turion erin, die voor zover ik zo uit mijn hoofd weet wel voldoet aan je eisen (en mss zelfs meer)... (die prijs komt van www.azerty.nl)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:23:
Is het niet mogelijk om net iets langer te sparen / laten sparen (als de laptop voor iemand anders is) om net dat beetje meer kwaliteit te kunnen kopen? (zo van die "goedkope" laptops geven zo'n wrang gevoel... het materiaal kan twijfelachtig zijn van kwaliteit, of anders de garantie regelingen wel (acer en dell schijnen niet zo'n goede afhandeling te hebben,n gelukkig heb ik geen ervaring hier mee :p)

voor iets van een 1150€ kan je namelijk al een asus of msi laptop krijgen met een turion erin, die voor zover ik zo uit mijn hoofd weet wel voldoet aan je eisen (en mss zelfs meer)... (die prijs komt van www.azerty.nl)
Het is in iedergeval niet mijn laptop, maar voor me zusje. Doorsparen zou een optie zijn geweest, waar het niet dat ze half februari dat ding nodig heeft. Dus het is nogal kortdag. Het is allemaal gekomen omdat haar laptop letterlijk te pletter gevallen is (handig die zusjes).

Zij is ook degene die beslist, alleen gaf ze dus al aan dat 950 de max is. Maar goed wie weet valt er iets te rekken qua prijs.

Qua dell heb ik zelf wel goede ervaringen, vandaar dat de Dell erop gekomen is. En ik ken de Inspiron 6000 zelf omdat me vriendin hem heeft. Dus vandaar dat die erbij staat. Enige nadeel aan Dell vind ik toch vaak de service/prijs en kwaliteit van de behuizing (voelt wat plastic achtig aan). Qua prestaties beviel het me wel.

Verwijderd

Ik zie dat je alleen Centrino laptops heb geselecteerd is dat een bewusten keuze ?

Overings heb ik best goed ervaring met de nieuwe acers, ze zijn snel niet echt duur, en worden veel verkocht.

En hebben zeker niet meer uitval dan de andere merken (gezien de oplage van de acer's is er wel veel uitval maar das in verhouding met de verkoop cijfers)

wat dacht je van een

AMD Sempron 3300+, Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA CrystalBrite, 512MB RAM (2x 256), 80GB HDD, DVD-Dual double layer, 4-cell LiIon, 56K modem, Wired & wireless Lan 802.11b/g, no FDD, no IEEE 1394, no S-video, no FIR, 128MB SIS shared

Let wel op deze heeft Geen IEEE 1394 en geen S-video

Prijs zo rond de 875 euro.

Die is echt wel snel en een crystalbrite is heerlijk om mee te werken.

Succes met zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:30:
Ik zie dat je alleen Centrino laptops heb geselecteerd is dat een bewusten keuze ?

Overings heb ik best goed ervaring met de nieuwe acers, ze zijn snel niet echt duur, en worden veel verkocht.

En hebben zeker niet meer uitval dan de andere merken (gezien de oplage van de acer's is er wel veel uitval maar das in verhouding met de verkoop cijfers)

wat dacht je van een

AMD Sempron 3300+, Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA CrystalBrite, 512MB RAM (2x 256), 80GB HDD, DVD-Dual double layer, 4-cell LiIon, 56K modem, Wired & wireless Lan 802.11b/g, no FDD, no IEEE 1394, no S-video, no FIR, 128MB SIS shared

Let wel op deze heeft Geen IEEE 1394 en geen S-video

Prijs zo rond de 875 euro.

Die is echt wel snel en een crystalbrite is heerlijk om mee te werken.

Succes met zoeken
Nee heb niet bewust voor Centrino gekozen, is denk ik gewoon toeval. Wat betreft de batterijduur bij die laptop die je noemt, lijkt me 4 cell wel een wat lichte batterij. Of vergis ik mij hier in? Crystalbrite lijkt me opzich wel handig maar is geen noodzakelijk iets.

Maar welk type noem je nu op? Dat is niet duidelijk namelijk.

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb zelf redelijk recent een Acer Aspire5002WLMi gekocht en ben er erg tevreden mee. Hij kost op dit moment 983 euro bij www.sallandautomatisering.nl

Specs:

AMD Turion 64 ML-30, 1,6Ghz, 1MB cache
1024MB geheugen
Onboard videokaart 64MB (shared)
Schermgrootte 15,4" *echt super fijn dat breedbeeld*
HDD: 100GB *weet het toerental niet zeker maar volgens mij is het 5400rpm*

Voor meer informatie ga naar http://sallandautomatiser...tinfo.php?pid=16497&tab=2

Verwijderd

Topicstarter
DamadmOO schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:47:
Ik heb zelf redelijk recent een Acer Aspire5002WLMi gekocht en ben er erg tevreden mee. Hij kost op dit moment 983 euro bij www.sallandautomatisering.nl

Specs:

AMD Turion 64 ML-30, 1,6Ghz, 1MB cache
1024MB geheugen
Onboard videokaart 64MB (shared)
Schermgrootte 15,4" *echt super fijn dat breedbeeld*
HDD: 100GB *weet het toerental niet zeker maar volgens mij is het 5400rpm*

Voor meer informatie ga naar http://sallandautomatiser...tinfo.php?pid=16497&tab=2
Ik zag deze pc toevallig net staan in het krantje van computerland en deze laptop is opzich wel interessant. Bied vrij veel voor zijn geld. Heb alleen 1 vraag erover, hoe zit het met de accu van de laptop? Gaat deze een beetje lang mee?

• DamadmOO
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:20:
[...]

Ik zag deze pc toevallig net staan in het krantje van computerland en deze laptop is opzich wel interessant. Bied vrij veel voor zijn geld. Heb alleen 1 vraag erover, hoe zit het met de accu van de laptop? Gaat deze een beetje lang mee?
Accu gaat redelijk lang mee. Als je het scherm op maximale helderheid zet dan is het ongeveer 2 uur en 30 minuten. Als je de helderheid 2 standjes lager zet (dan is het nog steeds erg goed te lezen) dan is het ongeveer 3 uur. Dit vind ik erg acceptable voor zo'n laptop.

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-02 21:46
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:14:
[...]

Budget is max. 950,- euro Dus de Aspire 5024wlmi valt helaas af. Het doel voor de laptop is voornamelijk Internet, Office, Mail, en wat lichte grafische zaken i.v.m. makelaardij opleiding. Dus hoeft geen krachtpatser te zijn, maar wel een redelijke grafische kaart is lijkt me geen overbodige luxe.
Als je bij Alternate voor deze laptop kijkt is hij daar slechts € 999. Je loopt zelfs het risico dat er een 100 GB schijf 5400rpm in zit ipv een 80 GB 4200rpm (die ervaringen had ik tenminste bij Alternate :P )

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:36:
[...]

Nee heb niet bewust voor Centrino gekozen, is denk ik gewoon toeval. Wat betreft de batterijduur bij die laptop die je noemt, lijkt me 4 cell wel een wat lichte batterij. Of vergis ik mij hier in? Crystalbrite lijkt me opzich wel handig maar is geen noodzakelijk iets.

Maar welk type noem je nu op? Dat is niet duidelijk namelijk.
Ik sprak over de 3005WLMi maar wat betreft accu duur heb je wel gelijk die is redelijk laag te noemen met 1,5 uur.

Maar er zijn dus tal van opties en is jammer dat je zus zegt 950 want de grens ligt eigenlijk net iets hoger naar mijn mening de schakel ligt eigenlijk op 1000 euro dan is er best wel wat te krijgen met veel meer mogeljkheden

Nou ja ging effe kijken en wat dacht je hiervan

ype:
Aspire 3025WLMi
EAN/Vendorcode:
LX.A4805.035

Artikelnummer:
017195

Kenmerken:
Klik op de afbeelding voor een grotere weergave
Klik op de afbeelding voor een grotere weergave

* AMD Sempron 3300+
* Microsoft Windows XP Home Edition SP2
* 15.4" TFT WXGA (Acer CrystalBrite)
* 512MB RAM (2x 256)
* 80GB HDD
* DVD-Dual Double Layer
* 8-cell LiIon
* 56K modem
* Wired Gigabit & wireless Lan 802.11b/g
* IEEE
* S-video
* Firewire
* ATI X700 128MB
* 6 in 1 card reader

Prijs 954 inc BTW

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe staat het trouwens met het merk Acer ten opzichte van andere merken? En dan voornamelijk service en garantie perikelen. Qua Dell weet ik dat je soms ff grof moet zijn, maar ze wel een goede service hebben als je ze eenmaal op de feiten hebt gewezen. (kost af en toe wat moeite).

En lees ook wat over AMD Turion, hoe is deze processor in verhouding met Intel zijn Mobile Centrino's? Ander iets wat me opvalt is dat Asus ook vaak aangeprezen word? Is dat merk wel wat? aangezien ik ze alleen ken van moederborden. En als Asus wat is, welke laptop is dan aan te raden?

Budget is overigens 1000,- euro geworden met klein beetje rek, ze zag zelf ook wel in dat ze iets meer moest uitgeven. Dus met een max. van 1100,- euro.

Verwijderd

Service van acer is standaard en is ook vaak meer de winkel die ertussen zit en of ze erachter aan gaan.

Wel is het mogelijk om bij acer tegen een schappelijke prijs beter serivece te krijgen net zoals bij dell
# Registratie mogelijk tot 90 dagen na aankoop van een Acer notebook
# Recht op technische ondersteuning per telefoon, fax of on-line gedurende de volledige looptijd van de uitgebreide garantie. (excl. Telefoonkosten)
# Reparatie binnen 5 werkdagen.
# 30% korting op de aanschaf van een reservebatterij voor de geregistreerde computer indien rechtstreeks aangeschaft via Acers klantenservice en betaald via creditcard.
# Recht op deelname aan speciale aanbiedingen en promoties bij geautoriseerde verkooppunten.
# Drie jaar inclusief ITW
# Gratis reparatie van ongevalschade (bij schermbreuk is een bedrag van € 100 plus BTW verschuldigd).

Bedrag 121 euro inclusief btw niet verkeerd lijk me niet verkeerd aangezien het feit dat je zus met laptops smijt :P

en deze in combi met de laptopbovegenoemd onder de 1100 euro blijft

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:24:
Service van acer is standaard en is ook vaak meer de winkel die ertussen zit en of ze erachter aan gaan.

Wel is het mogelijk om bij acer tegen een schappelijke prijs beter serivece te krijgen net zoals bij dell
# Registratie mogelijk tot 90 dagen na aankoop van een Acer notebook
# Recht op technische ondersteuning per telefoon, fax of on-line gedurende de volledige looptijd van de uitgebreide garantie. (excl. Telefoonkosten)
# Reparatie binnen 5 werkdagen.
# 30% korting op de aanschaf van een reservebatterij voor de geregistreerde computer indien rechtstreeks aangeschaft via Acers klantenservice en betaald via creditcard.
# Recht op deelname aan speciale aanbiedingen en promoties bij geautoriseerde verkooppunten.
# Drie jaar inclusief ITW
# Gratis reparatie van ongevalschade (bij schermbreuk is een bedrag van € 100 plus BTW verschuldigd).

Bedrag 121 euro inclusief btw niet verkeerd lijk me niet verkeerd aangezien het feit dat je zus met laptops smijt :P

en deze in combi met de laptopbovegenoemd onder de 1100 euro blijft
Dat is inderdaad een goede optie, zag zelfs dat de garantie bij sommige bedrijven slechts 99 euro was als extra voor 3 jaar. Dus het valt me reuze mee wat dat betreft.

Nog even een vraag welke Asus valt nou binnen het gestelde budget? En is ASUS wat?

Nog even de processor, AMD Turion of Intel Mobile Centrino? En qua aanraden videokaart, zijn daar nog grote verschillen in?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:33:
[...]

Dat is inderdaad een goede optie, zag zelfs dat de garantie bij sommige bedrijven slechts 99 euro was als extra voor 3 jaar. Dus het valt me reuze mee wat dat betreft.

Nog even een vraag welke Asus valt nou binnen het gestelde budget? En is ASUS wat?

Nog even de processor, AMD Turion of Intel Mobile Centrino? En qua aanraden videokaart, zijn daar nog grote verschillen in?
Die goedkoperen is waarschijnlijk de lite versie zonder schade verzekering.

Asus is een degelijk merk echter op school hoor ik regelmatig klachten over lange reperatie periodes. Oke die heb je bij acer ook wel maar niet met de reperatie service dan is gewoon 5 dagen (na jou zeggen ze maar daar kun je dan over klagen ;-))

Wat betreft de vergelijkingen van cpu kun je beste bij een cpu benachmark kijken, maar de Turion is snel maar is ook direct weer een duurdere processer en je zoekt het toch in de goedkope richting.

Je zult niet vlug een turion vinden binnne jou budget met ook nog eens een goede videokaart.

Qua videokaart is het altijd een goede keuze om een aparte videokaart te nemen dus niet shared, daarbij is een Ati kaart goed. En mag je met het budget blij zijn als er een aparte inzit en das al beter als welke shared dan ook dus zou als je een X700 of een oudere 9700 (uit mijn hoofd) erin hebt al best tevreden zijn.

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-02 21:45
Ik ben ook aan het kijken voor een Laptop in deze prijscategorie.
Voornamelijk om m'n vaders computerkennis op te vijzelen, maar ik moet er
natuurlijk zelf ook wat aan hebben. :)

Bij de Mediamarkt heb ik al wat modellen in het echt kunnen bekijken en ik
begrijp sindsdien weinig van het nut van een 15 inch breedbeeld schermpje.
Ik weet dat m'n vader meer vakantie foto's gaat bekijken dan breedbeeldfilms, namelijk.

Nu stond ook die Acer Aspire 9503EwSMI 17 inch breedbeeld er. (999 Euro bij MM)
Daar kun je best deftig een fotootje op bekijken :)

In tegenstelling tot wat er in de startpost staat zit er geen Ati grafische kaart in.
Het is Intel® 915GM integrated 3D graphics met 128mb shared.

Nu komt eindelijk de vraag:
De processor: Intel® Mobile Celeron® processor 370 (1.5GHz/1MB cache)
Ik kan geen review of vergelijking vinden over deze processor.
Natuurlijk is het moeilijk om een snelheidsvergelijking te maken tussen desktop en mobiele processors. Maar ik vraag het lekker toch :+
Volgens de verkoper kan je hem maal 2 doen, dus celeron 3 ghz desktopproc.
Lijkt me snel zat voor m'n pa en z'n vakantie fotos. Ik zou alleen wel balen als het uitpakken van bv.
een dvd-tje een uur duurt.

Die laptop is trouwens zo'n beetje overal in de aanbieding, dixons, vi-computers, dynabyte.

edit: de specs in de startpost kloppen niet: dat is de Aspire 9502WSMib die is een stuk duurder

[ Voor 7% gewijzigd door ToniBraxton op 25-01-2006 16:58 ]

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Verwijderd

Voor 999 euro een celeron aanschaffen zou ik nooit doen. das gewoon zonde van je geld die processer is echt lang niet zo goed als welke andere dan ook.

Bij centrino kun je het inderdaad ongeveer maal 2 doen, maar bij celeron weet ik het niet. Daarbij kun je een celeron niet vergelijken met een P4 of Centrino of wat dan ook.

Daarbij het nut van een 17" zou ik juist in twijfel trekken, je wilt een laptop omdat ie mobile is
niet omdat ie super groot en log is en dan is een 17" juist niet handig in een laptop

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-02 21:45
Mobiliteit is bij mij van ondergeschikt belang: hij komt gewoon op de keuken tafel :+
Echt als desktop vervanger.

Ik denk dat ik maar ga kijken naar een laptop met een gewoon scherm (geen breedbeeld) dan
zit ik in een lager prijssegment (15,4 inch) dan kan ik wat betere specs uitzoeken. Voor gewoon gebruik lijkt mij een breedbeeld scherm niet erg handig. (behalve 17 inch breedbeeld maar die worden algauw te duur :( )

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 08:14
Vieze Celeron basher :+ ....
Nee maar even serieus ;) , De Celeron M is niks anders dan dezelfde processor als de pentium M...

Maar de kleine verschillen..

-Celeron heeft 1 mb cache tov 2 mb cache ( Wat kwa performance bijna niks uitmaakt )
-Celeron M die mist speedstep en kan zich dus niet terugklokken als de pentium M... (Wat dit voor de batterij duur uitmaakt weet ik niet, aangezien een Celeron M toch wel rond de 2.5 a 3 uur kan met 1 volle accu lading.)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Aangezien ik geen goede test kan vinden waarbij de verschillende CPU's op vergelijkbare wijze getest worden.

Zal ik mijn mening over de Celeron bijschaven aangezien ik zelf niet met de celeron M heb gewerkt, maar wel met de Celorons van de desktop mark en daarbij vind ik ze slecht presteren.

Maar goed aangezien een M platform anders is en ik dit niet kan onderbouwen dat de celeron daarbij daadwerkelijk echt langzamer kan ik er niet over oordelen.

Maar als je me kunt laten zien in een test dat de verschillen echt minimaal zijn dan zie ik die graag ;) Want dan zal voortaan niet meer blaten of althand niet over dit onderwerp ;)

Verwijderd

Dark Master schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 07:54:
[...]

Vieze Celeron basher :+ ....
Nee maar even serieus ;) , De Celeron M is niks anders dan dezelfde processor als de pentium M...

Maar de kleine verschillen..

-Celeron heeft 1 mb cache tov 2 mb cache ( Wat kwa performance bijna niks uitmaakt )
-Celeron M die mist speedstep en kan zich dus niet terugklokken als de pentium M... (Wat dit voor de batterij duur uitmaakt weet ik niet, aangezien een Celeron M toch wel rond de 2.5 a 3 uur kan met 1 volle accu lading.)
i roger that ik heb zelf een celleron 1.3 M in mijn dell inspriron 6000 hangen en die presteerd boven verwachting goed _/-\o_ ik haal met de 90 Watt/uur accu zo`n 4,5 a 5 uur op een accu landing met scherm op low en wifi aan _/-\o_ ben der uitermate tevreden over :)

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 08:14
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:04:
Aangezien ik geen goede test kan vinden waarbij de verschillende CPU's op vergelijkbare wijze getest worden.

Zal ik mijn mening over de Celeron bijschaven aangezien ik zelf niet met de celeron M heb gewerkt, maar wel met de Celorons van de desktop mark en daarbij vind ik ze slecht presteren.

Maar goed aangezien een M platform anders is en ik dit niet kan onderbouwen dat de celeron daarbij daadwerkelijk echt langzamer kan ik er niet over oordelen.

Maar als je me kunt laten zien in een test dat de verschillen echt minimaal zijn dan zie ik die graag ;) Want dan zal voortaan niet meer blaten of althand niet over dit onderwerp ;)
Hehehe, check it ;) ... http://www.mobilityguru.c..._be_a_centrino/index.html

En dit is nog wel een 1.4 met een 1.3 verglijken ;) ...

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Topicstarter
Zo de keuze is gemaakt en besteld vandaag. Geheel onverwacht kreeg ik te horen van haar dat ze een Dell Inspiron 9400 had gezien in een advertentie. En ze wilde dus die, en opzich zijn prijs was vandaag erg gunstig. (tja je weet het nooit met Dell, die veranderd net zo snel als het weer).

Het is de volgende configuratie geworden:

Dell Inspiron 9400

Processor: Intel Duo Core Processor T2300 (1,66 Ghz, 2mb L2 cache, 677Mhz FSB)
Geheugen: 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Harddisk: 60GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
Scherm: 17" Wide Screen WXGA+
Videokaart: Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 128MB shared system memory
DVD-brander: 8 x DVD+/-R/RW brander
Batterij: Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
Netwerk: Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors
Bluetooth: Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module

En dat nu voor 1109,91 Incl. BTW en vandaag gratis bezorging erbij. (actie tevens is verdubbeling geheugen normaal 512mb)

Dus wat dat betreft denk ik dat het geen verkeerde laptop is geworden. En tja voor het geld een duo core is niet verkeerd.

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:04
Lijkt me een goede deal, zeker met die gratis bezorging vandaag (scheelt weer 89 euro).

Deze 9400 heeft wel een groot scherm, dus dat wordt wel flink zeulen als ze er veel mee op pad moet.

En het is wat jammer dat je bij Dell 60 euro moet bijbetalen voor 667 Mhz geheugen. om een en ander fatsoenlijk te laten lopen. De standaard uitvoering is net een Mercedes met een Volkswagen motor erin...

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

Verwijderd

Topicstarter
Wesco schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:42:
Lijkt me een goede deal, zeker met die gratis bezorging vandaag (scheelt weer 89 euro).

Deze 9400 heeft wel een groot scherm, dus dat wordt wel flink zeulen als ze er veel mee op pad moet.

En het is wat jammer dat je bij Dell 60 euro moet bijbetalen voor 667 Mhz geheugen. om een en ander fatsoenlijk te laten lopen. De standaard uitvoering is net een Mercedes met een Volkswagen motor erin...
Klopt vandaar dat iik voor het snellere geheugen heb gekozen voor haar. En aangezien ze max tot 1100 wilde gaan leek mij deze laptop wel een erg goede keus met wat hij kan. En wat betreft zeulen, tja ze weet hoe groot een 17 Incher is, maar vond ze geen probleem. Ze zag er meer voordeel in dan nadeel.

Enige wat ik wel zou willen weten waarmee de Dual Core mee te vergelijken is qua processor in desktops? Is daar een tabel voor?

• DamadmOO
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:44:
[...]

Ze zag er meer voordeel in dan nadeel.
Weight: Starting at 7.85 lbs. (3.56 kg). Weight shown is with 17" WXGA+ display, optical drive and 53Whr 6-cell battery.3

En dan heb je nog de 9-cell batterij ook. Dus dan wordt hij nog een stukje zwaarder. Hopelijk heeft je zus een goede ziekenfonds verzekering want haar rug gaat dit niet fijn vinden ;)
Pagina: 1