[XP] Schone install op SATA ? F6 voor driver ?

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-03 16:17

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
goeiemiddag allemaal

ik heb hier een XP sp2 integrated cd , en wil die installeren op nieuwe computer.

code:
1
2
3
4
5
6
Codegen 350watt
Asus a7n8x-xe
AthlonXP 3100+ (11x200)
2x 512MB DDR400 CL2.5
Sata 250 Gb (Barracuda)
XFX Geforce 6600GT

wat is mijn probleem ?, jah in feite zou je zeggen niks, want XP install herkent me schijf
maar ik heb het vermoeden dat die driver fouten veroorzaakt (data corruptie etc,bsod's)
nu heb ik een floppy gemaakt met de nforce 2 driver gemaakt
maar bij de xp setup als je op f6 moet duwen om ze te laden, dan gebeurt er niks en gaat hij gewoon verder met install

eerst komt altijd dat F6 verhaal en dan gaat hij verder met systeem herstel(F2) of gewoon install

ik heb al verschillende keyboards geprobeerd maar dat is het probleem dus niet, de install reageert gewoon niet op de F6

nu hoor ik iedereen denken wat miep je dan als XP gewoon installeerd, nou ndata alles geinstalleerd is en geupdate, wil ik dus de chipset drivers installeren, maar dan klapt installshield er gewoon uit ook geen error ofzow, en ik heb het vermoeden dat de drivers het probleem zijn.

is er iemand bekend met dit probleem ? en hoe kan ik toch bij de install de nforce drivers aanbieden aan de install

bij voorbaat dank

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 14:17
HDD op de andere SATA controller steken?
Ik heb hier ook wel eens problemen mee bij de bouw van nieuwe machines als er een pata cdrom station aangesloten is

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Sjakskus schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:28:
HDD op de andere SATA controller steken?
Ik heb hier ook wel eens problemen mee bij de bouw van nieuwe machines als er een pata cdrom station aangesloten is
ik geloof niet dat me brander op pata loopt maar op udma, maar ik progbeer toch even de sata om te hangen en kijken of ik dan wel met f6 verder kan

brb reb00t

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:11
Hij reageerd niet diréct, inderdaad komt er nadat er op het scherm stond "druk op F6..." en je dat gedaan hebt eerst nog "druk op F2 voor ASR", en er worden wat dingen geladen. Maar daarná komt wel een scherm wat je alleen maar krijgt als je eerder op F6 had gedrukt

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
OnTracK schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:30:
Hij reageerd niet diréct, inderdaad komt er nadat er op het scherm stond "druk op F6..." en je dat gedaan hebt eerst nog "druk op F2 voor ASR", en er worden wat dingen geladen. Maar daarná komt wel een scherm wat je alleen maar krijgt als je eerder op F6 had gedrukt
000000wwwwww ik dacht dat ie meteen moest reagereen, want bij het punt systeem herstel reageert het wel meteen als je op f2 duwt :P nogmaals proberen dan,, brb

Verwijderd

ik heb al verschillende keyboards geprobeerd maar dat is het probleem dus niet, de install reageert gewoon niet op de F6
Het duurt een tijdje voor hij gaat vragen om de floppy / cd met die drivers. Geduld is een schone zaak. Ook is het trouwens wel handig om in de bios te kijken of je floppy drive wel enabled is..... Heb je de kabel van de FDD niet per ongeluk 180 graden gedraaid zitten?

- Doet de FDD het uberhaupt wel?
- Staan de drivers echt op de disk of alleen een executable?
- Reageert het keyboard wel op andere toetsen? (Probeer NUM-LOCK eens)
- Heb je het met nieuwe drivers geprobeerd? (downloaden van www.nvidia.com)

Ik weet even zo snel niet of dit waar is, maar volgens mij zit bij SP2 gewoon standaard support voor nForce2 chipset......

Succes.

Ugh...te laat.

PATIENCE IS A VIRTUE :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 12:32 ]

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 09:02
Volgens mij heeft de A7N8X-XE geen native SATA in de NForce2, er is een SIL SATA RAID controller op het moederbord. Ik denk dat jouw opstelling zo niet zal gaan werken omdat de RAID controller maar 1 schijf heeft, een RAID controller heeft in dit geval 2 schijven nodig.
De Nfroce 2 drivers op diskette zetten heeft hier dus geen nut, je zou de drivers van de SIL op diskette moeten zetten.
Om het probleem met de F6 toets te omzeilen kan je tijdens de installatie, als je deze net hebt gestart, de SIL diskette in je floppydrive doen en als er naar drivers gezocht wordt dan worden deze van de floppy ingeladen.
Je kunt op deze manier proberen of het met 1 schijf gaat werken maar ik denk het niet (heb het zelf nooit geprobeerd).

Edit: Kom net tot de conclusie dat de XE geen SIL controller heeft, maar een MCP-RAID chip, op de site van ASUS staat zelfs een download van de floppy hiervoor. Het is dus wel een andere floppy dan die van de Nforce2. Verder blijft het verhaal het zelfde.

[ Voor 16% gewijzigd door DWattel op 24-01-2006 13:01 ]

BF1 Stats, GoT - System Specs

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
mjah je hebt gelijk het zit er al ingebakken bij SP2 lees ik ook net, en ik kom er nu net ook achter dat dat allemaal het probleem niet was, het probleem waren (denk ik) de mem timings die te strak stonden. want ik heb ze lager gezet en nu loopt installshield ook weer van de nforce drivers, en heb nu ook al 2 uur geen bsod's meer gehad

maar iig draait 1 sata schijfje prima nu in zn uppie

Pagina: 1