Toon posts:

Gebruikers onder Windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zou u graag mijn probleem eens voorleggen.
Ik heb hier een server opgezet, dient als date server, om rechten te beperken, enz...
dit echter wel op een hoog niveau.

Het probleem zit hem in het feit dat op één of andere manier het niet lukt om de gebruikers verplichte profielen te geven. Dit heeft als gevolg dat elke keer dat ze aanmelden al hun persoonlijke gegevens worden doorgestuurd naar de server en het zeker 5 minuten duurt voor hij aangemeld is.

server:

- twee harde schijven in mirror ingesteld
- een active directory aangemaakt.
- users toegevoegd
- mappen aangemaakt

wat heb ik al geprobeerd?
- eerst wou ik testen of het mogelijk was om gewoon een map te delen.
dit was echter geen probleem maar zo wiezo maakt de server een andere map aan om alle
bestanden van die gebruiker te backupen.
- ik ben gaan omzoeken hoe dit kwam dat als ik de extensie .man gebruikte bij mijn profielpad dat hij
nogaltijd die bestanden doorstuurde.
dit is echter zonder succes gebeurd.
kan iemand me eens uitleggen hoe ik precies die gebruiker moet aanmaken? mss zie ik iets over
het hoofd. zwevende gebruikers aanmaken is echter geen probleem maar die aanmeldingstijden
staan me niet aan of is er hier ook een oplossing voor?

vriendelijke groeten

_/-\o_

Verwijderd

Wat jij zoekt zijn mandatory profiles: [google=mandatory profiles].

Ga daar eens naar kijken :)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:13
Als je problemen hebt met lange inlogtijden, dan zit er waarschijnlijk iets niet lekker met je DNS. Er vanuitgaande dat de profielen van de gebruikers niet belachelijk groot zijn en je bij de gebruikers ook een profielpad hebt opgegeven.

Staan er soms op de werkplekken in de TCP configuratie naast de AD server ook nog andere DNS servers benoemd?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er zeker van dat er geen andere DNS toepassingen aan het draaien waren.
en idd de gebruikersprofielen zijn zeker niet belachelijk groot.

IVM met zoekterm bedankt ik sla direct aan het lezen ( het is van de juiste term te weten he 8)7

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 21:33

-TAZZ-

X

Ik ben bang dat mandatory profiles je probleem niet oplossen.
Ik ben het met mbaltus eens dat traag inloggen 99 vd 100 keer veroorzaakt wordt door verkeerde DNS instellingen. Post anders je TCP/IP settings van je server en werkstation(s) eens.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan dat momenteel niet controleren aangezien ik niet op de plaats ben waar de server staat maar als ik mij niet vergis kan het zijn dat de dns van de workstations niet ingesteld waren op die van de server zou dit een probleem kunnen geven?

- als mijn colega dat niet veranderd heeft in de workstations zal de dns niet juist staan. :/ :/

Verwijderd

Ja, dat geeft zeker problemen. Onthoud in hemelsnaam dat DNS de basis is van Active Directory.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn verontschuldigingen maar dan ligt het probleem aan de communicatie tussen mij en mijn collega.

Ik test alles direct uit en indien er nog fouten zijn laat ik iets weten. toch bedankt allemaal.
Srr @ moderator 8)7

Verwijderd

Je hoeft je aan mij niet te verontschuldigen hoor :P Het is meer voor je eigen bestwil.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 14:34 ]

Pagina: 1