Toon posts:

SPA-1001 en Voipbuster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de SPA-1001 instellen voor voipbuster?

Ik kan nu wel bellen, maar in het begin kan ik ook gebeld
worden, maar echt enkele minuten later werkt het niet meer
dan krijg ik een niet bekend telefoonnummer toon.

Wie kan mij helpen met dit probleem.

Dank

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:00
Waar heb je de SPA-1001 vandaan, toevallig van budgetphone? Dan moet je de provisioning eruit slopen.. Het tabblad provisioning vind je door in te loggen als Admin en naar de Advanced-mode te switchen :)

[ Voor 34% gewijzigd door JJapie op 23-01-2006 22:50 ]

• JJapie
Die lui zijn ook reseller van Budgetphone/Talkin2Ya. Check voor de zekerheid even het tabblad provisioning, kan je dat iig uitsluiten :)

Verwijderd

Topicstarter
Die staat inderdaad erin

• JJapie
Staat 'Provision enable' op no? Zo nee, zet hem op no ;)
Dat tabblad zit -waarschijnlijk- in iedere Sipura 1001, maar het gaat er meer om of daar ook iets staat ingesteld..

[ Voor 9% gewijzigd door JJapie op 23-01-2006 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus die moet ik uitzetten en dan moet bovenstaand wel werken dat ik gebeld kan worden op mijn voipbuster nummer?

• JJapie
Dat zou kunnen, provisioning verstoort als het ware de instellingen door een bepaald profiel te downloaden en de gegevens uit de profiel te gebruiken in plaats van wat er staat ingesteld.
Ik zou zeggen, probeer het :)

Verder is het van belang dat je als sip-server sip1.voipbuster.com gebruikt (of connectionserver.voipbuster.com). De oude sip-servers van VoipBuster kennen de mogelijkheid om gebeld te worden niet..

[ Voor 33% gewijzigd door JJapie op 23-01-2006 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben benieuwd.... heb jij ook zoiets dan?

Ik bind het echt uitstekend werken, alleen jammer dat het gebeld
worden niet kan... wou al bijna internet via de kabel nemen. dan ben ik van alles af
van KPN. hihihi

• JJapie
Ik had ongeveer hetzelfde probleem ja.. Als ik de Sipura gereset had, kon ik een tijdje lang gewoon bellen, maar even later kreeg ik ook een soort van niet bereikbaar toon. Door de provisioning werden de instellingen in de war gegooid, na dat uitgeschakeld te hebben werktte het prima :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan jij wellicht de instellingen doorsturen naar mij? want ik heb het gevoel nog iets verkeerd te hebben staan... werkt nog steeds niet ;(

Hoop dat je me wil helpen.... kan niet tegen dingen die niet werken.

• JJapie
Afbeeldingslocatie: http://www.janjaap.net/upload/sipura1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.janjaap.net/upload/sipura2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het wederom effe nagekeken en je had wat dingen wel anders staan.... zal kijken of het werkt... want als jij ook voipbuster heb dan moet het bij mij ook werken...

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij doet niets, kan alleen bellen en niet gebeld worden.... denk dat ik het maar terug stuur, want ik heb er toch niets aan..... dus jammer...

dank je iedergeval voor je hulp...

• JJapie
Als je de VoipBuster client gebruikt, kan je daar dan wel op gebeld worden?

Verwijderd

Topicstarter
Daarop wel, margoed ik wil dat programma niet meer gebruiken, want ik vind het wel zo makkelijk
via de huistelefoon bereikbaar te zijn, want de computer staat niet altijd aan weet je ;)

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik wellicht ook nog een poort open zetten, want zit wel achter een speedtouch 510 modem van adsl

• JJapie
Misschien moet je hier even een kijkje nemen: [rml]Gratis bellen met Voipbuster [ deel 3][/rml]
Lees vooral de startpost goed door, daar staat veel nuttige informatie. Verder is het misschien een goed idee om je vraag daar nogmaals te stellen. Op die manier blijft alles een beetje centraal :)

Verwijderd

In het centrale topic is er niets te vinden, en dit is wel een heel specifiek probleem, van alleen de sipura 1001. Ik heb zelf ook dit probleem, en de hierboven gegeven hulp werkt jammer genoeg niet. Heel frustrerend, ik heb me rot gezocht naar een oplossing. Ik hoop dat iemand nog een slimme suggestie heeft?
Pagina: 1