Toon posts:

help bf2 loopt langzamer !!

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
gasten ik heb een vraag ik ben een redelijke comp noob dus ik mijn probleem bij jullie wegleggen

ik heb een vrij nieuw systeem en dat draaide goed (speel veel bf2)

alleen ik heb sinds kort twee nieuwe hitachi t7k250 160 gb schijven in raid en 2 bankjes geil geheugen bij gekocht (nu dus 4x 512), en pardoes bf2 schokt als de pleuris wie kan me helpen ik heb bf2 al opnieuw geinstaleerd maar helpt niet

geheugen is hetzelfde als de oude schijven kan het niet aan liggen denk ik maar ik weet het niet meer help alstublieft !!

systeem
a8v deluxe mobo
4x 512 geil geheugen
asus x800xt platinum edition
amd athlon 3500+ venice

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij alsjeblieft helpen bvd

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 23:21 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:04

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:19:
wie kan mij alsjeblieft helpen bvd
Jeetje, interpunctie zou geen kwaad kunnen.
Ook kun je een post wijzigen middel het edit knopje links rechts in je post.

In eerste instantie denk ik aan DMA op de harddisken als dit PATA disken zijn.
Anders de instellingen voor je SATA kanalen, snelheden van de disk kun je testen in hardware beheer of met tooltjes als ATTO. Sandra (Sisoft) kun je gebruiken om geheugen doorvoer te meten. CPU-z kan je snel een overzicht geven of je RAM in DUAL channel setup draait, al dan niet aangevult met bank interleaving.

[ Voor 45% gewijzigd door SpamLame op 23-01-2006 23:28 ]

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 15:59
Heb je je besturingssysteem ook opnieuw geinstalleerd? Zo ja, heb je dan ook de chipset-drivers geinstalleerd?
En wat voor voeding heb je? Misschien heeft die problemen met extra geheugen plus nieuwe schijven, dus check je voltages eens.

Verwijderd

Hier reageer ik niet eens op. Binnen 5 minuten lopen zeuren dat je niet snel genoeg geholpen wordt. Doe je dit in winkels ook zo???

Verwijderd

Topicstarter
zalman zm400b-aps 400watt atx

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:31:
Hier reageer ik niet eens op. Binnen 5 minuten lopen zeuren dat je niet snel genoeg geholpen wordt. Doe je dit in winkels ook zo???
good one

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Heb je die RAID configuratie naast je oorspronkelijke schijf gezet? Of draai je nu Windows en die game vanaf je nieuwe schijven? Meet anders de lees/schrijf snelheid van je RAID opstelling eens, misschien heb je wat instellingen fout (bijvoorbeeld DMA, zoals SpamLame ook aangeeft).

offtopic:
@s.fillekes & danijel: voor dit soort opmerkingen is topic report Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif uitgevonden

[ Voor 13% gewijzigd door .daan op 23-01-2006 23:37 ]

public void ik()

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik stel voor dat je eerst wat meer probeert: PMG Beleid Daar staan wel wat tips.

Daarnaast doen we niet aan uitroeptekens in de topictitle en al helemááál niet aan een kick na vier minuten! Dit omdat dit erg opdringerig/schreeuwerig overkomt en daar zijn we hier niet zo van gediend. En aangezien jij beide doet plus weinig zelf geprobeerd hebt (ja, BF2 opnieuw installeren) heb ik hier verder geen zin in.

Probeer dus meerdere zaken: drivers, check je BIOS geheugeninstellingen, je RAID array en controleer of je ook performanceproblemen hebt met andere applicaties en games etc. etc. Want je geeft ons nu vééél te weinig om mee te werken. Open maar weer een topic wanneer je wat beter beslagen ten ijs komt. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.