Ik krijg hier zonet code onder mijn vingers gedrukt met daarin een constructie waar ik bar weinig van begrijp. Het betreft een OOP based CMS.
Er zijn allerlei classes met zeer korte namen aanwezig. Bijvoorbeeld usr en sess. Deze worden eerst ge-include. Daarnaast zijn er ook classes met de namen user en session. Het lijkt op het volgende stukje PHP:
De classes hebben beide dezelfde functies. Enkel zijn die in de sess class allemaal lege stub functies.
Ik vraag me af waarom er voor deze constructie gekozen is? Het is niet onderhoudsvriendelijk en nogal kazig of je het mij vraagt
Ze simuleren interfaces oid waarbij ze 2 classes met dezelfde functies hebben
.
Wellicht een snelheidsoptimalisatie?
Suggesties anybody?
Er zijn allerlei classes met zeer korte namen aanwezig. Bijvoorbeeld usr en sess. Deze worden eerst ge-include. Daarnaast zijn er ook classes met de namen user en session. Het lijkt op het volgende stukje PHP:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <?php class usr { } class sess { } class user extends usr { } class session extends sess { } ?> |
De classes hebben beide dezelfde functies. Enkel zijn die in de sess class allemaal lege stub functies.
Ik vraag me af waarom er voor deze constructie gekozen is? Het is niet onderhoudsvriendelijk en nogal kazig of je het mij vraagt

Wellicht een snelheidsoptimalisatie?
Suggesties anybody?