[Windows XP] Recovery Console Inlog probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10-2025
Aloha,

Ik zit hier met een PC die de volgende melding geeft als ik 'm opstart:

hal.dll is missing or corrupt. En dan de melding dat ik 'm moet herinstaleren.

Nu ben ik er mee bezig geweest en dacht ik eventuele oplossingen gevonden te hebben maar niet dus. Het zit namelijk zo, ik dacht even simpel hal.dll van de CD te halen in de Recovery Console. Het probleem is echter dat ik niet in C:\Windows mag schrijven (toegang geweigerd).

Dit is een van die oplossingen:
If you get an error regarding a missing or corrupt hal.dll file, it might simply be the BOOT.INI file on the root of the C: drive that is misconfigured.

Here's what to do:

1 Insert and boot from your Windows XP CD.
2 At the first R=Repair option, press the R key
3 Press the number that corresponds to the correct location for the installation of Windows you want to repair.
4 Typically this will be #1
5 Type bootcfg /list to show the current entries in the BOOT.INI file
6 Type bootcfg /rebuild to repair it
7 Take out the CD ROM and type exit
Het probleem is dat ik bij stap 3 geen overzicht krijg van de windows instalaties, dus ik kan ook niet inloggen. Als ik dus de recovery console start vraagt 'ie alleen of ik een alternatieve toetsenbord layout wil laden en daarna gaat 'ie gewoon naar C:\. Hoe log ik nu in zodat ik de rechten heb om in de map windows mag schrijven? Iemand enig idee?

I cna tpye 300 worsd pre minute

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zo, even een megakick, maar ik zit dus met precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven.
Geen Windows installatie die wordt gezien.
In de recovery console een DIR opvragen geeft geen Windows map weer.
Harddisk in een andere PC, en de Windows folder is wel gewoon zichtbaar.
Zou ownership overnemen en iedereen volledige toegang geven een oplossing bieden??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Brede P schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:19:
Zo, even een megakick, maar ik zit dus met precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven.
Geen Windows installatie die wordt gezien.
In de recovery console een DIR opvragen geeft geen Windows map weer.
Harddisk in een andere PC, en de Windows folder is wel gewoon zichtbaar.
Zou ownership overnemen en iedereen volledige toegang geven een oplossing bieden??
Geen Windows die gezien wordt, betekent dit dat je dezelfde melding voor je neus krijgt bij het opstarten? Want die geeft enkel aan dat Windows bij het opstarten (Windows is dan al bezig, dus het is niet dat Windows niet gezien wordt) een bestand mist. Hardware Abstraction Layer is best belangrijk dus vrij logisch dat het dan niet werkt.
Ownership nemen lijkt mij geen zin hebben, omdat SYSTEM standaard voldoende rechten heeft. Tenzij je zelf aan de permissies hebt zitten rammelen, maar dan is het ook logisch dat er zaken (ineens?) niet meer werken.
Recovery-console werkte voor jou ook niet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zit nu thuis, betrof een machine op het werk.
Het systeem gaf zoals de originele TS al aangaf, i.p.v. het laadscherm, een melding dat hal.dll missing was, of beschadigd was. Recovery console geeft direct c:\> weer, er wordt geen aanmelding gevraagd bij een OS. Het is vervolgens dus ook niet mogelijk om je Windows te herstellen.
Het vervelende is dus dat er geen image van die machine is. De schijf, zo is inmiddels gebleken, is op sterven na dood. Mijn hoop was gevestigd op het weer werkend krijgen van de huidige install, en die vervolgens te klonen. Inmiddels een schone, kale installatie uitgevoerd op een nieuwe schijf, en nu maar hopen dat we de meeste data wel hersteld kunnen krijgen.