Toon posts:

Linksys WAP54G + Gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, dit is mijn eerste post, ookal ben ik al vaak op dit forum geweest om te zoeken voor oplossing van andere problemen. Nu zit ik weer met een probleem, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb sinds gisteren Wanadoo ADSL Family, met een leuke Livebox (zónder wireless). Aan deze Livebox heb ik mijn Linksys WAP54G (een acces point) gehangen. Mijn laptop draait met Centrino, en zonder al te veel moeite had ik binnen een paar minuten wireless internet. Surfen op het internet gaat goed en download gaat lekker snel. Er is alleen een klein probleempje, want ik ook al bij mijn vorige internet-verbinding heb ontdekt. Als ik online een spelletje wil gaan spelen (ik speel graag een potje Halo) is in het begin mijn ping lekker laag, en de eerste paar minuten gaat alles goed. Maar daarna (meestal als ik voor de eerste keer respawn) gaat het verkeerd. Mijn ping stijgt boven de 2000 en ik warp de hele map bij elkaar. Ik denk dat dit aan mijn wireless ligt, want met een bedraade verbinding gebeurt dit niet. Zou ik dit kunnen verhelpen, en zo ja, hoe?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens bij de signaalsterkte. Misschien dat hij inderdaad afzwakt, gebeurt dat niet dan ligt het ergens anders aan.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
De singaalsterkte is oké, hij ligt meestal tussen de 36,0 en 54,0 mbps (ik gebruik 802.11g)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:46:
De singaalsterkte is oké, hij ligt meestal tussen de 36,0 en 54,0 mbps (ik gebruik 802.11g)
Hmm, dan ligt het denk ik niet aan je verbinding? Kijk eens als je bepaalde processen hebt lopen die je kan killen, en gebruik Netlimiter eens om te zien welke bestanden hoeveel kb/s in gebruik nemen :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal het waarschijnlijk ook niet zijn, als ik Halo speel heb ik alle andere programma's uit staan, zeker degene die verbinding willen maken met internet, zodat mijn ping zo laag mogelijk is.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:53
Schakel bij services in Windows je Wireless Zero Configuration eens uit. Ik had tijdens gamen ook steeds last van lag en hoge ping. Toen ik deze uitschakelde waren deze problemen voorbij.

there's no tweak without the tweaker

Verwijderd

Topicstarter
virtualJac schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:00:
Schakel bij services in Windows je Wireless Zero Configuration eens uit. Ik had tijdens gamen ook steeds last van lag en hoge ping. Toen ik deze uitschakelde waren deze problemen voorbij.
Grappenmaker, dan gaat mijn connectie d'r vandoor, zodat ik zonder internet zit =p

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Welke firmware versie heb je ? Heb je hem ingesteld op een 'vrij' kanaal (niet dat bijv. deburen op hetzelfde kanaal zitten) ?
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:11:
[...]
Grappenmaker, dan gaat mijn connectie d'r vandoor, zodat ik zonder internet zit =p
Als je een apparte tool gebruikt (i.p.v. native windows xp/2003) welke je gebruik voor je netwerkkaart dan kan het schelen (maar zou door de tool dan al op disabled moeten staan) maar lijkt me stug.

[ Voor 64% gewijzigd door DukeBox op 24-01-2006 11:45 ]

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:53
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:11:
[...]

Welk OS heb je draaien? En welke firmware heb je draaien voor je netwerkkaart? Ik heb zelf een linksys 54g netwerkkaartje. Als ik op stoppen druk bij Wireless Zero Configuration dan blijft mijn verbinding gewoon stabiel, en stabieler in games.

Die WZC is een service van Windows welke steeds je netwerkkaartje pingt om te kijken of hij het nog doet :P overbodig dus. Want verbinding die weg valt merk je snel genoeg.

Met mijn nieuwste firmware update is het nog nie verholpen maar ik schakel hem gewoon elke keer ff uit voordat ik ga gamen, vreemd dat jij je verbinding verliest |:(

there's no tweak without the tweaker

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu net bezig met de firmware upgrade (van 2.07 naar 3.04), alhoewel ik het update programmatje niet kan vinden. Ik heb een Centrino laptop, dus de het wireless kaartje zit al in de Intel chipset ("Intel (R) PRO/Wireless 2200 BG Network Connection"). Verder draai ik Windows XP Professional.

EDIT: Nu zit ik naast het AP, en het gamen gaat nu perfect (ik heb ook de channel van 11 naar 1 veranderd, misschien lag het daar wel aan)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
PROBLEM SOLVED

Op channel 1 kreeg ik steeds een "network connection lost" error, na ongeveer een minuut in een server te zijn. Dan viel ook mijn internet connectie weg, ik moest dan de netwerkkaart resetten om weer een draadloze verbinding te krijgen.
Nu heb ik hem op channel 6 gezet, en de uitlopers van het AP naar boven gericht (ik zit een verdieping precies boven het AP) en het gaat allemaal als een trein.

Toch bedankt voor jullie steun =)
Pagina: 1