[iBook] downloaden in sleepmode?

Pagina: 1
Acties:

• Pat!
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-12-2025

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Waarschijnlijk een inkoppertje voor velen, maar ik vind op Google geen goede informatie of het nu mogelijk is of niet; downloaden in de sleepmode. Ik zou graag mijn Azureus willen laten 'doorlopen' als ik mijn iBookie dichtklap. Nu stopt tie gelijk met downloaden evenals MSN die eruit knalt. (en vaak ook niet meer te herstarten is...)

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:01
Gokje , niet zeker wetend maar aangezien je HD ook stopt met spinnen in Sleepmode lijkt het me met downloaden niet zo makkelijk om alles in het geheugen op te slaan.
Ik denk dan ook inderdaad dat het een inkoppertje is .. ;) .. maar iemand met verstand van OSX10 mag dat bevestigen :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

• domi235
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Kort maar krachtig: werkt niet :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Als je je PowerSafe settings zo kunt instellen dat hij je HDD nooit uitzet moet dat prima kunnen...
Alleen is dan het nuttige van PowerSafe weg want je HDD is 1 van die dingen die stroom verbruikt dus is het achteraf wel aan te raden je sleepmode settings terug te zetten ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Daenney op 24-01-2006 13:38 ]

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Eehm, wat is het nut van sleepmode als alles gewoon door blijft draaien? :)

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Tja tis misschien ook meer het idee...beeldschermpie uit...laptoppie dicht en wel downloaden..Wanneer ik hem aan het lichtnet koppel is het geen probleem dat hij wat meer stroom vraagt. Ik stel nu bij de 'lichtnet instellingen' in dat hij de hardesschijf niet uitschakeld bij sleepmode..

toch vraag ik me af of de verbinding met MSN en bijv. Azureus niet verbroken wordt...

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:01
Bij de meeste notebooks kan je ook in de bios instellen wat er moet gebeuren als de klep dicht gaat. (bijvoorbeeld : backlight uit , of powerdown / sleep) .. Ik denk dat je daar eens moet kijken?

Verwijderd

Laptop dichtklappen, scherm laten dimmen harde schijf aan laten staan (powersave settings)

--> Dit is ten sterkste af te raden (!!!!). Een laptop moet namelijk een deel van zijn warmte afstaan langs het toetsenbord. Als je het scherm dichtklapt en enkel het scherm laat dimmen, blijft de laptop hitte produceren waardoor je schade zal krijgen!

NIET doen dus!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 16:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Je kan je klep wel dicht doen en dat tie dan blijft werken, moet je er een externe monitor aanhangen of de s-video uit foppen met een 75 ohm weerstand (via s-video stekker naar tulp/RCA verloop en daar het weerstandje op solderen). Volgens mij zijn die 'stopjes' ook bij de betere electronica onderdelen zaak wel te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door BlaTieBla op 24-01-2006 13:56 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Hmm klinkt link...die opwarming...Wel vreemd dat de mogelijkheid dus wel bestaat... Maar het lijkt me ook logisch dat het warmer wordt...vind het altijd wel lekker die opwarming van het toetsenbord ;-)

Een extern beeldscherm vind ik weer te ver gezocht want dat heb ik boven staan...een PC :-)

tnx voor het meedenken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:55:
Laptop dichtklappen, scherm laten dimmen harde schijf aan laten staan (powersave settings)

--> Dit is ten sterkste af te raden (!!!!). Een laptop moet namelijk een deel van zijn warmte afstaan langs het toetsenbord. Als je het scherm dichtklapt en enkel het scherm laat dimmen, blijft de laptop hitte produceren waardoor je schade zal krijgen!

NIET doen dus!
BS ik werk al ruim een jaar op een Dell D600 met dichtgeklapt scherm in en docking, geen enkel probleem

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Een Dell is geen iBook...

iBooks moeten itt Powerbooks en de meeste andere laptops hun warmte kwijt langs het toetsenbord. Dus het is niet aan te raden alles te laten draaien als ie dichtgeklapt is.

[ Voor 2% gewijzigd door rulus op 24-01-2006 14:11 . Reden: typo ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
Zou je nog even willen vermelden of we het over een iBook of pBook hebben?

edit:
Niet zo snel gezien 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door leon1e op 24-01-2006 16:15 ]

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
er staat toch "iBookie" ?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Een iBook moet z'n warmte helemaal niet persé via het toetsenbord kwijt, wat een onzin. Een PowerBook wordt ook warmer als je deze dichtklapt. Een iBook heeft gewoon een windtunnel net als de meeste andere laptops. De lucht gaat er links naast de aansluitpoorten in en aan de achterkant bij het scharnier er weer uit. Natuurlijk gaat er ook warmte via het toetsenbord weg, maar hetzelfde geldt voor de onderkant, die ook veel warmer wordt. Als de warmte echt via het toetsenbord ontsnapte zou er niet meer mee te typen zijn.

Hier stond achterhaalde informatie…

• The Evil Brain
  • Laatst online: 01-01 10:54
Het kan wel, via de screen spanning hack (ff op Googelen). Dan gaat je iBook niet op standby als je 'm dichtklapt, maar dan blijft ie gewoon aan.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:08:
Een iBook moet z'n warmte helemaal niet persé via het toetsenbord kwijt, wat een onzin. Een PowerBook wordt ook warmer als je deze dichtklapt. Een iBook heeft gewoon een windtunnel net als de meeste andere laptops. De lucht gaat er links naast de aansluitpoorten in en aan de achterkant bij het scharnier er weer uit. Natuurlijk gaat er ook warmte via het toetsenbord weg, maar hetzelfde geldt voor de onderkant, die ook veel warmer wordt. Als de warmte echt via het toetsenbord ontsnapte zou er niet meer mee te typen zijn.
dat valt wel mee, het toetsenbord wordt gewoon warm, en dan verliest ie daar de warmte
maargoed, test het dan maar ff zelf uit.
Apple waarschuwt er zelfs voor dat het niet kan om de genoemde reden.

PSN: djmurcielago

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik laat mijn Powerbook altijd aanstaan, en het scherm uit (helderheid helemaal naar beneden)

Verwijderd

djmurcielago schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:34:
[...]

dat valt wel mee, het toetsenbord wordt gewoon warm, en dan verliest ie daar de warmte
maargoed, test het dan maar ff zelf uit.
Apple waarschuwt er zelfs voor dat het niet kan om de genoemde reden.
^^^ linkje naar Apple site

Bij de PowerBooks mag het wel, die geven ook warmte af via hun metalen behuizing. Nu, met screenspanning hack kunnen ze er normaal wel tegen. Let hierbij wel op dat je dan niet bij Apple moet gaan klagen als ie defect geraakt, ze hebben je immers verwittigd. Persoonlijk laat is mijn Powerbook altijd gewoon open staan, helderheid van scherm helemaal naar beneden (F1) zoals Super-muffin hierboven ook al voorstelde...

Verwijderd

Je hebt het programma NoSleep ervoor (staat nog wel op versiontracker.com), maar dit gaat alleen werken als je de power adapter erin hebt. Gebruik het wel op eigen risico, vanwege iBooks en hun hitte, zoals hierboven aangegeven.

Succes!

Fake edit: Hier de link: http://www.versiontracker...o/macosx/20087&vid=108660

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
"Kan ik nog downloaden als mijn laptop in sleep staat?"

Laat ik dat met een wedervraag beantwoorden: Neemt jou video recorder ook op als ie in stand-by staat? Nee toch zeker...

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

laat ik die vraag met een wedervraag beantwoorden:

is een appel een peer?
Nee toch zeker?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Je bedoelt dat je m'n wedervraag beantwoord met een wedervraag?

In dat geval: nee, een appel is geen peer maar in dit geval zijn ze wel degelijk te vergelijken. Ze kunnen allebei een bepaald iets (opgegeten worden, of in dit geval "opnemen") en dat iets kan je bij geen van beide doen in bepaalde situaties (als ze in de koelkast liggen, of in dit geval "op standby staan")...

Fijne analogie toch?

Vergelijk ook:
* Kan je met je auto rijden als de motor uit staat (of de versnelling in neutraal, of whatever)?
* Kan je TV kijken als ze op standby staat?
* Enzovoorts...

Het hele doel van sleep is juist om alles zo veel mogelijk componenten uit te willen hebben staan. Als je dat niet wilt moet je'm niet in sleep zetten. Simpel als dat. En dus kom je inderdaad uit op de verhalen die hier eerder worden genoemd: het uitschakelen van de Sleep functie en toch de laptop dicht kunnen klappen... Dat soort dingen. Maar ja, dan is het dus geen Sleep meer, zoals ik al eerder zei :)

[ Voor 16% gewijzigd door Liegebeest op 26-01-2006 13:37 ]

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Het hele doel van sleep is juist om alles zo veel mogelijk componenten uit te willen hebben staan. Als je dat niet wilt moet je'm niet in sleep zetten. Simpel als dat. En dus kom je inderdaad uit op de verhalen die hier eerder worden genoemd: het uitschakelen van de Sleep functie en toch de laptop dicht kunnen klappen... Dat soort dingen. Maar ja, dan is het dus geen Sleep meer, zoals ik al eerder zei
Mee eens.

Alleen vind ik nog steeds dat je een computer niet zo gemakkelijk met iets anders kunt vergelijken. Een iBook/video recorder is nogal een scheve vergelijking imo....

Maar daar ging dit topic niet over :)

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:08:
Een iBook moet z'n warmte helemaal niet persé via het toetsenbord kwijt, wat een onzin.
Het is absoluut géén onzin! De toestellen zijn erop berekend om langs zoveel mogelijk wegen hun warmte af te geven, zodat de fan minimaal moet draaien (geluidsoverlast). Waarom zou je anders een hack nodig hebben om het toestel aan te laten staan als je het scherm wil dichtklappen?
Apple heeft ze nog allemaal op een rijtje hoor!

Verwijderd

Dat zou dus betekenen dat de fan alleen wat harder zou draaien als je de iBook dichtklapt. En dat zou betekenen dat het dus wél onzin is dat de iBook persé haar warmte via het toetsenbord kwijt moet.

offtopic:
Maar gaat dit niet akelig offtopic?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

En bovendien is het een politieke beslissing van Apple, ze willen gewoon dat de PowerBook een aantal features meer heeft, en doen dat met een flauwe, softwarematige beperking. Een PowerBook zal net zo goed warmer worden als je die dichtklapt. Feit is gewoon dat het in de praktijk zeer weinig uitmaakt, ik gebruik mijn iBook thuis altijd met alleen een extern scherm.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Ik ben eigenlijk op zoek naar een zelfde truukje maar dan voor een oude iMac G3 (450Mhz DV+).

Deze is perfect om wat downloads door te laten lopen, alleen is het niet mogelijk om het scherm echt uit te zetten zoals sleep mode dat wel doet. Echter in sleep-mode gaat je CPU niet verder werken.

Natuurlijk is er wel een setting in OS X preferences die het scherm na een instelbare tijd op zwart zet. Dat lijkt een uit stand te zijn, maar dat is het helaas niet. Als ik mijn muis beweeg heb ik namelijk -ogenblikkelijk- weer beeld, terwijl een CRT die net aangezet is altijd even tijd nodig heeft om te focussen. Daarnaast hoor je bij een echte aan de degaus (karakteristieke 'kloenk' geluid).

Mijn vraag is dus, kan ik de monitor power-off van sleep mode ook 'standalone' gebruiken?
Pagina: 1