Korte IP release time van @home

Pagina: 1
Acties:

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
Hallo,

Kan iemand bij bijpraten over IP release time die vanuit de ISP word meegegeven.
In mijn geval is dat @home, en ik zit in tilburg.

Ik krijg namkelijk maar een IP release time aangeboden van 58 minuten en heb het idee dat mijn URS848001 dat niet prettig vind om 24 keer per dag een nieuwe release te krijgen en klapt er dan enkele minuten uit.

Ik heb er al vele malen over gebeld en gemailt naar @home, maar na twee maanden is het nog niet verholpen. Maar Ik blijf stug doormailen tot ze oplossen.

Maar zijn meer mensen met dit probleem? En is het bijdiege wel opgelost? Want ik kan er weinig tot niets op google over vinden.

grt

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer het eens zonder router? Dus met je orginele modem.
Kon me iets herinneren dat ik ook zoiets gelijks had, maar dan met chello. Toen werkte het gewone modem wel met een release van 1 maand ofzo en met router iets van <1 dag.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-02 14:28

Nobby

Nuts!

Ik heb even voor je gekeken en ik heb toch echt een release time van een week. Ik zit op almelo voorzover ik dat kan opmaken uit m'n hostname (almel1.ov.home.nl).

/Edit
Ik heb een windows 2003 machine als router e.d. draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door Nobby op 23-01-2006 23:42 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Basement
Ja al geprobeerd. En dan kan je bij status lanverbinding>eigenschappen zien wat de lease is.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 23:31

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ik ga er even van uit dat je een 'Korte DHCP Lease' tijd bedoeld..

Wellicht kun je even de RFC's van het DHCP Protocol er op na slaan, dan kom je achter het volgende:

Een DHCP Client zal over het algemeen na de helft van z'n DHCP Lease te hebben doorlopen, aan de DHCP Server een request sturen of het gebruikte IP Adres nog gebruikt mag worden.

Daarnaast geven de meeste DHCP Servers puur uit eigenbelang je steeds hetzelfde IP Adres (behalve als het aantal adressen echt beperkt is en de pool exhausted driegt te raken).

Dat jouw Client dus elk half uur een pakketje naar @Home stuurt om de lease te verlengen is dus echt geen ramp. Je zult echt niet elk uur een ander adres krijgen. Wel kan het zijn dat nadat je modem is uitgeschakeld geweest je een ander adres krijgt, maar dat komt dan omdat de DHCP Pool van @home wat beperkt is.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Basement
Idd de dhcp lease, van terug koppelen naar de dhcp server ben ik op de hoogte. Maar je bent hoop ik wel met mee eens dat 58 minuten wel erg kort is. Ik heb het idee dat mijn router dit niet leuk vind en er uit klapt er naar een aantal keer. Ik heb heel soms wel een release van een week, en dan klapt mijn internet er dus niet uit.

Ik blijf gewoon hetzelfde ip nummer houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Basement op 23-01-2006 23:50 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
With DaRealRenzel

Is compleet volgens de RFC's en helemaal niets waar TS zich zorgen over hoeft te maken.
En als je router er last mee zou hebben, zul je daar moeten zijn. :+

Meestal doen ze een kortere lease als er veranderingen aan zitten te komen.
De cliënts zijn dan immers veel sneller op de hoogte.

[ Voor 32% gewijzigd door aZuL2001 op 23-01-2006 23:52 . Reden: Aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• Basement
aZuL2001

Niet alleen mijn router, ook als ik rechtstreeks vanuit het kabelmodem inprik op mijn netwerkkaart is het idem.

• aZuL2001
Dat lijkt me logisch.

Het zal @Home een rotzorg zijn wat jij aan je kabelmodem hangt.
Al is het alleen een XBox. Of een netwerkversie van je Senseo.

Doet niets af aan het feit dat het helemaal volgens de RFC's is.
En laat internet nu gebaseerd zijn op RFC's.
Kortom : no problem.

Abort, Retry, Quake ???

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 23:31

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Zoals al gezegd, maak je er niet druk over. Een DHCP Lease renew packet is slechts 1 IP packet. Als jij www.twakers.net in je IE /Firefox intikt heb je al zeker 15 packets uitgewisseld met @home voordat je uberhaupt iets in je venster krijgt (DNS Lookup, HTML Get en Receives etc). 1 packet in 29 minuten is echt niks. Dat 58 minuten aan de korte kant is ben ik met je eens. Zeker voor kabelmodems die over het algemeen altijd aan staan (wie heeft er nou nog geen router achter z'n modem ?). Maar da's aan @Home. Ik bedoel, als ze met 250.000 klanten elk half uur 250.000 DHCP Renews krijgen, dat kost alleen @Home wat CPU capaciteit.

Het kan zijn dat @Home in jouw regio bijna door z'n IP Nummers heen is en daardoor de lease lager zet. Daardoor wordt het IP van uitgeschakelde kabelmodems sneller vrijgegeven door de DHCP Server. ZO kan men een potentieel probleem tijdelijk omzeilen, echter niet oplossen. Zodra je dus van @home geen IP meer krijgt wordt het tijd om te gaan klagen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ze zijn hier ook weer bezig met nodemoves, de Ipranges uit zuiden zitten nu hier in het noorden en de noordelingen zitten naar t zuiden :?

404 Signature not found

• aZuL2001
DaRealRenzel schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:59:
Zoals al gezegd, maak je er niet druk over. Een DHCP Lease renew packet is slechts 1 IP packet.
Minimaal twee pakketjes: Het request en een acknowledgement van de dhcp server. :+

Maar doet verder niet af aan de strekking van je verhaal.

Abort, Retry, Quake ???

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het lijkt me sterk dat je router over zijn nek gaat van DHCP pakketjes. Als dat wel het geval is lijkt me de oplossing duidelijk: brakke router, router vervangen. Heb je al eens geprobeert wat er gebeurt als je je IP adres vast instelt en dus geen DHCP krijgt?

Ter info: hier op het werk hebben onze computers een DHCP lease tijd van 4 uur. En geen enkele PC of router die daar problemen mee heeft.

Signatures zijn voor boomers.

• Basement
[quote]Maasluip schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:01:
Het lijkt me sterk dat je router over zijn nek gaat van DHCP pakketjes. Als dat wel het geval is lijkt me de oplossing duidelijk: brakke router, router vervangen. Heb je al eens geprobeert wat er gebeurt als je je IP adres vast instelt en dus geen DHCP krijgt?

Ter info: hier op het werk hebben onze computers een DHCP lease tijd van 4 uur. En geen enkele PC of router die daar problemen mee heeft.

Dat is wel handig om te weten, dat het met 4 uur wel bij jullie werkt.

Ik heb wel verbinding/internet als ik de router op static IP zet, ff kijken de komende dagen hoe ie zich gedraagd.

Thanks voor de info!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:20

maontje

better off Playing

Het zou ook nog kunnen dat ze bezig zijn met een nodemove. Dan worden de lease tijden van de ipadressen ook verkort...

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
je kunt toch ook je ip statisch instellen? als het zaakje niet meer werkt, dan weet je dat je em weer op dhcp moet zetten, en dan zet je em daarna weer op statisch ip
dan kun je hetook ff testen

lees net dat je het al hebt gedaan

PSN: djmurcielago

Pagina: 1