Toon posts:

Dv apparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet geen naam voor mijn topic, maargoed

Ik heb een videocamera(de JVC GR X5) gekocht, maar nou moet ik als ik een bandje wil bewerken @ de pc, mijn cam pakken, aansluiten, aanzetten, en dan naar de pc over brengen. Is het ook mogelijk dat je het bandje in een apparaat doet(via usb naar de pc ofzo) en dat je je cam dus eigelijk niet aan hoeft te hebben???

Alvast bedankt

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 17:08
Klinkt mij een beetje alsof de cam zelf zo'n apparaat is? Hoeveel simpeler wil je het nog maken dan? Ik pak m'n camera, sluit de firewire aan en hij doet het? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet de hele tijd die camera tot mijn beschikking, maar de bandjes wel..

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:39:
Ik heb niet de hele tijd die camera tot mijn beschikking, maar de bandjes wel..
Er zijn dv-players alleen die zijn ook niet gratis.
Wat wil je er maximaal voor uitgeven?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
maakt me niet echt uit, aan welke prijsklasse moet ik denken?

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 10:40
Ik snap het probleem niet. Je kunt alleen opnames maken als je de camera hebt, dan kan je toch meteen daarna de opname overzetten op pc? Zorg dat je altijd de firewirekabel aangesloten hebt (zo heb ik het thuis, al gebruik ik mijn camera niet vaak meer :) ), dan is het zo gepiept. Als dit qua lokatie lastig is: koop een laptop om de film over te zetten. Of een harddiskrecorder. Of je eigen GR X5 :)
Een apparaat dat alleen DV's kan afspelen lijkt me behoorlijk prijzig omdat daar waarschijnlijk nauwelijks markt voor is. Pas dan bovendien heel erg op met compatibiliteit, want verschillende merken willen wel eens moeite hebben met dezelfde tapes.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik zit met hetzelfde probleem, ik vind het waardeloos elke keer de camera aan te sluiten! Ik heb een goedkope DV camera en kan niet sneller opnemen dan de gewone afspeeltijd (uur film duurt uur capturen). Ook kan ik met mijn DV camere niet opnemen van de computer, dus een externe DV player/recorder die die dingen wel kan zou ideaal zijn!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Je zet de tape over naar de computer en je hebt dan de DV als AVI op je harde schijf staan. Dus een hele goedkope DV player eigenlijk :P

Zie het probleem niet (buiten het kopen van een grote harddisk (200gb 89 euro) na.

• The_MAN
Ik vind het erg leuk dat mensen het probleem niet zien en zelf het anders zouden doen, maar dat is niet echt de vraag hier! Het blijkt dat net zoals ik andere mensen wel behoefte hebben aan zo'n ding, niet iedereen hoeft dan te melden dat zij dat niet hebben! Al met al: Bestaan ze? Hoe heten ze? Ik (wij) kan ze niet vinden!

• Tinuz___
The_MAN schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:44:
Ik zit met hetzelfde probleem, ik vind het waardeloos elke keer de camera aan te sluiten! Ik heb een goedkope DV camera en kan niet sneller opnemen dan de gewone afspeeltijd (uur film duurt uur capturen). Ook kan ik met mijn DV camere niet opnemen van de computer, dus een externe DV player/recorder die die dingen wel kan zou ideaal zijn!
Je hoeft er toch niet een uur bij te zitten? Meestal moet er in een film trouwens flink geknipt en geplakt worden, kan je tijdens het overzetten meteen aantekeningen maken van scènes die je wilt bewaren/weggooien, volgorde etc.
Veel DV camcorders hebben ook een DV ingang, al zijn die waarschijnlijk iets duurder.

• The_MAN
Ik snap ook wel dat ik er geen uur bij hoef te zitten, maar ik heb nog wel eens dat ik achter de computer zit en denk, kan wel eens wat op DVD opnemen en vervolgens moet ik een uur wachten voordat ik kan beginnen. Ik kan ook niet vantevoren alle tapes gaan opnemen omdat ik daar simpelweg niet genoeg hd-ruimte voor heb. Maar ik heb al gevonden wat ik wou weten, mini DV recorder-players bestaan zeker wel, maar alleen (voor zover ik gezien heb) in het proffesionele circuit met bijbehorende prijzen! (voor TS: zoeken op google naar mini DV recorder levert genoeg hits!)

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
The_MAN schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:59:
Ik snap ook wel dat ik er geen uur bij hoef te zitten, maar ik heb nog wel eens dat ik achter de computer zit en denk, kan wel eens wat op DVD opnemen en vervolgens moet ik een uur wachten voordat ik kan beginnen. Ik kan ook niet vantevoren alle tapes gaan opnemen omdat ik daar simpelweg niet genoeg hd-ruimte voor heb. Maar ik heb al gevonden wat ik wou weten, mini DV recorder-players bestaan zeker wel, maar alleen (voor zover ik gezien heb) in het proffesionele circuit met bijbehorende prijzen! (voor TS: zoeken op google naar mini DV recorder levert genoeg hits!)
Zoiets?

http://www.clubmac.com/cl...~BR-DV3000U++++++++++.asp

http://www.globalmediapro.com/do/category/sdvcamvtr

http://www.jvcproeurope.c...ndex_html?item=BR-DV3000E

• Tinuz___
The_MAN schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:53:
Ik vind het erg leuk dat mensen het probleem niet zien en zelf het anders zouden doen, maar dat is niet echt de vraag hier!
Toch leuk dat mensen die het probleem niet snappen je toch verder proberen te helpen :)
Nog een oplossing: koop een camcorder die meteen op DVD opneemt. Alhoewel oplossing, die zijn waarschijnlijk ook wel redelijk prijzig. Ik denk dat het niet lang meer kan duren voordat er betaalbare HD camcorders uitkomen, met micro harddisks zoals die bijv. in mp3 spelers worden toegepast
Ik kan ook niet vantevoren alle tapes gaan opnemen omdat ik daar simpelweg niet genoeg hd-ruimte voor heb.
Een grotere harddisk is, zoals reeds door Arnout is genoemd, juist één van de goedkoopste oplossingen.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Tinuz___ schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:54:
[...]

Je hoeft er toch niet een uur bij te zitten? Meestal moet er in een film trouwens flink geknipt en geplakt worden, kan je tijdens het overzetten meteen aantekeningen maken van scènes die je wilt bewaren/weggooien, volgorde etc.
Veel DV camcorders hebben ook een DV ingang, al zijn die waarschijnlijk iets duurder.
Bij veel camcorders is de DV-ingang softwarematig te activeren. Ik heb een 2e hands Sony DCR-PC3E gekocht en deze heeft standaard alleen DV-uit. DV-in is echter ook geactiveerd, waarschijnlijk met een serieel kabeltje en wat software ofzo.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Topicstarter
Tinuz___ schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:13:
[...]

Toch leuk dat mensen die het probleem niet snappen je toch verder proberen te helpen :)
Nog een oplossing: koop een camcorder die meteen op DVD opneemt. Alhoewel oplossing, die zijn waarschijnlijk ook wel redelijk prijzig. Ik denk dat het niet lang meer kan duren voordat er betaalbare HD camcorders uitkomen, met micro harddisks zoals die bijv. in mp3 spelers worden toegepast
.
Als je gelijk op een HD opslaat, word de kwaliteit minder, omdat de camera moet comprimeren naar mpeg formaat, door die comprimatie word de beeldkwaliteit altijd slechter...

• Tinuz___
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:00:
Als je gelijk op een HD opslaat, word de kwaliteit minder, omdat de camera moet comprimeren naar mpeg formaat, door die comprimatie word de beeldkwaliteit altijd slechter...
Dit lijkt me niet nodig. Als ik een filmpje van DV naar m'n pc overzet, levert 1 uur film ongeveer 17Gb aan data op. Dit is gewoon een AVI file; deze kan toch ook op een micro HD worden gepompt? Neem je er één van 60 Gb, kan je bijna 4 uur opnemen op hoge kwaliteit. Als je "extended play" oid gebruikt wordt dit het dubbele, is de kwaliteit inderdaad wel wat minder.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
The_MAN schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:44:
Weet je zeker dat je je DV camera met een firewire kabel aangesloten hebt op je computer?
Dan mag 1 uur film echt geen uur duren om op je pc te staan.. Dan zou er toch het een en ander niet goed zijn.

• Tinuz___
Bart_NL schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:09:
Weet je zeker dat je je DV camera met een firewire kabel aangesloten hebt op je computer?
Dan mag 1 uur film echt geen uur duren om op je pc te staan.. Dan zou er toch het een en ander niet goed zijn.
Bij mij werkt dit iig niet sneller, je haalt nu een overdrachtsnelheid van zo'n 4.7Mbyte/sec., lijkt me behoorlijk wat voor een tape.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Tinuz___ schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:30:
[...]

Bij mij werkt dit iig niet sneller, je haalt nu een overdrachtsnelheid van zo'n 4.7Mbyte/sec., lijkt me behoorlijk wat voor een tape.
Het kan ook niet sneller simpelweg omdat de camera dit niet ondersteund. Je kan 'm wel op fastforward zetten maar dan is de film op je pc ook fastforward bij 25fps. :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Sneller dan "realtime" kan niet met DV, wat je zoekt is een mini dv videorecorder/player.
Nieuw zijn ze erg duur (1000+ euro) omdat ze niet veel verkocht worden.
Zoek eens op veiling sites (klik).
Maar het goedkoopste blijft toch een dv video camera.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1