Nforce3 naar Nforce4 upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-05 17:14

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
Ik ben aan het overwegen mijn AGP systeem te vervangen door pci-express systeem

Ik wil daarbij van mijn Nforce3 ( MSI K8N-Neo2) overgaan naar een Nforce4 mobo ( Neo4 platinum of DFU ultra D).

Op dit moment loopt mijn systeem echt heel erg goed. Nu vraag ik me af, is het mogelijk mijn totale C schijf, met alle programmatuur mee te nemen van Nforce3 naar Nforce4 zijn er mensen die dat geprobeerd hebben? Is het uberhaubt mogelijk? Hoe kan ik mits het niet mogelijk is toch zoveel mogelijk meenemen.

Ik heb namelijk een zeer uitgebreide Falcon 4 en Grand Prix4 installatie erop staan evenals heel veel van macromedia etc etc, ik heb echt geen zin dat allemaal opnieuw te installeren.

The Sartorialist

Verwijderd

Welke OS?

Maar meestal gaat het niet werken.
Ervanuitgaande dat je windows XP gebruikt.
Als je een nieuwe moederbord hebt dan klopt de HAL ( Hardware Abstraction Layer) niet meer.
Wat vaak resulteert in BSOD of het laad balkje blijft maar doorlopen.
De overgang naar een gelijke chipset werkt naar mijn ervaring wel. abitNF8 <->Asus k8n-E dlx
Je kunt het altijd proberen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je kunt het altijd proberen natuurlijk :) Zelf zou ik eventuele non-MS drivers voor je mobo/chipset deinstalleren (mits dat kan ivm ATA controllers enzo), en daarna de hardware switch uitvoeren.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik kon persoonlijk zelfs van een Nforce2 (XP3200) naar een Nforce4 (64 x2 3800) over gaan zonder te herinstalleren... en het draaide allemaal prima!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:28:
Ik kon persoonlijk zelfs van een Nforce2 (XP3200) naar een Nforce4 (64 x2 3800) over gaan zonder te herinstalleren... en het draaide allemaal prima!
Dat zou me goed uitkomen.
Met 1,5 week upgrade ik van nf3 250Gb S754 ->NF4 SLI. :)

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49
ff bij beheren -> apparaatbeheer je ide controller herinstelleringen met Standard ATA Drivers. zodat ze probleemloos opnieuw gevonden/geinstaleert kunnen worden op je niieuwe chipset

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-05 17:14

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
@ LX Extreme, hoe heb je dit precies aangepakt?

De-installeren van je huisige chipset drivers

Daarna bootten en nieuwe installeren?

The Sartorialist

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:26
Installeer je hardware op de nieuwe moederbord. En voer daarna een windows install uit. Tijdens de install controlleert windows of er al een windows opstaat, daarna kun je een reperatie uitvoeren. Hier wordt de drivers van je nieuwe systeem geinstalleerd.

• YggY
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 21:37

YggY

Try me...

Zorg ervoor dat je de drivers voor de nieuwe chipset al hebt geïnstalleerd...

Ik heb een keer mijn boot-hd van I/O controller gewisseld, zonder de drivers van de nieuwe controller te installeren. Keiharde failure dus, maar na het opnieuw te doen mét nieuwe drivers: geen probleem.

Nb: ik ben ook succesvol overgestapt van een VIA chipset naar nForce2
Pagina: 1