Toon posts:

Welke Router/Accespoint of Antenne komt door vloer heen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
gisteren het volgende getest:
Linksys WRT54G
U.S. Robotics 125MB MaxG
Linksys WAG354G

Alle drie kwamen ze niet of amper door de goed geisoleerde vloer
heen.
Het rare is zelfs dat de huidige e-tech A14 Accespoint het nog het
beste
deed.
Is het een optie om op deze e-tech een externe antenne te zetten..
zo ja..welke en heeft dat resultaat om door die vloer heen te komen?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
je kunt als test anders eerst een bi-quadje bouwen, en die proberen, een bi-quadje is een richtantenne die gemaakt word van koperdraad (electra draad), en is redelijk eenvoudig te bouwen kosten zijn gelukkig ook niet hoog.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
Hm, zal is kijken of dat een optie is...maar is er geen kant en klare oplossing die dit probleem (het lijkt me niet zo exotisch) kan aanpakken?
shure-fan schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:48:
je kunt als test anders eerst een bi-quadje bouwen, en die proberen, een bi-quadje is een richtantenne die gemaakt word van koperdraad (electra draad), en is redelijk eenvoudig te bouwen kosten zijn gelukkig ook niet hoog.

Verwijderd

mijn vloer is redelijkgoed geisoleerd en bevat zelfs allemaal ijzermatten, maar met mijn 3com officeconnect heb ik geen problemen qua connectie die ik wel met mijn edimax had. je bent ook wel afhankelijk denk ik wat je budget is, maar bovernstaande zou je kunnen proberen.

zijn wel kant en klare oplossingen maar daar betaal je voor en dan nog is het niet gezegd dat deze het gaan doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 12:14 ]

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-04 13:20

stefklep

((Stefklepje))

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:38:
gisteren het volgende getest:
Linksys WRT54G
U.S. Robotics 125MB MaxG
Linksys WAG354G

Alle drie kwamen ze niet of amper door de goed geisoleerde vloer
heen.
Het rare is zelfs dat de huidige e-tech A14 Accespoint het nog het
beste
deed.
Is het een optie om op deze e-tech een externe antenne te zetten..
zo ja..welke en heeft dat resultaat om door die vloer heen te komen?
Ik heb dit probleem ook gehad bij een Tante van mijn heel dik beton en moest naar zolder heb toen Wireless-G Range Expander van linksys gekocht. Nou niet normaal wat dat ding kan echt overal kan ze nu interneten perfect bereik en continu op 54Mbps. Echt een aanrader en het kost niet veel maar je hebt er veel plezier van gewoon plaatsen op een andere verdieping en werkt gelijk perfect >:)

Verwijderd

Kijk eens naar een Belkin wireless pre-N router.
Goede ervaringen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt goed. Zijn die dingen nog steeds verkrijgbaar?
stefklep schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:25:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad bij een Tante van mijn heel dik beton en moest naar zolder heb toen Wireless-G Range Expander van linksys gekocht. Nou niet normaal wat dat ding kan echt overal kan ze nu interneten perfect bereik en continu op 54Mbps. Echt een aanrader en het kost niet veel maar je hebt er veel plezier van gewoon plaatsen op een andere verdieping en werkt gelijk perfect >:)

Verwijderd

Topicstarter
Hm..belkin..hebben die zo groot bereik??
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:27:
Kijk eens naar een Belkin wireless pre-N router.
Goede ervaringen mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:10:
Hm..belkin..hebben die zo groot bereik??
[...]
Getest vanuit een boerderij met zeker 1 dikke muur tussen. En op een afstand van 50 meter naar buiten, werkt de laptop nog steeds draadloos erg goed. We konden niet verder de tuin in maar verder bereik had nog gekund.
Kijk eens op de site van Belkin.

http://catalog.belkin.com...adloz%2E%2E%2EctenPreN%2F

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik zie dat paradigit deze ook verkoopt..
De lokatie waar we het omgaat heeft isolatie + veel beton + veel ijzer. Denk je dat het kans maakt? of kan het nog extremer...ik denk dat deze ook achter een speedtouch kan?
[...]

Verwijderd

Het blijft altijd een gok......tenminste, hoe extremer het wordt.
Maar wat kost die expander???
De belkin pre-N router is nl niet goedkoop, maarja.
Is er geen lokale pc boer die dit kan testen (voor een kleine prijs) bij jullie?

Verwijderd

Topicstarter
Belkin : vanaf € 125 en de linksys vanaf € 88
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:11:
Het blijft altijd een gok......tenminste, hoe extremer het wordt.
Maar wat kost die expander???
De belkin pre-N router is nl niet goedkoop, maarja.
Is er geen lokale pc boer die dit kan testen (voor een kleine prijs) bij jullie?

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Het zendvermogen van die WRT54G al verhoogd? Hij draait standaard op half vermogen...
Kijk ook eens naar Senao spul, heeft ook hoog zendvermogen. Je kunt ze zelfs op bovenwettelijke vermogens (vergunning!) laten draaien...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf de wrt54g. Heb je voor mij een link waar je deze firmware kan weghalen om het vermogen op te krikken?
BN schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:24:
Het zendvermogen van die WRT54G al verhoogd? Hij draait standaard op half vermogen...
Kijk ook eens naar Senao spul, heeft ook hoog zendvermogen. Je kunt ze zelfs op bovenwettelijke vermogens (vergunning!) laten draaien...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even naar paradigit gebelt. En het blijkt zo te zijn dat deze Expander alleen met Linksys apparatuur werkt wat hij kan doorsturen.
[...]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Kijk maar op www.linksysinfo.org

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik weet zeker dat je er met een 3com wel doorheen komt.
Zelf ga ik door 2 dikke betonvloeren heen en de deur van de meterkast (zonder extra antenne)
Zorg er wel voor dat jou WLAN kaartje wel 100mw is (bijv NL2511CD Plus of een Cisco Aironet 72)

Veel Succes

• BN

BN

Veel info (!) is inderdaad te vinden op:
http://www.linksysinfo.org/

Ik draai zelf momenteel Tofu:
http://www.polarcloud.com/tofu/

Let wel dat je met een WRT54G v5 een citroen hebt gekocht, want deze draait geen Linux!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-04 11:28
BN schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:24:
Heb hier 2x een 100W Senao AP. Valt vies tegen hoor, wat die doet in nieuwbouwwoningen. Bij mij thuis staat hij op de 1e verdieping, en heb op de gehele 1e verdieping perfecte ontvangst. Op zolder kakt dat al ernstig in. Op de benedenverdieping in de woonkamer perfect, maar aan de andere kant, bij de keuken, nog maar nét!
Bij mijn maat staat de andere Senao. Hangt in de hal. Halve benedenverdieping. Einde :(
En ja, we hebben al verschillende lokaties geprobeerd. Hij heeft echt een wreed huis, als je daar naar binnen loopt met een GSM, en je bent verder als 3 meter van de voordeur, is er bijna geen provider meer met ontvangst.

Verwijderd

heb je die usr maxg router wel getest met bijhorende maxg ontvanger?
die combinatie zou normaalgezien wel moeten beuken :)

• BN

BN

Of kijk eens naar zo'n nieuw MIMO setje, bereik is ook beter met die dingen.....

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij legt draadloze netwerken voor parken aan en werkt met allerlei antenne`s om op AP`s aan te sluiten. Zou dit een optie zijn?

• BN

BN

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:10:
Een kennis van mij legt draadloze netwerken voor parken aan en werkt met allerlei antenne`s om op AP`s aan te sluiten. Zou dit een optie zijn?
Ik denk het wel, maar misschien moet je dat eens aan hem vragen....

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de belkin getest. Resultaat :
De belkin-ap geeft op de moeilijke plekken hetzelfde resultaat als de huidige e-tech ap.
Echter...indien je op de client (laptops) de pcmcia-kaart van belkin gebruikt zit er ineens 35% tussen.
De combinatie lijkt dus een oplossing! Echter...is dit in deze situatie een zeer dure oplossing. Er moeten dan 1 x een belkin ap gekocht worden (bcc € 139) en 3 x pcmcia-kaart € 99. = € 440.
Icm de andere pcmcia-kaartjes werkt het niet goed.
Misschien zou een wrt54g met expander van linksys nog een oplossing zijn?

• BN

BN

Al overwogen om middels WDS en een extra WRT54G je wireless coverage uit te breiden? Zal goedkoper zijn dan hierboven geschetste scenario...je had al een WRT54G toch?
Al een andere firmware geprobeerd en vermogen opgekrikt op de WRT54G of heb je soms een v5?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heb je ook al de nieuwe WRT overwogen met SRX400 technologie? Die zou het theoretisch aan moeten kunnen.

• pleh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:24
heb er zelf maar eens zo'n ding aan geschoefd http://www.hawkingtech.co...ID=32&FamID=58&ProdID=214 om t bereik wat te boosten. Maar als je deze kunt vinden in de 14dbi versie, zal je probleem ver opgelost moeten zijn (dingetje kost 50)

pleh!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een v5 en een 3.1...wat is hier in het praktijk het verschil tussen ?
BN schreef op zondag 29 januari 2006 @ 08:45:
Al overwogen om middels WDS en een extra WRT54G je wireless coverage uit te breiden? Zal goedkoper zijn dan hierboven geschetste scenario...je had al een WRT54G toch?
Al een andere firmware geprobeerd en vermogen opgekrikt op de WRT54G of heb je soms een v5?

• BN

BN

v5 draait geen Linux, dus geen 3rd party firmware met mogelijkheden tot vermogen opschroeven...
v3.1 draait zonder problemen deze firmwares (bijv HyperWRT van Tofu) en geeft je de mogelijkheid tot tunen. Heb je je al eens in het WDS verhaal gestort, zodat je twee routers samen een groot accespoint vormen, dus gebundeld. Kan ook helpen.

Verwijderd

een van de 2 antennes die ze bij mycom hebben, je hebt zo een spriet en een richt geval op pootje. Dat zijn zeer goede antennes en zolang je niet in de fuhrers bunker woont moeten er volgens mij geen problemen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt de combinatie van linksys met de expander met een linksys router?
BN schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:06:
v5 draait geen Linux, dus geen 3rd party firmware met mogelijkheden tot vermogen opschroeven...
v3.1 draait zonder problemen deze firmwares (bijv HyperWRT van Tofu) en geeft je de mogelijkheid tot tunen. Heb je je al eens in het WDS verhaal gestort, zodat je twee routers samen een groot accespoint vormen, dus gebundeld. Kan ook helpen.

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 09:19
Tomshardware heeft enkele goede artikelen:

http://www.tomsnetworking.com/Sections-article96.php
en
http://www.tomsnetworking.com/Sections-article149.php

vooral het eerste artikel geeft duidelijk de effecten van de verschillende combinaties routers en kaarten.

A life lived in fear is a life half lived

• BN

BN

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:40:
Je bedoelt de combinatie van linksys met de expander met een linksys router?
[...]
Nope ik bedoel dat je met 2 WRTs gewoon 1 groot access point creeert

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:13:
mijn vloer is redelijkgoed geisoleerd en bevat zelfs allemaal ijzermatten, maar met mijn 3com officeconnect heb ik geen problemen qua connectie die ik wel met mijn edimax had. je bent ook wel afhankelijk denk ik wat je budget is, maar bovernstaande zou je kunnen proberen.

zijn wel kant en klare oplossingen maar daar betaal je voor en dan nog is het niet gezegd dat deze het gaan doen.
/me mompelt iets over 20000 euro wifi netwerk en 3com.
't werkte niet echt. maargoed breek me de bek niet open :+
[/semi-offtopic]

Die bovengenoemde Senao is leuk om eens mee te testen, opzich geen slecht idee.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je de wrt54 g alleen als accespoint dan instellen zodat hij op hetzelfde kanaal doorstuurd net als een expander?
BN schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:01:
[...]

Nope ik bedoel dat je met 2 WRTs gewoon 1 groot access point creeert

• BN

BN

Verdiep je nou effe in WDS, is gewoon RTFM stuff

Verwijderd

Mijn Linksys WRT54G staat beneden in de meterkast. Op zolder staat mijn PC, verbinding is altijd excellent of good....

Verbinding moet door 1 dikke betonvloer door en door een dikke houten vloer.

Verwijderd

*kickje*

Ik moet bij een kennis (op een boederij) het draadloos bereik vergroten,
is het een optie om de 'Linksys WLAN 54Mbps Range Expander' aan te schaffen?

wanneer ik deze dan een beetje tactisch plaats, tussen stal en woonhuis, ong. 70 meter, zou ik voldoende signaal moeten hebben...
k heb even naar paradigit gebelt. En het blijkt zo te zijn dat deze Expander alleen met Linksys apparatuur werkt wat hij kan doorsturen.
Er staat daar nu een modem (van het net, weet het merk niet) met draadloze funcionaliteit, kan die range expander daar dan niet mee overweg? en zo nee, wat moet ik dan gebruiken?

Verwijderd

De Wireless-G Range Expander is compatible met het Linksys WAP54G Access Point en zowel de WRT54G als de WRT54GS Draadloze Router. Hij werkt met Wireless-G en Wireless-B clients zodat u zelfs in een gemixt netwerk gebruik kunt maken van uitgebreide dekking.
Dit heb ik gevonden op de site van norrod. Dit apparaat zou anders wel de ideale oplossing zijn, het eerste stuk word vanaf het draadloos modem verzonden, dan later de versterker die het signaal doorzend.

Dit was de ideale oplossing geweest, is er nog een apparaat die dat kan, zonder aan een linksys router vast te zitten?

Is het anders mogelijk om meerdere accespoints achter elkaar te zetten? om zo het signaal door te laten sturen en het bereik op te krikken?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:12:
[...]

Dit heb ik gevonden op de site van norrod. Dit apparaat zou anders wel de ideale oplossing zijn, het eerste stuk word vanaf het draadloos modem verzonden, dan later de versterker die het signaal doorzend.

Dit was de ideale oplossing geweest, is er nog een apparaat die dat kan, zonder aan een linksys router vast te zitten?

Is het anders mogelijk om meerdere accespoints achter elkaar te zetten? om zo het signaal door te laten sturen en het bereik op te krikken?
Dat is het hem juist, de expander maakt draadloos een verbinding met het access point! Geen kabels dus..

Verwijderd

klopt, maar die expander kan dus alleen het signaal afkomstig van een linksys apparaat doorzenden...

De expander is dus, lijkt mij, niet bruikbaar omdat er geen linksys apparaat voor zit.
Maar wat is dan een handige oplossing, ik kan een antenne gebruiken om het signaal te versterken.
ik heb een antenne op inet gevonden met een sterkte van 12 dBi, als ik deze ongeveer in het midden zet, heb ik dan genoeg bereik? (ong. een circel met straal van 75 meter.)
Pagina: 1