Toon posts:

Totaal geen geluid meer op Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,
Nu heb ik toch (denk ik) een echt probleem; Me computer produceerd geen enkel geluid meer. Zal ik me bureaublad, in ga hoor ik ook geen windows muziekje. Ik speel .mp3'tjes af met windows media player (10 ofzo). Ik heb naar mij weten geen geluidskaart, wel heb ik wat gevonden van sigmatel audio (???). Nieuwe driver installeren, helpt dat misschien?
Eerst deed me geluid het wel, maar na het installeren van de nieuwste nero (versie 7), stopte hij ermee. Nu heb ik nero verwijderd, maar de dinges in menu start bleven staan. Die zijn nu handmatig verwijderd.

Wat is het beste wat ik nu kan doen? Ik heb al in me kast gekeken, maar dat ziet er gewoon goed uitm. Ik denk dus niet dat er iets door gefikt is.

Met vriendelijke groet,

Lector

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 08:49

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Met geen geluidskaart bedoel je dat je een onboard soundchip hebt?

Het zou zo kunnen zijn dat Nero een mp3 codec oid heeft geinstalleerd waar je systeem ziek van word.

Ik heb dit ook wel is gehad, een aantal tips:

- Kijk even in de volumeregeling of er niks gedempt staat.
- Check even je speakerkabeltje, zowel voeding als signaal.
- Kijk even in Control panel->system sounds of je de standaard geluidjes van windows nog wel zo af kan spelen.
- Heb je toevallig een asus mobo? Kijk dan even of je zo'n leuke pratende mevrouw hoort als je je pc op start. Dit is buiten windows om, en zit niet op alle asus mobo's, maar als je iets hoort van "system completed power on self test" dan weet je dat het probleem in windows zelf ligt.

[ Voor 30% gewijzigd door Roland_EM25 op 23-01-2006 22:12 ]

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Verwijderd

Topicstarter
Roland_EM25 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:59:

- Kijk even in de volumeregeling of er niks gedempt staat.
zelf ligt.
dat was het, hartstikke bedankt:D