[Activesync 4.1] Kan niet synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:53
Wegens netwerkinstellingen kan ik activesync niet gewoon dhcp laten draaien. Heb een eigen IP ingesteld. 169.254.2.2 en op de PDA, heb ik onder connections -> network cards -> remote NDIS host ook 169.254.2.1 ingesteld.

Ze kunnen elkaar pingen, maar activesync kan niet connecten... of hij zegt Unable to obtain serverassigned IP adress.

Verwijderd

geef de pocket pc eens een harde reset?

• Don3k
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:38:
geef de pocket pc eens een harde reset?
al gedaan, nog steeds geen teken van synchronisatie

Verwijderd

welk merk pda? Misschien zijn er patches ofzo voor, die zijn toen na een pda van medion ook uitgekomen, misschien hier ook wel voor?

• Don3k
HP iPAQ hx2190 Pocket PC

• Don3k
synchroniseren werkt, maar als ik de IPAQ aansluit valt mijn inet weg. Als ik rechterknop Local Area Network 2 op disbled druk is mijn inet trug. Iemand oplossing?

• Don3k
oke, dat probleem is opgelost...

nu ander probleem..

De IPAQ wilt niet synchroniseren, blijft op connecting staan en vervolgens geeft de IPAQ een fout.
Pocket PC Networking: Unable to obtain a serverassigned IP address. Try again later or enter an IP address in Network settings.
Als ik vervolgens alle andere Local Area Connections disabled, en dan reboot werkt hij probleemloos!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Geen oplossing voor jouw probleem, maar ik heb ook een probleem met ActiveSync waar jij misschien de oplossing voor weet.
Als ik met mijn desktop thuis synchroniseer via ActiveSync staat bij mijn instellingen, mijn USB op netwerkinterface. Op die manier kan ik ook internetten etc. Als ik echter met mijn Laptop wil synchroniseren krijg ik op geen enkele manier ActiveSync zover dat ie mijn PDA (Asus MyPal A636) ziet, terwijl Windows 'm wel gewoon herkend. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals ActiveSync removen, registry leegvegen en alles opnieuw installeren, maar niets helpt. Als ik mijn USB in de instellingen op serial interface zet, werkt het plotseling wel en kan ik syncen met ActiveSync, maar heb ik geen Internet connectie.
Iemand enig idee?

• Don3k
martdj schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:27:
Geen oplossing voor jouw probleem, maar ik heb ook een probleem met ActiveSync waar jij misschien de oplossing voor weet.
Als ik met mijn desktop thuis synchroniseer via ActiveSync staat bij mijn instellingen, mijn USB op netwerkinterface. Op die manier kan ik ook internetten etc. Als ik echter met mijn Laptop wil synchroniseren krijg ik op geen enkele manier ActiveSync zover dat ie mijn PDA (Asus MyPal A636) ziet, terwijl Windows 'm wel gewoon herkend. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals ActiveSync removen, registry leegvegen en alles opnieuw installeren, maar niets helpt. Als ik mijn USB in de instellingen op serial interface zet, werkt het plotseling wel en kan ik syncen met ActiveSync, maar heb ik geen Internet connectie.
Iemand enig idee?
Control Panel -> Network Connections -> Advanced -> Advanced Settings…

en zet local area network helemaal bovenaan, grote kans dat je dat wel internet hebt
Pagina: 1