Toon posts:

mobo of prescott stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vanmiddag gegeten, toen kwam ik terug, zette pc aan. voeding aan, fans aan dvd spelers lampjes knipperen, en een soort ambulance beep. hoog/laag hoog/laag dus.

Recent een nieuwe koeler voor mijn prescott gekocht, een zalman. Temperaturen waren oke.

Ben dus alles gaan nalopen, de 2 ram reepjes omstebeurt in hun eentje proberen, videokaart eruit en onboard kaart proberen, processor nagekeken. Processor zag er normaal uit, geen zwarte plekjes ofzo.
Hij rook aan de onderkant(met de pinnetjes) gewoon neutraal, aan de bovenkant naar koelpasta die regelmatig verwarmd wordt(denk ik). Ik rook echter wel een brandlucht toen de pc net open stond, die is inmiddels uitgelucht door open raam. Was verder geen rook.

Zou het kunnen dat het moederbord kapot is? Er verschijnt geen beeld als ik de computer aanzet, weet niet of met een kapotte processor je het bios gedeelte van het opstarten nog moet kunnen zien? Heb 1x eerder een kapot moederbord gehad, in een andere pc. Herrinner de beep niet meer, maar het zou kunnen dat de chipset is doorgebrand.... De northbridge en southbridge leken echter normaal...

Kon ook niet de geluidsbetekenissen van de 865gm3 intel chipset based moederborden vinden, heb hier wel naar gezocht. Andere mogelijkheid is de videokaart, want het kan heel goed zijn dat ik de on board kaart uitgeschakeld heb. Echter lijkt de piep me te ernstig voor een videokaart? Meette wel temps van 60 graden idle in windows, maar gewoon met stock cooler geplaatst. Als dat het zou zijn zou het mooi zijn aangezien ik er het gemakkelijkst garantie op heb...

Wat betekenenen de geluidjes, en wat geeft dit aan over wat er kapot is? Alvast bedankt voor de hulp :)

toevoeging: Het knipperende lampje van het beeldscherm wordt wel een brand lampje bij aanzetten, hij heeft dus focus op het beeld(geen no signal).

Specs:
MSI Intel 865gm3 moederbord
XFX 6600 GT 128mb agp
2 x 512MB DDR 2 geheugen, kingston geloof ik, niet zeker
1 x 160gb sata schijf, Deskstar
MTek 430 watt voeding(vrij nieuw)
Een wireless netwerkkaart, Sitecom nogwat
Asus TV Tuner kaart

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 22:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
vind het edit knopje niet, ben vast niet goed ingelogd

processor: 3,2 ghz p4 prescott

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:04

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:44:
vind het edit knopje niet, ben vast niet goed ingelogd

processor: 3,2 ghz p4 prescott
Naast het quote knopje in je post.
Kijk eens op http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/index.htm voor de beep codes.

[ Voor 15% gewijzigd door SpamLame op 23-01-2006 22:53 ]

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 23:29
In het boekje van je moederbord staat normaal een overzicht voor wat de beeps betekenen. Dit kan wel eens van fabrikant tot fabrikant een verschillen, eigenlijk ook van bios tot bios.

hier een overzichtje:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, toen ik op de msi website zag dat de code overheating cpu betekende(staat niet in het boekje bij dit mobo :/ begon er bij mij iets te dagen.

Ik had vandaag nog in de bios de cpu temperature warning en shutdown lvl aangepast, tijdens de huidige boot(geen nieuwe post). Toen ik dus mijn pc heb uitgezet, en hem na het eten aanzette, overstreek de cpu meteen deze temperatuur. Ik heb waarschijnlijk per ongeluk de temperatuur te laag gezet.

Ik heb dus het jumpertje om de bios te resetten gebruikt, moest weer even de bios instellen(had beeld), en alles is weer zoals normaal:) Ook temperaturen zijn nog steeds goed.

Dam dat zal zo veel meer nachtrust opleveren dan dat ik zou krijgen vanacht als ik een halfuurtje/uurtje eerder was gaan slapen:p

Had om 11:00 nog een vriend gevraagd of die morgen een oud videokaartje mee wou nemen, maar bel hem nu maar niet meer >:) Hem kennende vergeet die het waarschijnlijk toch totdat ik hem zie :P

bedankt voor de hulp!