Ik zit hier te dubben met het volgende probleem.
Ik heb een lijst met de volgende gegevens:
Eén kolom bevat een waarde, die loopt van 1 t/m 30.
Een tweede kolom bevat het resultaat per waarde, dus 1 = 150, 2 = 300, 3 = 450 enz.
Dit zijn de datavelden.
Nu wil ik dus in andere cel met een formule kunnen aangeven welk resultaat bij welke waarde hoort.
Dus als ik als waarde "3" invul moet in de cel met de formule automatisch 450 verschijnen.
Aangezien de lijst vrij lang is, 30 waarden en 30 resultaten (en dan ook nog eens verdeeld over 3 soorten), vraag ik me af of ik dit wel in een formule kwijt kan.
Ik kom namelijk niet verder dan dit:
=ALS(B3=1,M3,ALS(B3=2,M4))
B3 is de invoercel, M3, M4, M5 enz. bevatten de resultaten.
Mijn vraag is nu, hoe trek ik dit door zodat ik 30 waarden in kan vullen en dat de formule bepaald welk resultaat bij de betreffende waarde hoort?
Iets zegt mij dat het een veel te lange formule wordt.
Ik heb een lijst met de volgende gegevens:
Eén kolom bevat een waarde, die loopt van 1 t/m 30.
Een tweede kolom bevat het resultaat per waarde, dus 1 = 150, 2 = 300, 3 = 450 enz.
Dit zijn de datavelden.
Nu wil ik dus in andere cel met een formule kunnen aangeven welk resultaat bij welke waarde hoort.
Dus als ik als waarde "3" invul moet in de cel met de formule automatisch 450 verschijnen.
Aangezien de lijst vrij lang is, 30 waarden en 30 resultaten (en dan ook nog eens verdeeld over 3 soorten), vraag ik me af of ik dit wel in een formule kwijt kan.
Ik kom namelijk niet verder dan dit:
=ALS(B3=1,M3,ALS(B3=2,M4))
B3 is de invoercel, M3, M4, M5 enz. bevatten de resultaten.
Mijn vraag is nu, hoe trek ik dit door zodat ik 30 waarden in kan vullen en dat de formule bepaald welk resultaat bij de betreffende waarde hoort?
Iets zegt mij dat het een veel te lange formule wordt.