Vooralsnog werkt het aardig alleen zit ik met een klein probleempje
Bovenstaand wil ik de variabele $number[$i]{$divide_params[$key][1]} gebruiken als (* of / of
.
Die waarde haal ik uit de string die de gebruiker invoert. Hoe krijg ik het voorelkaar dat dit stukje string ook gezien wordt als 'breuk, etc' (zie regel 20).
(p.s. ik heb niet getest of ^ sowieso al werkt, misschien is hier een functie voor ofzo).
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <? function calculate_formula_string($string) { //MENEER VAN DALEN WACHT OP ANTWOORDT //MACHTSVERHEFFEN VERMENIVULDIGEN DELEN WORTELTREKKEN OPTELLEN AFTREKKEN $i = 0; $number[$i] = "3*4.5/4*(56-4)"; $number[$i] = str_replace ("(", "", $number[$i]); $number[$i] = str_replace (")", "", $number[$i]); $divide_params = preg_split('/\^|\*|\/|\+|\-/', $number[$i], -1, PREG_SPLIT_OFFSET_CAPTURE); //$divide_params = preg_match('/(\()(.*)(\))/', $number[$i]); $number[$i] = $divide_params[0][0]; foreach($divide_params[$i] as $key => $value) { if(isset($divide_params[$key]) && $key > 0) { $number[$i] = $number[$i] . $number[$i]{$divide_params[$key][1]} . $divide_params[$key]; } } print "<pre>"; print_r($divide_params); print "</pre>"; } ?> |
Bovenstaand wil ik de variabele $number[$i]{$divide_params[$key][1]} gebruiken als (* of / of
Die waarde haal ik uit de string die de gebruiker invoert. Hoe krijg ik het voorelkaar dat dit stukje string ook gezien wordt als 'breuk, etc' (zie regel 20).
(p.s. ik heb niet getest of ^ sowieso al werkt, misschien is hier een functie voor ofzo).
A smooth sea never made a skilled sailor