Binnenkort willen we een LCD HDTV kopen, met daaraan een Media Center PC. Nou is het natuurlijk het mooiste als de volle resolutie van die TV kan worden gebruikt door het Media Center, en dan wel digitaal (dus zonder gezeur met analoge TV-outs enzo). Ik heb vast gezocht naar TV's die een beetje in de buurt komen van wat we willen en ik kwam onder andere terecht bij dit model van Philips. Er staan er op die site nog meer, het gaat in dit geval niet specifiek om deze. Nou vroeg ik me af: kunnen die TV's (in het algemeen) HD-resolutie aan op hun DVI-ingang (op de Philips-site worden maar een paar 'normale' computer-resoluties, met als hoogste 1280x1024, genoemd, maar de HD-resoluties staan weer wel bij 'video-resoluties'....). Met andere woorden: slikken die flatpanels ook gewoon hun eigen native resolutie via DVI?
Daarnaast heb ik begrepen dat het over het algemeen de nVidia-videokaarten zijn die op iedere resolutie kunnen werken (wat ik dus wil is het liefst de native resolutie van het paneel). Klopt dat?
Daarnaast heb ik begrepen dat het over het algemeen de nVidia-videokaarten zijn die op iedere resolutie kunnen werken (wat ik dus wil is het liefst de native resolutie van het paneel). Klopt dat?