Goedemiddag Tweakers,
Ben op dit moment erg "druk" bezig voor mijn stage met Macromedia Flex 1.5 en Coldfusion MX en heb diverse examples/tutorials bekeken. Helaas is deze community niet de grootste en vind je maar weinig example/tutorial websites. Als je er toevallig nog 1 heb, post hem.
Aan de hand van een tutorial op de Macromedia site heb een test applicatie gebouwd in Flex Builder die gebruik maakt van Coldfusion Components. Mijn Flex en Coldfusion server zijn 2 verschillende servers. Het example dat ik van macromedia download werkt prima. Dus de connectie tussen beide servers doet het.
Inmiddels heb ik al 1000x dingen geprobeerd en heb ik mijn test file even ingekort tot iets simpels.
Het volgende heb ik in elkaar gezet om te testen:
test.mxml:
test.cfc:
Bij het klilkken op de button, word de text ".." vervangen door niets. Geen errors of wat dan ook. HOPELIJK kan iemand mij helpen want ik word beetje gek van zo iets simpels dat maar niet wilt werken. Ik heb 2 examples gevonden maar die zijn zoveel "groter" dat wat ik doe er niet in voorkomt.
En ohjah, coldfusion/flex community website's are welcome. Alvast bedankt, qX
Ben op dit moment erg "druk" bezig voor mijn stage met Macromedia Flex 1.5 en Coldfusion MX en heb diverse examples/tutorials bekeken. Helaas is deze community niet de grootste en vind je maar weinig example/tutorial websites. Als je er toevallig nog 1 heb, post hem.
Aan de hand van een tutorial op de Macromedia site heb een test applicatie gebouwd in Flex Builder die gebruik maakt van Coldfusion Components. Mijn Flex en Coldfusion server zijn 2 verschillende servers. Het example dat ik van macromedia download werkt prima. Dus de connectie tussen beide servers doet het.
Inmiddels heb ik al 1000x dingen geprobeerd en heb ik mijn test file even ingekort tot iets simpels.
Het volgende heb ik in elkaar gezet om te testen:
test.mxml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<mx:Application xmlns:mx="http://www.macromedia.com/2003/mxml">
<mx:WebService id="dbSvc" wsdl="http://devbak.studio124.lan/quakerix/test.cfc?wsdl" showBusyCursor="true">
<mx:operation name="test"/>
</mx:WebService>
<mx:Script>
function bla() {
var result:String = dbSvc.test.result();
blaat.text = result;
}
</mx:Script>
<mx:Button label="Login" click="bla();" width="150"/>
<mx:Label id="blaat" text=".."/>
</mx:Application> |
test.cfc:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <CFCOMPONENT>
<CFFUNCTION NAME="test" RETURNTYPE="string" ACCESS="remote">
<CFSET test = "blaaaaaa">
<CFRETURN test>
</CFFUNCTION>
</CFCOMPONENT> |
Bij het klilkken op de button, word de text ".." vervangen door niets. Geen errors of wat dan ook. HOPELIJK kan iemand mij helpen want ik word beetje gek van zo iets simpels dat maar niet wilt werken. Ik heb 2 examples gevonden maar die zijn zoveel "groter" dat wat ik doe er niet in voorkomt.
En ohjah, coldfusion/flex community website's are welcome. Alvast bedankt, qX