Toon posts:

SSL-VPN voor buitendienst uitbesteden *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig te kijken welke mogelijkheden er zijn voor SSL-VPN, om zo bijvoorbeeld onze buitendienstmedewerkers de mogelijkheid te bieden overal, via de browser een RDP sessie te starten. Clientless dus, waarbij men niets hoeft te installeren, en waarbij de RDP sessie wordt opgezet door een Java applet of ActiveX control.

Nu zijn er diverse spelers in de markt die SSL-VPN appliances aanbieden, maar dan kom je op toch redelijke investeringskosten.

Zijn er partijen die de SSL-VPN appliance ergens op internet hosten? Waarbij onze buitendienstmedewerkers dus daarop inloggen, in het datacenter. En dat er vanuit het datacenter een permanente VPN verbinding loopt naar de RDP server op kantoor.

Dus:

Medewerker -> SSL/VPN portal in datacenter <-- VPN --> RDP server op lokatie

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ik weet dat enkele grote isp's dit binnenkort aan hun zakelijke klanten willen gaan aanbieden, maar mij is nog niets bekend van huidige mogelijkheden op dit gebied. Je zal dus even moeten wachten.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
je kan eventueel eens kijken naar citrix. Dit is niet de goedkoopste oplossing (zijn wel leuke starters opties). Maar dit kan wel alles wat je wilt. Gewoon over SSL. Dus geen VPN compressies en trage RDP sessies. Maar gewoon direct Citrix, en de compressie daarvan is goed.

Verwijderd

Deze diensten worden door meerdere leveranciers aangeboden.

Wij zijn ook met een leverancier bezig voor ssl-vpn maar hebben gezien het aantal gebruikers gekozen voor eigen investeringen.

Als je meer informatie wilt hebben stuur dan maar even een pm.

Verwijderd

Move PNS > IT + titelfix

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
En vettehap, al een keuze gemaakt?

Sta momenteel voor dezelfde keuze, of nog zelf hierin flink investeren of toch uitbesteden aan derden....
Pagina: 1