Ik loop tegen een voor mij vaag probleem aan met php en arrays van objecten.
Op mijn lokale server draait php5 en werkt alles als een zonnetje. Nu wil ik hetzelfde op een remote server laten draaien met php4 en daar gaat iets fout. Het lijkt er op alsof arrays van objecten maar 2 diep onthouden worden.
Een uitgekleed voorbeeld van wat ik heb
Als ik nu met print_r kijk wat er in $hoofdObject = new HoofdObject(); zit dan krijg ik het volgende:
onder [subSubObjectArray] => Array zou nog [eenVar] => test moeten staan maar dat is plots verdwenen.
Op mijn versie van php (php5) werkt het maar op de remote versie (php4) dus niet. Ik heb al verschillende tutorials en sites bezocht maar meestal gaan ze niet verder dan een object met een array van objecten. Daar wordt ik dus niet erg veel wijzer van. Wat doe ik fout?
Op mijn lokale server draait php5 en werkt alles als een zonnetje. Nu wil ik hetzelfde op een remote server laten draaien met php4 en daar gaat iets fout. Het lijkt er op alsof arrays van objecten maar 2 diep onthouden worden.
Een uitgekleed voorbeeld van wat ik heb
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| include('SubObject.class.php'); class HoofdObject { var $subObjectArray = array(); function HoofdObject() { array_push($this->subObjectArray(new SubObject())); } } |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| include('SubSubObject.class.php'); class SubObject { var $subSubObjectArray = array(); function SubObject() { array_push($this->subSubObjectArray(new SubSubObject())); } } |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| class SubSubObject { var $eenVar; function SubSubObject() { $this->eenVar = 'test'; } } |
Als ik nu met print_r kijk wat er in $hoofdObject = new HoofdObject(); zit dan krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| hoofdObject Object ( [subObjectArray] => Array ( [0] => subObject Object ( [subSubObjectArray] => Array ( ) ) ) ) |
onder [subSubObjectArray] => Array zou nog [eenVar] => test moeten staan maar dat is plots verdwenen.
Op mijn versie van php (php5) werkt het maar op de remote versie (php4) dus niet. Ik heb al verschillende tutorials en sites bezocht maar meestal gaan ze niet verder dan een object met een array van objecten. Daar wordt ik dus niet erg veel wijzer van. Wat doe ik fout?