Toon posts:

probleem met wine

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een probleem met wine versie 0.9.2 op fedora core 4.

wat ik dus begrepen heb zorgt wine ervoor dat je windows programma´s kan openen met linux.

nu had ik een setup van een programma (winrar) en dat werkte wel goed.

maar nu wou ik misschien wel bekent het spel live for speed openen en gaf hij de foutmelding:
Could not write to data folder - is LFS correctly installed on a hard drive?
nu kan ik me wel ergens voorstellen dat hij begint te zeuren want het spel kan je niet installeren het is gewoon een folder wat je download zeg maar.
dus ik zoeken bij google en nu blijkt dat mensen gewoon lfs kunnen openen met wine zonder problemen.
ik heb al screenshots gezien onder linux dus het werkt echt.
en ik hoef het niet te spelen maar alleen dedicated server van maken.

weet iemand wat de foutmelding betekent?
en ik heb ook al gezocht naar how´to voor dit en die was er wel helemaal uitgevoerd maar zonder succes ;(

Ps: ik weet niet zeker of ik dit in de goeie heb gepost

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik ben zelf ook een beginner op linux-gebied, maar ik wil je toch proberen te helpen. Heb je wel rechten om in de map te schrijven? Anders moet je even jouw useraccount write-permission geven of als super-user inloggen.

Ik kan het aan het verkeerde eind hebben, maar nooit geschoten is altijd mis

Verwijderd

Topicstarter
ja daar zat ik dus ook meteen aan te denken maar ik ben als root ingelogd en de map heb ik al als 777 staat dus ierdereen mag alles

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:58
heb je de map van lfs wel op de c schijf van wine gezet en niet ergens anders zoals gewoon in je home?

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:53:
wat ik dus begrepen heb zorgt wine ervoor dat je windows programma´s kan openen met linux.
Het is waar dat er Windows programma's zijn die door wine gedraaid kunnen worden. Het is niet waar dat elk Windows programma door wine gedraaid kan worden.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-02 06:59

L0g0ff

omg

Voor games kun je beter met cedega aan de gang: http://www.transgaming.com/ Dit is wine met directx ondersteuning. Voor transgaming moet je wel betalen maar als je moeite neemt om het zelf te compileren dan is het gewoon gratis.

Verder heb je nog de pagina: http://www.linux-gamers.net/ waar heel veel informatie te vinden is over een aantal populaire games.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
cedega is niet perse nodig, dat bied voornamelijk als plus: iets betere direct3d support (marginaal) en de setup is wat meer gericht op beginners.

verder zou ik toch idd nog eens kijken naar de rechten op de map, mocht het op een fat32 partitie staan dan is het wel raadzaam om even te kijken hoe deze gemount is en er eventueel proberen een bestand in die map weg te schijven met dezelfde user als waarmee wine draait.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

1 punt wat cedega toch bied en wine niet is copy protection support (dacht ik toch).
Dit houd in dat met wine spelen die copyprotection hebben niet zullen willen starten.
Nu verbeter mij maar gerust indien dit fout is :)

Btw je kan nu een 14 dagen proefversie downloaden van cedega. Altijd handig om keer te kijken of het programma dat je wilt proberen werkt onder wine/cedega

[ Voor 27% gewijzigd door Tyf op 25-01-2006 10:30 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je kan Cedega ook van een SVN/CVS server downloaden, alleen dan heb je geen officiele support erbij :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45

r0b

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:53:

nu had ik een setup van een programma (winrar) en dat werkte wel goed.
Als ik dit interpreteer zoals het er staat, dan heb je dus WinRAR geinstalleerd, en probeer je nu een spel uit te pakken mbv diezelfde WinRAR?

Waarom gebruik je WinRAR uberhaupt :? Zoek het pakket "unrar" eens op. :)
(yum search unrar, is dat in FC4, geloof ik.)
Dan kan Ark / je unzippert van keuze ook .rar files/sets aan.

[ Voor 7% gewijzigd door r0b op 25-01-2006 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee sorry misschien heb ik een beetje beroert uitgelegt maar ik heb als voorbeeld even winrar voor windows gedownload dus winrar.exe geen rpm of dat soort gedoe

dat werkte wel maar live for speed werkt niet maar ik zal even dat andere downloaden en kijken of hij het dan wel doet ik laat nog wel even wat van me horen

ohja nog 1 vraagje hoe kom ik op de c: als ik iets instaleer dan kan ik wel kiezen dat hij het daar neer wilt zetten maar als ik naar bestandensysteem ga zie ik geen c: of zoiets alleen de bekende mapjes zoals etc enzenz

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:19:

ohja nog 1 vraagje hoe kom ik op de c: als ik iets instaleer dan kan ik wel kiezen dat hij het daar neer wilt zetten maar als ik naar bestandensysteem ga zie ik geen c: of zoiets alleen de bekende mapjes zoals etc enzenz
Schopje in de goede richting.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 18:15
[b][message=25093200,noline]

In je persoonlijke map (/home/????/) staat een verborgen map .wine

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

I386DX schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:10:
[...]

In je persoonlijke map (/home/????/) staat een verborgen map .wine
Ook dat, maar dan moet hij wel eerst hebben uitgezocht of hij een fake_windows wil gebruiken of een echte install :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1