Toon posts:

bsod als netwerkkabel is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een heel vaag probleem.

toen ik gister mijn pc opstartte en ik mijn windows xp account aan het laden was, gaf hij ineens een bsod. dit herhaalde zich keer op keer. Na een beetje research ben ik er achter gekomen dat als ik de netwerkkabel uit mijn pc haalde, en hem vervolgens opstartte het probleem voorbij is. Zodra ik de netwerkkabel er dan weer in steek geeft ie direct weer een bsod.

dezelfde dag kwam ik erachter dat de netwerkaansluiting van mijn andere pc ook niet meer werkt.
ik ben van mening dat mijn netwerk-aansluiting kapot is.

nou is het toevallig zo dat ik nog 3 jaar garantie op mijn mobo heb, dus dat is het probleem niet. Ik kan er alleen niet tegen dat ik de oorzaak niet weet. Kan iemand mij helpen?

mijn specs zijn:

een Asus a8n-e en een Sweex 4p. router

alvast bedankt

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb je de nVidia firewall aanstaan? Zet die eens uit anders. Die zorgt zo hier en daar voor een hoop narigheid.

Hier stond een dode link.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:31
Ik neem aan de je wel een anti-virus pakket hebt en je Windows van de laatste update is voorzien? Heel veel virii die gebruik maken van exploits in bijvoorbeeld de RPC service van Windows hebben de neiging je PC na de infectie te laten crashen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 14:06

Kortfragje

......

Daarnaast kan het probleem ook bij je switch liggen als je bij allebei de PC's last krijgt. Heb je gelegenheid een andere Switch te proberen? Sluit je dan i.i.g uit..

[ Voor 8% gewijzigd door Kortfragje op 24-01-2006 11:47 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 14:06

Kortfragje

......

Heb je het probleem ondertussen al opgelost?

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

'k heb het zelfde probleem gehad met een sweex router.
Na deze vervangen te hebben was het probleem opgelost.
Kwam "Kortsluiting" voor in de router.

Ik ben zelf van Sweex afgestapt qua hardware...
't is misschien goedkoop maar niet altijd het beste...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om welke BSOD gaat het dan? De foutmeldingen en -codes staan er echt niet voor de sier ;)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Klinkt idd als sluiting/lekstroom ergens of gewoon een driver probleem. Ik heb ook wel eens een pc gehad die BSOD'de bij het aanmelden op het domein, lokaal ging prima. Zodra je een netwerk share aansprak: BSOD..

Bleek achteraf de netwerkkaart driver te zijn! Probeer die eens te reinstallen/updaten?
Pagina: 1