asrock 939dual instabiel?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
sinds twee dagen een asrock 939dual sataII met een 3200+ venice geinstalleerd.

Maar het systeem lijkt niet erg stabiel:
soms lopen programmaatjes vast (zoals skype, bittorent, en eerst bf2 ook (nu niet meer)). Mijn grote ergernis is dat ze ook niet te eindigen zijn. Als ik in Taskmanager ' end process' kies, dan 'end' ie helemaal nix, en krijg ik de vraag of ik een foutenrapportage naar MS wil sturen, maar daarna is het progje niet eens geeindigd. Ook sluit de computer soms niet af (na verse boot sluit ie wel af, na gebruik meestal niet), of duurt het vrij lang.

bios 1.40
windowsXP sp2
v9999
1024 Corsair + 512 (bmerk) + 256 (bmerk)
350W voeding (b merk)

Het systeem hiervoor dat wel goed werkte:
pc chips mobo
sempron 2200+
windowsXP sp2
v9999
350W
1024 corsair + 512 (bmerk)

En met die oude configuratie haalde ik nog 2000 punten meer op 3dmark03!....

waar ik zelf aan denk:

- die 256 geheugen is niet meer goed en veroorzaakt alles
- 350W is te weinig voor het extra reepje geheugen + snellere processor/mobo. Maar ik heb geen last van spontane reboots ofzo.
- asrock mobo is gewoon k*t

[ Voor 14% gewijzigd door indexample op 23-01-2006 21:21 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Als je de search had gebruikt had je het grote Asrock S939 DualStata topic in DOC gevonden, waarin het een en ander wordt verteld over het mobo, en waar meer dan een paar positieve ervaringen met dit bord te lezen zijn. Dus ik zou zeggen probeer het eens, dat [search]-knopje bonvein.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je geeft hier een uitgebreide beschrijving van wat je situatie is en wat je zelf denkt (al onderbouw je dat niet bepaald), maar er is nergens iets te lezen over wat je daadwerkelijk zelf geprobeerd hebt om eea uit te zoeken en op te lossen. Begin daar eens mee...

Zie ook:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.