Toon posts:

Mail komt laat aan.

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mensen,

Er begint me iets op te vallen en ik ben benieuwd of meerdere mensen dit hebben.

Ik ben werkzaam bij een IT bedrijf en we krijgen steeds meer klanten die de klacht hebben dat mail laat aankomt (soms zelf 24 of 48 uur later)

Weet iemand een oorzaak hiervan?

EDIT: Even wat meer info. Onze klanten zijn over het algemeen kleine MKB bedrijven met 1 server (altijd exchange 2003 met B-SMTP van xs4all en symantec coorperate av.)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 10:09 ]

Verwijderd

Hangt van je ISP af, misschien dat het daar aan ligt?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-03 21:44
Je zou kunnen beginnen met het analyseren van de headers...

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Virusscanner? Slechte communicatie met de overige mailservers? Configuratie foutje?

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb je wel een punt. Ze hebben allemaal XS4all (B-SMTP) en XS4all is al een aantal weken heel slecht te bereiken.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-03 20:35

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:03:
Ja daar heb je wel een punt. Ze hebben allemaal XS4all (B-SMTP) en XS4all is al een aantal weken heel slecht te bereiken.
Kijk even door de headers van de mail heen, dan word het al snel duidelijk waar dat probleem ligt.
Misschien is 1 van jullie mailservers wat gestressed door 'familie omstandigheden'. :+

Alles kan stuk.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Kijk naar je mail headers en zoek de servers op met grote wachttijden. Waar blijft het hangen en waarom? Configuratie fouten? Verkeerde rDNS instellingen van een bepaalde server?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Ik zou eens kijken naar de instellingen van symantec, en zorgen dat je de smtp scanner uit hebt staan want exchange en die scanner gaan niet samen (dat staat ook mooi beschreven in de Symantec KB trouwens)
Omdat je verder toch nog wel erg weinig informatie geeft (heb je logging al omhoog gezet bijvoorbeeld) en omdat dit topic waarschijnlijk beter op z'n plaats is in SA ga ik hem hier sluiten. Open gerust een topic op de goede plaats waarin je aangeeft wat je allemaal al geprobeerd hebt. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.