Ik heb een koppeling tussen Access en Word gemaakt op basis van bookmarks. Onderstaand mijn code (uiteraard heb ik meer bookmarks maar die heb ik voor de overzichtelijkheid maar weg gelaten):
Opzich werkt deze code goed. Echter heb ik een probleem wanneer ik een veld in een formulier leeg laat. Dan krijg ik de foutmelding "Type komen niet overeen". Nu is dit heel vervelend aangezien bepaalde velden wel is leeg blijven (bijvoorbeeld het tussenvoegsel). Ik wil eigenlijk dat dit gewoon genegeerd wordt en alle resterende gegevens toch naar Word worden verstuurd.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Private Sub WordKoppeling_Click()
On Error GoTo Err_Command0_Click
Dim oApp As Object
Set oApp = CreateObject("Word.Application")
oApp.Documents.Add Template:="S:\users\dabma\Access\bevestiging.dot"
With oApp
.ActiveDocument.Bookmarks("Aanhef").Range.Text = Me.Aanhef
.ActiveDocument.Bookmarks("Voornaam").Range.Text = Me.Voornaam
.ActiveDocument.Bookmarks("Tussenvoegsel").Range.Text = Me.Tussenvoegsel
.ActiveDocument.Bookmarks("Achternaam").Range.Text = Me.Achternaam
End With
oApp.Visible = True
Exit_Command0_Click:
Exit Sub
Err_Command0_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Command0_Click
End Sub |
Opzich werkt deze code goed. Echter heb ik een probleem wanneer ik een veld in een formulier leeg laat. Dan krijg ik de foutmelding "Type komen niet overeen". Nu is dit heel vervelend aangezien bepaalde velden wel is leeg blijven (bijvoorbeeld het tussenvoegsel). Ik wil eigenlijk dat dit gewoon genegeerd wordt en alle resterende gegevens toch naar Word worden verstuurd.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
edit:
Ik heb trouwens wel e.e.a. geprobeerd met if statements, maar dat was ook geen succes. Ik denk ongetwijfeld veel te ingewikkeld, volgens mij is er een simpele oplossing. Kan hem alleen niet vinden.
Ik heb trouwens wel e.e.a. geprobeerd met if statements, maar dat was ook geen succes. Ik denk ongetwijfeld veel te ingewikkeld, volgens mij is er een simpele oplossing. Kan hem alleen niet vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door Ibbelz op 24-01-2006 12:43 ]
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.