[Tiscali] Fair Use Policy

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Ik heb sinds kort de hemel van nieuwsgroepen ontdekt met mijn accountje bij eweka. Dit was nodig nadat tiscali zijn nieuwsgroepen stopte.

Echter zit ik deze maand al op zon 80 gb download bandwith en ik begin een beetje bang te worden voor een waarschuwing. Op de tiscali site vermelden ze het volgende:

Datalimiet
De Tiscali ADSL-abonnementen hebben geen datalimiet. Tiscali hanteert hier een Fair Use Policy. Dit betekent dat de hoeveelheid data die je in een bepaalde periode mag gebruiken niet gelimiteerd is tot een op voorhand vastgestelde waarde, maar dat voor jouw gebruik als norm de hoeveelheid data geldt die houders van het desbetreffende Tiscali ADSL-abonnement in dezelfde periode gemiddeld hebben gebruikt.

Het voordeel van een dergelijk beleid is dat je af en toe met een gerust hart veel data kunt downloaden, zolang de door jouw gebruikte hoeveelheid data over langere periodes gemeten maar niet hoger is dan het gemiddelde gebruik van data door houders van het desbetreffende Tiscali ADSL-abonnement.

De beoordeling of je overeenkomstig deze norm hebt gehandeld ligt geheel bij Tiscali. Bij een meer dan gemiddeld gebruik word je daarover door Tiscali geïnformeerd. Je zult daarbij in de gelegenheid worden gesteld je abonnement aan te passen, bijvoorbeeld door overschakeling naar een abonnementstype waar het gemiddelde gebruik hoger ligt of waar je voor elke overschrijding van de norm separaat wordt gefactureerd.

Voor het geval je tot een dergelijke aanpassing niet bereid bent en/of het door jouw gegenereerde dataverkeer bovengemiddeld blijft, behoudt Tiscali zich het recht voor om (I) alle daarmee verbandhoudende kosten aan je in rekening te brengen en/of (II) je toegang tot de diensten van Tiscali, al dan niet tijdelijk, te blokkeren en/of (III) je Tiscali ADSL-abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen.

Heeft iemand ervaringen met de fair use policy van tiscali en op wat voor bedragen moet ik dan letten?

Johny Cash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 15:18

Paladin

Play Ball!

Hmz ik weet van mijn provider quicknet dat deze gebruik maakt van Tiscali netwerk, ik heb echter in al mijnd owload tijden nog nooit een waarschuwing gehad. en dat was wel wat meer dan 80 gig :)

verder is het een kwestie van afwachten je zal ten alle tijden eerst een waarschuwing krijgen, maar als ik zo een beetje rondkijk denk ik dat zo lang je niet boven de 500gig per maand uit komt je zeker geen waarschuwing zal ontvangen.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 08:58
Maak je geen zorgen. Ik zit al een tijdje in de hemel van de nioeuwsgroepen via Tiscali en heb nooit problemen gekregen. Een tip: ga naar Tweaknews, die is beter dan Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:54

Chakotay

Lick here to continue

Dit soort policies blijf ik altijd wel grappig vinden... "Je mag niet boven het gemiddelde zitten"

Als niemand boven het gemiddelde zou zitten, zou iedereen precies evenveel moeten downloaden... niet echt waarschijnlijk :p of denk ik nou krom?

Ontopic: bij mijn vriendin ligt ook een Tiscali Special lijn waar goed gebruik van word gemaakt, nooit iets over gehoord.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 21:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Bron vriendin (Tiscali Technische helpdesk): Er worden wel waarschuwingen uitgedeeld, maar dan moet je wel extreem veel data verplaatsen (zeg een paar 100 Gb per maand). Je hebt eerder een probleem als je een mailserver draait dan met downloaden.
Rocketman schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:40:
Maak je geen zorgen. Ik zit al een tijdje in de hemel van de nioeuwsgroepen via Tiscali en heb nooit problemen gekregen. Een tip: ga naar Tweaknews, die is beter dan Eweka.
Tiscali heeft toch geen bin server meer :?

[ Voor 41% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-02-2006 21:34 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 15:32
Hier gemiddeld 250gb per maand en geen probleem :Z . Er is trouwens ook een tiscali topic, daar had je liever in kunnen kijken, het is namelijk vaker gevraagd. Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken ;) . In het ergste geval geven ze je eerst nog een waarschuwing.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132088

De fup zal wel ergens rond de 500 gb liggen? Of gewoon helemaal geen zoals sommige providers nu hebben. Ik heb nog nooit iemand gezien die een waarschuwing kreeg van z'n provider omdat ie te veel download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132088

Rocketman schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:40:
Ik zie het verschil tussen tweaknews en eweka niet, alleen dat eweka een retentie heeft tot 40 dagen en tweaknews tussen 28 en 30 (wat ze in sommige groepen helemaal niet nakomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
je kunt bij tiscali toch je data-verkeer aflezen op een site?

ik weet niet of jij ook op het eweka-forum zit, maar daar was iemand die had dus al 90 gig gedownload, maar op de site waar hij keek, stond ie op 9 gig
ik kreeg toen het vermoeden dat usenet(eweka in elk geval) niet wordt meegerekend, omdat dat via peering gaat, wat dus eigenlijk geen dataverkeer kost voor tiscali

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147217

Shailesh schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:36:
Hier gemiddeld 250gb per maand en geen probleem :Z . Er is trouwens ook een tiscali topic, daar had je liever in kunnen kijken, het is namelijk vaker gevraagd. Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken ;) . In het ergste geval geven ze je eerst nog een waarschuwing.
Totaal off-topic, maar wat doe je daarmee? Dat zijn 50 films per maand. Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus, maar dit zijn hoeveelheden die mijn voorstellingsvermogen te boven gaan. Één maand kan ik me nog voorstellen, maar structureel zo'n hoeveelheid? Kijk je dag en nacht films of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157031

Anoniem: 147217 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:48:
[...]

Totaal off-topic, maar wat doe je daarmee? Dat zijn 50 films per maand. Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus, maar dit zijn hoeveelheden die mijn voorstellingsvermogen te boven gaan. Één maand kan ik me nog voorstellen, maar structureel zo'n hoeveelheid? Kijk je dag en nacht films of zo?
Offtopic reply: dat valt best mee, laat maar eens een BitTorrentclient een maandje aanstaan, dan schiet je dataverkeer de lucht wel in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 15:32
Anoniem: 147217 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:48:
[...]

Tsjah, vraag het me ook niet, ik heb geen idee :P . Ik kijk elke week een aantal serie's, das goed voor 2.5gb de week, 10gb per maand. Maar ik heb soms gewoon een downloadspree, en dan tikt het in een keer dik aan...Laatst alle afleveringen van top gear gedownload, dat tikt lekker aan hoor. Dat soort dingen zorgen voor het hoge verbruik. Gemiddeld download ik 2 dvdtjes per week....

offtopic:
Allemaal nóg altijd legaal in Nederland O-)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04 20:03

Nss

The Dude Abides

Samenvattend komt het er dus op neer dat je geen zorgen hoeft te maken over de FUP van Tiscali. Mocht je toch een waarschuwing krijgen, dan maakt het weinig uit, het is immers een waarschuwing en je hebt een jaarcontract, dus is er weinig wat je er aan kan doen :*)
Pagina: 1