[XP] Compatibiliteit probleem*

Pagina: 1
Acties:

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:43
mijn probleem is als volgt, een pc et standaard alles in Compatibiliteit modus van widows 98. (het gaat dus om een windows xp machine) maar dat doet hij maar bij 1 gebruiker, de andere gebruikers hebben er geen last van. Waar moet ik naar zoeken om dit op te lossen?

(ja google en got-search heb ik al gebruikt)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dat lijkt op dat je alle accounts in "gast" modus hebt staan. Verander ze eens naar alle macht. Bij ons hielp dit

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je precies met 'compatibilteitsmodus' ? Waar 'merk' je dat aan, en waarom denk je dat dat zo is? Waar heb je op gezocht en wat vond je? :)

Ik ga nog even het OS in je topic titel zetten - het zou leuk zijn als je daar zelf ook aan denkt :)

Verwijderd

touchdomex schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 07:26:
Dat lijkt op dat je alle accounts in "gast" modus hebt staan. Verander ze eens naar alle macht. Bij ons hielp dit
ik denk dat hij bedoelt dat je in configuratiescherm > gebruikers accounts > ... de rechten voor de gebruiker bij de groeplidmaatschap naar Administrator moet wijzigen? ik vraag me af of dit werkt...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Kun je wat duidelijker zijn? Ik kan hier geen touw aan vastknopen....

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Nulnulnix schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:50:
Kun je wat duidelijker zijn? Ik kan hier geen touw aan vastknopen....
Gebruikersaccounts - overzicht

U kunt het accounttype van een andere gebruiker alleen wijzigen als u tot de groep Administrators behoort en een beheerdersaccount hebt.

Open Gebruikersaccounts in het Configuratiescherm.
Klik op de account van de gebruiker.
Klik op Het type account wijzigen.
Klik op het gewenste accounttype en vervolgens op Type account wijzigen.

Als u de enige gebruiker met een beheerdersaccount bent, kunt u uw accounttype niet wijzigen, omdat er ten minste één persoon met een beheerdersaccount op de computer moet zijn.

U opent Gebruikersaccounts als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Gebruikersaccounts.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:45:
[...]

ik denk dat hij bedoelt dat je in configuratiescherm > gebruikers accounts > ... de rechten voor de gebruiker bij de groeplidmaatschap naar Administrator moet wijzigen? ik vraag me af of dit werkt...
Nee je zet ze gewoon van de beperkte rechten af. Je zorgt er voor dat iedereen de computer kan gebruiken maar geen administrator is. Bij ons kon je in de beperkte modus niet eens een spelletje meer spelen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:43
oké sorry voor mijn zeer late post ( en mijn onvolledigheid in de topic titel). Ik was bij me oom bezig om de pc een beetje op te schonen naar wat virussen. Mijn oom vertelde dat hij bij verschillende programma's het probleem had dat ze niet goed opende. Na een tijdje neuzen kwam ik er achter dat alles in Compatibiliteit modus van windows 95 draait en ook 640x480. Niet veel later kwam ik er achter dat het bijna bij alle programma's zo was.

Toen heb ik gedacht dat er vast wel ergens een instelling moet zijn waar mee je alles wat je installeert standaard op Compatibiliteit modus van windows 95 draait (het was gebeurt bij elke programma's die hij net ge-installeert had zo doende).

Maar er is dus niet iets in bijvoorbeeld het register waar je dat soort geintjes kan instellen. Want ik dacht dat het een gevolg van een virus moet zijn. (alhoewel het ook mijn oom geweest kan zijn |:( maar daar gaan we even niet van uit)

edit: qua acounts betreft zijn alle gebruikers administrators.

[ Voor 5% gewijzigd door cossy nl op 24-01-2006 18:33 ]

Pagina: 1