[C++] Image generation met truetype

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik probeer een CGI "script" te schrijven dat een png plaatje kan genereren.
Het moet in staat zijn meerdere plaatjes te combineren, en truetype text in all kleuren van de regenboog te tekenen.
Het moet zo efficient en snel mogelijk zijn, ik heb hiervoor eerder een PHP script geschreven en hiermee schoot de server load de lucht in :(
Ook moet het allemaal makkelijk te compilen zijn op *nix.

Nu zit ik te twijfelen welke libraries ik moet gebruiken:
GD (wat PHP gebruikt), heeft truetype ingebakken
CXImage (http://www.xdp.it), moet nog wat porten naar *nix denk ik, maar dit systeem heb ik al eens mee gewerkt.
libpng, die-hard, maar geen flauw idee hoe die API werkt :(

Ook moet ik bij de laatste twee nog een library vinden die windows truetype bestanden kan inlezen en kan tekenen :/

Heeft iemand ervaring met deze libraries, or kent iemand libraries die ik misschien beter kan gebruiken ?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03 00:07

Jurgle

100% Compatible

Voor de GD/PHP combi heb ik veel generd en daar is een soort van library a la java image uitgekomen (maar ik moet bescheiden blijven en zeggen dat het slechts elementair is). De dingen die jij omschrijft kunnen ermee maar inderdaad schiet het niet op als je veel pics snel moet processen, want het script vreet van de processor. GD/PHP is hier wel voor geschikt. Mocht je geinteresseerd zijn in die lib stuur een mailtje...

Minder bekend ben ik met linux, maar daar schijnt een command line alleskunner voor te bestaan die onder de naam 'convert' schuilt.

Succes

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:07

MBV

Moet het real-time gebeuren? Dan kan je PHP/GD wel afschrijven lijkt mij... Wat ik tot nu toe heb gezien is dat echt megatraag, misschien is hier een truc voor.

Zijn daar geen leuke C++/Java library's voor? Dan kan je met je PHP-scriptje een C++ applicatie een schop geven om een plaatje te tekenen, en vervolgens de link geven met het PHP-script (of als je al 'in de link' zit, het plaatje doorgeven). Lijkt mij dat er zat programma's zijn die dat kunnen :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jurgle schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:51:
Minder bekend ben ik met linux, maar daar schijnt een command line alleskunner voor te bestaan die onder de naam 'convert' schuilt.
ImageMagick. En die werkt "uiteraard" ook in Windows. ;)
MBV schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:53:
Moet het real-time gebeuren? Dan kan je PHP/GD wel afschrijven lijkt mij... Wat ik tot nu toe heb gezien is dat echt megatraag, misschien is hier een truc voor.

[ Voor 34% gewijzigd door NMe op 25-01-2006 00:22 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:07

MBV

Wat kan je met IMageMagick en true-type generatie? Dacht dat het alleen resizen etc was... (o.a. door het voorbeeld met $vanBestand, $naarBestand)

Ehhm, -draw kan dus stiekem meer. Nou ja, weet ik dat voor de volgende keer. Maar PHP/GD kan je dus toch afschrijven :P