[Telefonie] Het verschil tussen verlengen en nieuw abbo

Pagina: 1
Acties:

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:40
Op de websites van bedrijven die telefoon ivm een verleng of nieuwe abbonoment heb ik nergens goed kunnnen vinden wat nou precies het verschil is.

Op de search heb ik ook niet zo gek veel kunnen vinden, of tegensprekende uitspraken, zoals dat je bij verleng je nummer kan behouden, en bij een nieuw abbo niet. Terwijl als ik op een site kijk waar ik een nieuw abbo met toestel, staat daar wel een vakje voor nummerbehoud.

Ook heb ik wat gelezen over dat bij verleng dezelfde voorwaarden gelden, en bij nieuw de voorwaarden van het bedrijf waar je het op dat moment aanvraagt.

Kan iemand hier een duidelijk antwoord op geven? Alvast bedankt!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een nieuw abo kan betekenen dat je nu ipv 10 euro nu 15 euro gaat betalen en dat je een nieuwe telefoon mag/kan krijgen. Verlengen betekend dat je waarschijnlijk hetzelfde toestel houd en hetzelfde bedrag betaald. Over nummerbehoud dat is volgens mij al langer zo.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Outerspace schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:16:
Een nieuw abbo kan betekenen dat je nu ipv 10 euro nu 15 euro gaat betalen en dat je een nieuwe telefoon mag/kan krijgen. Verlengen betekend dat je waarschijnlijk hetzelfde toestel houd en hetzelfde bedrag betaald. Over nummerbehoud dat is volgens mij al langer zo.
Dat is onzin... Je kunt ook verlengen naar een lagere bundel en een nieuwe telefoon krijgen. Als je stilzwijgend verlengt heb je inderdaad gelijk, maar dan ben je gek. Gewoon altijd opzeggen na de contractperiode. Elke provider zal je een aanbod doen om te blijven met een nieuwe telefoon oid.

Echter, de verlengingen zijn meestal veel minder interessant. Sluit een nieuw abo af bij een andere provider en je krijgt veel hogere kortingen. Ze zijn dus blijkbaar blijer met nieuwe klanten dan om huidige te behouden. Nummerbehoud is alleen mogelijk als je het bij een andere provider doet. Of je moet het via een omweg doen via een prepaykaart van een andere provider, bijv: je hebt nu Orange en wil je nummer overzetten op een nieuw Orange-abo. Porteer je huidige, oude abo naar een prepaykaart van bijv. KPN en vervolgens van KPN naar het nieuwe abo :).

www.telecomvergelijker.nl voor de meest interessante aanbiedingen (ja ik weet dat ik daar werk, maar daar is ook goed te zien dat verlengingen helemaal niet interessant zijn).
Ook heb ik wat gelezen over dat bij verleng dezelfde voorwaarden gelden
Geldt ook niet... Je zult na de contractperiode overgaan op de nieuwe voorwaarden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 12:21 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf ben er zo langzamerhand al achter gekomen dat verlengen gewoon niet loont. Mijn abbonement loopt binnenkort af en ik wilde verlengen met een leuke nieuwe telefoon. Ik moet echter E100 betalen terwijl iemand die voor het eerst het abbo afsluit dezelfde telefoon voor niks krijgt.

Komende zaterdag ga ik dus mijn abbo omzetten naar prepaid (kijken of het kan) om vervolgens thuis alsnog op die aanbieding in te gaan. (Prepaid klanten krijgen de telefoon ook gratis als ze dat abbonement nemen). En als vodafone dan nog niet meewerkt dan neem ik eerst wel een maan simyo oid.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Lolhozer
  • Laatst online: 12-02 12:47

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Je kunt je huidige aanbieder bellen, dat je abonnement afloopt, en of zij nog een aantrekkelijke aanbieding voor je hebben. Meestal is dat een nieuwe telefoon (evt. met bijbetaling) of een korting op je abonnementsgeld.

Echter, volgens mij, is het meestal aantrekkelijker om over te stappen naar een andere aanbieder, en dan je huidige nummer mee te nemen. Denk hierbij wel aan de opzegtermijn die je hebt bij je huidige aanbieder, aangezien deze ook geldt wanneer je abonnement afloopt.

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Janoz schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:21:
Ikzelf ben er zo langzamerhand al achter gekomen dat verlengen gewoon niet loont. Mijn abbonement loopt binnenkort af en ik wilde verlengen met een leuke nieuwe telefoon. Ik moet echter E100 betalen terwijl iemand die voor het eerst het abbo afsluit dezelfde telefoon voor niks krijgt.

Komende zaterdag ga ik dus mijn abbo omzetten naar prepaid (kijken of het kan) om vervolgens thuis alsnog op die aanbieding in te gaan. (Prepaid klanten krijgen de telefoon ook gratis als ze dat abbonement nemen). En als vodafone dan nog niet meewerkt dan neem ik eerst wel een maan simyo oid.
Het is abo
Van vodafone abo -> pp kan volgens mij niet... Bel de KS even op 0800-0560. Overzetten naar simyo wil natuurlijk wel :).

En inderdaad, nooit verlengen, maar altijd nieuw abo nemen :D

Let op trouwens: een opzegging zonder de vermelding dat je nummer vrij gehouden moet worden, resulteert meestal (of altijd!) in een nieuwe opzegging als je nummer portatie aanvraagt.

Stel je abo loopt op 1 juni 2006 af. Je hebt hem reeds opgezegd, maar niet vermeld dat je nummerbehoud wilt. Op 1 mei vraag je dan bij een andere provider nummerbehoud aan voor dat nummer. Meestal of altijd zal dit dan resulteren in een nieuwe opzegging en zal dus de opzegtermijn opnieuw in acht worden genomen! Hier ben ik een keer bijna mee op mn bek gegaan en heeft me heel veel gezeik gekost.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 12:25 ]

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:20:
[...]

Dat is onzin... Je kunt ook verlengen naar een lagere bundel en een nieuwe telefoon krijgen.
offtopic:
lees het nog eens door en je ziet het woord kan in de eerste regel staan :)

[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 24-01-2006 12:26 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Outerspace schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:26:
[...]

offtopic:
lees het nog eens door en je ziet het woord kan in de eerste regel staan :)
offtopic:
Dat gaat over een nieuw abo :) Daarna heb je het idd over waarschijnlijk. Hmms oke, maar ik vond mijn uitleg duidelijker ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb er net maar ff achteraan gebeld, en nu blijkt dat je 3 maanden van tevoren op moet zeggen, beetje naief van mij natuurlijk om er vanuit te gaan dat een contract van 2 jaar maar 2 jaar duurt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Janoz schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:31:
Ik heb er net maar ff achteraan gebeld, en nu blijkt dat je 3 maanden van tevoren op moet zeggen, beetje naief van mij natuurlijk om er vanuit te gaan dat een contract van 2 jaar maar 2 jaar duurt.
Er geldt inderdaad altijd een opzegtermijn... Drie maanden, lekker asociaal van Vodafone.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:50

Paladin

Play Ball!

Hmz die 3 maanden is zover ik weet bij elke provider, zowel telfort, kpn t-mobile als vodafone hebben dit. De enige van wie ik het niet weet is Orange maar ook daar zal het wel 3 maanden zijn.

Tis idd achterlijk maar het zal wel eigen markt bescherming zijn ofzo :|

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik heb bij mijn Orange abonnement al bijna een half jaar van te voren een brief verstuurd dat ik mijn abonnement op wou zeggen zodra mijn contract verloopt. Werd dus gewoon netjes een jaar na het nemen van mijn abonnement weer afgesloten. Gelukkig hoef je dus niet precies bij te houden wanneer het nog 3 maanden is en dan een brief te posten.

• hars73
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zit in dezelfde situatie, 15 mei loopt mijn Hi-abbo af... overstappen op prepay en dan weer terug lijkt mij ook een optie, maar zal er nergens in de kleine letters bij Hi (dus KPN) staan dat je voor nummerbehoud minimaal een bepaalde tijd (aantal maanden ofzo) geen abbo gehad mag hebben de laatste tijd?? Dit truukje klinkt namelijk wel heel simpel anders. Hoe lang moet je prepay hebben dan om weer terug te kunnen?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Janoz schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:31:
lol ja :/

Goed dat ik dit topic lees, ik wilde mijn contract gaan downgraden, maar wel verlengen. Omdat ik eigenlijk toch wel tevreden ben over mijn provider, kan ik dan niet het contract opzeggen en meteen een nieuw contract afsluiten bij dezelfde provider (mits dat goedkoper is natuurlijk)?

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Ruzor schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:50:
[...]

lol ja :/

Goed dat ik dit topic lees, ik wilde mijn contract gaan downgraden, maar wel verlengen. Omdat ik eigenlijk toch wel tevreden ben over mijn provider, kan ik dan niet het contract opzeggen en meteen een nieuw contract afsluiten bij dezelfde provider (mits dat goedkoper is natuurlijk)?
Je kunt zelfs meerdere contracten hebben lopen bij dezelfde provider... Bij Orange max. 2, bij KPN max. 3, bij Debitel max 2 of 3, bij Vodafone en Telfort weet ik niet precies.

• Lolhozer
  • Laatst online: 12-02 12:47

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Nummer meenemen kan alleen niet naar dezelfde provider, wanneer je je contract opzegt en weer een nieuw contract bij dezelfde provider neemt.

Waarom? Omdat het kan!!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:55:
[...]

Je kunt zelfs meerdere contracten hebben lopen bij dezelfde provider... Bij Orange max. 2, bij KPN max. 3, bij Debitel max 2 of 3, bij Vodafone en Telfort weet ik niet precies.
Waarom zou je dan overstappen op prepaid? Kun je toch gewoon nu een abbonement afsluiten wat de dag na de dag dat je oude abonnoment afgesloten wordt ingaat?
Lolhozer schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:03:
Nummer meenemen kan alleen niet naar dezelfde provider, wanneer je je contract opzegt en weer een nieuw contract bij dezelfde provider neemt.
ow, ok, wat is dat voor een onzin? Moet ik dan via prepaid van b.v. Orange om weer terug te gaan naar Telfort?

[ Voor 30% gewijzigd door Ruzor op 24-01-2006 13:08 ]

Verwijderd

Ruzor schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:05:
[...]

Waarom zou je dan overstappen op prepaid? Kun je toch gewoon nu een abbonement afsluiten wat de dag na de dag dat je oude abonnoment afgesloten wordt ingaat?
[...]

ow, ok, wat is dat voor een onzin? Moet ik dan via prepaid van b.v. Orange om weer terug te gaan naar Telfort?
Dat is dus geen onzin :) Nummerbehoud abo -> abo van dezelfde provider is nergens mogelijk... Daarom moet het via prepaid van dus een andere provider :) Dit kost sowieso bij prepaid weer geld...

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:10:
[...]

Dat is dus geen onzin :) Nummerbehoud abo -> abo van dezelfde provider is nergens mogelijk...
Ik bedoelde dat het onzin is dat dat niet kan :) De provider is dan de klant voor iig een maand kwijt en misschien wel helemaal als de klant bij die provider blijft.
Daarom moet het via prepaid van dus een andere provider :) Dit kost sowieso bij prepaid weer geld...
Ja idd, misschien is het dan wel goedkoper om elke jaar of elke twee jaren van provider te switchen.

Verwijderd

Klopt t dat als je je abo verlengt zonder nieuw toestel, dat je dan korting krijgt op je maandelijkse kosten? Het gaat om provider Hi. En hoeveel korting krijg je dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:17:
Klopt t dat als je je abo verlengt zonder nieuw toestel, dat je dan korting krijgt op je maandelijkse kosten? Het gaat om provider Hi. En hoeveel korting krijg je dan?
Zoiets heet een sim-only abonnement :) Een nieuw abonnement is meestal voordeliger...
Pagina: 1