Toon posts:

Asus A8N-E onboard geluidskaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend merkte ik dat mijn geluidskaart het opeens niet meer deed?! Gisteren deed alles het nog prima, maar helaas krijg ik nu alleen het Windows start geluid te horen en daarna blijft het stil bij het afspelen van geluidsbestanden en filmpjes of bij het spelen van games. Alle settings gecontroleerd, maar alles lijkt goed te staan.

Wel wissel ik geregeld mijn headset met mijn speakers. Zou ik hiermee wellicht de geluidskaart min of meer om zeep geholpen hebben?

Iemand enige suggesties hoe ik het probleem zou kunnen oplossen?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
mischien een los contact?
maar staan echt alle instellingen goed niet met media player het geluid gedempt?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ga eerst eens wat proberen alvorens aan te nemen dat ie stuk is. Hij produceert immers nog geluid bij het opstarten.

Gooi de drivers er eens opnieuw op bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers gedownload voor de geluidskaart van de Asus support site en die geïnstalleerd, maar helaas zonder het gewenste resultaat. Ik heb wel MSN Messenger geïnstalleerd en de windows messenger gedeïnstalleerd, zou het daar ook iets mee te maken kunnen hebben?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:53

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:55:
Ik heb de nieuwste drivers gedownload voor de geluidskaart van de Asus support site en die geïnstalleerd, maar helaas zonder het gewenste resultaat. Ik heb wel MSN Messenger geïnstalleerd en de windows messenger gedeïnstalleerd, zou het daar ook iets mee te maken kunnen hebben?
Kan me niet voorstellen dat dat het probleem kan zijn.... Kijk anders een bij de instellingen van je drivers, bij sommige kaarten kun je namelijk bepaalde speakers over een andere poort gooien (bij mij bv over mic ingang)

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Topicstarter
Nou na een tijdje gezocht te hebben heb ik de het probleem kunnen oplossen, maar de oorzaak is me nog onbekend:

Bij de audio drivers zit ook een sound manager programmatje. Ik heb m.b.v. msconfig ervoor gezorgd dat dit programmatje niet meer automatisch opstart en dat zorgt er in ieder geval voor dat ik weer altijd en overal geluid heb. Hiep hoi!

Maar goed het vreemde is dat ik tot gisteren nooit problemen had met dit programmatje. Instelling in het programmatje zelf lijken ook allemaal te kloppen. Ik snap er dus niks van, maar mijn geluid is in ieder geval weer terug.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ja join the club van "Mijn windows heeft een eigen leven"

En volgens mij is dat sound manager prog enkel en programma om wat instellingen van het geluidsnivo te wijzigen. Naja blijft raar
Pagina: 1