Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

expeditie; toyota of nissan, waardevast?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Dillema,

Ik ben op zoek naar een flinke 4x4 om enkele maanden boven de poolcirkel te trekken. Nu wil ik na dit avontuur de auto weer verkopen want zo'n grote wagen is zinloos in nederland.

Ik twijfel tussen een toyota landcruiser en een nissan patrol.

Welke van deze twee raden jullie aan met oog op betrouwbaarheid en of hij waardevast is.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik denk niet dat ze elkaar heel veel maken, maar mijn persoonlijke mening, de Toyota.
Uit mijn hoofd heeft deze meer grondspeling dan de patrol (ik kan me vergissen natuurlijk)

BMW 535D

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Wat mij opviel is dat de nissan over het algemeen een stuk goedkoper is. Waar komt dit prijsverschil vandaan?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:25

samo

yo/wassup

Ik zou kijken waar locals het meeste mee rijden: die auto kan namelijk waarschijnlijker gerepareerd wordenin geval van pech. Er is ten minste een grotere kans op reserve onderdelen die al aanwezig zijn, tweede hands onderdelen enz...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:34
Ik zou de waardevastheid van je auto niet als koopargument nemen.

Bij dit soort dingen ga je volgens mij kijken naar andere dingen:
- Waar rijdt de bevolking in?
- Wat verwacht ik van een auto?
- Waar kan je persoonlijk beter mee uit de voeten?
- Kan ik een auto aanpassen aan mijn eisen voor het gebied waar ik naar toe ga.
- Etc.

Naar mijn mening is het aanschaffen van de auto aan de hand van de verkoopwaarde nadien echt niet verstandig...

my 2 cents..

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:11

Klippy

Still Game

Wil je hem in Nederland kopen en verkopen?

Misschien is het voordeliger om het daar ergens te kopen, omdat ik denk dat daar de belasting wat lager is op dat soort auto's, omdat die gewoon nodig zijn daar en dus is het aanbod ook nog groter en heb je meer kans om hem te verkopen.

En dan zou ik me daar ook gewoon laten adviseren over welk type het moet gaan worden.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 14:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

landcruiser want toyota...

;)

¯\_(ツ)_/¯

• Chevy454
  • Niet online
Unimog 8-)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Heel simpel, om alle redenen, Toyota.
- Geen terreinwagen die er alleen maar zo uit ziet en niet echt meekomt als je dan ook echt de bagger in gaat.
- Betrouwbaar als geen andere 4x4 in deze prijsklasse
- Meer grondspeling
- Nissan patrols zijn niet echt waardevast
- Ligt aan de uitvoering, maar meestal is toyota zuiniger. Tenzij je de dikste uitvoering pakt.

Verder word en werd de patrol alleen maar gemaakt om "ook een jeep in de modellenlijn te hebben" in tegenstelling tot de landcruiser. Dit weet ik echter niet zeker en je kunt het van meerdere merken zeggen. Een ding weet ik zeker: met de Toyota ben je altijd tevreden :P

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28

Reinier

\o/

Exeditie :? ;)

Neem een Toyota Hilux, die overleeft alles (als we Top Gear mogen geloven)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Reinier schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:06:
Exeditie :? ;)

Neem een Toyota Hilux, die overleeft alles (als we Top Gear mogen geloven)
Zat ik ook te denken, is ook nog eens stukken goedkoper en je hebt een flinke laadbak.
Zelf met een hilux op Fraser Island gereden (werelds grootste zandeiland) en die dingen zijn perfect off road.

Wil je wat meer comfort op de weg zou ik voor de landcruiser gaan. In australia rijd 90% van de serieuze offroaders in een landcruiser, ze schijnen het summum van offroad wagens te zijn.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 18-11 14:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

MadMan schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:04:
Een ding weet ik zeker: met de Toyota ben je altijd tevreden :P
Vooral met een corolla GT _/-\o_

¯\_(ツ)_/¯

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Hilux is oppermachtig in Afrika, en onderdelen zijn er ook vrij makkelijk te verkrijgen omdat zijn broertje, verschillende types busjes daar ook in massa rondrijden.

Iemand heeft het eerder gezegd, kijk wat de bevolking rondrijdt, en ga daar voor. Koop verder een simpele motorversie. Turbodiesel, direct ingespoten diesel etc is allemaal leuk, maar in de middle of nowhere zul je nooit het probleem achterhalen zonder computer en de kans is groter dat het euvel (tijdelijk) wordt verholpen door iemand die een beetje verstand heeft van auto's.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Iblies schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:39:
Hilux is oppermachtig in Afrika, en onderdelen zijn er ook vrij makkelijk te verkrijgen omdat zijn broertje, verschillende types busjes daar ook in massa rondrijden.
.
Verwar je nu niet de hilux (4WD) met de hiace (busje)?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1