[win2k3] domain 1 windows xp slaat niks op

Pagina: 1
Acties:

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Hoi,

Ik heb hier een windows 2k3 server met active directory met roaming profiles. Maar nu is er 1 win xp pro pc die niks opslaat naar de domein controller, met geen username. heb al geprobeert om pc opnieuw aan te melden bij domein maar dat werkt ook niet.

En windows media player start niet. die blijft de heletijd de configuratie wizart herhalen.

als ik bestanden opsta op bureaublad bijvoorbeeld dan word dat wel naar de domaincontroller gekopieert. Maar instellingen die ik maak zoals achtergrond afbeelding of taakbalk op klasiek word niet opgeslagen.

[ Voor 23% gewijzigd door Martink op 23-01-2006 21:01 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb al geprobeert om pc opnieuw aan te melden bij domein maar dat werkt ook niet.

wil je mischien de foutmeldingen met ons delen :?

pc's slaan niks op, je username zou wat moeten opslaan (profile gaat immers op userniveau)

anyway, zie je nog meldingen in je lokale eventlog :?

A wise man's life is based around fuck you

• Martink
Nee zie niks bijzonders in de logboeken, Ik krijg geen foutmeldingen. En het is alleen op 1 computer op andere computers gaat alles wel goed

• Zwelgje
kan mee eerlijk gezegd niet voorstellen dat je geen foutmeldingen kan vinden

userenv logging ook al even ingesteld :?

alle local profiles al even weggehaald met bv delprof.exe :?

[ Voor 22% gewijzigd door Zwelgje op 23-01-2006 21:40 ]

• Martink
Er stonden meldingen van userenv over offline caching dat dat uit moest dus heb ik dat gedaan mar nu geeft hij verder geen meldingen erover.

heb ook ff alle profiles verwijdert met delprof.exe maar dat maakt ook niks uit.

• Martink
Hmm ligt toch op domain niveau, Heb et nu zelf op een andere computer geprobeert maar daar werkt het ook niet goed.

Op de server zie ikook goed foutmeldingen in de logboek. Het is trouwens zo als ik in internet explorer bijvoorbeeld startpagina aanpas dan blijft hij gewoon op man staan als ik hem aanpas naar google.com en druk op toepassen/ok

• Zwelgje
gebruik je mischien mandatory profiles :? (userdat.man extensie)

• Martink
nee gebruik ik niet, Zie overgens in de windows 2000 logs dit staan:
Het subsysteem voor automatische certificaatinschrijving heeft geen toegang tot lokale bronnen die nodig zijn voor inschrijving. De inschrijving wordt niet uitgevoerd. (0x80070005) Toegang geweigerd.
Zou dit het probleem zijn?? zoja, hoe los ik dit op?

• Martink
Iemand een idee? *schop omhoog*

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
toegang geweigerd staat er lijkt me een duidelijke melding niet? gewoon de rechten geven!

• Martink
andreict schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:39:
toegang geweigerd staat er lijkt me een duidelijke melding niet? gewoon de rechten geven!
Ja dat dacht ik al maar waar kan ik die rechten instellen. dat is mijn probleem momenteel dat ik dat niet vind :(
Pagina: 1