Ik heb maandag 29 juni fiber 90 besteld (1e dag dat het beschikbaar was hier, ik heb die site compleet plat ge f5ed de laatste paar maand

). Modem was er woensdag waarna ik meteen een afspraak gemaakt heb, dit kon pas 29 juli wat ik wel erg lang vond duren.
Toen ik vernam dat er mensen met een zelf installatie pakket waren heb ik ze afgelopen maandag opgebeld voor zo'n pakket. Heb deze woensdag ontvangen en zit nu dus een dikke dag op Fiber 90.
Installeren stelt echt niets voor, ik was zeer blij toen de modem het na een 25-30 minuten wachten deed (kan volgens de beschrijving ongeveer 30m duren voordat hij online komt). Voornamelijk omdat wij toch in een oud huis wonen en ons kabelsignaal niet heel super is.
Setje wat je krijg om de oude modem aan te sluiten voor telefoon ziet er ook prima uit, mooie kabels die helaas wel wat te lang zijn in mijn geval.
Modem waardes overigens nog niet bekeken, zal dit binnenkort eens doen. Beetje onhandig dat je hier niet meer zo 123 in kom als je internet echt werkt.......
Snelheden zijn echt super (nadat ik Vista nog wat getweakt had

). Download vanaf snelle nederlandse ftp/http servers rond de 10,3MB/s (5MB/s haal ik altijd wel). Usenet topt rond de 10,5MB/s en ook mijn upload lijkt momenteel nog prima te zijn (730KB/s).
Transferred 1 file totaling 95.37 MB in 9.41 seconds (10.504 KB/s) vanaf
ftp.snt.utwente.nl 
.
Enige wat ik me eerlijk gezegd afvraag is of het 90Mbit de €10 extra echt waard is, volgens mij heeft het 60Mbit abbo de beste prijs/snelheid verhouding. Of je een dvd nu in 7½ minuut download of in 10-11........ Misschien dat ik nog eens downgrade, maar ach zolang mijn ouders niet klagen

. Abbonement is nu €3 duurder tenopzichte van mijn oude extreem + digitv + onbeperkt bellen doordat het onbeperkt bellen nu met europa erin zit (zonde vd €3 imo).
Enige echte probleem blijft natuurlijk het cappen van usenet, maar voor de rest ben ik zeer tevreden tot nu toe.
[
Voor 28% gewijzigd door
Tortelli op 10-07-2009 13:58
]