Dat schiet dan niet op eigenlijk. Want het opzeg termijn bij Orange is 1 maand voor zover ik weet. Je hebt dan altijd overlapping? Op die manier zou ik absoluut niet weten wanneer ik op moet gaan zeggen. Daarnaast als ik dan UPC aanvraag voor telefonie en internet, dan zeggen zij telefoon op, dus ben ik automatisch te laat voor het internet. Met dat ik KPN nog op moet zeggen.
Er is altijd een stukje overlap inderdaad, daar doe je niks aan. Dat is met elke overstap zo... Maar idd, met die maand opzegtermijn in je achterhoofd, kun je internet/telefonie het beste in de winkel ophalen, ongeveer anderhalve maand voor je abonnement bij Orange afloopt. Dan stuur je de machtigingskaart in voor nummerbehoud (misschien kan dat ook in de winkel, durf ik zo niet te zeggen) en zoals ik zei duurt een portering ongeveer een week, dus dan ben je ruim op tijd voor de maand opzegtermijn. Dan heb je dus 1 maand overlap.
Let trouwens even op mijn vorige reactie, die had ik nog aangepast over gratis DTV, maar staat op de vorige pagina.
Let trouwens even op mijn vorige reactie, die had ik nog aangepast over gratis DTV, maar staat op de vorige pagina.
Ah ok, op die manier. Dan wacht ik gewoon wel lekker even tot juli en ga het dan om laten zetten. Ik zal wel even langs een primafoon gaan (weet niet of ze dat weten, maar ok) om even na te vragen hoe het bij KPN zit met opzeggen. Volgens mij is dat 3 maanden aangezien je ook per drie maanden betaald.
We zijn op het moment al in bezit van UPC digital royaal, dus die moet omgezet worden naar diegene met DVR. Geldt die actie van zoveel maanden gratis dan nog voor ons? Of alleen bij nieuwe abonee's. Nvm, ik zie al dat het een actie betreft voor nieuwe klanten.
Bedankt trouwens voor de snelle reacties. Ik ben er echt heel blij mee en jullie straks een nieuwe klant.
We zijn op het moment al in bezit van UPC digital royaal, dus die moet omgezet worden naar diegene met DVR. Geldt die actie van zoveel maanden gratis dan nog voor ons? Of alleen bij nieuwe abonee's. Nvm, ik zie al dat het een actie betreft voor nieuwe klanten.
Bedankt trouwens voor de snelle reacties. Ik ben er echt heel blij mee en jullie straks een nieuwe klant.
[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 20-05-2008 13:30 ]
Ik ben gisteren gebeld door de UPC en heb nu antwoord op al mijn vragen.
Ik moet als ik via de website of klantenservice bestel 2 maanden rekenen. Via de winkel is 1,5 maand voldoende. Ze kon me wel aanbieden dat ik een maand gratis internet en telefonie krijg om zo die tijd te overbruggen, dus dat is wel goed. Nu weet ik dus niet of dit dan ook geld voor dat 3=2 abonnement. Voor zover blijft dat 3=2 abonnement gewoon bestaan en ook blijf je maar 2 betalen. Vanaf half juni ga ik maar eens regelen voor UPC. In het hele erge geval moet ik 40 euro extra voor een maand betalen. Laat ik het dus gewoon maar op tijd gaan regelen. Binnenkort maar eens de brief voor KPN en Orange opstellen.
Ik moet als ik via de website of klantenservice bestel 2 maanden rekenen. Via de winkel is 1,5 maand voldoende. Ze kon me wel aanbieden dat ik een maand gratis internet en telefonie krijg om zo die tijd te overbruggen, dus dat is wel goed. Nu weet ik dus niet of dit dan ook geld voor dat 3=2 abonnement. Voor zover blijft dat 3=2 abonnement gewoon bestaan en ook blijf je maar 2 betalen. Vanaf half juni ga ik maar eens regelen voor UPC. In het hele erge geval moet ik 40 euro extra voor een maand betalen. Laat ik het dus gewoon maar op tijd gaan regelen. Binnenkort maar eens de brief voor KPN en Orange opstellen.
Ik zit nu in deze situatie:
Internet via XS4all.
Telefonie via Tele2.
TV Digitaal via UPC.
Nou wil ik graag alles over hebben naar UPC en dan doormiddel van het 3=2 pakket.
Met het aanvragen van internet is geen probleem, en digitale tv ook niet aangezien we dit al afnemen via UPC.
Alleen ik zit met de telefonie, waarom?
Nou wij hebben onze alarm installatie gekoppeld aan een alarmcentrale. Nou heb ik al geinformeerd bij het bedrijf die hiervoor zorgt.
We zouden een apparaat moeten aanschaffen en plaatsen die het signaal om zet neer VOIP en een apparaat die ervoor zorgt moet de kabel eruit vliegen dat het signaal over gaat op GPS.
Maar nu hebben wij hier ISDN en gebruiken we 2 lijnen.
Nou ben ik eens door het bestelformulier gegaan op de site van UPC, maar je krijgt nergens de optie om een 2e lijn aan te vragen.
Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen?
En word het nummer van onze 2e lijn ook overgezet naar de 2e telefoonlijn via UPC?
En zelf weet ik niet hoe het precies werkt, maar kan je ook op meerdere plekken een telefoon neerzetten en die koppelen op je telefoonnummer. Aangezien we dit nu hebben met ISDN overal in het huis staan draagbare telefoons en zijn gekoppeld aan de ISDN centrale.
Ik weet wel dat er andere telefoons zouden moeten worden aangeschaft.
Internet via XS4all.
Telefonie via Tele2.
TV Digitaal via UPC.
Nou wil ik graag alles over hebben naar UPC en dan doormiddel van het 3=2 pakket.
Met het aanvragen van internet is geen probleem, en digitale tv ook niet aangezien we dit al afnemen via UPC.
Alleen ik zit met de telefonie, waarom?
Nou wij hebben onze alarm installatie gekoppeld aan een alarmcentrale. Nou heb ik al geinformeerd bij het bedrijf die hiervoor zorgt.
We zouden een apparaat moeten aanschaffen en plaatsen die het signaal om zet neer VOIP en een apparaat die ervoor zorgt moet de kabel eruit vliegen dat het signaal over gaat op GPS.
Maar nu hebben wij hier ISDN en gebruiken we 2 lijnen.
Nou ben ik eens door het bestelformulier gegaan op de site van UPC, maar je krijgt nergens de optie om een 2e lijn aan te vragen.
En word het nummer van onze 2e lijn ook overgezet naar de 2e telefoonlijn via UPC?
En zelf weet ik niet hoe het precies werkt, maar kan je ook op meerdere plekken een telefoon neerzetten en die koppelen op je telefoonnummer. Aangezien we dit nu hebben met ISDN overal in het huis staan draagbare telefoons en zijn gekoppeld aan de ISDN centrale.
Ik weet wel dat er andere telefoons zouden moeten worden aangeschaft.
Als je al niet inziet wat hier niet aan klopt (twee dingen) dan kun je het beter maar gewoon bij je bestaande situatie houden wat telefonie betreftDutch3men schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:31:
[..]
[..]
Ik heb contact met iemand van onze beveiligings bedrijf. En wat klopt er dan niet?Bigs schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:44:
[...]
Als je al niet inziet wat hier niet aan klopt (twee dingen) dan kun je het beter maar gewoon bij je bestaande situatie houden wat telefonie betreftOf iemand erbij zoeken om je te helpen.
Of bedoel je de schrijf foutjes, want er staan er een paar in
[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 23-05-2008 23:18 ]
Je kunt prima 2 lijnen krijgen (de kabelmodem heeft 2 telefoonuitgangen) en dus 2 nummers van ISDN meenemen. Een tweede lijn kost 7,50 extra. (zie hier)Dutch3men schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:31:
Ik dacht dat het bij de extra opties staat, maar heb ook even gekeken en 't staat er inderdaad niet bij. Misschien willen ze het zo simpel mogelijk houden, ik weet 't niet... Ik zou het even telefonisch aanvragen, dan kan het wel geregeld worden.
Alarmcentrales worden wel eens afgeraden bij UPC, omdat het alarmsysteem niet naar buiten kan bellen als de stroom is weggevallen (misschien opzettelijk door een inbreker) en de kabelmodem dus offline is. Bij een analoge telefoonlijn is dat niet zo, die heeft geen netspanning nodig. Maarja, jullie hebben nu ISDN en de ISDN-centrale heeft ook stroom nodig dus wat dat betreft verandert de situatie voor jullie niet...
Ja heb al gezien dat een 2e lijn €7,50 extra kost.Bergen schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:17:
[...]
Je kunt prima 2 lijnen krijgen (de kabelmodem heeft 2 telefoonuitgangen) en dus 2 nummers van ISDN meenemen. Een tweede lijn kost 7,50 extra. (zie hier)
Ik dacht dat het bij de extra opties staat, maar heb ook even gekeken en 't staat er inderdaad niet bij. Misschien willen ze het zo simpel mogelijk houden, ik weet 't niet... Ik zou het even telefonisch aanvragen, dan kan het wel geregeld worden.
Alarmcentrales worden wel eens afgeraden bij UPC, omdat het alarmsysteem niet naar buiten kan bellen als de stroom is weggevallen (misschien opzettelijk door een inbreker) en de kabelmodem dus offline is. Bij een analoge telefoonlijn is dat niet zo, die heeft geen netspanning nodig. Maarja, jullie hebben nu ISDN en de ISDN-centrale heeft ook stroom nodig dus wat dat betreft verandert de situatie voor jullie niet...
Verder weet ik dat het bij UPC afgeraden word om een alarmsysteem te hebben, maar het bedrijf waarvan wij het alarmsysteem hebben heeft een apparaat ontwikkeld wat mocht het signaal eruit gaan van de kabel, zal het signaal over gaan op GPS (mobiel dus).
Verder zit het het alarmsysteem voor onze ISDN centrale dus omzeilen we het ISDN systeem (als ik het goed heb). Want mocht in ons huis het stroom uitvallen gaat het alarmsysteem over op een accu en hebben we nog steeds verbinding met onze alarmcentrale.
Je bedoeld waarschijnlijk GPRS en niet GPS.
Arunia schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:33:
Je bedoeld waarschijnlijk GPRS en niet GPS.
Iets wat draadloos gaat zal wel GPRS wezen.
Deze zomer komt er een UPC-winkel in Eindhoven. Zuidkant van de uitgang van de Heuvelgallerie, op de hoek, waar eerst een lingeriezaak zat, t.o. Dynamo.
Ik zit er aan te denken om over te stappen naar UPC.....
Heb echter nog een aantal vragen die ze in de winkel niet konden beantwoorden.
- Vroeger was het lastig om extra pc's aan de router / modem te hangen. Is dit nu opgelost?
Je kan een router kopen in de winkel, maar ik wil graag mijn 24 poorts Gbit switch aan een ISA server hangen, ISA kan routeren dan. Lijkt me geen probleem?
Een andere optie is een Asus router aanschafen, en hier de switch ook weer aanhangen.
- kabel internet geeft IP adressen dynamisch uit, hoe lang duurt een IP lease? Kan ik zonder al te veel problemen een webserver draaien?
Als die dingen geen problemen gegeven, heb ik binnenkort UPC Extreme + 2x HD Tv en VOIP... ik kijk er al naar uit
Heb echter nog een aantal vragen die ze in de winkel niet konden beantwoorden.
- Vroeger was het lastig om extra pc's aan de router / modem te hangen. Is dit nu opgelost?
Je kan een router kopen in de winkel, maar ik wil graag mijn 24 poorts Gbit switch aan een ISA server hangen, ISA kan routeren dan. Lijkt me geen probleem?
Een andere optie is een Asus router aanschafen, en hier de switch ook weer aanhangen.
- kabel internet geeft IP adressen dynamisch uit, hoe lang duurt een IP lease? Kan ik zonder al te veel problemen een webserver draaien?
Als die dingen geen problemen gegeven, heb ik binnenkort UPC Extreme + 2x HD Tv en VOIP... ik kijk er al naar uit
Het modem deelt één extern IP-adres uit. Het aansluiten van een ander netwerkapparaat op het modem is een eitje:
- Koppel het huidige netwerkapparaat (pc/router) los.
- Reset het modem (spanning eraf, 10s wachten, spanning erop).
- Sluit je nieuwe netwerkapparaat aan.
- Je nieuwe netwerkapparaat zal binnen enkele ogenblikken een extern IP-adres toegewezen krijgen..
Je IP-adres wijzigt over het algemeen enkel bij grote storingen/onderhoudswerkzaamheden. Veel mensen hebben al bijna een jaar hetzelfde IP-adres.
En ja, ISA zou helemaal geen probleem mogen zijn (tenzij je ISA niet kunt configureren
)...
Het is trouwens wel raadzaam om gebruik te maken van dyndns of een soortgelijke dienst. Veel routers kunnen het IP-adres van je hostname (bij dyndns.org) automatisch wijzigen wanneer je IP-adres is gewijzigd.
Als je dan op je eigen domeinnaam gebruik maakt van een CNAME record naar deze dyndns hostname (in plaats van een A record), dan zit je eigenlijk altijd safe.
- Koppel het huidige netwerkapparaat (pc/router) los.
- Reset het modem (spanning eraf, 10s wachten, spanning erop).
- Sluit je nieuwe netwerkapparaat aan.
- Je nieuwe netwerkapparaat zal binnen enkele ogenblikken een extern IP-adres toegewezen krijgen..
Je IP-adres wijzigt over het algemeen enkel bij grote storingen/onderhoudswerkzaamheden. Veel mensen hebben al bijna een jaar hetzelfde IP-adres.
Het is trouwens wel raadzaam om gebruik te maken van dyndns of een soortgelijke dienst. Veel routers kunnen het IP-adres van je hostname (bij dyndns.org) automatisch wijzigen wanneer je IP-adres is gewijzigd.
Als je dan op je eigen domeinnaam gebruik maakt van een CNAME record naar deze dyndns hostname (in plaats van een A record), dan zit je eigenlijk altijd safe.
Kijk, daar hebben we wat aan, helder!
Binnenkort bestellen dus die hap.
Binnenkort bestellen dus die hap.
Vorige week Maandag z'n 3 in 1 pakket aangevraagt. Afgelopen zaterdag spullen al binnen. Overstap van Orange naar UPC tot nu toe nog geen problemen ging vlotter dan ik dacht
Iemand die toevallig weet waar de storing vandaag vandaan kwam / wat de oorzaak was ? ik heb er denk ik 2 uurtjes ofzo uitgelegen en tis allemaal niet zo'n probleem, maar op de storingspagina stond niks toen ik keek. misschien weet een van jullie meer ?
"de storing"? Ik kan me geen landelijke storing herinneren.
hier ook problemen, maar geen idee hoe/wat.Fatal Mind schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:23:
Iemand die toevallig weet waar de storing vandaag vandaan kwam / wat de oorzaak was ? ik heb er denk ik 2 uurtjes ofzo uitgelegen en tis allemaal niet zo'n probleem, maar op de storingspagina stond niks toen ik keek. misschien weet een van jullie meer ?
UPC inmiddels opgezegd, ga nu voor 3 maanden naar hetnet en daarna telfort (ivm verhuizing nog even 3 maanden hetnet)
Zelf ook inderdaad een mini-storing gehad. Router klapte er een paar keer uit (WRT54G v2.0 met DD-WRT firmware), maar dat was dus te danken aan UPC.
Verder weer normaal online.
Uh, leg eens uit hoe UPC jouw router over de zeik zou kunnen krijgen?DaMarcus schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 02:09:
Zelf ook inderdaad een mini-storing gehad. Router klapte er een paar keer uit (WRT54G v2.0 met DD-WRT firmware), maar dat was dus te danken aan UPC.
In het ergste geval zou door een storing de modem eruit geklapt kunnen zijn, maar een router zou daar naadloos mee om moeten kunnen gaan
Oslik blyat! Oslik!
mijn internet is al heel de dag langzaam, ik download met 70 kb/s waar ik normaal met +700kb/s download. Is dit een landelijk probleem want router en modem reset haalde ook niks uit.
Dat bedoelde ik te zeggen, de modem klapte er een paar keer uitdion_b schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:16:
[...]
Uh, leg eens uit hoe UPC jouw router over de zeik zou kunnen krijgen?
In het ergste geval zou door een storing de modem eruit geklapt kunnen zijn, maar een router zou daar naadloos mee om moeten kunnen gaan
Ik haal met nieuwsgroepen ook al heel de dag niet wat ik normaal haal met me 10 mbit lijn ( rond de 1.10 mB/s ) zit nu rond de 900 kb/s, vind het wel best, maar het zou er ook aan kunnen liggen dat files gewoon oud zijn.Rorata schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:22:
mijn internet is al heel de dag langzaam, ik download met 70 kb/s waar ik normaal met +700kb/s download. Is dit een landelijk probleem want router en modem reset haalde ook niks uit.
bij mij is speedtest langzaam (50 kb/s) en surfen gaat ook niet echt lekker, ik ga de klantenservice maar bellen.Fatal Mind schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:37:
[...]
Ik haal met nieuwsgroepen ook al heel de dag niet wat ik normaal haal met me 10 mbit lijn ( rond de 1.10 mB/s ) zit nu rond de 900 kb/s, vind het wel best, maar het zou er ook aan kunnen liggen dat files gewoon oud zijn.
Wat voor abonnement heb jeRorata schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:22:
700kb/s is ook al niet normaal, zelfs met Easy (1500kb/s down) zou je het dubbele daarvan moeten kunnen halen...
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb power en het is weer opgelost.dion_b schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:14:
[...]
Wat voor abonnement heb je
700kb/s is ook al niet normaal, zelfs met Easy (1500kb/s down) zou je het dubbele daarvan moeten kunnen halen...
Ik heb m'n pc direct aangesloten aan de modem, dat deed ik eerst ook maar maakte een foutje (vergeten om modem restarten nadat er een ander apparaat op aangesloten is) en toen had ik wel de volledige snelheid weer en de router heb ik een half uur zonder stroom gezet en een half uur later werkte het weer als vanouds
Gisteren alles aangesloten. Haal 1.1mbit per sec
(orange had maanden nodig om alles te upgraden en dan nog geen verhoging) . Tot nu toe draaid alles perfect. Zelfs al de HD decoder binnen terwijl men zei dat dat wel 3 weken kon duren. 1,5 week vind ik nog netjes
mijn internet lag er vanmorgen uit
nu net kunnen bellen en krijg gelijk een bandje dat er in mijn wijk een storing is (bel via mobiel) dus er is schijnbaar een grote storing,iemand anders die er ook last van heeft en net als ik via werk wel kan internetten
gaat hier trouwnes om a'dam (1094)
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ja ik ook, zit ook in PC-gebied 1094xx. Dacht eerst dat het aan mijn netwerk lag. Dus modem eruit, router eruit, PC's uit en dan maar weer alles opstarten met tussenpozen van 30 seconden. Dit een paar keer geprobeerd, maar geen succes.
Het "vreemde" is dat ik wel TV + telefoon heb; meestal ligt bij mij gelijk alles eruit als er storing is, dus vandaar dat ik eerst dacht dat het bij mijj thuis fout zat. Toch maar gebeld naar UPC en kreeg gelijk te horen dat er een storing is....
Zit nu even op het netwerk van een van mijn buren (dank u voor de niet-beveiligde verbinding!), maar het zou toch wel heel fijn zijn als UPC eens een _werkende_ storingspagina zou opzetten. Als je nu namelijk kijkt op de storingspagina, staat er doodleuk dat er momenteel geen storingen zijn.
Het "vreemde" is dat ik wel TV + telefoon heb; meestal ligt bij mij gelijk alles eruit als er storing is, dus vandaar dat ik eerst dacht dat het bij mijj thuis fout zat. Toch maar gebeld naar UPC en kreeg gelijk te horen dat er een storing is....
Zit nu even op het netwerk van een van mijn buren (dank u voor de niet-beveiligde verbinding!), maar het zou toch wel heel fijn zijn als UPC eens een _werkende_ storingspagina zou opzetten. Als je nu namelijk kijkt op de storingspagina, staat er doodleuk dat er momenteel geen storingen zijn.
dat waren dus inderdaad ook alle dingen die ik had geprobeerd
dus ligt niet aan mij
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar ik heb het idee dat sinds er hier zo veel gesloopt en gebouwd wordt, er vaker een storing is dan daarvoor (PC-gebied 1094xx). Hebben anderen ook die ervaring, of zie ik verbanden die er niet zijn?
hmmm ik zit nu zo'n 2 jaar op de insulindeweg,en dit is eigenlijk de enige storing die ik weet/kan herinneren.nog heel even wachten en dan wordt mijn glas aangesloten en kan ik upc opzeggen
Iemand al enig idee of de storing al verholpen is? Zit nu op mijn werk en vroeg me af of iemand al wat meer weet.
bij mij werkt het weer
Ha, hier ook postcode 1094xx en storing. Leek op een crappy router:
Werkt inmiddels wel weer:
Is echter de 3e storing voor mij in 1 week en er ligt hier glasvezel, dus ik ga weg bij UPC.
code:
1
2
3
4
5
6
| traceroute to 62.179.104.196 (62.179.104.196), 30 hops max, 40 byte packets 1 10.15.171.129 6.049 ms 9.011 ms 8.880 ms 2 * * * 3 * * * 4 * * * 5 * * * |
Werkt inmiddels wel weer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| traceroute to 62.179.104.196 (62.179.104.196), 30 hops max, 40 byte packets
1 10.15.171.129 (10.15.171.129) 11.444 ms 11.054 ms 11.034 ms
2 p21161.net.upc.nl (212.142.21.161) 12.402 ms 12.145 ms 12.126 ms
3 p14232065.net.upc.nl (212.142.32.65) 12.418 ms 12.417 ms 12.409 ms
4 nl-ams05a-ra3-ae-1-0.aorta.net (213.46.183.93) 11.862 ms 11.967 ms 11.962 ms
5 213.46.183.30 (213.46.183.30) 11.730 ms 15.493 ms 15.547 ms
6 62.179.104.197 (62.179.104.197) 15.538 ms 7.836 ms 13.081 ms
7 ns10.chello.nl (62.179.104.196) 12.455 ms 8.681 ms 7.853 ms |
Is echter de 3e storing voor mij in 1 week en er ligt hier glasvezel, dus ik ga weg bij UPC.
[ Voor 44% gewijzigd door wacko op 04-06-2008 19:28 ]
Ben weer online, maar de HD had een bandje lopen dat zei dat er ergens een blikseminslag was geweest.
Beste mensen,
Ik wil graag overstappen naar het complete pakket van UPC. Heb nu alleen internet en Tv.
Ik weet dat erg veel problemen zijn met VIOP. Is dat ook bij UPC? Want bij Telfort is het soms dat je dagen lang niet bereikbaar bent via de telefoon. En dat is niet de bedoeling.
Wil graag weten als jullie tevreden zijn over de Viop dienst van UPC?!
Ik wil graag overstappen naar het complete pakket van UPC. Heb nu alleen internet en Tv.
Ik weet dat erg veel problemen zijn met VIOP. Is dat ook bij UPC? Want bij Telfort is het soms dat je dagen lang niet bereikbaar bent via de telefoon. En dat is niet de bedoeling.
Wil graag weten als jullie tevreden zijn over de Viop dienst van UPC?!
'k heb nu al een paar maanden alle services van UPC ( denk hier aan minimaal 5 maanden ) en heb slechts 1 keer last gehad van dat de boel niet werkte ( dat was laatst met al die onweer. )
Voor de rest zijn we altijd te bereiken, erg goede kwaliteit, geen ruis in de lijnen, en mocht je een keer problemen hebben dan is er de helpdesk met over het algemeen best handige mensen die je er mee kunnen helpen.
Voor de rest zijn we altijd te bereiken, erg goede kwaliteit, geen ruis in de lijnen, en mocht je een keer problemen hebben dan is er de helpdesk met over het algemeen best handige mensen die je er mee kunnen helpen.
Vraagje, de standaard router die bij m'n abbonement kwam, ( dat witte netgear apparaat ) mag ik die verkopen ? of moet die ook terug als je je upc abbo opzegt ?
De Netgear router is jouw eigendom.
Komt dat even mooi uit, ik doe toch niks met dat takke ding, en ik kan het geld gebruiken, dat ding gaat dus weg.
"dat takke ding" was een jaar of twee terug door Tom's Networking Guide wel doodleuk als beste uit een test van zo'n 25 routers gekomen. Ondertussen zijn er zeker betere verschenen, maar misschien de moeite waard om eerst even na te gaan of je huidige oplossing daadwerkelijk beter presteert 
* dion_b werkt met zelfbouwrouter, en dat presteert zeker beter, maar die Netgear is bijv wel een stuk krachtiger dan pakweg een Linksys WRT54G v.5 let op de v.5 toevoeging
* dion_b werkt met zelfbouwrouter, en dat presteert zeker beter, maar die Netgear is bijv wel een stuk krachtiger dan pakweg een Linksys WRT54G v.5 let op de v.5 toevoeging
Oslik blyat! Oslik!
Nja, die netgear heeft anders geen QOS en liep zodra de verbinding een keer weg viel gewoon vast... en ik vond het menu gewoon niet fijn werken, in tegenstelling tot de linksys, daar vind ik de menu structuur gewoon veel beter, en z'n wireless bereik is ook nog eens beter in dit huis vol met gewapend beton....
Iemand iets tegen de Netgear WGR614 i.c.m. de UPC modem?
Kost slechts 30 euro bij Mycom, in tegenstelling tot de WPN824 die je bij UPC kunt krijgen voor een belachelijke 90 euro (45 op t.net).
Lijkt de belangrijkste features te ondersteunen.
Kost slechts 30 euro bij Mycom, in tegenstelling tot de WPN824 die je bij UPC kunt krijgen voor een belachelijke 90 euro (45 op t.net).
Lijkt de belangrijkste features te ondersteunen.
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Ik denk niet dat het veel uitmaakt welke router je achter het modem zit, in principe zijn alle routers hetzeflde, allemaal dezelfde taak.
Verwijderd
Geen matches
Is hier iemand die uit het pakket 3 halen de goedkoopste is gratis van UPC bij het 16mbps internet stuk een speedtest kan doen bij b.v. coax.nl ben dan benieuwd hoe dat eruit zit
Dat kun je toch prima uit ervaringen van UPC internet klanten met andere snelheden beredeneren: mensen halen in de rustige momenten nagenoeg 100% van de snelheid, als het drukker is, kan het lager zijn. Hoeveel je dat merkt hangt vooral af van hoe druk het bij jou in de buurt is. Procentueel gezien verschilt dat niet tussen de verschillende snelheden. Dus als je nu aan het begin van de avond 80% van je huidige snelheid haalt, zul je met 16Mbit ook 80% halen

Oslik blyat! Oslik!
UPC dus nooit meer voor mij. Wat een ongeloofelijke koekebakkers. Ben nu al sinds maart (1e tel. contact) bezig om mijn contract te beeindigen aangezien ik 1 mei ben verhuisd, maar het lijkt onmogelijk...
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Wat dacht je van gewoon schriftelijk opzeggen per aangetekende brief? Doodsimpel en werkt in mijn ervaring altijd (zelfs bij Telfort, nadat ze 7 (!) niet-aangetekende brieven niet ontvangen hebben).
Bellen = doorgezet worden naar afdeling wiens enige doel is om te zorgen dat je niet opzegt. Dat is een molen waar je niet in terecht wilt komen - maar dat is bij alle grote dienstenleveranciers hetzelfde.
Gewoon in brief verwijzen naar het feit dat je buiten de regio verhuist of verhuist naar een adres waar al kabel aanwezig is, en klaar is kees. Verhuis je binnen UPC-gebied naar een adres waar geen andere betalende klant is, dan heb je geen opzegreden en moet je je wel aan de overeengekomen opzegtermijn houden...
Misschien ook nuttig om als je post de situatie volledig uit te leggen, met zo weinig info is dit meer flame dan post waar een ander wat aan heeft
Bellen = doorgezet worden naar afdeling wiens enige doel is om te zorgen dat je niet opzegt. Dat is een molen waar je niet in terecht wilt komen - maar dat is bij alle grote dienstenleveranciers hetzelfde.
Gewoon in brief verwijzen naar het feit dat je buiten de regio verhuist of verhuist naar een adres waar al kabel aanwezig is, en klaar is kees. Verhuis je binnen UPC-gebied naar een adres waar geen andere betalende klant is, dan heb je geen opzegreden en moet je je wel aan de overeengekomen opzegtermijn houden...
Misschien ook nuttig om als je post de situatie volledig uit te leggen, met zo weinig info is dit meer flame dan post waar een ander wat aan heeft
Oslik blyat! Oslik!
Hebben jullie ook al daaagen gedonder met DNS? Traage queries, queries die niet resolven etc etc. Word er gestoord van.
Daarnaast komen webpagina's traaag binnen. Downloads gaan wel gewoon op goeie snelheid.
Daarnaast komen webpagina's traaag binnen. Downloads gaan wel gewoon op goeie snelheid.
Nou ik ben opgestapt. Was de lage snelhede bij nieuwsgroepen en emule spuugzat. Op naar telfort!
Ook hier: dit bericht is zuivere stemmingmakerij. Als je anderen wilt helpen, geef exact aan welke USP je hebt, welke client je gebruikt, of je gebruik maakt van SSL-encryption of niet, en welke snelheden je exact haalt (met en zonder SSL als het even kan).xxxMaverick schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:20:
Nou ik ben opgestapt. Was de lage snelhede bij nieuwsgroepen en emule spuugzat. Op naar telfort!
*Dan* hebben anderen er wat aan. Zoals je het hier stelt moeten we dit maar op persoonlijke titel van je aannemen, en tenzij ik iets gemist heb, zegt dat bijzonder weinig :
Niets van gemerkt. Welke DNS servers heb je op dit momentzaphod_b schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:48:
Hebben jullie ook al daaagen gedonder met DNS? Traage queries, queries die niet resolven etc etc. Word er gestoord van.
Als je denkt dat het daaraan ligt zou je ook de DNS servers van OpenDNS kunnen proberen. Daar ook problemenmee? Dan ligt het niet aan DNS. Daar geen problemen mee? Dan des te belangrijker dat je exact jouw door UPC toegewezen DNS servers post
Oslik blyat! Oslik!
Dit wilde ik net posten, want ik heb hier ook last van sinds een aantal dagen. Echt te hinderlijk!zaphod_b schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:48:
Even de DNS servers van Open DNS gebruiken en kijken of dat beter werkt.
Edit: De DNS servers van Open DNS werken prima, alles gaat weer snel.
[ Voor 20% gewijzigd door nadroJ op 25-06-2008 12:52 ]
Sowieso schrijf je zo!
Post dan toch welke DNS servers problemen geven 
Hier heb ik 62.179.104.196 primair en 212.142.28.69 secundair staan. Geen problemen op moment, al merk ik wel dat de tweede een stuk langzamer (20-30ms) op pings beantwoordt dan de eerste (10-20ms)
Hier heb ik 62.179.104.196 primair en 212.142.28.69 secundair staan. Geen problemen op moment, al merk ik wel dat de tweede een stuk langzamer (20-30ms) op pings beantwoordt dan de eerste (10-20ms)
Oslik blyat! Oslik!
Heb ondertussen even terug geschakeld naar de DNS van UPC welke ook 62.179.104.196 is.
Het werkt nu wel inderdaad prima. Secundair heb ik geen DNS ingesteld eigenlijk. Ik heb nu nog de DNS servers van Open DNS erin staan als backup, dus mocht het weer niet werken dan vink ik wel 'Automatic from ISP' uit.
Het werkt nu wel inderdaad prima. Secundair heb ik geen DNS ingesteld eigenlijk. Ik heb nu nog de DNS servers van Open DNS erin staan als backup, dus mocht het weer niet werken dan vink ik wel 'Automatic from ISP' uit.
Sowieso schrijf je zo!
Hallo,
Ik ben pas overgestapt van xs4all naar UPC. Ik heb mijn arris modem netjes aangesloten en alle SNR en Freq/Power waardes zijn binnen de specificaties (38 dB en 51dBmv). Wanneer ik een laptop op het modem aansluit werkt het allemaal prima (ik haal zelfs bijna de maximale download (24mb)). Wanneer ik een andere laptop wil aansluiten moet ik eerst het modem een tijdje uitzetten maar daarna werkt het op die laptop ook weer prima.
Voor wat betreft telefonie werkt het ook allemaal goed.
In mijn netwerk heb ik een ipcop firewall die het internetverkeer met xs4all regelt. Wanneer ik de ipcop machine van xs4all afhaal en aansluit op het arris modem (ook nadat deze een dag heeft uitgestaan) werkt dhcp niet. Ik heb alle instellingen geprobeerd maar de ipcop machine krijgt geen ip-adres van de dhcp-server van UPC. Wie weet waaraan dit zou kunnen liggen?
mvg,
Marco.
Ik ben pas overgestapt van xs4all naar UPC. Ik heb mijn arris modem netjes aangesloten en alle SNR en Freq/Power waardes zijn binnen de specificaties (38 dB en 51dBmv). Wanneer ik een laptop op het modem aansluit werkt het allemaal prima (ik haal zelfs bijna de maximale download (24mb)). Wanneer ik een andere laptop wil aansluiten moet ik eerst het modem een tijdje uitzetten maar daarna werkt het op die laptop ook weer prima.
In mijn netwerk heb ik een ipcop firewall die het internetverkeer met xs4all regelt. Wanneer ik de ipcop machine van xs4all afhaal en aansluit op het arris modem (ook nadat deze een dag heeft uitgestaan) werkt dhcp niet. Ik heb alle instellingen geprobeerd maar de ipcop machine krijgt geen ip-adres van de dhcp-server van UPC. Wie weet waaraan dit zou kunnen liggen?
mvg,
Marco.
Verwijderd
Geen matches
Het makkelijkst is de mac van de router (ik neem aan dat je een router gebruikt, toch?) te klonen met het mac-adres waar je de UPC-registratie het laatst hebt gedaan. Dan zou het zo moeten werken.IgoyReab schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:23:
Hallo,
mvg,
Marco.
De ipcop machine is de router. Bovendien werkt het met verschillende laptops (XP) rechtstreeks op de modem, en die verschillende laptops hebben ook verschillende mac-adressen, dus volgens mij ligt het daar niet aan. Ik weet ook niet hoe je met ipcop (=linux) je mac adres kan spoofen. Het moet wel mogelijk zijn maar ik heb nog niet kunnen vinden waar en hoe. Ik wil graag de ipcop machine blijven gebruiken omdat ik verschillende net2net VPN verbindingen via ipcop naar vrienden heb.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:40:
[...]
Het makkelijkst is de mac van de router (ik neem aan dat je een router gebruikt, toch?) te klonen met het mac-adres waar je de UPC-registratie het laatst hebt gedaan. Dan zou het zo moeten werken.
Verwijderd
Matched: chello
Zie inderdaad dat aanmelden ook niet meer nodig is op http://www.chelloo.com/upc/index.phpIgoyReab schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:52:
[...]
De ipcop machine is de router. Bovendien werkt het met verschillende laptops (XP) rechtstreeks op de modem, en die verschillende laptops hebben ook verschillende mac-adressen, dus volgens mij ligt het daar niet aan. Ik weet ook niet hoe je met ipcop (=linux) je mac adres kan spoofen. Het moet wel mogelijk zijn maar ik heb nog niet kunnen vinden waar en hoe. Ik wil graag de ipcop machine blijven gebruiken omdat ik verschillende net2net VPN verbindingen via ipcop naar vrienden heb.
Kan je niet even op die router een webbrowser starten om te kijken of 'ie dan het internet op kan? Anders wellicht nog even op chelloo.com neuzen...
Googlen op "ipcop change hardware address" levert dit op:IgoyReab schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:52:
[...]
Ik weet ook niet hoe je met ipcop (=linux) je mac adres kan spoofen. Het moet wel mogelijk zijn maar ik heb nog niet kunnen vinden waar en hoe.
How do I change the MAC Address of my RED Interface
Mocht het dan nog niet lukken, zou je dan eens wat DHCP-traffic kunnen posten? Bijvoorbeeld met #tcpdump udp portrange 67-68 -i eth0 -n -v en dan vrijgeven en vernieuwen. (Of misschien is je externe interface juist eth1, moet je ff nakijken, bij ifconfig ofzo.) Misschien zie je nog veel meer verkeer voorbij komen van broadcasts enzo, die moet je er ff tussenuit halen. Je herkent je eigen verkeer door je eigen MAC-adres bij de stukjes.
Ook zou je eens de interface op half duplex kunnen zetten. Googlen op 'ipcop half duplex' levert een boel op.
[ Voor 22% gewijzigd door Bergen op 11-07-2008 03:22 ]
Blijf nou eens af van het spoofen van het mac-adres, dat is nergens voor nodig. Dat kan in de toekomst alleen maar problemen veroorzaken.
Als jij met twee verschillende laptops wel kunt internetten (en dus een IP-adres krijgt), dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de instellingen van je ipcop machine... Wat er dan precies niet goed ingesteld staat kan ik je niet vertellen helaas. Je kunt dan het beste troubleshooten op de manier die Bergen heeft uitgelegd.
Als jij met twee verschillende laptops wel kunt internetten (en dus een IP-adres krijgt), dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de instellingen van je ipcop machine... Wat er dan precies niet goed ingesteld staat kan ik je niet vertellen helaas. Je kunt dan het beste troubleshooten op de manier die Bergen heeft uitgelegd.
Valt wel wat mee, zolang je geen bestaand company id gebruikt en blijft gebruiken.sylvesterrr schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:09:
Blijf nou eens af van het spoofen van het mac-adres, dat is nergens voor nodig. Dat kan in de toekomst alleen maar problemen veroorzaken.
Je kunt gewoon een flink hoog, niet bestaand company id gebruiken, wat voorlopig toch niet wordt uitgegeven, dan heeft niemand er last van. Een blik op de lijst met company id's leert dat 95% met 00 begint. Er zijn een paar die helemaal onderaan met een andere beginnen, zoals 02, 04, 08, 10 en AA. Nouja, wees creatief, verzin een company id waarvan je denkt dat die voorlopig niet zal worden gebruikt en ken een MAC-adres toe.
Ok, het is geen nette oplossing - je eigen MAC-adressen verzinnen is eigenlijk niet de bedoeling - maar als je ermee geholpen wordt is het wat mij betreft ok. Voorlopig iig.
Maargoed, eerst maar eens naar het DHCP-verkeer kijken, dat is veel interessanter! We zien de logs graag tegemoet.
[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 11-07-2008 21:29 ]
Gisteren ook bezig geweest met het instellen van mijn Linksys WRT54GXv2.
Dat was dus echt een crime. Na een firmware update van de router werkte het wel vrij snel. Wati k wel moest doen is dus het MAC-adres spoofen. Raar dat de router geen eigen adres heeft. Misschien dat ik van één van de andere aansluitingen het mac-adres kan overnemen.
Zonder het spoofen werkte het internet weer helemaal niet.
Overigens, bij het instellen van de computers wil ik absoluut geen gebruik maken van DHCP (weet het, is wel makkelijker, maar er zijn pc's die gewoon hun eigen adres moeten hebben). Blijft de DNS altijd hetzelfde? Of hoef ik die niet op de pc's in te vullen? Ik ga het hoe dan ook vandaag uitproberen, dus daar kom ik wel weer achter.
Dat was dus echt een crime. Na een firmware update van de router werkte het wel vrij snel. Wati k wel moest doen is dus het MAC-adres spoofen. Raar dat de router geen eigen adres heeft. Misschien dat ik van één van de andere aansluitingen het mac-adres kan overnemen.
Zonder het spoofen werkte het internet weer helemaal niet.
Overigens, bij het instellen van de computers wil ik absoluut geen gebruik maken van DHCP (weet het, is wel makkelijker, maar er zijn pc's die gewoon hun eigen adres moeten hebben). Blijft de DNS altijd hetzelfde? Of hoef ik die niet op de pc's in te vullen? Ik ga het hoe dan ook vandaag uitproberen, dus daar kom ik wel weer achter.
Je router heeft vast wel een Static DHCP-functie. Op die manier kun je het "dynamische" IP-adres van een client "statisch" toewijzen.Arunia schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:03:
Overigens, bij het instellen van de computers wil ik absoluut geen gebruik maken van DHCP (weet het, is wel makkelijker, maar er zijn pc's die gewoon hun eigen adres moeten hebben).
Ik zal daar eens naar gaan kijken. Bedankt in iedergeval.
Zijn er toevallig meer upc klanten (in omg. Arnhem) die last hebben van het kortstondig wegvallen van internet. Meestal is het na een minuut of 5 a 10 weer goed maar is toch een beetje onhandig. Vooral als je online aan het gamen bent.
Ik heb er eigenlijk pas vanaf vrijdag last van en daarvoor heeft het altijd goed gewerkt.
Ik heb er eigenlijk pas vanaf vrijdag last van en daarvoor heeft het altijd goed gewerkt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Haha het is weer eens zo ver. Afgelopen dinsdag mijn abbo aangepast (naar een totaalpakket) en vanaf woensdag had ik dus geen internet + telefonie meer
Wel nog digitale tv (alhoewel sommige zenders opeens scrambled waren en mijn signaalkwaliteit "opeens" naar een minpunt was gedaald).
Ik liep van het ene probleem in het andere, ze gaan nog proberen iets van afstand te doen, en anders komt woensdag(!!!) avond al een monteur langs.
Dus een week geen internet en telefonie gehad, en +/- 100 belminuten armer op mijn mobiel. UPC
Het is dat er hier in de buurt niets anders te krijgen is met een beetje snelheid...
Ik liep van het ene probleem in het andere, ze gaan nog proberen iets van afstand te doen, en anders komt woensdag(!!!) avond al een monteur langs.
Dus een week geen internet en telefonie gehad, en +/- 100 belminuten armer op mijn mobiel. UPC

Het is dat er hier in de buurt niets anders te krijgen is met een beetje snelheid...
Heh bah, gisteren viel de internetverbinding helemaal weg tot ergens afgelopen nacht. gelukkig werkte het vannochtend weer maar nu ligt het er (sinds een aantal uren) weer uit.
Het vervelende is dat ze bij UPC konden zien dat er in totaal 43 modems offline waren in mijn regio, maar ze móeten eerst een afspraak met de monteur inplannen alvorens ze naar de wijkkast gaan kijken en dat gebeurt pas wanneer er genoeg meldingen door de buren worden gemaakt. Pfft.
Ik vind het wel raar dat ze niet kunnen (willen / mogen?) terugzien dat dit gisteren ook al gebeurt is. De buurman heeft precies hetzelfde probleem. Nu is het maar afwachten hoe lang het allemaal gaat duren, ik ben er in ieder geval wel een beetje ziek van. Verder werkt het altijd wel goed, maar het ligt er meteen zo láng uit.
Het vervelende is dat ze bij UPC konden zien dat er in totaal 43 modems offline waren in mijn regio, maar ze móeten eerst een afspraak met de monteur inplannen alvorens ze naar de wijkkast gaan kijken en dat gebeurt pas wanneer er genoeg meldingen door de buren worden gemaakt. Pfft.
Ik vind het wel raar dat ze niet kunnen (willen / mogen?) terugzien dat dit gisteren ook al gebeurt is. De buurman heeft precies hetzelfde probleem. Nu is het maar afwachten hoe lang het allemaal gaat duren, ik ben er in ieder geval wel een beetje ziek van. Verder werkt het altijd wel goed, maar het ligt er meteen zo láng uit.
Verwijderd
Geen matches
hier hetzelfde verhaal, telkens blokstoringen, maar telkens geen blokmonteur
Verwijderd
Geen matches
Vorige berichtje was wat kort door de bocht..
Al enkele maanden valt telkens mijn internet en telefonie uit. Dit duurt soms dagen, soms werkt het even een uurtje tussendoor, soms gewoon helemaal niet.
Telkens gebeld (lang wachten) en het enige wat ze kunnen doen is een huismonteur sturen. Na inmiddels al 5 keer een huismonteur ovr de vloer gehad te hebben (moet er telkens een halve dag vrij voor nemen) die binnen enkele minuten weer buiten staat omdat er niks aan de hand is, wilde UPC van de week voor de 6e keer een huismonteur sturen.
Alle 5 de eerdere keren moest er na de huismonteur een nieuwe afspraak gemaakt worden met een blokmonteur, die naar mijn idee niks meer doet dan een stekkertje eruit en erin, en daarna het kastje weer dicht.. daarna deed internet en telefonie het weer voor enkele dagen, maar ook niet langer dan dat.
Het s op het zelfde moment bij meerdere huizen in mijn straat, er staat inmiddels een log in hun bestand ter grootte van een telefoonboek met de klachten, en nog kunnen ze als enige een huismonteur aanbieden..
Met geen mogelijkheid is het voor elkaar te krijgen om ze hier eens serieuzer naar te laten kijken.. Ik heb verschillende afdelingen gehad, 10 keer hetzelfde verhaal uit mogen leggen, maar er worden geen oplossingen aangedragen, met als resultaat dat ik en een goede vriend van me die ene paar huizen verderop woont, deze week beiden UPC opgezegd hebben...
Al enkele maanden valt telkens mijn internet en telefonie uit. Dit duurt soms dagen, soms werkt het even een uurtje tussendoor, soms gewoon helemaal niet.
Telkens gebeld (lang wachten) en het enige wat ze kunnen doen is een huismonteur sturen. Na inmiddels al 5 keer een huismonteur ovr de vloer gehad te hebben (moet er telkens een halve dag vrij voor nemen) die binnen enkele minuten weer buiten staat omdat er niks aan de hand is, wilde UPC van de week voor de 6e keer een huismonteur sturen.
Alle 5 de eerdere keren moest er na de huismonteur een nieuwe afspraak gemaakt worden met een blokmonteur, die naar mijn idee niks meer doet dan een stekkertje eruit en erin, en daarna het kastje weer dicht.. daarna deed internet en telefonie het weer voor enkele dagen, maar ook niet langer dan dat.
Het s op het zelfde moment bij meerdere huizen in mijn straat, er staat inmiddels een log in hun bestand ter grootte van een telefoonboek met de klachten, en nog kunnen ze als enige een huismonteur aanbieden..
Met geen mogelijkheid is het voor elkaar te krijgen om ze hier eens serieuzer naar te laten kijken.. Ik heb verschillende afdelingen gehad, 10 keer hetzelfde verhaal uit mogen leggen, maar er worden geen oplossingen aangedragen, met als resultaat dat ik en een goede vriend van me die ene paar huizen verderop woont, deze week beiden UPC opgezegd hebben...
In jou geval kan je echt wel om een netwerkmonteur vragen. Het kan best zijn dat de eindversterker in de straat te weinig of teveel signaal je aansluiting stuurt. Een netwerkmonteur kan op netwerkniveau een aantal metingen doen, zowel richting je huis als naar het netwerk toe. Hoge temperatuurschommelingen, blikseminslagen elders, introductie van nieuwe eurodocsis signalen, netwerkuitbreidingen. Ik noem zomaar even een aantal zaken die de signalen naar je kabelmodem kunnen beïnvloeden.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:41:
Vorige berichtje was wat kort door de bocht..
Er kan wel degelijk aanleiding zijn dat het signaal naar je woning aangepast moet worden. Een netwerkmonteur kan ook een lijnmeting doen of eventuele kabelbreukjes op te sporen.
Gewoon doen.
/dev/null
Heeft iemand al enige informatie over die geplande snelheids upgrades?
Ik sta op het punt een totaalpakket (3voor2) abbonoment met 10mbit af te sluiten maar waarschijnlijk zullen deze verbindingen ook allemaal een upgrade met zich mee krijgen.
Even afwachten of is het vrijwel zeker dat alle afgesloten abbonomenten ook mee zullen delen in de snelheids upgrades?
(Vanuitgaande dat er een 60~120mbit abbonoment aangeboden gaat worden voor 50Euro is het niet meer dan logisch dat het 30euro en 40euro abbonoment ook enige snelheids upgrades zullen ondervinden, ik heb echter nog nergens door upc vrijgegeven informatie gezin die dit bevestigd)
Ik sta op het punt een totaalpakket (3voor2) abbonoment met 10mbit af te sluiten maar waarschijnlijk zullen deze verbindingen ook allemaal een upgrade met zich mee krijgen.
Even afwachten of is het vrijwel zeker dat alle afgesloten abbonomenten ook mee zullen delen in de snelheids upgrades?
(Vanuitgaande dat er een 60~120mbit abbonoment aangeboden gaat worden voor 50Euro is het niet meer dan logisch dat het 30euro en 40euro abbonoment ook enige snelheids upgrades zullen ondervinden, ik heb echter nog nergens door upc vrijgegeven informatie gezin die dit bevestigd)
Officieel zijn er géén upgrades voor nieuwe pakketten bekend gemaakt. Hier en daar circuleren berichten dat eind september zal gebeuren. Uiteraard is de uitrol afhankelijk van de techniek en men verwacht dat het e.e.a. in fases zal gebeuren. Het zal dus zeker niet direct en overal beschikbaar zijn.
Of de bestaande apparatuur deze hogere snelheid aankan weet ik niet. Ook is het onbekend of de huidige abonnementen/snelheden óók omhoog gaan.
Of de bestaande apparatuur deze hogere snelheid aankan weet ik niet. Ook is het onbekend of de huidige abonnementen/snelheden óók omhoog gaan.
ARME AOW’er
Zijn er meer mensen met verbindingsproblemen dit weekend?
Ik las op chelloo.com dat er rond 3151 en Dronten ook problemen waren. De melding daar waren meer klaagzang over de snelheid, maar ik heb dus helemaal geen verbinding...
Sinds gister 0 verbinding.
Kabel komt binnen onder de keuken, daar zit een splitter voor de TV boven, de andere helft gaat naar de meterkast. Daar zitten de UPC splitters en modem en doorlus naar de mediabox. TV boven werkt, rest niet meer.
Ik heb nu de modem rechtstreeks, met de upc splitter, op de binnenkomende kabel aangesloten. (ook even zonder UPC splitter geprobeerd, maar dat werkte ook niet).
Downsstream .... na een tijdje, connectie
Upstream... .... na een tijdje, connectie
LINK.... niets (dit is de daadwerkelijke DHCP request)
Lijkt me dat het signaal veel te zwak is.
Regio: 7141
Ik las op chelloo.com dat er rond 3151 en Dronten ook problemen waren. De melding daar waren meer klaagzang over de snelheid, maar ik heb dus helemaal geen verbinding...
Sinds gister 0 verbinding.
Kabel komt binnen onder de keuken, daar zit een splitter voor de TV boven, de andere helft gaat naar de meterkast. Daar zitten de UPC splitters en modem en doorlus naar de mediabox. TV boven werkt, rest niet meer.
Ik heb nu de modem rechtstreeks, met de upc splitter, op de binnenkomende kabel aangesloten. (ook even zonder UPC splitter geprobeerd, maar dat werkte ook niet).
Downsstream .... na een tijdje, connectie
Upstream... .... na een tijdje, connectie
LINK.... niets (dit is de daadwerkelijke DHCP request)
Lijkt me dat het signaal veel te zwak is.
Regio: 7141
[ Voor 6% gewijzigd door bord4kop op 23-11-2008 16:24 ]
| Security Management |
Wat zijn dan de signaalwaardes die je in je modem (http://192.168.100.1) uitleest?
Dat van de LEDs klinkt iig als signaalprobleem. Als ik je beschrijving lees heb je een zeer brakke binnenhuisinstallatie: de modem hoort direct bij de plek te zitten waar je kabel het huis binnenkomt met max 1 splitter ertussen, dus in dit geval in/onder de keuken. Kan best zijn dat er een normale schommeling in het signaal buitenhuis is, maar doordat er veel teveel demping zit tussen eerste aansluitpunt en modem kan jouw modem het niet trekken.
Advies zou dan ook zijn om even de boel op orde te maken, dus om de UPC splitter als eerste op het aansluitpunt onder de keuken te zetten, dan daarna je eigen splitter voor boven/meterkast.
Je zegt "rechtstreeks op binnenkomende kabel" geprobeerd te hebben - is dat ook echt onder de keuken? Zo ja, dan moet je gewoon de UPC helpdesk bellen (ze zijn tot 22u open, dus het kan nog vandaag). Is het niet onder de keuken, begin daar eens mee. Mocht het daar ook niet werken, dan kun je ze alsnog bellen.
Dat van de LEDs klinkt iig als signaalprobleem. Als ik je beschrijving lees heb je een zeer brakke binnenhuisinstallatie: de modem hoort direct bij de plek te zitten waar je kabel het huis binnenkomt met max 1 splitter ertussen, dus in dit geval in/onder de keuken. Kan best zijn dat er een normale schommeling in het signaal buitenhuis is, maar doordat er veel teveel demping zit tussen eerste aansluitpunt en modem kan jouw modem het niet trekken.
Advies zou dan ook zijn om even de boel op orde te maken, dus om de UPC splitter als eerste op het aansluitpunt onder de keuken te zetten, dan daarna je eigen splitter voor boven/meterkast.
Je zegt "rechtstreeks op binnenkomende kabel" geprobeerd te hebben - is dat ook echt onder de keuken? Zo ja, dan moet je gewoon de UPC helpdesk bellen (ze zijn tot 22u open, dus het kan nog vandaag). Is het niet onder de keuken, begin daar eens mee. Mocht het daar ook niet werken, dan kun je ze alsnog bellen.
Oslik blyat! Oslik!
Klopt -normaal gesproken- en daarom heb ik het modem direct op de binnenkomende, groene coax kabel aangesloten gister. Dit om in ieder geval uit te sluiten dat het aan de situatie binnenshuis lag...
De waarden schommelden enorm, ik had ze al even in de gaten gehouden. Heb ze nu niet bij de hand, maar liep van 5dB tot 34dB en -11 tot 22. Dit is waarschijnlijk zoeken binnen een range om het beste signaal te krijgen/zoeken, klopt dat?
De groene kabel komt onder mijn keuken binnen, dáár zit 1 splitter. Vandaar lopen er twee (zeer hoge kwaliteit (geen "Gamma rotzooi"
) coax kabels naar boven (TV) en één naar mijn meterkast. Hier zitten de twee UPC splitter voor FM en TV/data en vandaar weer naar de 3,5dB TV/data splitter (dus naar 2x TV/data en TV/data).
Zoals de oplettende lezer al kan zien is de 1e UPC splitter overbodig als je geen radio gebruikt. Echter deze heb ik er toch maar tussen gelaten. Signaal verlies in de meterkast is er natuurlijk wel, maar is minimaal. Dat is gemeten bij de (professionele) aanleg van het geheel.
"Op dit moment bedraagt de wachttijd meer dan 8 minuten"
"Welkom bij ... " etc.
"heeft u een probleem met... kies 1, voor ... kies 2.. ... " etc.
...
"De wachttijd is momenteel erg lang, wij verzoeken u op een later tijdstip terug te bellem"
"Wilt u toch een medewerker spreken, blijft u dan aan de lijn"
Meteen gevolgt door: "De verbinding wordt nu verbroken"
De waarden schommelden enorm, ik had ze al even in de gaten gehouden. Heb ze nu niet bij de hand, maar liep van 5dB tot 34dB en -11 tot 22. Dit is waarschijnlijk zoeken binnen een range om het beste signaal te krijgen/zoeken, klopt dat?
De groene kabel komt onder mijn keuken binnen, dáár zit 1 splitter. Vandaar lopen er twee (zeer hoge kwaliteit (geen "Gamma rotzooi"
Zoals de oplettende lezer al kan zien is de 1e UPC splitter overbodig als je geen radio gebruikt. Echter deze heb ik er toch maar tussen gelaten. Signaal verlies in de meterkast is er natuurlijk wel, maar is minimaal. Dat is gemeten bij de (professionele) aanleg van het geheel.
Tja, het is wél de UPC helpdesk, dus dan krijg je:... dan moet je gewoon de UPC helpdesk bellen (ze zijn tot 22u open, dus het kan nog vandaag)....
"Welkom bij ... " etc.
...
"De wachttijd is momenteel erg lang, wij verzoeken u op een later tijdstip terug te bellem"
| Security Management |
Afgelopen vrijdag constateerde ik dat ik geen internetverbinding had (UPC Internet Power abbo). Een reset/power off van router, pc, kabelmodem boden geen soulaas, maar na het vernieuwen van het ip-adres werkte het ineens wel. Verder heb ik de snelheid toen niet meer gecontroleerd.
Zaterdag merkte ik dat de snelheid constant te laag was. Ik kwam constant uit op een waarde tussen 3100 en 3300 kbps. En dat over een periode van een paar uur. UPC gebeld. De beste man ging even op onderzoek uit en wist me te melden dat het waarschijnlijk kwam omdat er maar 20% van de mensen in mijn wijk van het power abbo gebruik maakte (normaal 50%) en dat het erg druk was qua dataverkeer. En ik zou daar de dupe van zijn. Verder geen probleem, hij ging mijn verbinding laten isoleren en uiterlijk dinsdag zou ik weer full speed aan de gang kunnen.
Iemand enig idee waarom ik geisoleerd moet worden (internettechnisch en dus niet psychiatrisch gezien) en waarom ik de dupe ben van veel verkeer en weinig power gebruikers in mijn wijk? Mij klinkt het namelijk als een tikkie kolder.
Overigens nog een aardig gesprekje met die man gehad over het afknijpen van de verbinding. Ik merkte op dat het wel op een softwarematige beperking van de snelheid leek, omdat deze constant rond de 3000kbps bleef steken. Hij vertelde me daarop dat UPC dat soort dingen niet mocht doen. Waarop ik hem vroeg waarom dan mijn (eweka)nieuwsgroep verkeer op bepaalde tijden fors werd afgeknepen. Dat zou op toeval berusten. Ook toen ik hem zei dat bij gebruik van de SSL-servers de snelheid wel maximaal was. Dat mogen wij niet meneer.
Yeah right
Zaterdag merkte ik dat de snelheid constant te laag was. Ik kwam constant uit op een waarde tussen 3100 en 3300 kbps. En dat over een periode van een paar uur. UPC gebeld. De beste man ging even op onderzoek uit en wist me te melden dat het waarschijnlijk kwam omdat er maar 20% van de mensen in mijn wijk van het power abbo gebruik maakte (normaal 50%) en dat het erg druk was qua dataverkeer. En ik zou daar de dupe van zijn. Verder geen probleem, hij ging mijn verbinding laten isoleren en uiterlijk dinsdag zou ik weer full speed aan de gang kunnen.
Iemand enig idee waarom ik geisoleerd moet worden (internettechnisch en dus niet psychiatrisch gezien) en waarom ik de dupe ben van veel verkeer en weinig power gebruikers in mijn wijk? Mij klinkt het namelijk als een tikkie kolder.
Overigens nog een aardig gesprekje met die man gehad over het afknijpen van de verbinding. Ik merkte op dat het wel op een softwarematige beperking van de snelheid leek, omdat deze constant rond de 3000kbps bleef steken. Hij vertelde me daarop dat UPC dat soort dingen niet mocht doen. Waarop ik hem vroeg waarom dan mijn (eweka)nieuwsgroep verkeer op bepaalde tijden fors werd afgeknepen. Dat zou op toeval berusten. Ook toen ik hem zei dat bij gebruik van de SSL-servers de snelheid wel maximaal was. Dat mogen wij niet meneer.
Yup, dat geeft aan dat hij niet in staat is een lock te krijgen op het downstream signaal.bord4kop schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:55:
Klopt -normaal gesproken- en daarom heb ik het modem direct op de binnenkomende, groene coax kabel aangesloten gister. Dit om in ieder geval uit te sluiten dat het aan de situatie binnenshuis lag...
Tenzij je waardeloze kabels hebt zijn de kabels en lengte ervan niet zozeer het probleem, wel het aantal splitters en connectoren. Zelfs de beste tweewegsplitters dempen 3.5dB, en kort door de bocht mag je 1dB per twee connectoren, dus per tussenliggende kabel rekenen. Je hebt hier drie splitters en drie kabels na de groene kabel liggen, terwijl dat max twee van elk zou mogen zijn. Dat betekent dat je 4.5dB demping teveel hebt. Als er geen vuiltje aan de lucht is kan de boel prima online blijven, maar als er lichte problemen in de buurt zijn ben je zo dus wel als eerste de lul terwijl anderen wel online blijven...De groene kabel komt onder mijn keuken binnen, dáár zit 1 splitter. Vandaar lopen er twee (zeer hoge kwaliteit (geen "Gamma rotzooi") coax kabels naar boven (TV) en één naar mijn meterkast. Hier zitten de twee UPC splitter voor FM en TV/data en vandaar weer naar de 3,5dB TV/data splitter (dus naar 2x TV/data en TV/data).
Exact wie heeft dit "professioneel" aangelegd? Ook al worden de beste materialen gebruikt, een modem achter teveel demping hangen is amateuristisch.Zoals de oplettende lezer al kan zien is de 1e UPC splitter overbodig als je geen radio gebruikt. Echter deze heb ik er toch maar tussen gelaten. Signaal verlies in de meterkast is er natuurlijk wel, maar is minimaal. Dat is gemeten bij de (professionele) aanleg van het geheel.
Uh, op een zondagavond? Is dit echt wat je gisteravond meemaakte of gewoon een vooroordeel?[...]
Tja, het is wél de UPC helpdesk, dus dan krijg je:
"Welkom bij ... " etc.
...
Yeah right idd. Forse lading koldersopsop schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:10:
[...]
Overigens nog een aardig gesprekje met die man gehad over het afknijpen van de verbinding. Ik merkte op dat het wel op een softwarematige beperking van de snelheid leek, omdat deze constant rond de 3000kbps bleef steken. Hij vertelde me daarop dat UPC dat soort dingen niet mocht doen. Waarop ik hem vroeg waarom dan mijn (eweka)nieuwsgroep verkeer op bepaalde tijden fors werd afgeknepen. Dat zou op toeval berusten. Ook toen ik hem zei dat bij gebruik van de SSL-servers de snelheid wel maximaal was. Dat mogen wij niet meneer.Yeah right

Allereerst qua logica: als er minder dan gemiddeld zware gebruikers op een onderdeel zitten, verwacht je juist minder drukte en dus hogere snelheden.
Ten tweede qua troubleshooting: constant lage snelheid heeft nagenoeg nooit met drukte te maken, drukte herken je vooral door verschil in snelheid 's ochtends en 's avonds (logisch, want dan 's avonds zit iedereen online)
Ten derde qua techniek: binnen een DOCSIS kabelnetwerk zou je een geheel eigen kabel moeten trekken van een hub naar jouw deur om jou te 'isoleren'. In theorie misschien mogelijk, maar gezien idiote kosten volstrekt onuitvoerbaar. Dat gaat dus niet gebeuren.
Ten vierde qua legaliteit: UPC's algemene voorwaarden staan duidelijk toe dat ze maatregelen naar eigen keuze mogen nemen om misbruik (naar eigen inzicht gedefinieerd) tegen te gaan. Op basis daarvan doen ze ook eea, zoals ze trouwens zelf ook nota bene naar buiten toe communiceren.
Zo te zien heb je god's gift to helpdeskers aan de lijn gehad, die geen flauw benul had van waar hij het over had maar wel allerlei leuke praatjes hield om je zoet te houden

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 24-11-2008 11:16 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ok, zo zit het dus exact, weer wat geleerddion_b schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:08:
[...]
Tenzij je waardeloze kabels hebt zijn de kabels en lengte ervan niet zozeer het probleem, wel het aantal splitters en connectoren. Zelfs de beste tweewegsplitters dempen 3.5dB, en kort door de bocht mag je 1dB per twee connectoren, dus per tussenliggende kabel rekenen. Je hebt hier drie splitters en drie kabels na de groene kabel liggen, terwijl dat max twee van elk zou mogen zijn. Dat betekent dat je 4.5dB demping teveel hebt. Als er geen vuiltje aan de lucht is kan de boel prima online blijven, maar als er lichte problemen in de buurt zijn ben je zo dus wel als eerste de lul terwijl anderen wel online blijven...
En ja, dan is het inderdaad logisch; bij het minste geringste dus geen signaal meer... hmmm, verklaard wel weer het een en ander en het signaal verlies soms (vroeger ook wel eens.)
Overigens deed de TV boven het ook niet meer vlekkeloos gisteravond
Maar... hoe zit het dan als ik hem rechtstreeks op de binnenkomende (groene) kabel aansluit? Dan zou er toch wel goed signaal zijn?
Ik denk ook niet direct aan de UPC (hardware) als er iets niet goed gaat, maar in dit geval is het denk ik toch wel redelijk zeker? Tenminste, ik heb geprobeerd mijn eigen aansluitingen en lijntjes uit te sluiten.
De aannemer samen met de UPC monteur...[...]
Exact wie heeft dit "professioneel" aangelegd? Ook al worden de beste materialen gebruikt, een modem achter teveel demping hangen is amateuristisch.
Wat denk je?[...]
Uh, op een zondagavond? Is dit echt wat je gisteravond meemaakte of gewoon een vooroordeel?
[...]
Kijk, ik zou heel graag een flamewar tegen de UPC beginnen, want dit is echt niet de 1e keer dat ik problemen met mn aansluiting, betaling, type aansluiting, signaal, zending en telefoonnummer heb. Maar ik weet wel beter dan zomaar -niet onderbouwde- nonsens te posten. Ik heb dus gisteravond tot tweemaal toe geprobeerd om ze te bereiken met mijn GSM vanwege geen UPC telefoon. Dat was tussen 20 en 21 uur (nog voor Top Gear, die wilde ik namelijk opnemen.)
Helaas is het modem onder de keuken plaatsen niet mogelijk. Ik heb gister de plint voor de keuken weg moeten slopen om bij de binnenkomende kabel te kunnen komen. Daar wordt ik uiteraard niet blij van, maar om e.e.a. uit te kunnen sluiten was dat helaas wel nodig.
Nu is het zo dat ik het modem rechtstreeks op de binnenkomende kabel heb aangesloten en nog steeds geen goed signaal.
Kijk en dan wordt ik wel redelijk pissig, mn keuken ligt gedeeltelijk open en het blijkt TOCH gewoon WEL aan de UPC te liggen. Daar wordt ik best agressief van
Zeker als je bedenkt dat ik ondertussen net zo goed een vaste lijn had kunnen aanleggen naar de UPC helpdesk, zie de kleine opsomming hierboven. Enne, niet alleen voor mezelf maar ook voor tweetal vrienden en mijn schoonouders die al 2,5 weken zonder telefoon zitten
Dus het is geen "hear say" als ik de kwaliteit (van, en/of ) dienstverlening van de UPC ronduit KUT vind. Maar nogmaals, dat zal ik echt niet zo snel hier gaan posten.
| Security Management |
Verwijderd
Matched: chello
Hmm..
Ik heb tot een jaar of 4 geleden echt regelmatig een hoop gezeik met UPC mee gemaakt. En ik geloof best dat er momenteel nog steeds een hoop probleem gevallen zijn en mensen die het einde van de tunnel waarin ze zitten niet meer kunnen zien. Maar als ik 1 storing per jaar heb dan is het veel. Echt een ontzettend stabiele lijn. Ongeveer 7 maanden geleden overgestapt naar een 3in1 pakket en sinds een maandje ongeveer een gratis?? upgrade naar 24mbit ontvangen.
Gezeur over CAP op usenet is onzin (weet niet of dit nog relevant is). Oplossing is zeer gemakkelijk: Usenet over SSL. (zie chelloo.com).
Ook de helpdesk weet tegenwoordig aardig goed waar ze mee bezig zijn. Tuurlijk gaat er wel eens iets mis maar jij bent toch ook ergens onderaan begonnen? Het is simpelweg niet mogelijk om senior mensen op een 1ste lijn helpdesk neer te zetten.
Conclusie: Geen problemen, stabiele verbinding..kortom: Ga zo door !!
Ik heb tot een jaar of 4 geleden echt regelmatig een hoop gezeik met UPC mee gemaakt. En ik geloof best dat er momenteel nog steeds een hoop probleem gevallen zijn en mensen die het einde van de tunnel waarin ze zitten niet meer kunnen zien. Maar als ik 1 storing per jaar heb dan is het veel. Echt een ontzettend stabiele lijn. Ongeveer 7 maanden geleden overgestapt naar een 3in1 pakket en sinds een maandje ongeveer een gratis?? upgrade naar 24mbit ontvangen.
Gezeur over CAP op usenet is onzin (weet niet of dit nog relevant is). Oplossing is zeer gemakkelijk: Usenet over SSL. (zie chelloo.com).
Ook de helpdesk weet tegenwoordig aardig goed waar ze mee bezig zijn. Tuurlijk gaat er wel eens iets mis maar jij bent toch ook ergens onderaan begonnen? Het is simpelweg niet mogelijk om senior mensen op een 1ste lijn helpdesk neer te zetten.
Conclusie: Geen problemen, stabiele verbinding..kortom: Ga zo door !!
Dat bandje van de helpdesk is trouwens ook wel hilarisch. "Heeft u problemen met uw internet verbinding, probeer dan het gratis hulpprogramma QuickFix, zelfs als u helemaal geen verbinding meer heeft. U kunt het downloaden op....."
jaja ik snap ook wel dat je even naar de buren kunt om het te downloaden. Het blijft paradoxaal
Maar verder ben ik best tevreden over UPC hoor, maar zodra onsnet glasvezel (100mbit up&down) volgend jaar bij mij in de wijk ligt ben ik toch echt meteen weg.
jaja ik snap ook wel dat je even naar de buren kunt om het te downloaden. Het blijft paradoxaal
Die conclusie trok ik dus ook. Hij kwam met het verhaal dat er weinig mensen met mijn abbo waren en dat ik daar de dupe van was bij grote drukte. Ik meldde dat ik dat vreemd vond omdat ADSL hier in de hele wijk schofterig traag is vanwege het ontbreken van een eigen wijkcentrale en dus 3+km afstand overbrugd moest worden. Toen kwam hij met de opmerking dat het specifiek ging om het power abbodion_b schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:08:
[...]
Yeah right idd. Forse lading kolder
Allereerst qua logica: als er minder dan gemiddeld zware gebruikers op een onderdeel zitten, verwacht je juist minder drukte en dus hogere snelheden.
Ten tweede qua troubleshooting: constant lage snelheid heeft nagenoeg nooit met drukte te maken, drukte herken je vooral door verschil in snelheid 's ochtends en 's avonds (logisch, want dan 's avonds zit iedereen online)
Ik heb ook geen idee wat hij met isoleren bedoelde.Ten derde qua techniek: binnen een DOCSIS kabelnetwerk zou je een geheel eigen kabel moeten trekken van een hub naar jouw deur om jou te 'isoleren'. In theorie misschien mogelijk, maar gezien idiote kosten volstrekt onuitvoerbaar. Dat gaat dus niet gebeuren.
Ach hij was vriendelijk en behulpzaam. En ik snap ook wel dat ik op zaterdagnamiddag niet kan verwachten dat de keldernerd aanwezig is.Ten vierde qua legaliteit: UPC's algemene voorwaarden staan duidelijk toe dat ze maatregelen naar eigen keuze mogen nemen om misbruik (naar eigen inzicht gedefinieerd) tegen te gaan. Op basis daarvan doen ze ook eea, zoals ze trouwens zelf ook nota bene naar buiten toe communiceren.
Zo te zien heb je god's gift to helpdeskers aan de lijn gehad, die geen flauw benul had van waar hij het over had maar wel allerlei leuke praatjes hield om je zoet te houden
Dat is dus echt geen onzin hoor. En ik weet hoe je het kunt omzeilen, maar dat is het punt niet.Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:00:
[..]
[..]
Maar verder ben ik best tevreden over UPC hoor, maar zodra onsnet glasvezel (100mbit up&down) volgend jaar bij mij in de wijk ligt ben ik toch echt meteen weg.
[ Voor 10% gewijzigd door sopsop op 24-11-2008 14:49 ]
Ik ben van plan om over te stappen naar UPC. Ik heb 24/7 torrents aan het draaien en ik vroeg me af of torrentverkeer door UPC geknepen wordt. Verder vraag ik me af hoe ze omgaan met hun "fiar use policy". Mijn jaarlijkse datadoorvoer bedraagd ongeveer 1 TB up en 1 TB down. Bij Orange/Online heb ik hier nooit problemen mee gehad.
1 TB up/down strookt niet helemaal met 24/7 torrents aan hebben staan. Maar vooruit: 1TB per jaar is geen enkel probleem. Ik zit nu regelmatig op 1 TB per maand, geen enkel probleem.Knutselwout schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:59:
Ik ben van plan om over te stappen naar UPC. Ik heb 24/7 torrents aan het draaien en ik vroeg me af of torrentverkeer door UPC geknepen wordt. Verder vraag ik me af hoe ze omgaan met hun "fiar use policy". Mijn jaarlijkse datadoorvoer bedraagd ongeveer 1 TB up en 1 TB down. Bij Orange/Online heb ik hier nooit problemen mee gehad.
Maar goed, mijn snelheid is nu meer dan gehalveerd, dus wie weet doen ze er wel moeilijk over
UPC is al jaren geleden gestopt met snelheid inperken als je meer dan een bepaalde hoeveelheid bandbreedte gebruikt. Er is vast nog een of ander abuse-traject, maar goed, 'normale' gebruikers zoals hier of op www.chelloo.com rondhangen hebben daar iig niet mee te maken gehad.
Zelf heb ik iig ook 24/7 bittorrents draaien, totale hoeveelheden download vallen mee (ik haal alleen binnen wat ik daadwerkelijk van plan ben te gebruiken), maar upload kan soms best astronomisch worden met 10Mbps up (ratio van 10:1 is geen uitzondering). Voor torrents geldt hetzelfde als voor NNTP: zonder encryption is traag, met encryption aan nergens last van
Zelf heb ik iig ook 24/7 bittorrents draaien, totale hoeveelheden download vallen mee (ik haal alleen binnen wat ik daadwerkelijk van plan ben te gebruiken), maar upload kan soms best astronomisch worden met 10Mbps up (ratio van 10:1 is geen uitzondering). Voor torrents geldt hetzelfde als voor NNTP: zonder encryption is traag, met encryption aan nergens last van

Oslik blyat! Oslik!
UPC knijpt voor zover ik weet gewoon nog steeds.Knutselwout schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:59:
Ze zullen het zelf nooit knijpen noemen though, maar het komt er wel op neer.
Je kan dit grotendeels omzeilen door encryptie aan te zetten (wat de meeste mensen nu wel aan hebben staan).
Dit zelfde geldt ook voor usenet verkeer (kan je testen door SSL aan te zetten en uit te zetten).
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Even off-topic dan. Encryptie aanzetten in uTorrent gaat via Options->Preferences->BitTorrent->Protocol Encryption->Outgoing:Forced ?GekkeR schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:34:
[...]
UPC knijpt voor zover ik weet gewoon nog steeds.
Je kan dit grotendeels omzeilen door encryptie aan te zetten (wat de meeste mensen nu wel aan hebben staan).
Dit zelfde geldt ook voor usenet verkeer (kan je testen door SSL aan te zetten en uit te zetten).
Wat bedoel je met grotendeels?
Ze zullen het nooit zo noemen omdat "knijpen"GekkeR schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:34:
[...]
A ) een denigrerende toon heeft
maar vooral ook
B ) veel te wazig is. UPC heeft vaak zat naar buiten gecommuniceerd dat ze aan Traffic Shaping doen. Met een simpele Google vind je wat dat exact inhoudt:
Wikipedia: Traffic shaping
http://azureuswiki.com/index.php/Avoid_traffic_shaping
http://gigaom.com/2007/10...snt-just-a-comcast-issue/
http://www.cisco.com/en/U...ote09186a00800a3a25.shtml
"Knijpen" kan van alles en nogwat betekenen. Shaping is nog steeds niet bijzonder specifiek, maar geeft iig aan welke technieken gebruikt worden (en dus hoe je er omheen kunt).
Oslik blyat! Oslik!
Ok helder. Nadat ik het eea doorgelezen heb zal ik mijn torrents via SSH draaien. Dat lijkt tot nu toe de beste oplossing te zijn, zie http://torrentfreak.com/bittorrent-over-ssh-071014/
Ik weet nog niet of ik het risceer om over te stappen naar UPC. Ik zal eerst nog wat tests draaien om te zien wat het snelheidsverschil is van torrents via SSH en zonder.
Ik weet nog niet of ik het risceer om over te stappen naar UPC. Ik zal eerst nog wat tests draaien om te zien wat het snelheidsverschil is van torrents via SSH en zonder.
Gisteren is mn extreme abbo omgezet naar fibre 60. Direct deze avond rond 12 vloog mn connectie erom de minuut uit, mooie binnenkomer 
kzie ook niks op UPC bij storingen..
[ Voor 12% gewijzigd door Chefbierrr op 25-11-2008 11:08 ]
Dus allicht geen algemene storing...Chefbierrr schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:02:
Gisteren is mn extreme abbo omgezet naar fibre 60. Direct deze avond rond 12 vloog mn connectie erom de minuut uit, mooie binnenkomer
Geef om te beginnen eens wat meer info... er staat in de topicstart een waslijst aan dingen om zelf te proberen en te melden.
Begin eens met de signaalwaardes die je uit je modem kunt lezen. Hoe zien die eruit? Bij Fiberpower heb je vier downstream kanalen, dus vier sets downstream waardes. Je houdt nog steeds één enkele upstream transmit level.
Bij mij ziet de 'signal' tab er zo uit (text only, vanaf het werk via SSH op m'n router ingelogd en via Lynx uit de modem gelezen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Signal This page provides important information about the status and quality of the communications between your cable modem and the cable modem network. Downstream Channel The data shown in the table below provides information about the signal coming from the network to your cable modem. Channel ID 28 29 30 31 Downstream Frequency 306.75 Mhz 314.75 Mhz 322.75 Mhz 330.75 Mhz Modulation 256QAM 256QAM 256QAM 256QAM Power Level -2.4 dBmV -2.7 dBmV -3.6 dBmV -3.0 dBmV Signal to Noise Ratio 35.2 dB 35.4 dB 35.4 dB 36.2 dB Upstream Channel The data shown in the table below provides information about the signal being transmitted to the network from your cable modem. Channel ID 4 Upstream Frequency 44.00 Mhz Modulation 16QAM Bit Rate 20480 Kbps Power Level 42.0 dBmV |
Dit is dus goed, DS level zit tussen -10 en +10, DS SNR is >33dB en US power level is <55dBmV. Zijn die waardes bij jou ook zo?
Zo ja, dan is het (iig nu) niet slecht, maar herhaal die oefening om moment dat je problemen hebt. Zo nee, hoe is het exact geinstalleerd (zelf gedaan? monteur laten komen? zelf nog dingen gedaan na monteur?)
Oslik blyat! Oslik!
Kan iemand mij informeren over de huidige officiele snelheden van Chello Classic?
Ik heb zowel internet, digitale tv en telefonie van UPC en ik zie dat ze totaalpaketten aanbieden waarbij het goedkoopste abonnement van de drie gratis is. Ik betaal dus eigenlijk al tijden veel te veel. Ik wil nu overstappen alleen weet ik niet met welk huidig internet abonnement van UPC (vd 3 mogelijkheden die je krijgt bij zo'n totaalpakket) mijn Chello Classic vergelijkbaar is.
Ik heb zowel internet, digitale tv en telefonie van UPC en ik zie dat ze totaalpaketten aanbieden waarbij het goedkoopste abonnement van de drie gratis is. Ik betaal dus eigenlijk al tijden veel te veel. Ik wil nu overstappen alleen weet ik niet met welk huidig internet abonnement van UPC (vd 3 mogelijkheden die je krijgt bij zo'n totaalpakket) mijn Chello Classic vergelijkbaar is.
Classic doet op dit moment 8 MbpsMegaJurk schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:40:
Kan iemand mij informeren over de huidige officiele snelheden van Chello Classic?
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Overstappen! Heb ik ook een tijd geleden gedaan. ZSat op Classic en betaal nu minder dan voorheen voor telefonie, digitale tv en internet. Digitale tv is gratis. Internet is ook nog een sneller (10 Mbps met het 'langzaamste' abo).
Sowieso schrijf je zo!
Onder welke steen ben jij vandaan gekropen?
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=27112.0
Classic doet 12/1.5 momenteel.
Trouwens, MegaJurk, je kunt zelf prima achterhalen hoe snel je verbinding is op www.speedtest.net of www.upc.nl/speedtest - dan weet niet niet alleen wat het "officieel" is maar ook concreet wat *jij* haalt met de verbinding. Dat is een stuk relevanter (al zal het meestal wel aardig in de richting zitten van wat je zou moeten halen).
Oslik blyat! Oslik!
Had trouwens net gebeld om de hele boel op te zeggen en over te stappen op ADSL doen ze me opeens de volgende aanbieding:
- UPC Internet 24 + onbeperkt bellen (24 mbit)
- Gratis PVR
- Royaal TV abonnement
wat dan een totaal prijs geeft van €70.48 p.m. (incl. de €16 vast recht)
terwijl ik eerst ik eerst €64 totaal per maand kwijt was voor:
- UPC Internet en Bellen onbeperkt (6 mbit)
- Royaal + PVR
Dus voor een €6.5 meer krijg je opeens een 4x hogere download snelheid
Vind het nogal vreemd aangezien de website stukken duurder is, maar wacht de schriftelijke bevestiging even af.
- UPC Internet 24 + onbeperkt bellen (24 mbit)
- Gratis PVR
- Royaal TV abonnement
wat dan een totaal prijs geeft van €70.48 p.m. (incl. de €16 vast recht)
terwijl ik eerst ik eerst €64 totaal per maand kwijt was voor:
- UPC Internet en Bellen onbeperkt (6 mbit)
- Royaal + PVR
Dus voor een €6.5 meer krijg je opeens een 4x hogere download snelheid
Vind het nogal vreemd aangezien de website stukken duurder is, maar wacht de schriftelijke bevestiging even af.
Ja, ze proberen hun klanten te behouden, daarom gaan ze je aanbiedingen '' aansmeren '' ( bij gebrek aan beter woord )
UPC smeert je niets aan, ze doen je een aanbod en het staat je vrij dat te accepteren of niet.Fatal Mind schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:26:
Ja, ze proberen hun klanten te behouden, daarom gaan ze je aanbiedingen '' aansmeren '' ( bij gebrek aan beter woord )
De aanbieding klopt in zoverre dat je na soms 3, 6 of 12 maanden het normale tarief betalen gaat.Katseviool schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:40:
[ Voor 31% gewijzigd door Guardian Angel op 15-12-2008 18:53 ]
ARME AOW’er
Dit topic is gesloten.