UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 20 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.891 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Geen matches
dion_b schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:57:
[...]

De WL-308 heeft een interessante feature, namelijk de mogelijkheid QoS (ook wel bekend als traffic shaping, maar Sitecom noemt het "Stream Engine") toe te passen op verkeer dat van en naar je LAN gaat.

Bedoeling van die feature is om te zorgen dat hoe nOOberig jij of anderen op de LAN bezig zijn met onbegrensde up/downloads, je altijd voldoende bandbreedte gereserveerd hebt voor gaming packets.

De manier waarop de WL-308 dat doet is zorgen dat non-gaming apps nooit 100% van de verbinding kunnen gebruiken. Eén enkele toepassing mag max 75% van de maximale up- of download gebruiken.

Als je dus een speedtest doet, of een groot bestand probeert binnen te trekken via FTP oid, dan zul je niet je volledige snelheid kunnen bereiken. Mijn opmerking was dat deze feature niet perfect lijkt te werken, aangezien je ping (dus lag) met volledige belasting nog steeds oploopt tot 500ms (halve seconde), dus dat het beter dan niets is, maar niet meer dan dat, en anderzijds dat je met een 60 of 120Mbit/s verbinding gewoon het verschil tussen de 95Mbps die je met deze feature aan haalt en de 120Mbps max domweg niet merkt tenzij je iedere keer aan het kijken bent hoe groot je ... is op speedtestsites :z

Zo duidelijker?
Leuke informatie iig. Ik heb de functie eigelijk meteen uitgezet (had al gelezen dat het snelheid koste). Als ik aan het gamen ben stop ik lekker mijn downloads......
En die paar sec dat mijn ouders wat aan het downloaden zijn, daar zal ik weinig last van hebben, ik zie hun niet langer dan een paar sec 90Mbit vol trekken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Geen matches
dion_b schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:57:
[...]

De WL-308 heeft een interessante feature, namelijk de mogelijkheid QoS (ook wel bekend als traffic shaping, maar Sitecom noemt het "Stream Engine") toe te passen op verkeer dat van en naar je LAN gaat.

Bedoeling van die feature is om te zorgen dat hoe nOOberig jij of anderen op de LAN bezig zijn met onbegrensde up/downloads, je altijd voldoende bandbreedte gereserveerd hebt voor gaming packets.

De manier waarop de WL-308 dat doet is zorgen dat non-gaming apps nooit 100% van de verbinding kunnen gebruiken. Eén enkele toepassing mag max 75% van de maximale up- of download gebruiken.

Als je dus een speedtest doet, of een groot bestand probeert binnen te trekken via FTP oid, dan zul je niet je volledige snelheid kunnen bereiken. Mijn opmerking was dat deze feature niet perfect lijkt te werken, aangezien je ping (dus lag) met volledige belasting nog steeds oploopt tot 500ms (halve seconde), dus dat het beter dan niets is, maar niet meer dan dat, en anderzijds dat je met een 60 of 120Mbit/s verbinding gewoon het verschil tussen de 95Mbps die je met deze feature aan haalt en de 120Mbps max domweg niet merkt tenzij je iedere keer aan het kijken bent hoe groot je ... is op speedtestsites :z

Zo duidelijker?
Lol, ik heb ook zo'n Gaming Router, wist dit helemaal nog niet... Thanks!

Met Stream Engine had ik maar een upload van 3.4 mbps, nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/514975669.png

[ Voor 4% gewijzigd door plofkip op 11-07-2009 10:50 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben van plan om mijn adsl (online 20mbit) op te gaan zeggen (betaal voor adsl 25 en kpn ook nog eens voor dat adsl terwijl ik geen vast nummer gebruik) en over te gaan stappen op UPC Fiber 25. Zijn er al mensen in friesland (omgeving leeuwarden) die dit gebruiken?

Mijn interne switches zijn allemaal 10/100, dien ik die ook te gaan upgraden naar 1000 als ik van die fiber wil gebruik gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Geen matches
[b][message=32243084,noline]Mijn interne switches zijn allemaal 10/100, dien ik die ook te gaan upgraden naar 1000 als ik van die fiber wil gebruik gaan maken?
Voor FB25 is dat echt niet nodig, zou je nu voor een 120mbit abbo gaan dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Geen matches
Wel, nu lijkt het mij ook te overkomen. Newsgroepen wordt dichtgeknepen.

Sinds ik 90Mbit heb kan ik gewoon met 4-5MB/s downloaden.
Gisteren heb ik de hele dag met hooguit 800kb/s kunnen downloaden, vandaag..300-400kb/s. Onacceptabel.

Newsleecher staat gewoon op port 119, niet op 563 (SSL). Dat doet het om de een of andere reden sinds lange tijd niet meer bij mij.

upc.nl/speedtest geeft netjes volledige snelheid aan, ander speedtests ook. (dus het ligt niet speciaal aan mijn verbinding)
Een vriend van me (met glasvezel) haalt met zn Eweka-account wel de volle 5MB/s. (dus het ligt niet aan Eweka)

Dus vrijwel zeker dat het aan UPC en hun poortjesknijpen ligt.

Ik blijf de volgende letterlijke quote van UPC nog steeds prachtig vinden: 'Om iedereen in de wijk volledig gebruik te kunnen laten maken van het netwerk, limiteren wij bepaald internetverkeer'.
m.a.w; Om iedereen alles te geven, geven wij ze niet alles..

Als dit zo doorgaat ga ik toch eens even bellen, want ik betaal geen 50 euro in de maand om met 400kb/s te downloaden, dan had ik net zo goed bij Telfort kunnen blijven.

edit: Plaatje (hij zou dus officieel 100% vol moeten zijn :'(.)

@onder: I see your point :)

[ Voor 13% gewijzigd door KoffieNT op 12-07-2009 16:08 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
Geen matches
KoffieNT schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:44:
Een vriend van me (met glasvezel) haalt met zn Eweka-account wel de volle 5MB/s. (dus het ligt niet aan Eweka)

Dus vrijwel zeker dat het aan UPC en hun poortjesknijpen ligt.
Daar ben ik het niet mee eens. Het zou zomaar eens kunnen voorkomen dat de verbinding tussen Eweka en UPC 'vol' is.

Vergelijk het maar met de snelweg:
Het kan voorkomen dat jij op de A2 richting A'dam in de file staat terwijl iemand anders op de A1 richting A'dam kan doorrijden. Waarom? Op de A1 was er geen defect matrixbord (lees: file). ;) De file op de A2 was blijkbaar de andere kant op, maar je weet wat ik bedoel. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mawlana op 12-07-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Geen matches
Het ligt niet aan eweka. UPC is de laatste tijd enorm aan het knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Geen matches
Ik ben op het moment me ook aan het orienteren maar op een aantal dingen krijg ik geen antwoord. Namelijk,

1) ik heb op het moment thuis gewoon analoge TV echter zou zo een totaal pakket van UPC willen gaan proberen met digitale TV. Het punt is alleen, heb ook een splitter met versterker op het moment in de meterkast: kan/wordt dit nog gebruikt zometeen ?
2) Wil gaan voor de 60Mbit variant internet, is het te controleren hoeveel ik hiervan zal gaan halen ?
3) Wat voor HW zooi krijg je allemaal van UPC ?
EDIT: 4) Wat is de beste manier om over te stappen om zo min mogelijk offline te zijn ?

Bedankt _O_

[ Voor 7% gewijzigd door --help op 12-07-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Geen matches
--help schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:09:
Ik ben op het moment me ook aan het orienteren maar op een aantal dingen krijg ik geen antwoord. Namelijk,

1) ik heb op het moment thuis gewoon analoge TV echter zou zo een totaal pakket van UPC willen gaan proberen met digitale TV. Het punt is alleen, heb ook een splitter met versterker op het moment in de meterkast: kan/wordt dit nog gebruikt zometeen ?
2) Wil gaan voor de 60Mbit variant internet, is het te controleren hoeveel ik hiervan zal gaan halen ?
3) Wat voor HW zooi krijg je allemaal van UPC ?
EDIT: 4) Wat is de beste manier om over te stappen om zo min mogelijk offline te zijn ?

Bedankt _O_
same als hier, ben er ook nog steeds naar aan het kijken.
1 weet niet, hoe ik het ga doen is gewoon aansluiting - 7 meter kabel - kastje van upc voor me tv - uitgang van kastje weer door naar boven trekken voor tv op slaapkamer.
2
3 euh......modem en kastje voor je tv.
4 aanvragen even wachten tot je antwoord hebt van hun als je ook telefoon neemt natuurlijk.
daarna opzeggen de rest, alhoewel hun zeggen dat je pas je telefoon moet opzeggen als ze het hebben overgenomen.
dus dan zit ik 1 of 2 maanden met dubbele kosten :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
Of je zegt gewoon je ADSL / vorige provider op, laat het ff op z'n beloop, en op de dag dat het verloopt ga je naar een UPC winkel, neemt alle hardware mee, sluit het aan, en tada je zit hoogstends een paar uur zonder inet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Geen matches
Fatal Mind schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:25:
Of je zegt gewoon je ADSL / vorige provider op, laat het ff op z'n beloop, en op de dag dat het verloopt ga je naar een UPC winkel, neemt alle hardware mee, sluit het aan, en tada je zit hoogstends een paar uur zonder inet.
alleen bij me adsl provider (telfort) zit dus ook me telefoon. en die vervalt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
Tja, als je die idd wil meenemen dan heb je een probleem ( goed opgemerkt :P was ik vergeten :P ) en dan zal je als je het goed regelt idd een maandje met dubbele kosten zitten ( of het ontzettend strak gaan plannen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
Geen matches
luckyjan schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:35:
Het ligt niet aan eweka. UPC is de laatste tijd enorm aan het knijpen.
Waar beweer ik dat het aan eweka ligt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 15-09 10:08
Geen matches
Goed aangezien ik toch weer problemen had met UPC (en 100 andere modems) heeft UPC besloten om toch een monteur langs te sturen. Ja dat is de procedure, er liggen 100 modems uit en dan gaan we 100 monteurs sturen. Don't even get me started......

Maar ondanks dat mijn fiber power 60 door een monteur is aangesloten wil ik toch even de meterkast doornemen met jullie, als het probleem toch hier zit kost me dat 50 euro voorrijkosten.

Mijn groene kabel gaat in wit bakje en vervolgens loopt die door naar mijn hirschmann GHV 20 M versterker. de kabel gaat in het meest linker poortje:

http://www.hirschmann-mul...og/detail/GHV20M_2150.jpg

Vervolgens loopt er een coax kabel van het meest rechter poortje naar de upc splitter die vervolgens door gaat naar het modem voor internet en naar het modem voor de telefoon.

Is dit correct voor zover jullie weten? Hoop dat het een beetje duidelijk is zo ;)

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geen matches
chucky666 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:27:
[...]

alleen bij me adsl provider (telfort) zit dus ook me telefoon. en die vervalt dan.
Die blijft nog een maand behouden na het vervallen van je ADSL lijn.

Bij mij duurde het alleen een week voordat UPC internet geactiveerd werd.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Geen matches
Voor iedereen met UPC die op volle snelheid van usenet wil downloaden, zelfs tijdens de uren waarin men trafficshaping toepast:

1. Download Newsleecher beta 4.03 of hoger;
2. Gebruik XSNews i.p.v. Eweka of iets dergelijks;
3. Gebruik SSL via het alternatieve poortnummer 564;

Volle snelheid gegarandeerd! (Totdat UPC weer zaken gaat veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Geen matches
Janssen schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:47:
Voor iedereen met UPC die op volle snelheid van usenet wil downloaden, zelfs tijdens de uren waarin men trafficshaping toepast:

1. Download Newsleecher beta 4.03 of hoger;
2. Gebruik XSNews i.p.v. Eweka of iets dergelijks;
3. Gebruik SSL via het alternatieve poortnummer 564;

Volle snelheid gegarandeerd! (Totdat UPC weer zaken gaat veranderen).
Nice, ik heb zojuist effe een proefaccount (5 dagen Elite) afgesloten bij XS.
Zonder SSL ligt de snelheid rond de 3MB/s. Met SSL rond..de..10MB/s! (ik krijg nu wel elke keer de bekende melding 'pausing newsleecher temporarily', dus dan dropped de snelheid effe.)

Ik kijk het nog effe aan, maar als het zo doorgaat stap ik lekker over :).

@onder: Ik had 2x500GB Raid0 totdat ze crashte en ik een hoop spul kwijt was. Tegenwoordig heb ik 2x1TB Raid1 en verder niets.

Misschien idd een goed idee om een apart schijfje voor het downloaden te kopen :). (of voor mn OS en de 1TB's als bestandschijven)

[ Voor 20% gewijzigd door KoffieNT op 13-07-2009 01:18 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Laatst online: 09-08-2024
Geen matches
KoffieNT schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:00:
[...]

Nice, ik heb zojuist effe een proefaccount (5 dagen Elite) afgesloten bij XS.
Zonder SSL ligt de snelheid rond de 3MB/s. Met SSL rond..de..10MB/s! (ik krijg nu wel elke keer de bekende melding 'pausing newsleecher temporarily', dus dan dropped de snelheid effe.)

Ik kijk het nog effe aan, maar als het zo doorgaat stap ik lekker over :).
Die melding krijg je waarschijnlijk omdat je schijf het decoden niet kan bijhouden. Als je meerdere schijven hebt raad ik aan om downloaden / uitpakken op aparte disks te doen. En zeker niet op je OS disk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:07
Geen matches
Is dit een goede router voor mijn UPC 3in1 pakket?

Sinds kort de upgrade van 10->30 gehad, maar mijn oude Belkin wireless b router trekt de hogere snelheid niet. Modem - router - computer doet zo'n 21/22. Modem direct aan de computer doet 29.

N wireless / snelle gaming routers hoeven nog niet (tis voor ouderlijk huis). Kan ik beter kopen als ik mn eigen stek heb :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Geen matches
nadroJ schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:31:
Is dit een goede router voor mijn UPC 3in1 pakket?

Sinds kort de upgrade van 10->30 gehad, maar mijn oude Belkin wireless b router trekt de hogere snelheid niet. Modem - router - computer doet zo'n 21/22. Modem direct aan de computer doet 29.

N wireless / snelle gaming routers hoeven nog niet (tis voor ouderlijk huis). Kan ik beter kopen als ik mn eigen stek heb :)
Zonder N router zul je denk ik nooit die volle 30 benutten, ook niet met die router waarnaar jij linkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Geen matches
Fly-guy schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:43:
[...]

Zonder N router zul je denk ik nooit die volle 30 benutten, ook niet met die router waarnaar jij linkt.
Ook niet bedraad? Ik heb hier gekeken (er staat 53 Mbps throughput) , dus ik dacht dat het wel goed zat, maar tell me if I'm wrong. Ik heb er nl. niet zo extreem veel verstand van.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
nadroJ schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:02:
[...]

Ook niet bedraad? Ik heb hier gekeken (er staat 53 Mbps throughput) , dus ik dacht dat het wel goed zat, maar tell me if I'm wrong. Ik heb er nl. niet zo extreem veel verstand van.
Bedraad zou dan geen probleem moeten zijn. Wireless is een ander verhaal, met de G-standaard haal je nooit 30 mbit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Geen matches
Okido. Wireless 30mb is niet noodzakelijk. Downloaden doe ik eigenlijk altijd bedraad.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Geen matches
Operations schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:40:
Goed aangezien ik toch weer problemen had met UPC (en 100 andere modems) heeft UPC besloten om toch een monteur langs te sturen. Ja dat is de procedure, er liggen 100 modems uit en dan gaan we 100 monteurs sturen. Don't even get me started......

Maar ondanks dat mijn fiber power 60 door een monteur is aangesloten wil ik toch even de meterkast doornemen met jullie, als het probleem toch hier zit kost me dat 50 euro voorrijkosten.

Mijn groene kabel gaat in wit bakje en vervolgens loopt die door naar mijn hirschmann GHV 20 M versterker. de kabel gaat in het meest linker poortje:

http://www.hirschmann-mul...og/detail/GHV20M_2150.jpg

Vervolgens loopt er een coax kabel van het meest rechter poortje naar de upc splitter die vervolgens door gaat naar het modem voor internet en naar het modem voor de telefoon.

Is dit correct voor zover jullie weten? Hoop dat het een beetje duidelijk is zo ;)
Iemand die kan bevestigen of dit goed is? Die monteur komt morgen en als het toch niet helemaal goed zit ondanks dat een upc monteur het heeft aangesloten kost me dat die 49 euro voorrijkosten wat ik dan natuurlijk een beetje zonde vind.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Geen matches
Maak er eens een foto van.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Geen matches
Om terug te komen op het feit dat ik de Starting Scan Frequency in moest stellen, ik moest de volgende waarde invullen: 306750000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Geen matches
Gedaan!

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/3575/dsc00044b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ben zeer ontevreden over UPC laatste paar dagen

Ik wou graag ipv 60mbit naar 90 mbit dus ik heb UPC gebeld en dit besteld
Volgens meneer van UPC was er verder van ons niks nodig en zou het binnen 24 uur actief zijn
Prima zou je zeggen top!

Wat blijkt nou;

Vorige week donderdag aangevraagd diezelfde avond lag het internet eruit
Ze zetten het MAC adres van het nieuwe modem in hun systeem;HUH??! nieuw modem??? ik hoefde toch verder niks te doen??

Vrijdag dus ook hele dag geen internet gebeld moeten wachten op nieuw modem
Zaterdag en zondag zonder internet gezeten "Wij raden u aan om te wachten op uw nieuwe modem"
Maandag nogmaals gebeld blijkt dat mijn modem voor "Fiber 60" ook gewoon 90 aankan en er voor niks (hetzelfde?) modem wordt toegestuurd,
Al goed ik neem aan dat toch dinsdag hij echt wel een keer binnen komt...en het was volgens deze meneer verstandiger om dus het nieuwe modem aan te nemen ipv een mutatie van mac adres terug naar de oude
Omdat dit 48 uur ?!?! zou duren
Dinsdag nogsteeds geen teken van een modem weer gebeld
Dus dringend gevraagd om mijn oud modem aan te sluiten zodat ik uiteindelijk weer gewoon internet heb
(heb het nodig voor werk en zit dan al 5 dagen zonder internet)
Nu duurt de mutatie alsnog gewoon 48 uur :) en zit nu voor de 6e dag zonder internet omwege een administratieve fout.

Begin al internet afkickverschijnselen te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Bah, moest dat nou op imageshack (incl alle ranzige popups van dien) :? Je hebt bij UPC ook gewoon webspace waar je dit soort ding kunt hosten...

Dat gezegd, je installatie ziet er nogal onlogisch uit.

Je groene kabel eindigt mooi in een AOP. Daar heb je je versterker op aangesloten. En vervolgens heb je daar nog weer een splitter tussengehangen voor je twee modems, terwijl je gewoon een vrije uitgang op de versterker lijkt te hebben 8)7

Die extra splitter kost je 3.5dB demping in de upstream, wat makkelijk het verschil kan uitmaken tussen een betrouwbare verbinding en eentje die steeds offline vliegt - of in ieder geval dat als het in de wijk slechter gaat, jij 3.5dB eerder problemen hebt dan de buurman :o

Als dit door een "monteur" gedaan is heet hij Beun de Haas - hij heeft dan iig geen benul van hoe het met retour zit bij kabelnetwerken.

Kortom, haal die tweede splitter er tussenuit en sluit de twee modems gewoon rechtstreeks op je versterker aan.

Dat gezegd, je EPC3000 staat netjes online te zijn - wat voor "problemen" heb je dan waar een monteur voor gestuurd wordt :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Geen matches
dion_b schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:58:
[...]

Bah, moest dat nou op imageshack (incl alle ranzige popups van dien) :? Je hebt bij UPC ook gewoon webspace waar je dit soort ding kunt hosten...

Dat gezegd, je installatie ziet er nogal onlogisch uit.

Je groene kabel eindigt mooi in een AOP. Daar heb je je versterker op aangesloten. En vervolgens heb je daar nog weer een splitter tussengehangen voor je twee modems, terwijl je gewoon een vrije uitgang op de versterker lijkt te hebben 8)7

Die extra splitter kost je 3.5dB demping in de upstream, wat makkelijk het verschil kan uitmaken tussen een betrouwbare verbinding en eentje die steeds offline vliegt - of in ieder geval dat als het in de wijk slechter gaat, jij 3.5dB eerder problemen hebt dan de buurman :o

Als dit door een "monteur" gedaan is heet hij Beun de Haas - hij heeft dan iig geen benul van hoe het met retour zit bij kabelnetwerken.

Kortom, haal die tweede splitter er tussenuit en sluit de twee modems gewoon rechtstreeks op je versterker aan.

Dat gezegd, je EPC3000 staat netjes online te zijn - wat voor "problemen" heb je dan waar een monteur voor gestuurd wordt :?
Het probleem wat ik heb, is dat mijn internet er per week ongeveer 5 x uitvliegt voor ongeveer 15 a 20 minuten. Dan bel ik en krijg ik te horen dat er inderdaad ongeveer 80 modems met problemen zijn op mijn centrale/punt. Vervolgens is dan de procedure dat ze een monteur sturen naar de klanten ipv eerst kijken bij die centrale. Kreeg ze niet aan het verstand dat als er 80 modems geen verbinding krijgen dat het misschien niet aan mij ligt.

En die 2de splitter split inderdaad naar internet en telefoon modem, maar nogmaals zo heeft sjaakie van upc het toch echt aangesloten. Deze versterker heeft maar 1 retour poort, wellicht heeft het daar mee te maken, dit is echter wel een ondersteunde versterker door UPC.

Excuses voor imageshack rommel ;) Uploaden eigenlijk nooit foto's dus dacht doe het ff snel zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Operations op 15-07-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Maar 1 retourpoort? Dat is op zich een oplossing voor het niet teveel dempen van signaal door een vierweg-splitter, maar wel een beetje 20th century...

In dat geval is dit niet zo'n gekke aansluiting aangezien de versterker dan hooguit 1 of 2 dB in de upstream dempt. Dan nog zou ik liever minder zooi ertussen willen hebben.

Gebruik je telefonie echt? Zo niet kun je die modem gewoon achterwege laten (staat bij mij ook ergens in de kast te niksen, heb destijds ook alleen telefonie erbij genomen omdat dat toen (Power+Anytime) goedkoper was dan internet only (Power)).

Ook als er 60 modems in de wijk problemen hebben kan het geen kwaad beter signaal te hebben - dan vliegt hij iig niet als eerste bij jou eruit.

Overigens, zo gek is het helemaal niet dat er een monteur naar jou gestuurd wordt. Er is *ergens* in de wijk een probleem. Dat kan in de wijkcentrale zitten, maar ook in de kabels van of naar de wijkcentrale, of het kan iets zijn wat daar helemaal los van staat (een zendmast bijv die alle modems binnen een bepaalde straal over de zeik helpt). Het enige wat zeker is op moment dat jij belt, is dat jij er last van hebt. Dan kan een monteur bij jou beginnen en steeds hogerop in het netwerk gaan totdat hij vindt waar het fout gaat. Als hij gelijk in de wijkcentrale start maar het daar niet kan vinden bestaat de kans dat hij alsnog bij jou moet kijken om te meten exact wat er aan de hand is - maar dan heb je op voorhand geen afspraak en is de kans groot dat er niemand thuis is en het probleem dus niet opgelost kan worden :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Geen matches
dion_b schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:51:
Maar 1 retourpoort? Dat is op zich een oplossing voor het niet teveel dempen van signaal door een vierweg-splitter, maar wel een beetje 20th century...

In dat geval is dit niet zo'n gekke aansluiting aangezien de versterker dan hooguit 1 of 2 dB in de upstream dempt. Dan nog zou ik liever minder zooi ertussen willen hebben.

Gebruik je telefonie echt? Zo niet kun je die modem gewoon achterwege laten (staat bij mij ook ergens in de kast te niksen, heb destijds ook alleen telefonie erbij genomen omdat dat toen (Power+Anytime) goedkoper was dan internet only (Power)).

Ook als er 60 modems in de wijk problemen hebben kan het geen kwaad beter signaal te hebben - dan vliegt hij iig niet als eerste bij jou eruit.

Overigens, zo gek is het helemaal niet dat er een monteur naar jou gestuurd wordt. Er is *ergens* in de wijk een probleem. Dat kan in de wijkcentrale zitten, maar ook in de kabels van of naar de wijkcentrale, of het kan iets zijn wat daar helemaal los van staat (een zendmast bijv die alle modems binnen een bepaalde straal over de zeik helpt). Het enige wat zeker is op moment dat jij belt, is dat jij er last van hebt. Dan kan een monteur bij jou beginnen en steeds hogerop in het netwerk gaan totdat hij vindt waar het fout gaat. Als hij gelijk in de wijkcentrale start maar het daar niet kan vinden bestaat de kans dat hij alsnog bij jou moet kijken om te meten exact wat er aan de hand is - maar dan heb je op voorhand geen afspraak en is de kans groot dat er niemand thuis is en het probleem dus niet opgelost kan worden :o
Okee, en ja gebruik telefonie echt. Wacht dan wel af wat die monteur allemaal komt vertellen, zal er wel weer op uit draaien dat ik 49 euro voorrijkosten moet betalen voor iets wat upc zelf heeft aangesloten. Wordt weer een intressant verhaal dit :)

EDIT:

Monteur is geweest, probleem lijkt te liggen aan verouderde APO. Het was toevallig dezelfde monteur als die het boeltje heeft aangesloten dus dat was wel prettig. Het is nu even het resultaat afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 15-07-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Monteur is geweest, probleem lijkt te liggen aan verouderde APO. Het was toevallig dezelfde monteur als die het boeltje heeft aangesloten dus dat was wel prettig. Het is nu even het resultaat afwachten.
M'n dunk van die vent is niet echt gestegen dan. Als hij komt installeren hoort hij te controleren of de AOP goed is of niet. Dit klinkt eerlijk gezegd als smoesje om jou het idee te geven dat hij iets gedaan heeft en tegelijkertijd tegenover UPC een smoesje om geen voorrijkosten op te voeren :/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Geen matches
Al een tijd hebben wij problemen dat internet en telefonie voor een tijdje weg valt. Dit kan enkele uren tot soms wel een dag zijn. Analoge TV (wij hebben geen digitale) doet het dan nog wel. Dit gebeurt soms meerdere keren per week en soms gaat het een aantal weken goed.

Ik woon hier nu een tijdje en ik vraag mij nu echt af wat hier fout is. Mijn vriendin heeft in het verleden, toen ik hier nog niet woonde, wel vaker met de HD contact gehad. Maar aangezien de vader van mijn vriendin nogal een klusser (:|) is wilden ze nooit een monteur sturen, er zat namelijk een splitter tussen en de wandcontactdoos voor de kabel hangt er niet meer, er komt nu gewoon een kabel uit de muur. Wel hebben ze geadviseerd om de coax kabels te vervangen en een nieuwe splitter te plaatsen. Dit is in het verleden allemaal gebeurt.

Vandaag was het weer zover en ging ik meteen kijken. het Arris MT402B (?) modem blijft op DS en soms op DU knipperen. Ik heb het modem meerdere malen gereset zonder resultaat. Vervolgens wilde ik de kabel die van de muur naar de splitter gaat direct in het modem zetten ik kon echter met geen mogelijkheid de coax kabel uit het modem halen. En heb dus de coax die van het modem naar de splitter gaat maar rechtstreeks verbonden met de kabel in de muur. Dit hielp niet. Het modem heb ik vervolgens van de muur gehaald en ik merkte meteen op dat de coax aansluiting wat losjes zit. Nu vermoed ik dat ooit iemand de kabel iets te hard heeft aangedraaid en de aansluiting in het modem stuk heeft gemaakt.

Hoe gaat UPC hier in het algemeen mee om? Kan ik ze morgen (mobiel waarschijnlijk) bellen met de vraag om een nieuw modem te sturen? Of moeten er allemaal diagnostische procedures gedaan worden? Opzich vind ik dat niet erg maar het moet niet te lang duren. Ook vraag ik mij af hoe UPC met modems omgaat die waarschijnlijk door de gebruiker stuk zijn gegaan? Dit klinkt misschien flauw maar als de kosten erg oplopen stap ik liever over naar een andere provider. Niet omdat ik ontevreden ben met UPC maar puur uit kostenoverwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Geen matches
dion_b schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:06:
[...]

M'n dunk van die vent is niet echt gestegen dan. Als hij komt installeren hoort hij te controleren of de AOP goed is of niet. Dit klinkt eerlijk gezegd als smoesje om jou het idee te geven dat hij iets gedaan heeft en tegelijkertijd tegenover UPC een smoesje om geen voorrijkosten op te voeren :/
Mmmmm, nou ja laten we maar even afwachten of het zo blijft werken dan ben ik al lang blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
Hoe UPC omgaat met ( door gebruiker ) gesloopte modems zou ik je niet kunnen vertellen, maar als het lang gaat duren kan je ze gewoon vragen om je even op je mobiel ofzo terug te bellen, laatst ook gedaan toen ze allemaal lijnmetingen enzo gingen doen, was toen geen punt.

Je zou natuurlijk gewoon kunnen zeggen over je modem, dat je het gehele systeem thuis heb nagelopen, alle non boeiende dingen eraf gehaald heb, maar dat je wel moet opmerken dat de modem connectie een tikkie gamel is.

Wie niet waagt, wie niet wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Geen matches
Zoiets had ik al in gedachten. Overigens weet ik niet zeker of het komt door de gammele coax aansluiting komt aangezien hij nu wel een groen lampje bij DS (downstream?) heeft en een knipperende bij US. Het zou dus iets heel anders kunnen zijn. Opzich wel een opluchting aangezien dat misschien geld scheelt voor het modem maar aan de andere kant kan het dus van alles zijn :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geen matches
Hou er wel rekening mee dat je de borg voor het modem niet terugkrijgt als iemand het modem gesloopt heeft als je overstapt. Verder geen idee hoe aanschafprijs nieuw moden en de borg tot elkaar in verhouding staan.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Geen matches
Onze telefoon deed het twee dagen niet (gaf bezet). Modem paar keer uit en aan gezet, UPC gebeld die hebben alles gereset maar nog steeds geen telefoon.

Ik geloofde er niks van want alle lampjes van het modem knipperden al twee dagen, behalve "online" die brandde constant en internet deed het gewoon. Bleek dat de telefoonkabel die naar boven loopt, kortsluiting maakte op het modem. Kabel eraf gehaald en telefoon deed het weer en alle lampjes branden weer normaal.

Ons abonnement is vanaf januari en de telefoon heeft altijd op deze manier gewerkt, er is niks veranderd in het modem of de bekabeling in huis. Schiet mij maar lek! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:27
Geen matches
Gisteren heb ik Fiber power 60 besteld, en mijn oude P3 bakkie met pfsense tot router/firewall gepromoveerd.

Een vraag die ik in de (3.5 jaar oude :X) TS of het topic niet zo snel kon vinden is:
Moet je het MAC adres van de pc waarmee je de eerste verbinding met het modem maakte nog steeds kopieren naar de router? Of is deze beperking er niet meer in de nieuwe modems?

3 Jaar geleden was het iig nog zo dat je je MAC adres moest kopieren om een werkende verbinding tussen router & modem te krijgen.

Het lijkt mij sowieso nuttig om een nieuw topic & TS met up-to-date informatie aan te maken. Zeker met die nieuwe Fiber abonnementen.
Ik ging gelijk naar de TS voor deze info, maar die TS stamt uit januari 2006...

En hoe zit het nu met de IP's? Zijn die nog steeds dynamisch, of krijg je nu een vast IP?

En ik heb het topic wel snel gescand voor de antwoorden, maar door de grootte hiervan werkte dat niet echt.

[ Voor 5% gewijzigd door Richub op 16-07-2009 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Geen matches
Richub schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 03:21:
Moet je het MAC adres van de pc waarmee je de eerste verbinding met het modem maakte nog steeds kopieren naar de router?
Jup, nog steeds.
En hoe zit het nu met de IP's? Zijn die nog steeds dynamisch, of krijg je nu een vast IP?
Vast, althans bij mij is ie nooit veranderd. Maar misschien veranderd ie wel als je naar een ander type abonnement gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Geen matches
chimo schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:41:
Ik geloofde er niks van want alle lampjes van het modem knipperden al twee dagen, behalve "online" die brandde constant en internet deed het gewoon. Bleek dat de telefoonkabel die naar boven loopt, kortsluiting maakte op het modem. Kabel eraf gehaald en telefoon deed het weer en alle lampjes branden weer normaal.
Sommige modems zijn inderdaad heel erg gevoel voor 'mindere' kabels en dito geknepen connectors.

Veel gekut mee gehad :|

@ hierboven, dat MAC gebeuren is toch al lang niet meer? Vroegah had je idd enkel verbinding met de NIC / device waarmee je de prov pagina had doorlopen :X

Daarnaast, het IP is niet vast. Deze veranderd om en de nabij elke 6 maanden. Dynamisch dus.

[ Voor 18% gewijzigd door TommyGun op 16-07-2009 07:20 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21

B2

wa' seggie?

Geen matches
Gister is er een monteur geweest omdat ik vrij kritische waarden had op mn Cisco modem. (Power level -9DB).
AOP (Tratec TRAS1000) vervangen, door een NTP-1 met filter (Ik ken NTP1 alleen uit het ISDN tijd)
Waarden zijn nu beter, -4DB. Hij vertelde trouwens dat hij Fiber Power altijd op de eerste splitter aansluit en TV en Telefonie op de tweede (als de TV niet te ver weg staat).

De snelheid is niet veel beter geworden (hoeft ook niet, haalde al 56/5.7), maar stabiliteit lijkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Geen matches
Hm, 2 reacties, twee tegenovergestelde antwoorden. :?

Nouja, niet dat het zoveel uitmaakt, maar een vast IP was makkelijk geweest. En een MAC adres clonen in pfsense is net zo makkelijk als in een Linksys router.

Toch bedankt voor de reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
chimo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 07:16:
[...]
Jup, nog steeds.

[...]
Vast, althans bij mij is ie nooit veranderd. Maar misschien veranderd ie wel als je naar een ander type abonnement gaat.
Fout en fout...

1. Modem > router > willekeurigehoeveelheid pc's en tada, het werkt, heeft het hier altijd gedaan, nooit wat met die mac adressen klonen of iets in die trend hoeven doen. ( wel even letten op de manier waarop je alles aanzet )

2. UPC heeft nog steeds '' losse '' ip's, oftwel, mocht UPC een keer onderhoud hebben aan het systeem, of jij ligt er langere tijd uit, dan heb je kans dat je een ander ip krijgt, is mij afgelopen 1 jaar gebeurd toen het er een dag uitlag. Terwijl als jij even je modem reboot / reset / stekker eruit trekt / whatever je gewoon het zelfde ip behoud.

Edit: spuit 11... tommygun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Richub schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:42:
Hm, 2 reacties, twee tegenovergestelde antwoorden. :?
Waarvan een simpelweg fout.

Dat MAC verhaal is al jaren niet meer van toepassing. Enige wat je nu moet doen om een andere MAC aan te sluiten is modem even tussendoor resetten. En het is (net zoals bijna iedere andere provider) dynamisch op de reguliere abos. Met andere MAC krijg je trouwens gegarandeerd een ander IP.

Wel zie ik dit nu op: http://www.upc.nl/zakelijk/
UPC Zakelijk Fiber Power 25
Supersnel internet 25Mbps Download/2,5Mbps Upload1 of 8 vaste IP-adressenGratis installatie
1 vast IP-adres voor € 34,- p/m
8 vaste IP-adressen voor € 42,- p/m
Het kan dus wel :)

Minpuntje echter:
Helaas is UPC Zakelijk Fiber Power nog niet beschikbaar voor klanten die digitale diensten bij UPC afnemen. UPC werkt er hard aan om deze beperking op te heffen. We verwachten dit later dit jaar.
Kortom, alleen een optie als je nog geen UPC internet of telefonie hebt :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Geen matches
Brons schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:48:
Lang verhaal over mogelijk kapot modem.
Vandaag doet hij het weer. Dus het modem hoeft niet helemaal stuk te zijn. Eigenlijk wil ik eerst zelf nog wat coax kabels vervangen etc. Ik krijg echter de coax kabel met geen mogelijkheid los van het modem. Ik ben bang dat als ik een tang pak dat de wiebelende coax aansluiting helemaal kapot gaat. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 17-09 15:55
Geen matches
zo kan ik het ook:
Vervanging defect modem/router op locatie binnen 4 UPC service uren
"ik ben binnen 30 paella-minuten bij je!" ;)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Geen matches
Bedankt, dat is een duidelijk antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Geen matches
dion_b schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:51:
UPC Zakelijk Fiber Power 25
Supersnel internet 25Mbps Download/2,5Mbps Upload1 of 8 vaste IP-adressenGratis installatie
1 vast IP-adres voor € 34,- p/m
8 vaste IP-adressen voor € 42,- p/m
Ik heb bij mij op de zaak ook een aanvraag lopen voor een zakelijke aansluiting.
Voor ons is een vast IP-adres wel handig, en ik heb me laten vertellen dat ze bij de 60 en 120 zakelijke abonnementen op dit moment in een testfase zitten vwb de vaste IP-adressen. Voor het einde van het jaar (Q4) willen ze dit op alle zakelijke abonnementen aanbieden.
Vergeleken met ADSL of SDSL van XS4ALL zijn ze echt spotgoedkoop!
Bij ons is alleen het wachten nog op een offerte van UPC voor het maken van een aansluiting. We zitten hier in een kantoorgebouw waar allerlei fratsen uitgehaald moeten worden om op de centrale aansluiting van het gebouw gezet te worden.. ±100m coax kabel trekken en allerlei brandafdichtingen regelen... Ben benieuwd of het een beetje te betalen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Matched: chello
He rare vraag, maar ik heb sinds 'n weekje UPC (25mbit). Ik wil alleen ergens m'n webspace kwijt en volgens mij krijg je bij UPC wel een beetje ruimte. (http://members.chello.nl/admin/leeg.html)

Maar... ik heb geen clue wat mijn username is! :) Hoe kom ik daar achter?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh :?
lijkt mij hetgene wat er voor je @chello.nl staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
spaceboy schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:47:
He rare vraag, maar ik heb sinds 'n weekje UPC (25mbit). Ik wil alleen ergens m'n webspace kwijt en volgens mij krijg je bij UPC wel een beetje ruimte. (http://members.chello.nl/admin/leeg.html)

Maar... ik heb geen clue wat mijn username is! :) Hoe kom ik daar achter?
Check je contract, daar staan je mailgegevens incl username en password. Die moet je dus gebruiken :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

dion_b schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:36:
[...]

Check je contract, daar staan je mailgegevens incl username en password. Die moet je dus gebruiken :z
Contract? Heb ik niet ontvangen. Die zat niet in mijn UPC-op-maat doos met tv-ontvanger en modem... En die ...@chello.nl snap ik ook, maar ik zou niet weten wat mijn chello-adres is...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Geen matches
Spaceboy. Ik had precies hetzelfde. Je kan we telefonisch je wachtwoord en (volgensmij) gebruikersnaam opvragen. Mits je belt met over je UPC lijn. Zo niet bel dan gewoon de klantenservice en vraag je gegevens op.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
spaceboy schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:42:
[...]

Contract? Heb ik niet ontvangen. Die zat niet in mijn UPC-op-maat doos met tv-ontvanger en modem... En die ...@chello.nl snap ik ook, maar ik zou niet weten wat mijn chello-adres is...
Nee, hij zit ook niet in die doos, maar iirc achterop een welkomsbrief die je los ervan krijgt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Noobvraag - Maakt bij kabel internet de afstand tot de "centrale" nog veel uit wat snelheid betreft, zoals bij adsl? (ik neem aan dat kabel zoiezo een heel andere "centrale" gebruikt)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:41:
Noobvraag - Maakt bij kabel internet de afstand tot de "centrale" nog veel uit wat snelheid betreft, zoals bij adsl? (ik neem aan dat kabel zoiezo een heel andere "centrale" gebruikt)
nope maakt niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Geen matches
Dus dan haal je gewoon wat ze aanbieden (of iig met een klein verval)?
Dan ga ik zeker overstappen, want nu met mijn (ADSL) afstand haal ik met 24 Mb abbo, maar 15 Mb.

Edit: Las net trouwens onderaan bij een leuk klein sterretje dit:
* Alleen beschikbaar i.c.m. het UPC Standaardpakket Radio/TV (max. € 16,70 p/m) en een jaarcontract. Prijswijzigingen voorbehouden. Voor UPC Internet ontvangt u een modem in bruikleen. De borg hiervoor bedraagt € 45,-. Er gelden eenmalige administratiekosten van € 9,95 als u nog geen klant bent van UPC of als u alleen het Standaardpakket Radio/TV van UPC afneemt. Prijswijzigingen voorbehouden.

En op deze afbeelding erboven staat ook een sterretje bij de p/m:
Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/internet/actie/fiber_power-internet_30_prijs.jpg

Ik kan dus niet alleen internet afnemen?

[ Voor 55% gewijzigd door Tweak15KW op 18-07-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Geen matches
Tweak15KW schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:05:
[...]

Ik kan dus niet alleen internet afnemen?
nope.
leuk he koppel verkoop ;)

als je een dienst van ze wil afnemen moet je in ieder geval dus de basis tv betalen van 16zoveel.
dat komt dus nog bovenop je internet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
chucky666 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:32:
[...]

nope.
leuk he koppel verkoop ;)
Pff, het is gewoon lijnhuur voor de koperkabel. Dat betaal je net zo goed bij ADSL, alleen is het daar iets goedkoper (+-EUR 10/m), maar bij coax krijg je er analoge TV bij, aangezien dat gewoon ongecodeerd op die lijn zit.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 19-07-2009 00:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Geen matches
dion,

Bij telfort betaal ik maar € 19,95 voor 20MB (haal er 16) en betaal ik geen extra kosten voor de lijn huur.

Als je alleen Internet van UPC wil ben je gewoon duur uit met die € 16,70 die je er nog een keer bij op moet tellen.

UPC kan gewoon het TV signaal uitschakelen maar dat willen ze niet (d.m.v. een sperfilter)
Vroeger zaten die dingen ook standaard in het kastje (je had toen 2 pakketten, met of zonder commerciele zenders)

Het is dus wel degelijk bewuste koppelverkoop wat ze doen :(

Nog een paar maanden en dan hebben we youca :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Geen matches
Oke, bedankt voor de reacties. We hebben al tv van ziggo met HD zenders en de hele mikmak dus dat ga ik niet weer helemaal overhoop gooien voor dat internet.
Dan laat ik deze aan me voorbij gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
fast-server schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:56:
dion,

Bij telfort betaal ik maar € 19,95 voor 20MB (haal er 16) en betaal ik geen extra kosten voor de lijn huur.
Bij Telfort betaal je net zo goed EUR 10 voor lijnhuur, maar Telfort kiest er om marketingredenen voor om dat niet apart te op de factuur te zetten maar een all-in prijs te bieden. UPC kiest er om andere marketingredenen voor om het wel apart te houden en het dan analoge televisie te noemen, en weer andere aanbieders noemen het beestje gewoon bij naam en geven gewoon aparte bedragen voor lijnhuur en dienst.

What's in a name? - het is gewoon lood om oud ijzer en in alle gevallen is de keuze eentje van marketing. Je zult linksom of rechtsom moeten meebetalen aan de infrastructuur waarover je dienst geleverd wordt.
Als je alleen Internet van UPC wil ben je gewoon duur uit met die € 16,70 die je er nog een keer bij op moet tellen.
Als je (zoals ik) de analoge TV niet gebruikt is het inderdaad duurder dan lijnhuur van EUR 10 voor KPN's koperpaar. Daar staat tegenover dat er (veel) meer over kan - m'n 120Mbit/s zou niet via die goedkopere koperkabel geleverd kunnen worden.
UPC kan gewoon het TV signaal uitschakelen maar dat willen ze niet (d.m.v. een sperfilter)
Vroeger zaten die dingen ook standaard in het kastje (je had toen 2 pakketten, met of zonder commerciele zenders)
Ooit stilgestaan bij waarom dat niet meer gedaan wordt, niet bij UPC en niet bij andere kabelaars die internet en telefonie aanbieden :?

Het feit dat je destijds die sperfilter moest laten verwijderen om internet of telefonie te kunnen krijgen zou een lampje moeten doen branden - het is juist niet de combineren...

Als je alleen downstreamsignaal (analoge TV) hebt en het pakket duidelijk gescheiden kan worden in hoge frequenties (UHF) en lage frequenties (VHF) met een flink gat ertussen kun je zoiets wel doen, maar je verliest wel flink wat bandbreedte door het omslagpunt van de filter. Bovendien verneuken die filters het retoursignaal (upstream). Het is op zich denkbaar dat je het wel aan de praat zou krijgen, maar dan ben je voor alle TV zenders beperkt tot wat enkel in de UHF (ex S-band) past, wat gewoon veel minder is dan op dit moment gangbaar is.
Het is dus wel degelijk bewuste koppelverkoop wat ze doen :(
Als je zo zeker weet dat het kan is er een gat in de markt: ontwikkel een systeem dat het technisch kan zonder al die nadelen en verkoop dat aan de UPCs en Ziggo's van deze wereld :z
Nog een paar maanden en dan hebben we youca :)
Yay. Dan kun je je analoge TV rekening via een ander laten lopen, maar je zult nog steeds niet kabelinternet kunnen nemen zonder analoge TV erbij. Dat gaat pas kunnen op moment dat de stekker definitief uit het analoog systeem gaat.

* dion_b hoopt dat dat moment snel komt, al zullen de kabelaars niet zo snel hun melkkoe doden
Tweak15KW schreef op zondag 19 juli 2009 @ 09:43:
Oke, bedankt voor de reacties. We hebben al tv van ziggo met HD zenders en de hele mikmak dus dat ga ik niet weer helemaal overhoop gooien voor dat internet.
Euh, als je in Ziggo-gebied zit *kun* je niet eens UPC nemen...

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 19-07-2009 09:51 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen matches
Tweak15KW schreef op zondag 19 juli 2009 @ 09:43:
Waarschijnlijk is UPC dan ook niet beschikbaar bij jouw, aangezien je in het dekkingsgebied zit van Ziggo,

Zoals hierboven dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 19-07-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Geen matches
:$
Klopt, kan idd niet. Misschien bij ziggo kijken wat voor internet zij aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hallo,
Ik heb mijn upc kabelabonnement van 25 mb gewijzigd naar een fibre abonnement van 60 mb.
Mijn daadwerkelijke snelheid was ongeveer tussen de 15 en 20 mb, maar schommelt nu zo rond de 2,5 mb.
Alleen op de speedtest van upc haal ik 60 mb. Heeft iemand dit ook al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:37:
Hallo,
Ik heb mijn upc kabelabonnement van 25 mb gewijzigd naar een fibre abonnement van 60 mb.
Mijn daadwerkelijke snelheid was ongeveer tussen de 15 en 20 mb, maar schommelt nu zo rond de 2,5 mb.
Alleen op de speedtest van upc haal ik 60 mb. Heeft iemand dit ook al meegemaakt?
Hoe meet je je "daadwerkelijke" snelheid? En heb je ook andere speedtests geprobeerd? (speedtest.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Geen matches
pfft,wat een administratieve zooi daar bij UPC...

Het verhaal so far:

Ik heb 2 weken geleden een aavraag gedaan om m'n vaders abbonement op te zeggen en hem verder te laten gaan op mijn naam, Hiervoor 2 dagen later een brief gehad: Helemaal goed.

paar dagen daarna heb ik op mijn naam Fiber power 25 besteld, En deze laten upgraden naar Fiber power 30. Gelukt,en geinstalleerd.

Nu hebben we thuis een brief gekregen van UPC met "Welkom als nieuwe klant"op mijn naam, Nog steeds lijkt alles goed te gaan.

Maarrr, Bij deze brief zat een 2de envelop op mijn vaders naam en een extra installatie pakket Voor internet/Telefoon; Hierin bleek precies hetzelfde te staan"Welkom bij UPC Fiber internet" en stond dat er een aanvraag is gedaan voor internet + televisie, Zelf heb ik dit nooit gedaan en lijkt het dat de medewerker een fout heeft begaan, Wat kan ik het best doen? UPC is onbereikbaar op zondag en ik heb al een mail verstuurd.

Wat is dit voor rotzooi?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:11:
Ik ben van plan om mijn adsl (online 20mbit) op te gaan zeggen (betaal voor adsl 25 en kpn ook nog eens voor dat adsl terwijl ik geen vast nummer gebruik) en over te gaan stappen op UPC Fiber 25. Zijn er al mensen in friesland (omgeving leeuwarden) die dit gebruiken?
Beetje late reactie. Ik was op vakantie :) Ik woon ook in Leeuwarden heb fiber 30. Speeds zijn prima!

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches
TeGek schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:01:

Wat is dit voor rotzooi?
Dat hangt er denk ik vanaf.

Welke abonnement is er opgezegd? Internet, Telefoon, Digitale TV en Analoge TV?

Inmiddels is het Dinsdag dus de HD is open. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 21-07-2009 12:45 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Geen matches
Guardian Angel schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:44:
[...]

Inmiddels is het Dinsdag dus de HD is open. :)
En die is ook op Zondag gewoon geopend hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Geen matches
Korte vraag: ik heb gisteren Fiber Power 60 aangesloten. Bedraad aan de modem kan ik de modem gewoon benaderen op 192.168.100.1, echter met een router er tussen werkt dit niet (ip router = 192.168.1.xxx, DHCP in dezelfde range dus er botst niets zou ik denken).

Is het mogelijk om de modem te benaderen wanneer je computer achter een router hangt? En zo ja, zie ik iets voor de hand liggends over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Geen matches
Ok, dit gaat wat lastig worden aangezien ik zelf niet thuis ben om het te checken, maar m'n broertje meld het probleem. Maar misschien dat het probleem eenvoudig op te lossen is. We hebben dat Fiber Power 25 aangesloten. Bij de speedtest wordt de 25 gewoon gehaald (24.4), maar bij het downloaden via usenet gaat hij tot max 999kb/s. Ook via 'http'-servers behaalt hij geen gewone snelheden.

Overigens nog een kritiekpunt: tijdens het aanvragen via de telefoon is ons niet gevraagd welke modem we wilden. Vervolgens kregen we een 'bedraad'-modem, terwijl we gewoon een wireless-modem nodig hebben. Dan denk je dat dat even te regelen is met een belletje, maar ze weigeren het gewoon te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

clem schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:14:
Korte vraag: ik heb gisteren Fiber Power 60 aangesloten. Bedraad aan de modem kan ik de modem gewoon benaderen op 192.168.100.1, echter met een router er tussen werkt dit niet (ip router = 192.168.1.xxx, DHCP in dezelfde range dus er botst niets zou ik denken).

Is het mogelijk om de modem te benaderen wanneer je computer achter een router hangt? En zo ja, zie ik iets voor de hand liggends over het hoofd?
Mij lukt het ook niet. Misschien dat op het forum van Chelloo iets te vinden is.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
Guardian Angel schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:07:
[...]

Mij lukt het ook niet. Misschien dat op het forum van Chelloo iets te vinden is.
Klik! Hier staat het e.e.a. (inderdaad op Chelloo). Thx!

Edit: Quote van "Plankie" uit het topic waar de link naar toe gaat:
Normaal gesproken staat je router (of in geval van een PC direct op het modem) op DHCP ingesteld, maar... Als je het apparaat wat aan je modem hangt tijdelijk vast instelt op:

IP-Adres: 192.168.100.21
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.100.1

Dan lukt het mij wel om hem te benaderen. Weliswaar geen internet verkeer op dat moment, maar door het weer terugzetten op DHCP is de verbinding weer terug.

[ Voor 43% gewijzigd door clem op 21-07-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Geen matches
clem schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:14:

Ik heb een Arris modem met datzelfde IP adres en een Linksys router ook met datzelfde IP adres als jij en ik kan er gewoon in, geen probleem.

Ik denk dat de Linksys de routering automatisch doet. Wat voor router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
Hier nog meer mensen die atm lage speeds bevinden met UPC ? Heb een 30mbit abbo waar ik er maar 21 van krijg ( wordt aan gewerkt ) maar atm zijn het er maar 17... en kom ik niet hoger als de 1 MB/s op nieuwsgroepen....

Laat maar, oude files

[ Voor 6% gewijzigd door Fatal Mind op 22-07-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
Geen matches
chimo schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 06:37:
[...]
Ik heb een Arris modem met datzelfde IP adres en een Linksys router ook met datzelfde IP adres als jij en ik kan er gewoon in, geen probleem.

Nu nog Linksys WRT54GL met Tomato er op. Zoals verwacht veels te traag (max 40/4 bedraad), wordt vervangen door D-Link dir 655 voor het einde van de week (draadloos boeit me niet zo, maar bedraad zou ie snel genoeg moeten zijn icm zeer veel connecties, QoS en SPI, toch?). Ik heb btw de Cisco modem, maakt ook nog verschil wellicht.

[ Voor 4% gewijzigd door clem op 22-07-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Laatst online: 17-09 13:43

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Geen matches
TeGek schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:01:

[knip]

Wat is dit voor rotzooi?
Administratie is vrij slecht. Ook met de koppeling naar de monteurs toe dat deze afspraken hebben die al opgezegd zijn.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35

Creesch

bla bla!

Geen matches
chimo schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 06:37:
[...]

Even het ip adress opgeven als dmz en je kan wel bij de modem :)

Ik heb zelf sinds een enkele tijd ook fiberpower60 en in het begin leek het heerlijk te werken (afgezien van het knijpen van usenet maar dat werd ook al gedaan op de oude non-fiber abonnementen). De laatste twee weken lijkt het toch erg instabiel te zijn, op random momenten valt het internet gewoon weg en ik krijg het alleen weer werkende als ik het ipadress release en renew wat ook nog een eeuwigheid duurt. Iemand hier ervaringen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Geen matches
clem schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:17:
[...]

Nu nog Linksys WRT54GL met Tomato er op. Zoals verwacht veels te traag (max 40/4 bedraad), wordt vervangen door D-Link dir 655 voor het einde van de week (draadloos boeit me niet zo, maar bedraad zou ie snel genoeg moeten zijn icm zeer veel connecties, QoS en SPI, toch?). Ik heb btw de Cisco modem, maakt ook nog verschil wellicht.
Ik heb een WRT54G2 en heb alleen het MAC adres hoeven clonen, verder niks! En ik kan zowel modem als router bereiken zonder IP adressen te veranderen.
craze_ schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:25:
[...]

Even het ip adress opgeven als dmz en je kan wel bij de modem :)
Zie hierboven, ik heb dat dus niet hoeven doen.

Of zou de WRT54G2 dat zelf doen ergens op de achtergrond? Lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 21:35

Creesch

bla bla!

Geen matches
geen idee, maar voor mij hielp het iig prima

edit:
voor usenet zijn er ook oplossingen enkele providers bieden alternatieve poorten aan voor usenet providers :)

[ Voor 57% gewijzigd door Creesch op 22-07-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Geen matches
Ik hoop dat dit de goede topic is :)

In elk geval, wij hebben vorige week ergens een aanvraag gedaan voor UPC internet. Sindsdien niks meer van gehoord, totdat er vandaag, compleet onverwacht, een pakketje van UPC voor de deur staat. UPC Internet/telefonie pakket. Sowieso heb ik alleen maar internet aangevraag, maar misschien is dit gewoon een compleet pakket.

In elk geval, mijn vraag is: hoort het zo te gaan? Zitten wij nu ook al vast aan een abbo voor internet? Het was een enkel emailtje, letterlijk, en nu hebben we al een pakketje binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Geen matches
"ergens een aanvraag gedaan" en "een enkel mailtje"... Hoe ging dat dan? Ik ken het aanvragen via hun website en het bestellen in hun winkels, maar deze methode ken ik niet :)

En nee, me dunkt dat je inderdaad nog wel een confirmatie mailtje had moeten krijgen.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 17-09 15:55
Geen matches
Bel ze gewoon om het op te lossen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Geen matches
cailin_coilleach schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:35:
"ergens een aanvraag gedaan" en "een enkel mailtje"... Hoe ging dat dan? Ik ken het aanvragen via hun website en het bestellen in hun winkels, maar deze methode ken ik niet :)

En nee, me dunkt dat je inderdaad nog wel een confirmatie mailtje had moeten krijgen.
Haha, je moet die 'ergens' verbinden met de 'vorige week'. Ik weet niet precies welke dag het was dat we het aan gingen vragen vorige week, maar ik kan begrijpen dat je het verkeerd begreep, nu ik die zin weer lees.

En ja, met het mailtje bedoelde ik een aanvraag via de website.

Heb het nu aangesloten, maar krijg het niet voor elkaar, zit nu weer tijdelijk op het internet van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Geen matches
Ik denk er nu aan om over te stappen van mijn Planet/KPN internet, mijn KPN telefoon en mijn Caiway TV naar een all-in-one pakket van UPC.

Ik vrees echter voor langere periodes zonder tv (overkomelijk) en internet (onoverkomelijk) als ik overstap. Ik zit als sinds 2001 bij Planet en ben nooit overgestapt, maar toendertijd verhuizen was al een enorme opgave, laat staan eea omzetten.

Of ben ik een doemdenker en gaat tegenwoordig alles over het algemeen een stuk beter dan voorheen?

/edit:
Zojuist ook de verkoopafdeling willen bellen maar werd doorverbonden met mijn gesprekstoon. :') Voorteken dat ik beter niet kan overstappen?!

/edit2:
Laat maar, kan geen UPC of zelfs een Ziggo gebruiken waar ik woon.

[ Voor 18% gewijzigd door MrJ op 24-07-2009 14:21 ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Geen matches
Je gaat van planet naar upc? Dan zeg je toch pas op als je UPC werkend is aangesloten. Jij vind het onoverkomelijk om een periode zonder i-net te zitten. Met een maandje extra abbo van planet heb je dat waterdicht afgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Geen matches
na jaren orange/online/wanadoo ben ik afgelopen week overgestapt naar UPC, digitale TV had ik al, dus ik heb nu een compleet pakket. dat leek me wel makkelijk namelijk..
ik schrok in eerste instantie wel van de 'inbouwtekening' die bij het pakket was, maar uiteindelijk viel het aansluiten in de meterkast best wel mee. de time capsule staat nu gebroederlijk naast de UPC modem in de meterkast. qua snelheid ben ik er op vooruit gegaan: ik heb nu een 25 mbit verbinding (tegenover een 8 mbit van online). ook merk ik niks van het afknijpen van usenet verbindingen bij UPC. ik heb een constante verbinding tussen 2500 en 2800 KB/s.
niks te klagen tot dusver ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
Geen matches
Ik ga een dezer dagen ook UPC fiber power i.c.m. een all-in-one pakket (60mbit, "full option") aanschaffen. Hoe kan ik het beste dit doen? Wil namelijk zo min mogelijk down-time hebben op gebied van internet/televisie maar helemaal de huistelefoon! Als mijn abonoment de 20e afgesloten is heb ik een maand opzegtermijn dacht ik. kan ik dan de 19e de maand ervoor bij UPC een pakket afsluiten? en zou dit betekenen dat ik dan maar 1 dag offline ben ?

Please advice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geen matches
Het is al meerdere keren gezegd, maar als je zo min mogelijk downtime wilt hebben dan wordt gewoon aangeraden om je oude ADSL abo pas op te zeggen als je UPC werkend is. Dan betaal je een maandje meer.. Maar heb je wel de zekerheid dat het goed werkt. Kapt je telefonie van je oude abo ermee? Dan sluit je de kabel aan op het UPC modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Nu online

Nerpissad

Geen matches
mijn UPC internet abo was een week eerder dan afgesproken al beschikbaar. ik heb 2 maanden van te voren aangegeven te willen overstappen. dan moet er heel wat gebeuren wil je downtime hebben.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
Geen matches
Nerpissad schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:20:
mijn UPC internet abo was een week eerder dan afgesproken al beschikbaar. ik heb 2 maanden van te voren aangegeven te willen overstappen. dan moet er heel wat gebeuren wil je downtime hebben.
Hoe heb je dit gedaan dan? Gewoon een datum afgesproken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Nu online

Nerpissad

Geen matches
--help schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:24:
[...]

Hoe heb je dit gedaan dan? Gewoon een datum afgesproken ofzo?
ik heb ergens midden juni eerst online gebeld om m'n abo op te zeggen per 1 augustus (vanwege de 1 maand opzegtermijn). bevestiging heb ik meteen gekregen dat dat in orde was. daarna meteen UPC gebeld om het abo aan te vragen m.i.v. 01-08, dat was geen enkel probleem zeiden ze toen. uiteindelijk heb ik dus 1 week van te voren het UPC pakket thuisgestuurd gekregen en nadat ik ze gebeld had over een vraag omtrent m'n TV, zeiden ze ook al dat de internetverbinding actief was (1 week voor 01-08).
ik weet niet of het altijd zo vlekkeloos gaat, maar dit ging erg soepel ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
Geen matches
Nerpissad schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:30:
[...]

ik heb ergens midden juni eerst online gebeld om m'n abo op te zeggen per 1 augustus (vanwege de 1 maand opzegtermijn). bevestiging heb ik meteen gekregen dat dat in orde was. daarna meteen UPC gebeld om het abo aan te vragen m.i.v. 01-08, dat was geen enkel probleem zeiden ze toen. uiteindelijk heb ik dus 1 week van te voren het UPC pakket thuisgestuurd gekregen en nadat ik ze gebeld had over een vraag omtrent m'n TV, zeiden ze ook al dat de internetverbinding actief was (1 week voor 01-08).
ik weet niet of het altijd zo vlekkeloos gaat, maar dit ging erg soepel ;)
Bedankt, zo had ik het dus ook bedacht. Het kan dus wel zo :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
Geen matches
Had ik maar wat meer gegoogled voordat ik UPC Fiber 60 had besteld....

Met 10 torrents draaiende met elk een grote groep peers en seeds haal ik tot een uur of 11-12 's avonds niet meer dan 200kB down en 60kB up. Helpdesk gebeld, probleem verteld en kreeg eerst standaard verhaaltje van dat snelheid met torrents nogal uiteen kan lopen bla bla bla. Na wat uitleg dat ik wel een beetje verstand had van e.e.a. ging meneer het even navragen bij een collega en toen werd gewoon toegegeven dat UPC voorrang geeft aan bepaald internetverkeer etc.

Voorrang?

Het lijkt me niet meer dan normaal dat een provider voorrang geeft aan regulier surf-, mail- en voipverkeer maar dit gaat echt he-le-maal nergens over. UPC heeft gewoonweg de bandbreedte niet om dit soort abo's aan consumenten te verkopen maar ze doen het toch maar wel. Voor de duidelijkheid: het ligt niet aan de kwaliteit van mijn verbinding of de router die er achter hangt (dit heb ik allemaal uit kunnen sluiten).

Meneer zei eerst dat ie niets voor mij kon doen, vergat gemakshalve dat ik nog in de verkoop-op-afstand bedenktermijn zat dus heb 'm daar even aan herrinnerd. Abo wordt omgezet naar 25-1,5 , had namelijk combi met TV en mijn Telfort 20-1 abo (die ik met gemak kon voltrekken met torrents) had ik al opgezegd...

Wellicht hangt het af van in welke regio je zit, maar zit je in Rotterdam bespaar jezelf de moeite + teleurstelling en stap niet over naar UPC Fiber Power 60 - die heb je namelijk niet nodig voor een beetje streamen, surfen en mailtjes sturen (tenzij je fervent newsserver gebruiker bent en 10E extra in de maand wil uitgeven, maar ik download veel oude meuk, wil niet extra betalen en het newsserver gebruik bij UPC an sich schijnt ook niet vlekkeloos te gaan dus nvt).

Bleh |:(

[ Voor 6% gewijzigd door clem op 27-07-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 21:19

timvanloon

Intel or AMD?

Geen matches
Hier gewoon volledige snelheid hoor. Probeer eens SSL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
Geen matches
timvanloon schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:41:
Hier gewoon volledige snelheid hoor. Probeer eens SSL!
Dan heb je het over newsservers neem ik aan? Met tor schijnen namelijk niet al te hoge snelheden te worden gehaald.

EDIT:
Of ben ik een iets minder grote nerd dan ik dacht en zie ik nog iets over het hoofd?

[ Voor 14% gewijzigd door clem op 27-07-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Geen matches
Downloaden met torrents gaat inderdaad niet erg lekker bij UPC op de momenten dat ze aan het traffic-shapen zijn. In sommige gevallen kan je dat verkeer ook encrypten, maar dan moeten de seeders dat ook ondersteunen.
Als je snel wilt downloaden is de beste optie nogsteeds via newsservers (en dan ook weer met de nodige aanpassingen om fullspeed te gaan).
Pagina: 1 ... 20 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.