UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 35 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.952 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 10:03
Geen matches
mn ouders betalen zich scheel aan losse abonnementen voor tv inet en telefoon. Nu heb ik die aanbieding van UPC gezien, en voor slechts 48e p/m, en dan kan ik lekker met 30mbit downloaden als ik ff thuis zit(A)..

Maar ons mam vertrouwd niets want volgens mijn tante werkt het bij haar thuis maar half.. Komt er een monteur alles installeren, of alleen het internet modem en router e.d. ? En ondervinden veel mensen hier problemen met internet en/of tv?

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Geen matches
Je zult het zelf moeten installeren m.b.v. een installatiegids en als ik mij niet vergis krijg je bij een totaalpakket ook een telefoonkaartje zodat je een half uur gratis gebruik kunt maken van de helpdesk. Zo was dat bij mijn ouders wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28
Geen matches
Hier over het algemeen genomen niets dan goeds. Geen storingen, geen problemen. Een half jaar geleden hadden we een maand dat elke week Internet een paar uur uitlag, maar dat is sindsdien nooit meer terug geweest.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 09:36
Geen matches
Op dit moment haal ik via http verkeer gewoon weer de 2,9 MB/sec, en via Eweka schommelt het erg rond de 2,5 a 2,7 MB/sec. Vreemd dat het nieuwsgroepen verkeer zo schommelt, dat was bij ADSL altijd rocksteady (op 1,6 mb/sec :P)

Problemen van gister zijn dus 'spontaan' weer verholpen :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Geen matches
Vandaag dan ook mijn eerste negatieve ervaring met UPC opgedaan. Had eergisteren het doe-het-zelf-pakket voor internet geïnstalleerd. Eerst geprobeerd in de huiskamer (omdat we nog geen draadloze router hebben, dus wilde makkelijk toegang hebben bedraad), maar later in de meterkast toen er maar geen verbinding kwam.

Toen gisteravond om 17:00 er nog géén verbinding was met het netwerk heb ik eens contact opgenomen met UPC. De aardige mevrouw wist mij te melden dat er nog géén signaal was verstuurd voor het activeren en dat dit nog even kon duren. Zij ging er vanuit dat er nog maximaal 24 uur overheen zou gaan voordat ik internet zou hebben.

Vanavond om 17:30 kwam ik thuis om helaas een modem aan te treffen waar nogsteeds alleen de DS aan het knipperen was (Arris Touchstone). Weer de UPC gebeld waar ik te horen kreeg dat ze even gingen proberen het modem uit te lezen. Na 2 maal (en het aflezen van het cmac) wist de beste man mij te zeggen dat hij geen verbinding kreeg (wat had zij dan gisteren gedaan en waarom heeft zij niet gemeld dat ze helemaal géén signaal kreeg). Of ik even wilde controleren of ik wel beeld had op mijn TV, zodat hij de internet monteur kon gaan inplannen.

Nou mensen, met het uitspreken van de woorden "ik heb géén TV" kwam er in 1 klap een einde aan alle ondersteuning. Het was niet mogelijk om een internet monteur te sturen wanneer ik niet zeker was dat het analoge signaal in orde was, want daar is een andere monteur voor nodig. Mijn voorstel om dan maar te beginnen met de afspraak met de TV monteur viel niet in goede aarde. Ik zou dan naar alle waarschijnlijkheid 50 euro moeten betalen voor de voorrijkosten en dan was het nog niet zeker dat het probleem opgelost kon worden. Of ik niet even "een TV kon lenen van de buurman"? Heb de man even vriendelijk uitgelegd dat het mij gaat om de dienst Internet en dat het TV me gestolen kon worden op het moment en dat ik al had geaccepteerd dat ik TV moest afnemen voor internet, maar dat ik geenszins van plan was om dit te gaan regelen/kopen voor het testen van mijn analoge signaal. En daar stopte dan ook alle hulp van UPC. De beste man wilde niets meer voor me doen tot ik mijn analoge signaal had getest.

Vraag me af hoe UPC dan in godsnaam internet problemen oplost bij mensen die uit religieuze overwegingen géén TV hebben, maar wel internet omdat de kinderen het nodig hebben voor school. Voel me er niet echt prettig bij dat het zo wordt 'opgelost' door UPC.

Dus nu deze week maar even een TV bij mijn ouders meenemen. Maar aangezien mijn vriendin volgende week niet de gehele week thuis is, heb ik zomaar het vermoeden dat het nog wel een paar weken gaat duren voor wij de monteur kunnen ontvangen met dit gezeur. Hopelijk morgen een reactie van het webcare team van UPC op Twitter, aangezien ik daar ook wat geplaatst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
smeerbartje schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:53:
Ik vraag me toch af wat jullie allemaal wel niet downloaden... 1 megabyte per seconde is toch meer dan genoeg om her en der wat te downloaden??
Onderdeel van je contract en dienst is dat je CATV afneemt (op jouw aansluitadres). Dus als jij niet weet of dat werkt, kunnen ze ook niets doen.[

[ Voor 50% gewijzigd door PcDealer op 23-12-2009 19:31 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Tja, dat is ook vrij kort door de bocht... als de modem nog niet online is kun je via de embedded web page (http://192.168.100.1) zien waar het fout gaat. Als hij wel z'n downstream ranging voor elkaar krijgt is er downstream signaal en is iets anders mis. Krijgt hij de downstream ook al niet voor elkaar, dan wijst het erop dat er totaal geen signaal is (of dat de modem niet in staat is het op te vangen). Maar goed, benieuwd wat UPC webcare hier weet te doen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Geen matches
PcDealer schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:27:
[...]

[...]

Onderdeel van je contract en dienst is dat je CATV afneemt (op jouw aansluitadres). Dus als jij niet weet of dat werkt, kunnen ze ook niets doen.[
Dat is toch juist waar het helemaal om draait. Ik neem de dienst Internet af en dien daarbij analoge TV ook af te nemen, dat heb ik ook geaccepteerd (en wil met een paar weken ook wel een TV kopen hoor, daar niet van). Maar ik vind het dan weer niet normaal dat ik maar even niet geholpen kan worden als ik géén TV heb, omdat ik dan zelf het analoge signaal niet kan controleren. Waarom betaal ik dan voor een externe dienst als ik alsnog zelf alles moet gaan controleren?

Ik ga eens even mijn netbook aansluiten op het modem en die interne pagina bekijken. Had zelf meer zoiets van 'ik bel gewoon UPC en zie wel waar ik kom', dan dat ik zelf aan de slag wilde gaan om erachter te komen waar het probleem zit. Beetje de houding van 'ik betaal er toch ook voor?'.

edit
En de resultaten zijn:

RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 423.000 MHz -25 dBmV
Signal to Noise Ratio: 13 dB
Modulation: QAM64
Upstream
Freq/Power: 0.000 MHz 0 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)
Symbol Rate: 0 kSym/sec
Modulation: Unknown
Status
Status
System Uptime: 0 days 0h:14m:47s
Computers Detected: 0
CM Status: Docsis-Downstream Scanning
Time and Date: Not Available
Event log
Date Time Event ID Event Level Description
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
***** 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
***** 13000100 3 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
***** 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
***** 12 3 Modem Failed to Register - Resetting Between Scan Attempts

[ Voor 32% gewijzigd door Prx op 23-12-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Geen matches
Wat zijn eigenlijk normale waarden onder het kopje RF? Bij mij staat het volgende. Is de signaalsterkte een beetje goed en te vergelijken met jullie? En zegt dit ook iets over de sterkte van het TV signaal?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 RF Parameters
Downstream
    Freq/Power: 466.750 MHz 4 dBmV   
    Signal to Noise Ratio:  35 dB    
    Modulation: QAM256   
Upstream
    Freq/Power: 36.000 MHz  54 dBmV  
    Channel Type:   DOCSIS 2.0 (ATDMA)   
    Symbol Rate:    5120 kSym/sec    
    Modulation: QAM8

[ Voor 14% gewijzigd door smeerbartje op 23-12-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Geen matches
Hitnews geeft nu ook problemen met UPC, zie hun website www.hitnews.eu ik download rond de 600~800KB\s inplaats van rond de 3000KB\s. Hitnews weet nog niet waardoor het komt.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Geen matches
Prx schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:47:

Dus nu deze week maar even een TV bij mijn ouders meenemen. Maar aangezien mijn vriendin volgende week niet de gehele week thuis is, heb ik zomaar het vermoeden dat het nog wel een paar weken gaat duren voor wij de monteur kunnen ontvangen met dit gezeur. Hopelijk morgen een reactie van het webcare team van UPC op Twitter, aangezien ik daar ook wat geplaatst heb.
Ik vind dat je een beetje doorslaat. Het is toch logisch dat ze geen monteur voor de tv gaan sturen als ze niet weten of het signaal werkt of niet? wat is nu de moeite om even een tv aan te sluiten? Ik kan enigsinds begrip opbrengen voor je eerste reactie. Maar als je er over nadenkt weet je neem ik aan ook dat het niet helemaal reeel is wat je vraagt?

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:16

Suaver

jokecoat

Geen matches
Ik snap er ook echt helemaal niks meer van. Sinds gisteren het UPC modem in ontvangst mogen nemen en direct aangesloten met een huisgenoot. Ik dacht, ik zal eerst een directe kabel trekken naar m'n laptop kijken of ik uberhaupt al internet heb. Dit was het geval, wij allebei blij.

Daarna sluit ik een router er op aan, maar deze router krijgt geen ip adres toegewezen met DHCP. Daarna geprobeerd de Airport Express eraan te hangen (direct op het modem), wederom geen succes. Er wordt geen IP adres toegewezen vanaf de modem (terwijl dit wel direct werkt op mijn laptop).

Verder heb ik direct 'n kabel aangesloten vanaf de modem naar mijn computer. Ook hier worden geen gegevens toegekend met DHCP. Alléén met m'n laptop?

Waar zit het probleem? Ik heb alles al gereset, van de stroom gehaald. Ik snap 't niet meer.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Geen matches
Prx schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:47:
Vandaag dan ook mijn eerste negatieve ervaring met UPC opgedaan. Had eergisteren het doe-het-zelf-pakket voor internet geïnstalleerd. Eerst geprobeerd in de huiskamer (omdat we nog geen draadloze router hebben, dus wilde makkelijk toegang hebben bedraad), maar later in de meterkast toen er maar geen verbinding kwam.

Toen gisteravond om 17:00 er nog géén verbinding was met het netwerk heb ik eens contact opgenomen met UPC. De aardige mevrouw wist mij te melden dat er nog géén signaal was verstuurd voor het activeren en dat dit nog even kon duren. Zij ging er vanuit dat er nog maximaal 24 uur overheen zou gaan voordat ik internet zou hebben.

Vanavond om 17:30 kwam ik thuis om helaas een modem aan te treffen waar nogsteeds alleen de DS aan het knipperen was (Arris Touchstone). Weer de UPC gebeld waar ik te horen kreeg dat ze even gingen proberen het modem uit te lezen. Na 2 maal (en het aflezen van het cmac) wist de beste man mij te zeggen dat hij geen verbinding kreeg (wat had zij dan gisteren gedaan en waarom heeft zij niet gemeld dat ze helemaal géén signaal kreeg). Of ik even wilde controleren of ik wel beeld had op mijn TV, zodat hij de internet monteur kon gaan inplannen.

Nou mensen, met het uitspreken van de woorden "ik heb géén TV" kwam er in 1 klap een einde aan alle ondersteuning. Het was niet mogelijk om een internet monteur te sturen wanneer ik niet zeker was dat het analoge signaal in orde was, want daar is een andere monteur voor nodig. Mijn voorstel om dan maar te beginnen met de afspraak met de TV monteur viel niet in goede aarde. Ik zou dan naar alle waarschijnlijkheid 50 euro moeten betalen voor de voorrijkosten en dan was het nog niet zeker dat het probleem opgelost kon worden. Of ik niet even "een TV kon lenen van de buurman"? Heb de man even vriendelijk uitgelegd dat het mij gaat om de dienst Internet en dat het TV me gestolen kon worden op het moment en dat ik al had geaccepteerd dat ik TV moest afnemen voor internet, maar dat ik geenszins van plan was om dit te gaan regelen/kopen voor het testen van mijn analoge signaal. En daar stopte dan ook alle hulp van UPC. De beste man wilde niets meer voor me doen tot ik mijn analoge signaal had getest.

Vraag me af hoe UPC dan in godsnaam internet problemen oplost bij mensen die uit religieuze overwegingen géén TV hebben, maar wel internet omdat de kinderen het nodig hebben voor school. Voel me er niet echt prettig bij dat het zo wordt 'opgelost' door UPC.

Tja, ik zat in exact maar dan ook exact hetzelfde pakket 3 weken geleden bij mijn nieuwe aansluiting. Als de helpdesk zegt dat je een TV moet aansluiten dan doe je dat toch gewoon in je dromen en daar werkt het niet, klaar. Bij mij vroegen ze precies hetzelfde en ik heb ook geen TV. Maar ik zag de discussie al aankomen, heb dan ook echt een TV erbij gehaald (werkte ook echt niet) en toen was het geen probleem. Maar zij (of de monteur) controleren echt niet of jij dat wel hebt gedaan.

De reden van die strakke regels is het aansluitvermogen (of de 2 linker handen) van een heleboel Nederlanders. Monteurs kosten erg veel geld en als die de helft van tijd zinloos komen opdraven is dat voor niemand goed. Of het kost UPC veel, of ze moeten een klant totaal un-happy maken met behoorlijke kosten van die monteur. Ik ga er hierboven dus even vanuit dat je geen 2 linker handen hebt, de aansluitdoos hebt opengemaakt en gecontroleerd of alles daar goed vast zit. Anders vind ik het ook terecht dat men die voorrijkosten enz rekent.

Ik kon me nog net inhouden tegen de helpdesk door uit te leggen, wat en hoe zij dan mensen moeten helpen als deze geen TV meer hebben (zoals jij). Maar gelukkig heb ik mezelf dat bespaard. Het probleem bleek bij mij in de wijkkast te zitten, verkeerd aangesloten daar.

Over andere reacties. Ik zie nog vrij veel empathie hier voor UPC. De problemen met usenet providers ligt echt niet aan die usenet providers maar aan hoe UPC ermee omgaat. Immers, er zijn slechts een paar kleine lokale providers verder die er ook problemen mee hebben, de andere normale grote providers hebben dit niet. En als ze het al hebben, niet op zo'n grote schaal als UPC. De snelheden voor nieuwsgroepen is toch JUIST een van de weinige plekken waar die snelheid juist te halen valt en waar het veel mensen om te doen is. En precies daar weigert UPC daar kennelijk in te investeren. Volgens mij is het gewoon een kwestie van meer bandbreedte inkopen, maar dat kon je verwachten toch? Jij biedt de snelste abo's aan, dan trekt dat mensen die heel erg veel downloaden. Een beetje credit moeten ze wel krijgen, dat ze de eerste zijn. Maar de problemen mogen niet worden ontkent of afgeschoven worden!

Momenteel haal ik, ook via Eweka weer de volle 25 Mbit, maar elke avond sinds het begin is het nog "drama" geweest. Zelfs verbinding met 16 servers, over 2 usenetproviders (Eweka, Hitnews; edit: ik lees dat deze BEIDE aangeven dat er problemen zijn met UPC, dus dan heb ik gewoon enorm veel pech dat ik net deze 2 heb gekozen) en 's avonds kom je niet hoger dan 10-11 Mbit. Je ziet hem ook beginnen bij 20 Mbit en na 3-5 seconden is die gezakt naar 10-11 Mbit/s. Nu zo 's morgens haal ik wel weer 25 Mbit.

[ Voor 1% gewijzigd door dinkelover op 24-12-2009 10:45 . Reden: Eweka en Hitnews geven beide problemen met UPC aan momenteel......:| ]

pepernooot

• Prx

Prx

Geen matches
xxxMaverick schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:05:
[...]

Ik vind dat je een beetje doorslaat. Het is toch logisch dat ze geen monteur voor de tv gaan sturen als ze niet weten of het signaal werkt of niet? wat is nu de moeite om even een tv aan te sluiten? Ik kan enigsinds begrip opbrengen voor je eerste reactie. Maar als je er over nadenkt weet je neem ik aan ook dat het niet helemaal reeel is wat je vraagt?
Maar volgens jouw redenatie is het wel reëel dat UPC maar even vraagt dat ik een TV ga regelen om het analoge signaal te controleren? Ik heb een probleem met één van de diensten. Als ik hen niet kan ondersteunen in het proces van het oplossen (omdat ik de tools niet heb, de TV dus), dan moeten ze maar zonder die ondersteuning oplossen. Zij zijn verantwoordelijk voor beide producten, niet ik.

Ik denk dat jij een beetje een verkeerd beeld hebt van service.

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Geen matches
Iemand een adviesje welke wireless router momenteel geen echt snelheidsverlies geeft met fiberpower 90?

Mijn Draytek 2820N capt de snelheid nl van 88Mbit naar 57Mbit (QoS enabled - 62Mbit QoS disabled), maar ik ben bang dat andere merken niet hetzelfde wireless-bereik & stabiliteit zullen hebben.
Daarom zou mijn eerste keus de Draytek 2130N zijn, maar volgens de Draytek helpdesk zal die ongeveer dezelfde snelheden doorgeven (ondanks de gigawan-poort). Kan iemand dit bevestigen - of liever ontkrachten..?

Kepi_nl

• paella
  • Laatst online: 20:00
Geen matches
Ik heb een (uit mijn hoofd) WRT610N van Linksys. Een wireless-n router en ik haal regelmatig met de nieuwsgroepen de 90Mbit wel. Dat hangt natuurlijk van het moment ook af, want wired is dat ook niet per se altijd 90.

No production networks were harmed during this posting

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Prx schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:07:
[...]

edit
En de resultaten zijn:

RF Parameters

[...]
Da's dus geen downstream signaal. Lijkt erop dat er helemaal geen signaal op je aansluiting staat als ik het zo zie - of je hebt de modem niet op de eerste aansluitpunt aangesloten
smeerbartje schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:20:
Wat zijn eigenlijk normale waarden onder het kopje RF? Bij mij staat het volgende. Is de signaalsterkte een beetje goed en te vergelijken met jullie? En zegt dit ook iets over de sterkte van het TV signaal?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 RF Parameters
Downstream
    Freq/Power: 466.750 MHz 4 dBmV   
    Signal to Noise Ratio:  35 dB    
    Modulation: QAM256   
Upstream
    Freq/Power: 36.000 MHz  54 dBmV  
    Channel Type:   DOCSIS 2.0 (ATDMA)   
    Symbol Rate:    5120 kSym/sec    
    Modulation: QAM8
Euh, kijk eens in de topicstart O-)

Muv dat hij iets te hard staat te zenden is dit prima.
rabor schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:54:
Iemand een adviesje welke wireless router momenteel geen echt snelheidsverlies geeft met fiberpower 90?

Mijn Draytek 2820N capt de snelheid nl van 88Mbit naar 57Mbit (QoS enabled - 62Mbit QoS disabled), maar ik ben bang dat andere merken niet hetzelfde wireless-bereik & stabiliteit zullen hebben.
Daarom zou mijn eerste keus de Draytek 2130N zijn, maar volgens de Draytek helpdesk zal die ongeveer dezelfde snelheden doorgeven (ondanks de gigawan-poort). Kan iemand dit bevestigen - of liever ontkrachten..?
Wireless 90Mb/s... you wish... :o

Niet dat het onmogelijk is (ik heb met de Sitecom WL-351 96Mb/s gemeten), maar...

1) dat was een pieksnelheid, gemiddelde lag lager
2) dat was onder vrijwel perfecte omstandigheden (2.5m tussen NIC en router zonder iets ertussen, 5 min staan te pielen om exact goede antenne-orientatie te vinden)

Met de ingebouwde WiFi-n van m'n laptop haalde ik op dezelfde plek 60Mb/s en op de bank (paar m verderop) of op de computerkamer (verdieping erboven) haal ik misschien 40Mb/s

Als je gemiddeld >50Mb/s wilt onder real-life omstandigheden wil je sowieso een dual-band router en NIC. Dan kun je als je geluk hebt (weinig RF interferentie enzo) sustained snelheden van 90Mb/s halen. Maar het hangt echt af van geluk.

Bottom link: als snelheid je lief is, gebruik een (>=CAT5e) draadje. WiFi is mooi voor connectivity, maar ongeschikt voor 24/7 betrouwbare snelle verbindingen.

Overigens, WTF doe jij op je laptop dat je 90Mb/s nodig hebt? Als je Blu-Ray zou streamen op volle kwaliteit zou je met 60Mb/s al rondkomen...

Oslik blyat! Oslik!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 10:27
Geen matches
Zenix schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:37:
Hitnews geeft nu ook problemen met UPC, zie hun website www.hitnews.eu ik download rond de 600~800KB\s inplaats van rond de 3000KB\s. Hitnews weet nog niet waardoor het komt.
Ik wil toch wel even melden dat mijn gehele internet snelheid sinds kort lager ligt. Ik haal maximaal 1Mbyte/s stabiel, daarna kakt hij in.

Maar als ik bij speedtest.net test, dan geeft hij netjes 25Mbit down aan en ongeveer 1,5Mbit up. Maar waar ik ook download, ik haal die snelheden NOOIT. Ook niet rechtstreeks op het modem.

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Geen matches
dion_b schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:36:
Wireless 90Mb/s... you wish... :o

Niet dat het onmogelijk is (ik heb met de Sitecom WL-351 96Mb/s gemeten), maar...

1) dat was een pieksnelheid, gemiddelde lag lager
2) dat was onder vrijwel perfecte omstandigheden (2.5m tussen NIC en router zonder iets ertussen, 5 min staan te pielen om exact goede antenne-orientatie te vinden)

Met de ingebouwde WiFi-n van m'n laptop haalde ik op dezelfde plek 60Mb/s en op de bank (paar m verderop) of op de computerkamer (verdieping erboven) haal ik misschien 40Mb/s

Als je gemiddeld >50Mb/s wilt onder real-life omstandigheden wil je sowieso een dual-band router en NIC. Dan kun je als je geluk hebt (weinig RF interferentie enzo) sustained snelheden van 90Mb/s halen. Maar het hangt echt af van geluk.

Bottom link: als snelheid je lief is, gebruik een (>=CAT5e) draadje. WiFi is mooi voor connectivity, maar ongeschikt voor 24/7 betrouwbare snelle verbindingen.

Overigens, WTF doe jij op je laptop dat je 90Mb/s nodig hebt? Als je Blu-Ray zou streamen op volle kwaliteit zou je met 60Mb/s al rondkomen...
Mijn router capt die 88mbit naar 62mbit & dan heb ik het over bedraad. Is idd misschien niet helemaal duidelijk.

Daarnaast woon ik in een betonnen bunker met computers en ander spul op 4 verschillende verdiepingen & gebruik ik sinds 2002 zonder enige problemen wireless, dus 24/7 100% stabiel, maar dat is uiteraard niet van dat goedkope spul waar jij het over hebt.. Ik bedoel, 2 betonnen vloeren lager & 2 betonnen muren verder heb ik 98 tot 100% ontvangst (D-Link DWA-556 kaartje met daaraan 3x D-Link ANT24-0700). Er zitten natuurlijk ook geen standaard antennetjes op m'n router..

Kepi_nl

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Geen matches
Ik haal tegenwoordig gewoon 3MiB/s+ met torrents en usenet bij mijn ouders en ik heb sterk het idee dat een ancient router, een Sitecom DC202v3, de bottleneck vormt. Kortom, geen last van cappen hier.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:28
Geen matches
Zenix schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:37:
Ik heb dus al de hele week precies hetzelfde probleem. Mijn HTTP verkeer is trouwens niet veel beter op dit moment(vandaag voor het eerst).

Ik heb tot 2 maanden terug altijd jaren tevreden gebruik gemaakt van Eweka, maar door de snelheidsproblemen overgestapt naar Hitnews. En nu begint het gezeur daar ook al. Heeft iemand nog een tip voor een goede newsserver die het wel goed doet icm UPC?

Verwijderd

Geen matches
hellboy123 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:54:
[...]

Ik heb dus al de hele week precies hetzelfde probleem. Mijn HTTP verkeer is trouwens niet veel beter op dit moment(vandaag voor het eerst).

Ik heb tot 2 maanden terug altijd jaren tevreden gebruik gemaakt van Eweka, maar door de snelheidsproblemen overgestapt naar Hitnews. En nu begint het gezeur daar ook al. Heeft iemand nog een tip voor een goede newsserver die het wel goed doet icm UPC?
Naar mijn mening hoeft het probleem niet altijd bij UPC te liggen, ben zelf (nog) geen UPC gebruiker maar ik weet dat het bijvoorbeeld ook aan peeringpartners zou kunnen liggen die shapen en/of ingestieproblemen hebben met traffic.

zelf download ik middels Giganews

ge-1-0-0-668.br01sara.versatel.net [212.53.18.26] is de BRAS van Tele2 direct aangesloten op ams-ix,

hoe minder hops die niet van je provider zijn hoe beter !

C:\Users\Gebruiker>tracert news.giganews.com

Traceren van de route naar news.giganews.com [216.196.109.131]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms freebsd-bakkie.azura-it.nl [192.168.6.66]
2 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
3 24 ms 25 ms 24 ms ip1-56-173-82.adsl2.static.versatel.nl [82.173.56.1]
4 26 ms 35 ms 26 ms ge-0-1-0-1111.ncr01asd2.versatel.net [212.53.16.1]
5 25 ms 27 ms 26 ms ge-1-0-0-668.br01sara.versatel.net [212.53.18.26]
6 28 ms 29 ms 28 ms ams-ix.ams.giganews.com [195.69.144.193]
7 38 ms 28 ms 28 ms news.giganews.com [216.196.109.131]

De trace is voltooid.

zoals je ziet is er een directe peering met giganews in dit geval vanuit tele2, dit kan je dus ook controleren met ieder andere newsprovider vanaf je eigen provider hier zou je dus al latency kunnen minimaliseren op het moment dat je voordat je een usenet aanbieder neemt eerst te controleren of er niet een te lange route afgelegd hoeft te worden.

Hoe langer de route en meer apparaten ertussen hoe groter de kans is vertraging.

laat ook dit meewegen in de beslissing welke usenetprovider je neemt.

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:57

MikeWazowski

Look into my eye

Matched: chello
hellboy123 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:54:
Heeft iemand nog een tip voor een goede newsserver die het wel goed doet icm UPC?
XSNews aanbieding via chelloo.com gebruiken. Met mijn FP60 download ik met gemiddeld 6,5Mb/s.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:20
Geen matches
Raar man, m'n pa heeft UPC 10mbit en ik heb 30mbit maar als ik bij hem download met bijv. 900Kb/sec heb ik nog speling (dus niet met volle snelheid) en kan ik nog volop alles doen, gamen, surfen, maar als ik bij mij met 1,5Mb/sec download heb ik dus ook nog speling zat maar gamen lagged enorm en surfen gaat een stuk langzamer. Hoe kan dat terwijl maar de helft van de bandbreedte gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 09:16
Geen matches
chim0 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:19:
Raar man, m'n pa heeft UPC 10mbit en ik heb 30mbit maar als ik bij hem download met bijv. 900Kb/sec heb ik nog speling (dus niet met volle snelheid) en kan ik nog volop alles doen, gamen, surfen, maar als ik bij mij met 1,5Mb/sec download heb ik dus ook nog speling zat maar gamen lagged enorm en surfen gaat een stuk langzamer. Hoe kan dat terwijl maar de helft van de bandbreedte gebruikt wordt?
Ik ga voor de router ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 23:20
Geen matches
M'n pa heeft een router, ik zit direct op het modem maar wat is nu je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 19-09 19:28
sweeper73 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:22:
[...]

XSNews aanbieding via chelloo.com gebruiken. Met mijn FP60 download ik met gemiddeld 6,5Mb/s.
Draait inderdaad als een malle op volle snelheid. Gelukkig verliep mijn abbo bij hitnews toch binnenkort, ben blij dat ik altijd maar 30 dagen neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 12:31
Geen matches
Ik heb gister mijn upc router aangesloten en dat werkt helemaal perfect als ik met een kabel vanaf de TM602B(upc router) in mijn laptop werkt het gewoon goed. Maar als ik dan mijn kabel vanaf de TM602B naar mijn orspronkelijke router trek Linksys WAG200G om die als switch te gebruiken werkt het helmaal niet. Ik snap er helemaal niks van. De DHCP server die ik doorkrijg van de TM602TM = 10.15.115.129 wat volgens mij helemaal niet goed is maarja. Dan disable ik mijn DHCP op de linksys en vul ik in bij lokale ip adres van de router in 10.15.115.200 en dan krijg ik nog niks. Wat doe ik verkeert of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Geen matches
Ik heb UPC Fiber 60 thuis i.c.m. bellen. Hier heb ik een motorola modem voor telefonie en een cisco (:D) voor internet. Is het niet mogelijk om de motorola te gebruiken voor telefonie + internet? Ik weet dat Cisco (certified myselves) wel de betere is, echter al die apparaten in huis zou het mooi zijn als er één vanaf kan. De motorola heeft namelijk wel ethernet + telefonie aansluitingen echter bij testen haal ik bedroevende snelheden.

Iemand uitleg voor moi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Geen matches
Ten eerst is de motorola niet geconfigureerd voor je 60Mbit abo. Je hebt er wel internet op, maar op voip snelheid zeg maar... De geleverde Cisco heeft geen telefoon mogelijjkheid. Jammer, maar helaas. Ik zit met hetzelfde... Trouwens, de motorola is geloof ik ook geen docsis 3, en dat zou ie dus die hoge snelheiden niet halen eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Geen matches
paella schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 22:24:
Ten eerst is de motorola niet geconfigureerd voor je 60Mbit abo. Je hebt er wel internet op, maar op voip snelheid zeg maar... De geleverde Cisco heeft geen telefoon mogelijjkheid. Jammer, maar helaas. Ik zit met hetzelfde... Trouwens, de motorola is geloof ik ook geen docsis 3, en dat zou ie dus die hoge snelheiden niet halen eens.
Oke, duidelijk :) Dankje voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:23
Geen matches
Het enige Motorola modem met telefonie-functionaliteit dat UPC levert is de SBV6120E, en dat is weldegelijk een EuroDOCSIS 3.0 modem.

Overigens wel frappant dat je twee EuroDOCSIS 3.0 modems in huis hebt... Alleen UPC kan het internet-account 'verhuizen' naar het Motorola Modem.
Rickxbox schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 18:51:
Ik heb gister mijn upc router aangesloten en dat werkt helemaal perfect als ik met een kabel vanaf de TM602B(upc router) in mijn laptop werkt het gewoon goed. Maar als ik dan mijn kabel vanaf de TM602B naar mijn orspronkelijke router trek Linksys WAG200G om die als switch te gebruiken werkt het helmaal niet. Ik snap er helemaal niks van. De DHCP server die ik doorkrijg van de TM602TM = 10.15.115.129 wat volgens mij helemaal niet goed is maarja. Dan disable ik mijn DHCP op de linksys en vul ik in bij lokale ip adres van de router in 10.15.115.200 en dan krijg ik nog niks. Wat doe ik verkeert of is dit niet mogelijk?
Ehh, wat doe jij in godsnaam? De Linksys WAG200G is een ADSL-modem/router, dus dat gaat niet werken. Je geeft aan dat je 'm als switch wil aansluiten (dus je hebt iig door dat dat ding niet zal kunnen gaan routeren). Je bent je er toch wel van bewust dat het modem slechts 1 extern IP-adres zal toewijzen hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:56

KoffieNT

banaan

Geen matches
Zojuist even een proefaccount aangemaakt bij XSNews (bij Hitnews lukte het niet), en nu download ik fullspeed..
Bij Eweka blijft hij de hele dag hangen rond de 900kb/s, en deze hele week is hij niet boven de 2MB/s uit gekomen.

Dus waar zou dit nu aan liggen? Alleen UPC, Alleen Eweka, Of ergens een probleem tussen beiden?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Zoals ik al een tijdje terug uitgezocht had: Eweka laat de lijn naar UPC lopen via OpenPeering. OpenPeering zegt zelf verkeer te shapen. XSNews heeft een dedicated eigen lijn naar UPC lopen. Dus de vertraging bij Eweka ligt niet direct aan Eweka's servers of UPC, maar aan de partner waarmee zij (goedkoop) verbinding leggen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:56

KoffieNT

banaan

Geen matches
Kijk, helemaal duidelijk :).

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Geen matches
dion_b schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:40:
Zoals ik al een tijdje terug uitgezocht had: Eweka laat de lijn naar UPC lopen via OpenPeering. OpenPeering zegt zelf verkeer te shapen. XSNews heeft een dedicated eigen lijn naar UPC lopen. Dus de vertraging bij Eweka ligt niet direct aan Eweka's servers of UPC, maar aan de partner waarmee zij (goedkoop) verbinding leggen.
Dat is duidelijke taal. Toch maar eens een proefabotje nemen bij XSNews. Vooral 's avonds download ik met een schamele 5-9 mbit ipv de 30mbit die ik heb.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
KillGhost schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:31:
Dat is duidelijke taal. Toch maar eens een proefabotje nemen bij XSNews. Vooral 's avonds download ik met een schamele 5-9 mbit ipv de 30mbit die ik heb.
Niet via chelloo? Of kan je dan weer geen proefabo nemen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Gonadan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:02:
Niet via chelloo? Of kan je dan weer geen proefabo nemen?
Tsja of via chelloo ja. Eerst even kijken welke van de 2 het handigst is.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Geen matches
dion_b schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:40:
Ehm, dit is complete onzin.

Wij hebben ook een eigen 10G naar UPC, die helemaal vol zit en UPC niet wil uitbreiden. Om toch nog wat verkeer kwijt te kunnen versturen wij dat ook over Openpeering, die overigens helemaal niet aan traffic shapen doet. Verder is Openpeering ook niet goedkoop, eerder duur.

UPC kan dit heel gemakkelijk oplossen door 2 zaken te doen:

1. Onze private peer uitbreiden, maar dit willen ze niet.
2. Een AMS-IX sessie met ons opzetten, maar dit willen ze ook niet.

Maw, de bal ligt helemaal bij UPC.

Geen onzin verkondigen aub.

Ter vergelijking overigens hoe het ook kan, Ziggo is op dit moment bezig met ons om een 100G link te leggen (40G al in gebruik), Online 40G, Tele2 20G. Dit zijn ISP's die wel om hun klanten geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Punica- op 29-12-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
Punica- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:56:
[...]

UPC kan dit heel gemakkelijk oplossen door 2 zaken te doen:
En dat kost hoeveel?

En een beetje rustiger kan ook wel, user heeft voldoende research gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 29-12-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:14

Ankh

|true

Geen matches
Wij zijn op het moment woonachtig in het Ziggo gebied (nog nooit problemen gehad) en per 1 februari gaan we verhuizen naar een UPC gebied.

Nu ben ik eens aan het kijken, maar wat voor logica heeft UPC? Een totaal pakket komt evengoed nog de analoge TV (a 16,00) bij.. dan is het dus geen totaal pakket (ik zie de discussies met de klantenservice al weer voorbij dromen hehe). En ben ik ook weer duurder uit met hetzelfde internet en dtv kanalen. Erg jammer :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geen matches
Ankh schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:09:
Wij zijn op het moment woonachtig in het Ziggo gebied (nog nooit problemen gehad) en per 1 februari gaan we verhuizen naar een UPC gebied.

Nu ben ik eens aan het kijken, maar wat voor logica heeft UPC? Een totaal pakket komt evengoed nog de analoge TV (a 16,00) bij.. dan is het dus geen totaal pakket (ik zie de discussies met de klantenservice al weer voorbij dromen hehe). En ben ik ook weer duurder uit met hetzelfde internet en dtv kanalen. Erg jammer :)
Mooi he die kabelmonopolies? ;)
Zolang er geen concurrentie is zal het toch wel duurder uitvallen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Geen matches
PcDealer schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:04:
[...]

En dat kost hoeveel?

Dat betwijfel ik.

Een AMS-IX sessie opzetten vrijwel niets. Ze hebben daar al de poorten das kwestie van configureren.

Een private peer kost een 10G poort op hun router, maar ook aan onze kant. In het verleden hebben wij aangeboden om dat te bekostigen voor ze. Wilden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Geen matches
--help schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 21:43:
Ik heb UPC Fiber 60 thuis i.c.m. bellen. Hier heb ik een motorola modem voor telefonie en een cisco (:D) voor internet. Is het niet mogelijk om de motorola te gebruiken voor telefonie + internet? Ik weet dat Cisco (certified myselves) wel de betere is, echter al die apparaten in huis zou het mooi zijn als er één vanaf kan. De motorola heeft namelijk wel ethernet + telefonie aansluitingen echter bij testen haal ik bedroevende snelheden.

Iemand uitleg voor moi?
paella schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 22:24:
Even iets heel anders: is het niet veel fijner om telefonie en internet gescheiden te hebben? Als je internetmodem down gaat door bijvoorbeeld bittorrent, dan heb je in elk geval nog telefonie. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Geen matches
Ankh schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:09:
Klopt dat bij bijna alle pakketten er nog een analoge aansluiting nodig is, feitelijk dus de aansluiting zelf (met 'toevallig' analoog TV signaal daarop).
Tot en met 30 december (morgen dus) is er nog het UPC DroomDeals pakket waar je voor 45 Euro p/mnd wel het analoge signaal erbij krijgt. Deze prijs is blijvend en misschien kun je daar reeds gebruik van maken als je voor 1 februari een abonnement afsluit. Dit soort aanbiedingen zijn vaak wel erg interessant bij UPC, want ik heb zelf ook nog een dergelijk pakket van een paar jaar terug dat in die vorm nog steeds goedkoper is dan de huidige alles-in-1 pakketten.
Overigens kun je altijd even bellen naar de UPC verkoopafdeling wat het meest ideale pakket is. Wel duidelijk aangeven wat je wel en niet wilt, anders bieden ze vaak het meest luxe pakket aan (zijn tenslotte ook verkopers). De meeste medewerkers (helaas niet allemaal), willen graag met de klant meedenken en weten prima wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geen matches
MensionXL schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:18:
Even iets heel anders: is het niet veel fijner om telefonie en internet gescheiden te hebben? Als je internetmodem down gaat door bijvoorbeeld bittorrent, dan heb je in elk geval nog telefonie. :)
Een beetje tweaker weet dat toch wel te voorkomen lijkt mij. ;)
Flitzer schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:20:
Klopt dat bij bijna alle pakketten er nog een analoge aansluiting nodig is, feitelijk dus de aansluiting zelf (met 'toevallig' analoog TV signaal daarop).
Tot en met 30 december (morgen dus) is er nog het UPC DroomDeals pakket waar je voor 45 Euro p/mnd wel het analoge signaal erbij krijgt. Deze prijs is blijvend en misschien kun je daar reeds gebruik van maken als je voor 1 februari een abonnement afsluit. Dit soort aanbiedingen zijn vaak wel erg interessant bij UPC, want ik heb zelf ook nog een dergelijk pakket van een paar jaar terug dat in die vorm nog steeds goedkoper is dan de huidige alles-in-1 pakketten.
Overigens kun je altijd even bellen naar de UPC verkoopafdeling wat het meest ideale pakket is. Wel duidelijk aangeven wat je wel en niet wilt, anders bieden ze vaak het meest luxe pakket aan (zijn tenslotte ook verkopers). De meeste medewerkers (helaas niet allemaal), willen graag met de klant meedenken en weten prima wat de mogelijkheden zijn.
Volgens mij moet je bij dat pakket evengoed nog de analoge aansluiting betalen hoor, maar ik kan het mis hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Geen matches
Gonadan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:25:
[...]

Een beetje tweaker weet dat toch wel te voorkomen lijkt mij. ;)

[...]

Volgens mij moet je bij dat pakket evengoed nog de analoge aansluiting betalen hoor, maar ik kan het mis hebben.
Tuurlijk, voor mij is dat geen probleem, maar ik ken zat mensen die in de problemen komen door dit soort dingen, daar zou het zeker een oplossing voor zijn. :)

[ Voor 20% gewijzigd door MensionXL op 29-12-2009 16:28 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Geen matches
Gonadan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:25:
Uiteraard, maar het is de enige aanbieding (ooit bij UPC?) waarbij de aanbiedingsprijs inclusief de analoge aansluiting is. Bij alle andere pakketten en aanbiedingen van UPC moet je de kleine lettertjes lezen om te zien dat er nog bijna 17 Euro bijkomt voor de noodzakelijke analoge TV aansluiting en dan valt de aanbieding ineens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geen matches
Flitzer schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:33:
Uiteraard, maar het is de enige aanbieding (ooit bij UPC?) waarbij de aanbiedingsprijs inclusief de analoge aansluiting is. Bij alle andere pakketten en aanbiedingen van UPC moet je de kleine lettertjes lezen om te zien dat er nog bijna 17 Euro bijkomt voor de noodzakelijke analoge TV aansluiting en dan valt de aanbieding ineens tegen.
Dat bedoel ik ook, volgens mij kwam het er bij die aanbieding ook nog bij.
Maar dat kan ik dus mis hebben, ik zla het nog eens nakijken. ;)
Nagekeken, je hebt gelijk.
Dan ben ik benieuwd wat je na een jaar moet betalen, ik heb expres niet de droomdeal genomen maar een 3-in-1 zodat ik wat meer keuzevrijheid had. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 29-12-2009 16:41 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Geen matches
Punica- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:17:
Een private peer kost een 10G poort op hun router, maar ook aan onze kant. In het verleden hebben wij aangeboden om dat te bekostigen voor ze. Wilden ze niet.
Waarschijnlijk wil UPC dat daar extra voor betaald wordt (dus niet alleen de onkosten). Opzich lijkt me dat ook wel begrijpelijk aangezien Eweka ook verdient aan de abonnementen. Of willen ze zelfs daar niet aan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Geen matches
Mr. Jinx schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:40:
[...]Waarschijnlijk wil UPC dat daar extra voor betaald wordt (dus niet alleen de onkosten). Opzich lijkt me dat ook wel begrijpelijk aangezien Eweka ook verdient aan de abonnementen. Of willen ze zelfs daar niet aan beginnen?
via xsnews (die uit je signature ;) )werkt het wel goed dus wie weet heeft UPC met die club een of andere deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Geen matches
Gonadan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:38:
[...]
Dan ben ik benieuwd wat je na een jaar moet betalen, ik heb expres niet de droomdeal genomen maar een 3-in-1 zodat ik wat meer keuzevrijheid had. :)
Ze geven aan dat deze prijs blijvend is en dus blijft deze prijs gewoon gelden zolang je het abonnement niet laat wijzigen.
Zelf heb ik zo'n drie jaar terug ook zo'n tijdelijke aanbieding genomen met blijvend lage prijs: internet en onbeperkt bellen voor 30 Euro (waar analoge TV nog bijkomt).
Nog steeds geldt dezelfde prijs, hoewel er in januari voor het eerst een kleine verhoging komt van iets meer dan een Euro (schijnt het deel analoge TV te zijn).
Tussentijds zelfs nog een verhoging gehad van de internetsnelheid van 6 naar 16Mb/s.
Ik ben dus best tevreden over het pakket en de dienstverlening.

Ideaal dat je na een jaar niet meer vast zit aan het abonnement _/-\o_
Kun je na een jaar zelf beslissen of er een mooiere aanbieding is van UPC (of een andere aanbieder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via chelloo.com wordt een xs news abbo " Uitsluitend voor UPC internet abonnee's via het UPC netwerk."
aangeboden. Klink alsof upc hier een belang in heeft. Misschien is dit de reden dat hier wel goede snelheden worden behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Geen matches
Ik ben van plan over ongeveer een maandje mn nieuwe huisje in te trekken en dat is in UPC-gebied. Zat te kijken naar ADSL maar ik gebruik de telefoonlijn sowieso niet, dus dan kom je toch bij de kabelaar uit.

Nu hoor ik leuke dingen over Eweka en Hitnews, maar ook hoor ik half dat torrentverkeer aangepakt wordt bij UPC. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Geen matches
Ik heb met hitnews contact gehad, en die zeggen dat UPC problemen heeft met hun netwerk en dat ze daarom knijpen. Of het waar is weet ik niet.

• Mawlana
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:40:
via chelloo.com wordt een xs news abbo " Uitsluitend voor UPC internet abonnee's via het UPC netwerk."
aangeboden. Klink alsof upc hier een belang in heeft. Misschien is dit de reden dat hier wel goede snelheden worden behaald?
Chelloo.com heeft blijkbaar een deal gesloten met xsnews wat betreft reselling. Die abonnementen zijn vermoedelijk goedkoper omdat al het verkeer 100% over een reeds bestaande (dedicated) verbinding zal lopen; dat houdt in dat xsnews ook zeker weet dat deze gebruikers niet meer zullen gaan kosten.

Wat betreft het Hitnews/Eweka verhaal, zie dit topic vanaf deze post (van afgelopen maandag!).

[ Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 31-12-2009 00:11 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Punica- schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:56:
[...]

Ehm, dit is complete onzin.

Wij hebben ook een eigen 10G naar UPC, die helemaal vol zit en UPC niet wil uitbreiden. Om toch nog wat verkeer kwijt te kunnen versturen wij dat ook over Openpeering, die overigens helemaal niet aan traffic shapen doet. Verder is Openpeering ook niet goedkoop, eerder duur.
Euh...

http://www.openpeering.nl/costcontrol.shtml
Cost Cut
Seperate Dutch and International traffic
Route (low-cost) Dutch traffic separately from (expensive) global traffic via open peering on an Internet Exchange: e.g. Gigabit speed at only 1/10th the price.

Competetion drives proces down
Competition continuously drives prices for bith local Dutch and International traffic down. Using Autonomous Internet you buy at lowest possible market prices.
Zij vinden zichzelf iig niet duur :z

En mbt traffic shaping:
Control
Control traffic cost, volume and routing. Using multiple and interchangeable upstream carriers creates a buyers market.

[...]

It is even possible to limit certain (e.g. expensive) traffic to a maximum, and give other traffic (e.g. low cost) unlimited use.
Limit certain traffic and give other traffic unlimited use - dat is zowat de definitie van traffic shaping :o
[...]

Geen onzin verkondigen aub.
Ik verkondig wat op de site van Openpeering staat. De laatste keer dat ik met Eweka downloadde ging de route via Openpeering. Onzin?

Oslik blyat! Oslik!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Geen matches
En dat geloof jij natuurlijk onvoorwaardelijk, want anders hadden ze vast op hun website staan: "We zijn aan de dure kant...".
En mbt traffic shaping:

[...]

Limit certain traffic and give other traffic unlimited use - dat is zowat de definitie van traffic shaping :o
Selectief quoten noem ik dat. "It is possible to limit...". Dat het mogelijk is, wil nog niet zeggen dat het ook gebeurt.
[...]

Ik verkondig wat op de site van Openpeering staat. De laatste keer dat ik met Eweka downloadde ging de route via Openpeering. Onzin?
Nee, marketing en selectief lezen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 31 december 2009 @ 01:05:
[...]
En dat geloof jij natuurlijk onvoorwaardelijk, want anders hadden ze vast op hun website staan: "We zijn aan de dure kant...".

[...]
Selectief quoten noem ik dat. "It is possible to limit...". Dat het mogelijk is, wil nog niet zeggen dat het ook gebeurt.
OK, waarom is het verkeer dan zoveel trager als het over Openpeering gaat dan over de dedicated lijn?

Oslik blyat! Oslik!

• Prx

Prx

Geen matches
Nou, de monteur is net weg. Bij het bouwen van het appartementencomplex hebben ze de kabel van mijn appartement verwisseld met die van de buren. Al deze tijd hebben de buren dus gewoon TV kunnen kijken op mijn kosten, haha. Helaas voor hen hebben ze digitenne en er dus niet van kunnen genieten. Ben wel bijzonder blij dat ik eindelijk internet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Geen matches
De afgelopen dagen blijft downloaden via nieuwsgroepen (icm Eweka) een stuk trager dan dat mogelijk is. Ik heb ooit eens 2,7 mb/sec gehaald, het schommelt de afgelopen dagen rond de 1 mb/sec.

Misschien komt het door de vakantiedrukte dat het druk is op internet? Ik ben benieuwd hoe het volgende week is.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Geen matches
Ik zou zeggen, lees even een paar berichtjes hierboven en je hebt je antwoord ;)
Mischien wat technisch, maar komt er op neer dat de verbinding Eweka <> UPC vol zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Mr. Jinx op 03-01-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Geen matches
Ik geloof niet dat er iets mis is tussen Eweka en UPC, er is gewoon iets anders aan de hand.

Vanochtend kon ik nog downloaden met 2800-2900 KB/s, en nu nog maar met maximaal 210 KB/s :{

Hier klopt echt niets van, UPC is duidelijk nog steeds de snelheid aan het knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Geen matches
Dan geloof je het toch niet? :z

Met Astraweb trek ik over het algemeen mijn Fiber Power 120 verbinding volledig dicht. Op dit moment kan ik ongeveer 70% van m'n snelheid benutten, dit geldt voor zowel http, ftp als usenet. Het lijkt nu gewoon wat drukker op de 'digitale snelweg' te zijn.

Zoals meerdere malen aangegeven: de verbinding(en) tussen UPC en Eweka zitten bomvol. Op zondagavond/zondagmiddag is het hoogstwaarschijnlijk nog drukker > trage verbinding.

Jammer dat ik geen testaccountje van Eweka heb, dan had ik het zo kunnen testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mawlana op 03-01-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
raar, Ewaka haalt 's ochtends wel full speed, Hitnews nooit.
of zijn er mensen die met hitnews 's nachts / 's ochtends wel hoge snelheden halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Geen matches
Ik geef het ook op met betrekking tot dit onderwerp. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Geen matches
Ik hoop dat dit mijn laatste post mbt UPC&Eweka is. Er is m.i. genoeg over gesproken.

Een waarschuwing voor mensen met snelle internetverbinding van UPC: de verbinding tussen UPC en Eweka zit bomvol (= traag). Sinds Hitnews (een deel van) het verkeer via OpenPeering laat lopen is de verbinding tussen UPC en Hitnews ook belabberd (= traag).

Met astraweb en xsnews heb ik vooralsnog geen problemen. Waarom xsnews goed werkt moge inmiddels duidelijk zijn: xsnews heeft een directe verbinding naar UPC toe. De goede performance van astraweb verklaar ik doordat astraweb nog niet bekend genoeg is onder de abonnees waardoor die verbinding niet volloopt.

Er zullen geheid nog andere usenet providers zijn die ook goed presteren (bijv. Giganews).

@dion_b: misschien een idee om dit in de TS op te nemen?

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 03-01-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Geen matches
dion_b schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:52:
[...]

Euh...

http://www.openpeering.nl/costcontrol.shtml

[...]

Zij vinden zichzelf iig niet duur :z

En mbt traffic shaping:

[...]

[...]

Wie gaat zichzelf wel verkopen als duur ;) Voor ons is het iig niet de goedkoopste oplossing, dat zou amsix peering of uitbreiding van de private peer met UPC zijn, wat UPC dus beide niet wil.

Je _kan_ als klant traffic shaping doen ja, maar dat doen zij niet op hun core. Daar kies je als klant voor.

Zoals ik zei, wij versturen traffic via zowel de PP met UPC als via Openpeering omdat eerst genoemde vaak vol zit, dat kan dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Geen matches
Wat ik me wel afvraag, hoe komt het dat Eweka en hitnews ongeveer rond dezelfde tijd dezelfde problemen hebben en daarvoor altijd prima werkten? Dat vind ik wel raar. Het lijkt me niet dat er opeens superveel UPC gebruikers bij beiden providers zijn gekomen. En waarom zijn zulke problemen er bijv niet met Ziggo? Of andere providers.

[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 03-01-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Zenix schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:29:
Wat ik me wel afvraag, hoe komt het dat Eweka en hitnews ongeveer rond dezelfde tijd dezelfde problemen hebben en daarvoor altijd prima werkten? Dat vind ik wel raar. Het lijkt me niet dat er opeens superveel UPC gebruikers bij beiden providers zijn gekomen. En waarom zijn zulke problemen er bijv niet met Ziggo? Of andere providers.
Zucht...

UPC heeft voorheen (tot +- september 2009) USEnet verkeer zelf sterk beperkt. Daarna hebben ze - na een sloot aan slechte publiciteit - de boel volledig opengegooid. Dezelfde groep gebruikers kon dus opeens veel meer bandbreedte trekken van de USPs. De servers van de USPs zelf hebben voor het grootste deel die extra vraag aangekund, maar de verbinding tussen hen en UPC is onder druk komen te staan, met verschillende resultaten, zoals hierboven uitgebreid besproken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Geen matches
dion_b schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:08:
[...]

Zucht...

UPC heeft voorheen (tot +- september 2009) USEnet verkeer zelf sterk beperkt. Daarna hebben ze - na een sloot aan slechte publiciteit - de boel volledig opengegooid. Dezelfde groep gebruikers kon dus opeens veel meer bandbreedte trekken van de USPs. De servers van de USPs zelf hebben voor het grootste deel die extra vraag aangekund, maar de verbinding tussen hen en UPC is onder druk komen te staan, met verschillende resultaten, zoals hierboven uitgebreid besproken.
Ja op die manier kan ik het wat beter begrijpen, dus de traffic shaping heeft er eigelijk voor gezorgd dat USPs geen problemen hadden met de zware verbindingen van UPC. Nou het klinkt misschien raar, maar dan was voor mij persoonlijk de traffic shaping wel goed. Want nu haal ik met hitnews 400kb\s met trafficshaping was dat misschien 1,5MB/s. Natuurlijk gaan ze dat niet doen, omdat het bij andere USPs wel goed werkt. Maar toch vind ik het wel raar dat bij 2 USPs in dezelfde periode precies hetzelfde gebeurt en bij de anderen wel goed gaat. Veel klanten zitten blijkbaar bij die USPs dan. Zou UPC daar dan ook niet wat meer aan moeten doen? Ik vind van wel. Ze moeten het samen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Geen matches
Zenix schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:29:
Ik denk dat Hitnews in hetzelfde schuitje zit als ons, de pijp naar UPC zit vol en ze willen niet uitbreiden.

Over Ziggo, die zijn momenteelbezig met naar ons een 100Gbit verbinding (2x 50G redundant waarvan 1 al up) te leggen tegen gedeelde kosten, andere providers doen soort gelijke zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Geen matches
Lijkt me toch dat dit voor beide partijen niet prettig is dus kom snel tot een oplossing zou ik zeggen.

Moet ook wel zeggen dat als ik in de schoenen van een Eweka zou staan ik bereid zou zijn flink wat
water bij de wijn te doen. Je bent toch in zekere zin afhankelijk van UPC. Als gebruikers allemaal te
horen krijgen dat via XSnews de snelheid gewoon lekker is dan raak je snel veel klanten kwijt de komende
dagen/weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Geen matches
kbloem schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:44:
Lijkt me toch dat dit voor beide partijen niet prettig is dus kom snel tot een oplossing zou ik zeggen.

Moet ook wel zeggen dat als ik in de schoenen van een Eweka zou staan ik bereid zou zijn flink wat
water bij de wijn te doen. Je bent toch in zekere zin afhankelijk van UPC. Als gebruikers allemaal te
horen krijgen dat via XSnews de snelheid gewoon lekker is dan raak je snel veel klanten kwijt de komende
dagen/weken.
Wij hebben water bij de wijn gedaan maar uiteindelijk is de kan leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Geen matches
Ik stap in elk geval vandaag nog over naar XSNews. Een maatje van mij zal later deze week wel volgen en ook op de UPC forums stappen heel veel mensen over. Dit zal nu als een lopend vuurtje gaan...

Ik vind het spijtig want ben jaren lang tevreden geweest over newsreader1.eweka.nl....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
kbloem schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:13:
Ik stap in elk geval vandaag nog over naar XSNews. Een maatje van mij zal later deze week wel volgen en ook op de UPC forums stappen heel veel mensen over. Dit zal nu als een lopend vuurtje gaan...

Ik vind het spijtig want ben jaren lang tevreden geweest over newsreader1.eweka.nl....
Of, zoals ik doe: doe UPC de deur uit. Dan ben je in een keer klaar, want ik geloof er op basis van het verleden helemaal niks van dat UPC blijvend hoge snelheden vanaf usenet waarmaakt. Als alle UPC-gebruikers nu overstappen op Xsnews, kun je er donder op zeggen dat Xsnews capaciteitstekort krijgt. Van alle Nederlandse providers heeft alleen UPC een capaciteitstekort naar Eweka toe, de vraag is dan aan wie dat ligt... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Geen matches
Geloof me, als er iets met een gelijkwaardige snelheid was geweest had ik dat gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ook ik ben inmiddels voor minimaal 3 maanden van Eweka naar XSnews gegaan.
Geloof me met pijn in mn hart, want Eweka is altijd erg goed en snel geweest.
Sorry Punica :(

Maar dit gedoe moet afgelopen zijn, ik betaal geen tientallen euros per maand (aan UPC en Eweka) om een rottige snelheid te halen bij downloaden van newsgroepen. De beloofde snelheden van mn verbinding haal ik via Eweka niet maar via xsnews zo ongeveer wel

Zodra deze problemen opgelost zijn ga ik onmiddelijk weer naar eweka.
Daar heb ik iig wel de controle over mn eigen portemonnee ipv de rottige auto incasso met auto verlenging van xsnews.

Zie dit maar als een aansporing om eweka en upc aan tafel te krijgen om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:39:
Ook ik ben inmiddels voor minimaal 3 maanden van Eweka naar XSnews gegaan.
Geloof me met pijn in mn hart, want Eweka is altijd erg goed en snel geweest.
Sorry Punica :(

Maar dit gedoe moet afgelopen zijn, ik betaal geen tientallen euros per maand (aan UPC en Eweka) om een rottige snelheid te halen bij downloaden van newsgroepen. De beloofde snelheden van mn verbinding haal ik via Eweka niet maar via xsnews zo ongeveer wel

Daar heb ik iig wel de controle over mn eigen portemonnee ipv de rottige auto incasso met auto verlenging van xsnews.

Zie dit maar als een aansporing om eweka en upc aan tafel te krijgen om dit op te lossen.
Je bent wel heel erg sentimenteel over een usenetprovider.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:24
Geen matches
Als iedereen dan toch weg gaat bij Eweka, wordt het capaciteitsprobleem vanzelf opgelost en kan ik lekker blijven :+
Zonder gekheid, over 2 weken loopt Eweka bij mij af en dan stap ik ook over. Ik had gehoopt dat de problemen wel opgelost zouden zijn, heb t nu wel gehad met die belabberde snelheiden. Moet nog even kijken waarheen ik overstap want niet iedereen doet aan accountsharing. Jammer maar helaas...

[ Voor 17% gewijzigd door Heintzer op 05-01-2010 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders, als dat mag: ik zit al jaren bij Chello, nu dus UPC. Tijdje terug ben ik overgestapt van XP 32-bit naar Windows 7 Home Premium 64-bit en sindsdien laden m'n internetpagina's aanzienlijk trager op dan ik gewend was. Soms is de verbinding ook plotseling verbroken (melding 'kan de server niet vinden') duurt een minuutje of wat en dan doet ie het opeens weer. Downloaden van usenet via een payserver gaat onverminderd snel, dat is geen probleem. Ook verder geen klachten over de snelheid van het systeem, met een Core i7 920 processor en 6GB geheugen.

In dat systeem zit verder een Realtek RTL8168D/8111D netwerkkaart met de nieuwste driver 6.20, tenminste, ik kan op geen enkele manier een nieuwere ontdekken. Ook m'n systeem geeft aan dat de nieuwste driver geïnstalleerd is als ik kies voor 'stuurprogramma bijwerken' en dan het internet op ga.
Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD4P
GPU: ATI Radeon HD4650

Ik heb mijn provider UPC al gebeld maar die geeft aan dat er bij hen geen storing o.i.d. is. Als ik in m'n modem kijk zie ik downstream 4 kanalen met een power level van tussen de -10.1 dBmV en -10.9 dBmV, upstream 47.8 dBmV. Volgens de helpdesk van UPC zou ik een signaalversterker nodig hebben. Zelf heb ik op dit gebied te weinig technische kennis om een en ander goed te kunnen beoordelen. Kortom, ik ben even het spoor bijster; ligt dit nou aan de netwerkkaart i.c.m. m'n x64 systeem of moet ik iets aan die signaalsterkte doen? Of is het weer iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Geen matches
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan je systeem ligt maar eerder aan de software die je gebruikt. Hoe zit het met de donwloadsnelheid via nieuwsgroepen? En probeer eens een browser als FireFox. Op die manier kun je mischien al wat zaken uitsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zoals ik al schreef: het downloaden van nieuwsgroepen (via Eweka) gaat net zo snel als altijd ('s avonds dus matig). Of bedoel jij iets anders? Verder gebruik ik standaard Firefox al jaren. Ter controle ook IE en IE 64-bit geprobeerd, zelfde verhaal: pagina's laden traag op en zo af en toe storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Geen matches
Ok my bad :)

Duidelijk iets softwarematigs dan. Ik heb dergelijk problemen ook wel eens gehad maar dat was dus juist met XP. Als je dan je TCP/IP e.d. verwijderde en opnieuw installeerde was het probleem opgelost.

Ik zou als ik jou was toch eens een oudere driver voor de realtek proberen. Is dat een onboard of een aparte kaart? Anders zou je ook nog eens kunnen switchen tussen die twee en kijken of dat iets oplost?

Met de lijn is niets aan de hand als de nieuwsgroepen onverminderd door gaan dus daar zou ik het niet in gaan zoeken. Dus bespaar jezelf de irritatie van de helpdesk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
OK, ga ik eens proberen. Moet nu weg voor m'n werk en ben pas morgenmiddag weer terug, dus als ik niet gelijk reageer op eventuele verdere berichten dan zal ik dat later zeker doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Geen matches
Nou, ik blijf voorlopig nog wel bij Eweka :P (ja, ok, het speelt ook wel mee dat mn jaarabbo nog een paar maanden loopt... O-) )

Maar op de snelheidsdipjes na ben ik best tevreden over Eweka. Erg goede compleetheid en lange retentie (tot bijna 500 dagen las ik op de homepage), account sharing tot 50 mbit... Wat dat betreft heeft Xsnews geen goed alternatief als je je account wil sharen.

Ik kijk tegen de tijd dat mn abbo afloopt wel weer hoe de zaakjes er dan voorstaan. Ik ga me in ieder geval niet weer voor een jaar vastleggen, ik ga gewoon per kwartaal oid kijken hoe de zaakjes er per usenet provider er voor staan, en neem voor dat moment de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
Geen matches
Ik heb sinds 2 maanden UPC, maar afgelopen week voor het eerst 'problemen'. Ik maak gebruik van UPC Fibrepower 60 aangesloten via een Sweex LW150, De Sweex verliest af en toe zijn IP adres. Vooral 's avonds denk ik, maar ik maak vrijwel nooit gebruik van het internet voor 17:00. In het weekend heb ik er nooit last van.

Mijn router verliest opeens zijn IP en krijgt hem ook niet terug. Wat ik dan doe om het 'op te lossen' is een willekeurig ander MAC adres spooffen. Dan werkt het weer binnen 30 seconden. Als ik met hetzelfde MAC adres probeer opnieuw verbinding te krijgen dan kan ik dagen wachten en dan werkt het nog niet. Ik heb contact opgenomen met UPC of ik misschien een te hoog dataverkeer heb, maar zij zeggen dat dat niet het probleem is (1,3 TB via nieuwsgroepen (NewsXS) sinds ik bij UPC zit). Het advies wat ik kreeg was om via een andere pc te internetten, vandaar dat ik mijn MAC van mijn router ging spooffen. Iemand een waardoor dit soort problemen veroorzaakt kunnen worden?

edit:
Ik dacht Linksys, maar bedoelde Sweex

[ Voor 3% gewijzigd door Johny_B op 05-01-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Het probleem is overduidelijk eentje van DHCP. Dat kan grof gezegd twee oorzaken hebben:

1) de servers van UPC doen wat ze moeten, maar de router is buggy.
2) ivm DHCP abuse (spammen met DHCP requests) wordt de router MAC geblocked door de DHCP server

In beide gevallen ligt het aan de router en zou een firmware update misschien kunnen helpen. Reden dat ik het probleem niet gelijk bij UPC zoek is dat als er iets mis zou zijn met de DHCP server er honderdduizenden mensen (waaronder ook de rest van ons) in de problemen zouden komen. Aangezien dat niet zo is, ligt daar het probleem waarschijnlijk niet.

Iig kun je makkelijk zat aantonen of het aan de router ligt: even tijdelijk met PC direct op modem aansluiten (wel modem altijd eerst even resetten voor je er een ander apparaat aan hangt). Zelfde probleem? Dan toch bij UPC. Geen probleem? Linksys doet linksom of rechtsom gaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Geen matches
PcDealer schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:04:
[...]

Het is open en duidelijk, met meer informatie dan je ooit inhoudelijk van bedrijven ziet. Dat het kort en stellig is kan overkomen als wat heftig, maar zo moeten we 't denk ik niet lezen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
kbloem schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:08:
Ik zou als ik jou was toch eens een oudere driver voor de realtek proberen. Is dat een onboard of een aparte kaart? Anders zou je ook nog eens kunnen switchen tussen die twee en kijken of dat iets oplost?

Met de lijn is niets aan de hand als de nieuwsgroepen onverminderd door gaan dus daar zou ik het niet in gaan zoeken. Dus bespaar jezelf de irritatie van de helpdesk ;)
Nog even terugkomend op mijn probleem met de internetverbinding: vanmiddag weer thuis heb ik eerst maar eens even m'n Look'n'Stop firewall vervangen door de standaard firewall van Windows 7 64-bit en dat geeft toch zo op het eerste gezicht een aanmerkelijke verbetering, alles loopt nu een stukkie vlotter. Vreemd, want het is een vederlichte firewall, ik gebruik 'm al járen in m'n eerdere XP-systeem i.c.m. NOD32 en ben er tot nu toe zeer tevreden over, zou het zonde vinden om 'm weg te moeten doen. Maar een vriend van me heeft ook wel eens problemen gehad met z'n verbinding vanwege Look'n'Stop. Misschien wordt dit een beetje off-topic op deze manier maar herkent iemand dit? Aan UPC lijkt het in ieder geval niet te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb je wel de recentste versie? Vanaf versie 2.07 wordt Windows 7 ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
bjck schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:02:
[...]

Het is open en duidelijk, met meer informatie dan je ooit inhoudelijk van bedrijven ziet. Dat het kort en stellig is kan overkomen als wat heftig, maar zo moeten we 't denk ik niet lezen.
Yup, pet af voor Eweka mbt openheid. Het is jammer dat UPC niet met een officiele reactie komt - want zoals Punica het stelt ligt de bal wel duidelijk aan die kant.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Geen matches
Nou daar zijn de meningen over verdeeld. Eweka staat voor Usenettoegang en moet ervoor zorgen dat die bij de klant komt en die leveren ze tot nu toe gewoon. UPC moet zorgen dat de klant internet heeft en ookUPC levert internet.

Echter garandeerd UPC geen vaste usenetsnelheid en Eweka wel. Dus als Eweka wil zorgen dat de klant een bepaalde snelheid krijgt moet Eweka er in mijn ogen voor zorgen dat die snelheid behaald word en niet UPC. UPC geeft net als Eweka aan dat de lijn vol zit dus daar moet wat aan gebeuren. Aangezien Eweka in mijn ogen Usenetprovider is moet eweka hierin faciliteren en niet UPC.

Maar moet ook zeggen dat er aan de kant van UPC een heel vies luchtje hangt. Een commerciele dan....
Eweka haalt de snelheden niet maar XSnews wel. Dus kun je nu als UPC klant korting krijgen bij XSNews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Geen matches
kbloem schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:34:
Nou daar zijn de meningen over verdeeld. Eweka staat voor Usenettoegang en moet ervoor zorgen dat die bij de klant komt en die leveren ze tot nu toe gewoon. UPC moet zorgen dat de klant internet heeft en ookUPC levert internet.

Echter garandeerd UPC geen vaste usenetsnelheid en Eweka wel. Dus als Eweka wil zorgen dat de klant een bepaalde snelheid krijgt moet Eweka er in mijn ogen voor zorgen dat die snelheid behaald word en niet UPC. UPC geeft net als Eweka aan dat de lijn vol zit dus daar moet wat aan gebeuren. Aangezien Eweka in mijn ogen Usenetprovider is moet eweka hierin faciliteren en niet UPC.

Maar moet ook zeggen dat er aan de kant van UPC een heel vies luchtje hangt. Een commerciele dan....
Eweka haalt de snelheden niet maar XSnews wel. Dus kun je nu als UPC klant korting krijgen bij XSNews...
Hetzelfde met Hitnews, het lijk mij dat de bal bij UPC ligt. Andere providers hebben geen problemen met die usenetproviders. UPC laat niks van zich horen over deze kwestie, en ook door traffic shaping verleden met usenet lijkt mij dat meer waarschijnlijk. Klopt dat UPC de snelheid niet garandeerd. Maar als provider moet je toch altijd proberen de maximale snelheid te bieden die mogelijk is voor je klanten? Op deze manier maken ze hun beloftes in reclames ook niet waar met snel downloaden van films etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
Zenix schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:41:
[...]

Op deze manier maken ze hun beloftes in reclames ook niet waar met snel downloaden van films etc.
Ze geven niet aan via welk protocol. Er zijn natuurlijk meerdere manieren om content te downloaden, ook via http.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Geen matches
Dat is een kulredenatie natuurlijk, die geen stand zal houden bij reclame code commissies, rechters, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:39:
[..]
Volgens mij doe jij dan toch iets verkeerd!

3.3 De overeenkomst tussen XS News en de abonnee wordt aangegaan voor een periode van 30 dagen, tenzij partijen anders zijn overeengekomen. Tien dagen voor afloop van deze periode verstuurt XS News een email aan de abonnee waarin de verlenging van het abonnement wordt aangekondigd. Indien de abonnee het abonnement niet binnen 5 dagen voor afloop van de periode schriftelijk (met inbegrip van email) opzegt, wordt de overeenkomst automatisch verlengd met een periode die gelijk is aan de oude abonnementsperiode. De abonnee draagt te allen tijde de verantwoordelijk voor het bijhouden van zijn abonnementsperiode, zelfs indien de email met aankondiging contractsverlenging om welke reden dan ook niet ontvangen wordt.
3.4 Indien de abonnee een ander soort abonnement wil, kan hij hiertoe schriftelijk (met inbegrip van email) een verzoek indienen bij XS News. Bij honorering van dit verzoek door XS News, gaat de wijziging in op een door XS News aangegeven tijdstip. Aan veranderingen en verhuizingen kunnen extra kosten verbonden zijn welke aan de abonnee zullen worden medegedeeld.
BackSlash schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:25:

. Wat dat betreft heeft Xsnews geen goed alternatief als je je account wil sharen.
Ik share mijn account met 4 andere mensen die allemaal waar anders wonen. Sharen doet XSnews niet moeilijk over.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
kbloem schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:34:

Dat wel, maar ik had het vooral over de communicatie, en daar ligt de bal zeker bij UPC.
XSNews is allerminst de enige USP met goede verbinding naar UPC, sylvesterrr noemde hierboven Astraweb al, en ik heb ook goede verhalen gehoord over Giganews. Dat iedereen het toch specifiek over XSNews heeft, heeft weinig met UPC zelf te maken en meer met de slimme deal die XSNews met chelloo.com deed, gecombineerd met die gratis 5-dagen proefabo's van XSNews. Ik raad zo'n proefding ook aan aan mensen die even met USEnet willen spelen - niet omdat ik commissie krijg ofzo (was dat maar zo...), maar gewoon omdat het laagdrempelig is. Overigens is Eweka's pre-paid SMS mogelijkheid ook geniaal qua laagdrempeligheid. Het is echt geen toeval dat je deze twee USP namen het meeste hoort - ze hebben beide erg goede marketing :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Geen matches
PcDealer schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:58:
[...]

Ze geven niet aan via welk protocol. Er zijn natuurlijk meerdere manieren om content te downloaden, ook via http.
precies, ze zeggen niet welk protocol. Daarom mag je er van uit gaan dat met de populairste protocollen het wel goed werkt of niet? Behalve bittorrent want dat ligt aan de seeders.
paella schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:26:
Dat is een kulredenatie natuurlijk, die geen stand zal houden bij reclame code commissies, rechters, etc...
Daar gaat het mij ook niet om, het gaat mij erom dat ze vooral reclame maken over snel downloaden. Maar wel van alles eraan doen om het zo moeilijk mogelijk te maken. En tegelijk deden ze traffic shaping, lekker hypocriet. En nu werken ze ook weer niet mee om hun beloftes waar te maken aan hun klanten.

Zoals dion_b ook al zegt ligt bal bij UPC. En ik hoop dat we keer wat van hun gaan horen.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 07-01-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Zenix schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:41:
[...]

Hetzelfde met Hitnews, het lijk mij dat de bal bij UPC ligt. Andere providers hebben geen problemen met die usenetproviders. UPC laat niks van zich horen over deze kwestie, en ook door traffic shaping verleden met usenet lijkt mij dat meer waarschijnlijk. Klopt dat UPC de snelheid niet garandeerd. Maar als provider moet je toch altijd proberen de maximale snelheid te bieden die mogelijk is voor je klanten? Op deze manier maken ze hun beloftes in reclames ook niet waar met snel downloaden van films etc.
Dat gaat ook weer veel te ver. UPC's eigen netwerk voldoet (anders zouden mensen met XSNews, Giganews, Astraweb etc ook geen goede verbinding hebben), de servers van Eweka (en vermoedelijk ook Hitnews) voldoen ook. Het gaat puur om het pad tussen deze twee partijen. Het is kul om te zeggen dat UPC z'n reclameboodschappen niet waarmaakt als de pijp naar een of twee kleine bedrijfjes niet op orde is (terwijl de grote interconnects met AMS-IX etc wel op rode zijn), waarbij het allerminst gezegd is dat een ISP ervoor verantwoordelijk is.

Dat is ook niet het probleem trouwens, Punica gaf aan al dat Eweka die verantwoordelijkheid erkent en op zich wil nemen (ook financieel).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 35 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.