Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Topicstarter
Hallo,

ik heb een iPaq hx2790 (Windows Mobile 5) en binnen de mail applicatie verdwijnt de inhoudt van mijn mailtjes met grote regelmaat. Dit gebeurd bij zowel synchronisatie met mijn Outlook mail box als bij de pop accounts die ik heb ingevoerd.

De enige manier om tijdelijk toch weer mails te kunnen lezen is om de partnership tussen iPaq en PC te verwijderen en opnieuw te laten synchen. Na een tijdje als ik de eerdere mail weer wil openen is de body leeg (of heel soms voorzien van een reeks willekeurige karakters).

In eerste instantie dacht ik dat ActiveSync de boel om zeep hielp, maar zelfs wanneer er geen synch gedaan werd bleek de mail-body verdwenen te zijn. Mail via POP gaat helemaal buiten ActiveSync om en die vertoont dezelfde verschijnselen.

Het fenomeen doet zich voor bij een full-synch (complete message incl. attachment) als bij headers only. In het laatste geval kan ik eerst de header downloaden. Daarna geef ik aan dat ik het hele bericht wil zien (dat werkt ook nog) en daarna verdwijnt de mail inhoud geregeld.

In eerste instantie vermoedde ik dat het iets met de encryptie te maken had (hx2790 heeft fingerprint dingus), maar ook dat bleek het niet te zijn. Ik heb dit getest door die encryptie opties volledig te verwijderen.

Overigens heeft een collega ook zo'n 2790 en die heeft het zelfde probleem. Alleen doet hij weinig tot niets met mail op het apparaat. Het lijkt dus niet zozeer aan mijn iPaq te liggen maar meer aan het apparaat in het algemeen.

Zijn er anderen die hier ook tegen liepen? If so, is er al oplossing voor? Op de websites van HP en MS is iig niets te vinden over dit fenomeen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:14

barrymel

BarryMel

ik heb denk het zelfde probleem, ik haal alleen mail via IMAP binnen, als ik me mail + andere IMAP mappen binnen haal met bijlagen en zo, dan zie je alles staan, als je mail afsluit en opnieuw ernaar toe gaat dan staat alles er nog, maar zodra je je ipaq een softreset geeft en dan naar je mail ga erna zijn al de IMAP mappen + mijn mailtjes weg..........

iemand al een oplossing hier voor ?

BarryMel

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Topicstarter
Wat mij is opgevallen is dat het enorm uitmaakt of je de HP Protect Tools ook gebruikt.
Overigens maakt het bij mij ook niet (meer) uit of ik de mail via IMAP of POP doe, in beide gevallen had ik het dat de inhoud van maitjes gewoon leeg is, terwijl op een normale PC hetzelfde mailtje wel goed wordt weergegeven. Op onverklaarbare wijze waren dan ook opeens oude mailtjes (die het eerst wel goed waren) ook leeg.

Voorheen had ik alles versleuteld met die ProtectTools en de attachments gescheiden op een SD kaart (retrieve all mail stond ook aan) . Inmiddels haal ik niet alle mail meer op (alleen de laatste 7 dagen) en zonder attachments. Ook wordt er niets meer versleuteld. Die combinatie is tot op heden nog redelijk stabiel.

Ik heb nog wel eens 'lege' mail, maar dat is dan een slecht opgemaakte HTML mail (HTML en RTF mail moet zoiezo verboden worden :( )

Ik gebruik nog wel de protecttools voor het wachtwoord op mijn iPaq, omdat de standaard beveiliging prut is.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:14

barrymel

BarryMel

ik heb die protecttools sinds deze week maar uit gezet, dan moest je telkens je ipaq resetten om er in te komen...... ja je geheugen kaarten zijn niet beveiligd maar 1ige wat daar op staat is tom tom en mp3's dus boeit me niet echt :-)

dus zelfs met die protect tools uit verdwijnt alles bij mij..........

BarryMel