[IBM T41] netwerkkaart vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
Hoi :>

Heb een vraagje. Onlangs heb ik een T41 aangeschaft van IBM. Alleen heeft deze een 11mbps wireless die alleen 802.11b ondersteunt. Is het mogelijk deze zelf te vervangen voor een 54mbit met a/b/g ?

hoop dat iemand kan helpen :)

ps: Kon niets vinden via de zoekfunctie...

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Ik weet niet veel van IBM computers , maar als ze niet zo kieskeurig zijn:

geen enkel probleem , als je een lege pci slot hebt kan je er gewoon een wlan kaartje insteken.
en als je een conflict krijgt dan schakel je de andere wlan gewoon in de drivers uit:)

[ Voor 18% gewijzigd door Flapp op 23-01-2006 20:24 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 11:04
Gaat niet werken. IBM zijn biosprotected tegen systeem onbekende wlankaarten. oftewel je kan alleen een originele IBM kaart werkend krijgen of je moet opzoek naar een bioscrack. Die heb ik in iedergeval wel gezien voor de oudere T40 en t30 serie.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Toevallig heb ik er een tekoop: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/28863

Maar je moet inderdaad een whitelisted netwerkkaart hebben.
Anders werkt het niet (tenzij je via een 1802hack je cmos wil editen, maar dan werkt je wlan led niet meer)

Het vervangen zelf is best makkelijk, je wlan kaart zit onder je armsteuning.

Verwijderd

Ik heb een T41 en daarin zit een Intel Pro Wireless 2200 B/G kaartje en dat werkt prima :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:21:
Ik heb een T41 en daarin zit een Intel Pro Wireless 2200 B/G kaartje en dat werkt prima :)
1: Hij wil A/B/G
2: Dat moet ook een IBM cert kaartje zijn ;)

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
he :) Bedankt voor de vele reakties. Ik wist niet eens dat IBM een 'whitelist' had. Ik zal je morgen een belletje geven roberto, ook al vind ik 50 euro wel een beetje aan de hoge kant (student he ;)) ...

Reden voor veranderen is namelijk dat het wireless netwerk ongelovelijk langzaam is op mijn "nieuwe" t41. Met mijn andere laptop (54b/g) werkt het perfect. (802.11a is handig voor op school).

Ik zie constant 'connected with wireless'. Alsof hij een miliseconde eruit hangt en dan weer terug. Ook download ik maar max met 80kb/sec terwijl de andere computers toch wel makkelijk de 600 halen.

nu maar ff verder mn tentamen leren voor morgen :O

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Ik heb ook zelf een wireless kaartje geinstalleerd op mijn T41. Het is gewoon een kwestie van openschroeven, inklikken en de antennes aansluiten, echt zo gebeurd.

Als je een uitgebreide beschrijving wil hebben kun je van de IBM support site een Hardware Maintenance Manual downloaden. Hierin wordt de installatie stap voor stap uitgelegd.
Pagina: 1