Aloha,
Ik zit hier met een PC die de volgende melding geeft als ik 'm opstart:
hal.dll is missing or corrupt. En dan de melding dat ik 'm moet herinstaleren.
Nu ben ik er mee bezig geweest en dacht ik eventuele oplossingen gevonden te hebben maar niet dus. Het zit namelijk zo, ik dacht even simpel hal.dll van de CD te halen in de Recovery Console. Het probleem is echter dat ik niet in C:\Windows mag schrijven (toegang geweigerd).
Dit is een van die oplossingen:
Ik zit hier met een PC die de volgende melding geeft als ik 'm opstart:
hal.dll is missing or corrupt. En dan de melding dat ik 'm moet herinstaleren.
Nu ben ik er mee bezig geweest en dacht ik eventuele oplossingen gevonden te hebben maar niet dus. Het zit namelijk zo, ik dacht even simpel hal.dll van de CD te halen in de Recovery Console. Het probleem is echter dat ik niet in C:\Windows mag schrijven (toegang geweigerd).
Dit is een van die oplossingen:
Het probleem is dat ik bij stap 3 geen overzicht krijg van de windows instalaties, dus ik kan ook niet inloggen. Als ik dus de recovery console start vraagt 'ie alleen of ik een alternatieve toetsenbord layout wil laden en daarna gaat 'ie gewoon naar C:\. Hoe log ik nu in zodat ik de rechten heb om in de map windows mag schrijven? Iemand enig idee?If you get an error regarding a missing or corrupt hal.dll file, it might simply be the BOOT.INI file on the root of the C: drive that is misconfigured.
Here's what to do:
1 Insert and boot from your Windows XP CD.
2 At the first R=Repair option, press the R key
3 Press the number that corresponds to the correct location for the installation of Windows you want to repair.
4 Typically this will be #1
5 Type bootcfg /list to show the current entries in the BOOT.INI file
6 Type bootcfg /rebuild to repair it
7 Take out the CD ROM and type exit
I cna tpye 300 worsd pre minute