Toon posts:

Dell D600 harde schijf upgraden / vervangen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag de harde schijf van mijn Dell D600 een stukje gaan upgraden, maar ik zou niet weten waar ik op moet letten als ik voor een harde schijf gaat kijken.

Want mycom heeft mij verteld dat er misschien een controller tussen moet, vanwege een ouder moederbord en dat de nieuwe harde schijven er niet meer op werken. Daarop krijg ik van informatique.nl een mailtje dat ik er gewoon een 112724 Hitachi Travelstar 5K100 80Gb, 5400rpm, 2.5",PATA in kan plaatsen.

heeft er iemand misschien een goed alternatief of is er iemand bekend mee, want als ik zoek op de dell site is er nergens te zien wie nou precies de harde schijven produceert en welke er nou in zouden kunnen.

Ik weet niet of het nodig is om meer specs te hebben, maar weet niet precies wat er nu voor HD in zit. dit is degene die dell op geeft als alternatief Harde schijf, 80 GB (5400 rpm), 9,5 mm IDE, voor Latitude D600

ik heb dus bij dell gekeken maar daar staat alleen een HD van 80 gig en die kost ruim 230 euro en dat vind ik een klein beetje overdreven aangezien ik al aanbiedingen kreeg van 80 gig voor rond de 100 euro

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 17:33 ]

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:08

Q-bone

Dusss...

heb zelf ook een D600, maar kan gewoon in je hd drive bay een andere hd, als het maar een 2.5 inch is. maakt voor de rest niet uit. Maar kijk anders eens op de site van dell of daar harddisken opstaan. Dan kun je gewoon zo'n 1 kopen.

Er kan in ieder geval geen sata schijf in. :7

bla?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:23
Volgens mij kun je ook elk 2.5" schijfje erin hangen, zolang je maar onder de 137 GB blijft, oudere controllers hebben moeite met grotere harde schijven.

Oh ja, het moet ook PATA zijn, en geen SATA

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen twijfel over mogelijk inderdaad. Vergeet niet het speciale connectortje van de oude harddisk af te halen als je de nieuwe erin zet, anders maakt ie geen contact met de computer.