Asrock S939 Dual-SATA2 Framedrops

Pagina: 1
Acties:

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb dus een Asrock S939 Dual-SATA moederbord, en eigenlijk heb ik vanaf het begin al problemen ermee. Vreemde geluid lockups en stilstaande beelden met reboot tot gevolg heb ik vaak gehad. Deze problemen zijn na een aantal dagen weggegaan 8)7 .

Maar goed, alles werkte. Totdat ik de pc een tijdje terug aanzette. De pc startte totaal niet door, en resette telkens bij het opstarten. Na ongeveer 10 BIOS-resets heb ik weer voor even beeld gekregen. Een nachtje uit laten staan was hierna de oplossing.

Hierna heb ik echter een nieuw probleem erbij gekregen, zonder dat ik ook maar iets veranderd heb. In alle games, maar dan ook alle games, heb ik framedrops op één bepaald punt. Als ik bijvoorbeeld schuin rechts kijk, heb ik exact 2 frames per seconde, en een centimeter naar links weer volle frames.

V-Sync en al die opties werken niet, verschillende drivers werken niet meer, voeding maakt niet uit, Windows reinstall helpt niet, moederbord los neerleggen met zo weinig mogelijk spullen helpt niet, andere videokaart helpt niet (videokaart werkt in andere pc trouwens prima), geheugen geeft geen fouten, kortom: alles moet werken, maar het werkt gewoon niet! Ik begrijp er niets meer van, wie heeft er misschien dezelfde problemen?
(Sorry voor lange startpost, ook weet ik niet of ik dit in het OC-939 topic moet zetten, maar dit lijkt mij niet)

_/-\o_ Mijn dank is groot aan mensen die dit weten _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door daandegoeiste op 23-01-2006 22:40 . Reden: wat dingen nog veranderen ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je die processor en videokaart alweer terug geclocked?

Heb je ook last van het probleem als je de details of resolutie lager zet?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Prutz0r schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:02:
Heb je die processor en videokaart alweer terug geclocked?

Heb je ook last van het probleem als je de details of resolutie lager zet?
Processor en videokaart lopen inmiddels alweer gewoon standaard. De resolutie is inderdaad een apart geval. Boven 1280x1024 enorme framedrops naar (alweer) 2 frames per seconde. Ik heb daarnet weeer andere chipsetdrivers gedownload (oudere dit keer) en het lijkt te werken. Sommige games werken nu totaal niet meer, maar hier kreeg ik de ergste framedrops in (1 van mijn 20 games zeg maar). Ik ga nog even verder proberen :)