Toon posts:

Intranet traag na installatie phpmyadmin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraag.

Ik heb op onze mac os X server mysql en php draaien en heb nu phpmyadmin geinstalleerd.
nu heb ik iets heel raars waar ik geen antwoord op weet.

Op de pc werkt alles vlekkeloos maar op de apple systemen werkt het intranet traag.
internetten en dergelijke is snel en het intranet was altijd snel maar is na installatie van phpmyadmin traag geworden. Iets waar ik geen antwoord op weet..

hoop dat het een beetje duidelijk is. ik kan wel meer vertellen maar weet niet of het relefant is. dus als je nog iets weten wilt zal ik het hier vermelden.

Verwijderd

Hallo,

je hebt verder niets gedaan behalve de installatie van phpmyadmin op jouw Mac server ? Welke OS versie draai je op de server en de clients ?

Groet,

www.ikzalnietmeerspammen.nl

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 24-01-2006 21:13 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat bedoel je met installeren? PHPMyAdmin is toch alleen een verzameling webbagina's waarmee je makkelijk je mysql-database kan aanpassen.
Het lijkt me raar als door het plaatsten van een paar extra bestanden op de computer, je hele internet traag is.
Volgens mij moet je het probleem ergens anders zoeken ;)

@hierboven: Ken je de betekenis van het woord SPAM?

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 24-01-2006 20:59 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Volgens de gebruiker heeft hij iets geinstalleerd, ik probeer alleen te helpen. Als jij meer weet, kun jij misschien antwoorden op deze post ? Mijn excuses als het plaatsen van een website als spam wordt gezien, bij de poster staat ook www.bsdesign.nl...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SolutionFinder, ik wil je met klem aanraden om Registratievoorwaarden en faq en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even heel goed door te nemen. En dan met name het stukje: Het algemeen beleid #spam
Daar staat heel duidelijk in dat elke vorm van spam ongewenst is ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:30:
Volgens de gebruiker heeft hij iets geinstalleerd, ik probeer alleen te helpen. Als jij meer weet, kun jij misschien antwoorden op deze post ? Mijn excuses als het plaatsen van een website als spam wordt gezien, bij de poster staat ook www.bsdesign.nl...
offtopic:
In z'n signature, niet in de post zelf het mail en internet adres.
Door jouw post wek je de indruk dat je mensen van GoT naar jouw bedrijfje wilt lokken waar je tegen betaling het probleem probeert op te lossen. Dat is dus zeker spam. En zo te zien (Verwijderd in "Belkin Wireless PCI + Toshiba Sattelite ...") snap je nog niet goed wat dat is :/

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 24-01-2006 22:08 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
We denken dat het misschien door een DNS probleem komt. misschien is het niet de installatie van phpmyadmin gekomen maar door het aanzetten van mysql op de os X tiger server (apple).

De pc's blijven alles wel snel doen. en de apple's doen voor het internet gewoon de normale snelheid maar het 'intranet' dus het lokale internet (we hebben enkele kleine interne bedrijfsite's draaien zoals klantendatabase etc etc) doen nu bijzonder traag.

We denken dat het iets is op de server waar de pc's hun weg wel snel naar de data kan vinden en de apple's er met nog net geen 'time out' melden komen...

maar goed het is nog niet opgelost en lastig zoeken.
Pagina: 1