[encoding]Xvid naar DVD geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 08:49

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem wat ik jullie voor wil leggen.
Ik heb de 1e 4 afleveringen van de serie 24 seizoen 5 in Xvid formaat. De kwaliteit is goed, en ik wil ze voor m'n ouders op dvd zetten met selecteerbare ondertiteling. Tot nu toe geen probleem. De stappen die ik dus moet ondernemen zijn:

- Filmbestanden encoden naar Mpeg2
- Audio (Ac3 2ch) omzetten naar PCM 16bits.
- Met het programma DVDlab Pro alles bij elkaar gooien inclusief menu en ondertiteling.

Dit hele proces gaat goed en er komt een DVD met selecteerbare ondertitels uit, alleen loopt het beeld achter met het geluid, terwijl dit op de divx goed loopt.

Ik ben gaan zoeken naar de bron hiervan en de gemaakte Mpeg2's door nero hebben al een sound-out-of-sync probleem.

Ik encode naar Mpeg2 met Nero Vision Express 3, de kwaliteit van de Xvid blijft hetzelfde, alleen zijn de instel opties wat schaarser. Ik heb voorheen met TMPGenc gewerkt, alleen de video die hier uit komt is voor mij van te slechte kwaliteit en hapert.

Audio omzetten doe ik met goldwave.

Het probleem zit 'm denk ik in de framerate van de video. Die van de originele Divx is 23.976fps. De video wordt door nero omgezet naar PAL, wat 25fps is. Hierdoor is dus te verklaren dat het beeld sneller loopt, en de audio dus ongelijk.

Maar ik wil helemaal niet dat dit PAL wordt. M'n ondertiteling is afgesteld op 23.976fps en de audio ook.

Ik heb veel verschillende combinaties geprobeerd met zowel NTSC als PAL, maar steeds loopt het geluid achter. Ik heb het geluid daarom proberen te converteren van 23.976fps naar 25fps, maar het geluid liep nog steeds niet goed!

Voor de gein heb ik geprobeerd om mediacenter een dvd van de afleveringen te laten maken. Het leuke was, dat er maar 1 episode op de dvd past. Als deze dvd eindelijk gemaakt is, dan werkt alles wél goed! Een mogelijkheid hierbij zou zijn:

- Alle afleveringen op DVD branden met mediacenter, dus 1dvd per aflevering.
- De gemaakte dvd demuxen met VobEdit
- Alles in elkaar zetten met DVD-lab pro

Dit kost natuurlijk veel te veel dvd's en is inefficiënt. Ik wil gewoon dat ik de video kan encoden naar Mpeg2, met behoud van dezelfde framerate en kwaliteit.

Wie kan mij helpen?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
naar mijn weten is 25 FPS geen PAL maar NTSC :)
je zou kunnen proberen de XviD files eerst met Virtualdub naar 25FPS kan re-coden en het dan nog eens proberen met Nero ;)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.