Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Tele2 Mobiel Ervaringen Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 6.147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Na een paar jaar lang wat aan te modderen lijkt Tele2 nu ook als mobiele provider toch echt voet aan de grond te zetten. Stelde het aanbod van Tele2 op prepaid na nog vrij weinig voor, de afgelopen jaren zijn de beschikbare diensten al flink uitgebreid waardoor we nu langzamerhand van een volwaardige concurrent van de andere mobiele operators kunnen gaan spreken. Een overzichtje van de diensten:

Abonnementen
- Tele2 Prepaid Voordeel - normale prepaid tarieven.
- Tele2 Champion - concurrerend met prijsvechters als Simyo
- Tele2 Vrienden & Familie Voordeel - €10 per maand abonnementskosten. Daarvoor krijg je o.a. gratis bellen in de daluren, in de piekuren voor €0,20. Sms voor 0.09 cent, MMS 0,25 cent
- Tele2 VoordeelBundel 60 - €10 abonnementskosten per maand waarvoor je een bundel ontvangt met daarin 60 belminuten, 100 smsjes en 25 mms'jes of een combinatie daarvan
- Tele2 VoordeelBundel 120 - €18 abonnementskosten, met 120 belminuten, 200 sms'jes of 50 MMS'jes.

Verder
- Bellen in het buitenland is nu overal in Europa en de Verenigde Staten goed mogelijk (althans op papier) tegen concurrerende tarieven.
- Tele2 Go is de GPRS dienst die Tele2 een paar maanden geleden in het leven heeft geroepen. De tarieven kunnen meteen concurrerend genoemd worden, met €2,50 per MB is Tele2 direct op afstand de goedkoopste aanbieder van GPRS diensten mits men qua gebruik niet boven een paar megabytes uit komt.

Voor /nadelen t.o.v. andere providers
Voordeel: de af te sluiten abonnementen zijn vrij kort, er zijn al abonnementen inclusief telefoon met een looptijd van 6 maanden
Voordeel: er zit een hoge vergoeding op de mobiele telefoons die ze meeleveren.
Nadeel: beltegoed is niet mee te nemen naar de volgende maanden
Nadeel: de verbinding zou soms op zeer drukke belmomenten (oudejaarsavond) niet goed tot stand kunnen komen, doordat Tele2 restminuten inkoopt bij Telfort.

Er zijn vele oude topics over Tele2 maar deze zijn allemaal behoorlijk gedateerd en in de drie tot vier jaar die we nu verder zijn is er zoveel veranderd in de mobiele branche dat Tele2 Mobiel me wel weer een eigen topicje waard leek. Hoogste tijd dus voor een volwassen ervaringen-topic dacht ik zo. Ik heb zelf pas een telefoon besteld en ben dus zeer benieuwd naar recente ervaringen met het Tele2 netwerk en heb dus ook al meteen enkele vragen voor de (on)gelukkigen onder ons die nu met een Tele2 abonnementje bellen:

1. Is de kwaliteit van het netwerk & de ontvangst van het netwerk nog steeds zo slecht als in de oudere topics genoemd wordt?
2. Wat zijn de ervaringen tot nog toe met de nieuwe GPRS dienst Tele2 Go qua snelheid?
3. Wordt Tele2 Go per 100kb of per kilobyte afgerekend?
4. Hoe lang duurt het voordat de bestelde telefoon geleverd wordt? Ik zit nu al een volle twee weken te wachten...
5. Wat zijn de ervaringen met bellen in het buitenland met Tele2?

[ Voor 17% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-01-2006 20:26 ]

youtube.com/@hisrep

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 09:03

sjaak

un giorno credi

Het principe restminuten, wat houdt dat in? Als het netwerk van Telfort op een mast beetje vol zit krijg je als Tele2 klant geen verbinding omdat Telfort voor gaat, of heb je net zoveel (of weinig) kans op een verbinding als een Telfort klant? Lijkt me raar als je een abo afsluit en maar moet afwachten of je verbinding krijgt. Denk aan drukke evenementen met veel bezoekers. KPN b.v. plaatst dan een extra mast bij. Ik kan me goed voorstellen dat Telfort dat niet even doet.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
micha schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:26:
Het principe restminuten, wat houdt dat in? Als het netwerk van Telfort op een mast beetje vol zit krijg je als Tele2 klant geen verbinding omdat Telfort voor gaat, of heb je net zoveel (of weinig) kans op een verbinding als een Telfort klant? Lijkt me raar als je een abo afsluit en maar moet afwachten of je verbinding krijgt. Denk aan drukke evenementen met veel bezoekers. KPN b.v. plaatst dan een extra mast bij. Ik kan me goed voorstellen dat Telfort dat niet even doet.
Ik weet er ook het fijne niet van hoe dat afkopen gaat, ik geloof dat dat werkt via vooraf ingekochte minuten, en op drukke momenten kan tele2 dus gewoon vooraf minder inkopen dus heb je bij telfort veel meer kans op verbinding. Ik vraag me dus af hoe dit in de praktijk nu werkt; of de ontvangst dan ook echt slechter is.

youtube.com/@hisrep

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-11 20:14
Dat argument van die restminuten is totaal onzin dat je daarom op oudjaars avond moeilijk kan bellen of sms-en.. Dat lukte mij al amper afgelope nieuwjaars nacht. En dat met een KPN abbo.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Gitano schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:33:
Dat argument van die restminuten is totaal onzin dat je daarom op oudjaars avond moeilijk kan bellen of sms-en.. Dat lukte mij al amper afgelope nieuwjaars nacht. En dat met een KPN abbo.
Ik heb het ook alleen maar gehoord... dus als Tele2 leek stel ik me de vraag wat je daar nu daadwerkelijk van merkt... maargoed in vergelijking met KPN dus alvast weinig ;)

youtube.com/@hisrep

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Mijn ervaringen dan:
Ik heb de afgelopen twee jaar Tele2 prepaid gehad, en dat beviel erg goed. Goed bereik, waar dat in mijn woonplaats (op 500 meter van België) bij andere providers wel eens lastig is. Ook in het buitenland altijd kunnen bellen/smsen, onder andere Frankrijk, Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije.

Ben nu over gestapt op Vodaphone, maar eigelijk alleen omdat ze daar (naar mijn smaak) betere telefoons aanboden bij prepaid. Kwa tarieven was ik liever bij Tele2 gebleven.

Met oud en nieuw inderdaad wel problemen, maar dat is ook eigelijk mijn enige aanmerking.

public void ik()

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58
Tele2,.. mm dat heb ik ook!

Ik kwam er al na 1/2 jaar achter, dat je [b]1[/b]0000 moest intoetsen bij je pincode om in het buitenland te kunnen bellen B)
Verder wel mooi dat sms-en redelijk goedkoop is en dat je kan bellen als je wilt opwaarderen.

Het bereik is over het algemeen best redelijk, alleen hier thuis heb ik helemaal niets :( nouja, op de begane grond niets, andere verdiepingen bijna vol bereik.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ja die 1 voor de PIN heb ik ook al eens ergens gelezen ja in een topic van een paar jaar terug. Komt me wel een beetje vreemd over.. magoed dat is dus nog steeds zo. Ach, er zijn grotere nadelen :+

Zijn er ook mensen hier die al Tele2 abonnements/ Tele2 Go ervaring hebben?? Ik ben voornamelijk erg benieuwd naar hoe GPRS wordt afgerekend... per 100kb of per kilobyte. Helaas heeft Tele2 een vrij beknopte FAQ pagina op de website waar dat dus niet op staat. Ook ben ik vrij benieuwd of bellen in het buitenland ook binnen je bundeltegoed zit (in het geval van een VoordeelBundel abonnement dus).

[ Voor 51% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-01-2006 20:55 ]

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hm zijn er hier dna helemaal geen mensen met Tele2 Go! of Tele2 VoordeelBundel ervaringen??

Lijkt me toch sterk...

Wie o wie kan me antwoorden geven ;)

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Tele2 Mobiel praat mij er niet van.
Heb dik een jaar geleden een abo aangevraagt met nummer behoud van mijn telfor prepay toestel.
Vervolgens heb ik dus 2 abo's gekregen van Tele2 blijkt nu, een met een nieuw nummer en een met het telfort nummer. En ik kan die mensen van Tele2 niet aan het verstand brengen dat ik toch maar 1 abo wenste te hebben. (ondertussen mijn abo opgezegt en dus komen ze doodleuk aan met incasso verhalen over het andere nummer) Het andere nummer(sim-kaart denk ik) heb ik dus nooit gehad, niet voor getekend en dus ook nooit gebruikt, Heb alleen een jaar lang 10 euro in de maand extra betaald maar dat is mij nooit opgevallen op de Tele2 rekening. Temeer daar Tele2 maar eens in de 2/3 maanden een factuur stuurt.
Dus met Tele2, "you get small bills" maar dan wel dubbel :(

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Hoelang duurt het voor je een telefoon ontvangt? ik heb nu via de kruidvat een telefoon besteld; de motorola C139 voor 22,90 oid. Maar nu na 3 weken nog steeds niks mogen ontvangen. Er staat maximaal 3 weken in de bevestigingsmail die ik kreeg...

Learn to forget...

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
martieadams schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 08:50:
Hoelang duurt het voor je een telefoon ontvangt? ik heb nu via de kruidvat een telefoon besteld; de motorola C139 voor 22,90 oid. Maar nu na 3 weken nog steeds niks mogen ontvangen. Er staat maximaal 3 weken in de bevestigingsmail die ik kreeg...
Ja dat is ook meteen de nadelige ervaring die ik heb. A.s. maandag is het drie weken terug dat ik de foon besteld heb en ik heb ook nog steeds niets gehoord op de bevestigingsmail na... beetje jammer zeker als je weet dat je bij een normale webshop je je bestelling binnen een DAG of drie hebt vandaag de dag.

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Update: ik heb gister dus even gebeld met de klantenservice waar één en ander bleef omdat ik nu dus na drie weken nog niks van ze gehoord heb... maar dat valt even vies tegen...

ik zit dus drie weken te wachten op een toestel met nummerbehoud, had zelf al mijn oude telfort abo opgezegd (omdat die een uitschrijfperiode van 3 maanden kent) en het telefoonnummer is dus twee weken terug al afgesloten.

Ik bel en leg dat uit, de mevrouw is kort door de bocht en heel zeker van haar zaak 'sja wij hebben de aanvraag bij telfort ingediend maar als het nummer al opgeheven is kunnen we die niet meer terugkrijgen dus dan wordt het abonnement sowieso opgeheven.' Of ik er zeker van was dat het nummer was opgeheven? Ja heel zeker, als je belt dan krijg je de welbekende dit nummer bestaat niet piep. Nee, dan kan ik het best opnieuw een bestelling plaatsen want dit abonnement zal niet geaccepteerd worden. Dat kost me dus nóg eens drie weken wachten én ze hebben nu de door mij gewenste telefoon niet meer. Dus bij tele2 bestellen ga ik niet nog eens doen...

Dan zit je daar dus drie weken op te wachten zonder van hun iets te horen. :( Heel klantvriendelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 31-01-2006 11:37 ]

youtube.com/@hisrep

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:02

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb een jaar geleden een jaarabo met gratis T630 genomen en toen bleek dat het bereik van Telfort in mijn huis bedroevend was :'( Belkosten heb ik bijna niet gehad en pas in oktober bleek opeens dat ze gprs hadden, wat op zich goed werkt en niet duur is. Ik heb het abo optijd opgezegd en in totaal was ik €120 kwijt voor het toestel, ik voldeed aan alle voorwaarden en heb nu de T630 :)
Omdat het toestel simlock vrij was kon ik hem gelukkig met een andere sim gebruiken.
Via email krijg je na lange tijd antwoord op je vragen en de levering ging destijds snel, binnen 1 week.
Ik betaal toch liever wat meer voor kwaliteit en goede service, dus geen Tele2 meer voor mij :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat betreft de ontvangst van Tele2 Mobiel: die is hier in de buurt gewoon hetzelfde als met Vodafone. Ik heb destijds een prepaid telefoon van Tele2 Mobiel gehad, simlockvrij op een of andere manier. Ontvangst was redelijk, maar niet super.
Vervolgens mee naar Noorwegen geweest, 4 maand rondgelopen met een Tele Nor kaart: super ontvangst, overal maximale ontvangst.
Later weer terug naar Nederland, tegenvallende ontvangst met Tele2. Uiteindelijk liep mijn beltegoed af, kon ik de opwaardeercode niet meer vinden, heb ik Vodafone genomen met dezelfde telefoon: ontvangst even slecht als met Tele2.
Vorige week is mijn telefoon gesneuveld en heb ik een nieuwe gekocht. Shit wat is dat ding enorm veel duidelijker qua ontvangst. Ik hoef nu niet meer naar buiten of bij het raam te gaan staan om een beetje verstaanbaar over te komen. Het was dus al die tijd niet Tele2 die gaar was hier in de buurt, maar mijn telefoon :P

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 20:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
welke telefoon? de SE T630 zeker? die staat bekend om zijn slechte ontvangst.
ik heb hiervoor ook een jaartje Tele2Mobiel gehad, inclusief bovengenoemd toestel, en mn moeder heeft half jaar daarna ook Tele2 genomen, maar dan met een SE K500i, en die heeft dus bijna overal vol bereik met het Telfort netwerk dus... terwijl bij de T630 schommelt t tussen 1 en 4 streepjes... voor de rest was ik er wel tevreden mee, kosten vielen mee enzo.
alleen ben overgegaan op T-Mobile omdat ik een MDA Compact wou met Pocket Internet Totaal :P.
voor de rest was ik goedkoper met bellen via Tele2...

Gallery V&A

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het is al weer de nodige jaren geleden dat ik die telefoon aangeschaft heb. In mijn geval was het een Motorola T190 oid. Heb nu een C118 welke gewoon zowat overal maximaal ontvangst heeft :)

Verwijderd

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/14974

Gebeld worden levert niets meer op, tarieven zijn aangepast.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:02

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb nu een Kpn sim in m'n T630 en de ontvangst is prima, met Vodafone trouwens ook dus ik denk dat het niet aan mijn toestel ligt.
Intussen zit ik met internet opeens bij Tele2 :X maar goed, daar gaat het hier niet over ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• BiG-GuY

BiG-GuY

KPN heeft vanzichzelf natuurlijk een stuk sterker netwerk :), die zal je ook met je T630 sterk ontvangen, het is alleen wel zo dat nieuwere toestellen zelfs bij het Telfort netwerk veel sterkere ontvangst heeft :).

Gallery V&A

Verwijderd

Iemand een idee wat een sms sturen kost vanuit nederland naar een willekeurige mobiel in het buitenland? Wacht inmiddels meer dan 2 maand op een antwoord op deze simpele vraag die ik bij de helpdesk van Tele2 heb neergelegd maar nog niks anders gehoord dan de standaard copy/paste verhalen met de tariefen die ook op de website staan, waarin dit dus niet staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 13:04 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:55
Ik heb nog even een vraag:

Mijn schoonzusje gaat een paar dagen naar london, en het leek mij wel makkelijk om haar een telefoon mee te geven.

Nu heb ik hier nog een tele2 prepaid kaartje liggen.

Maar:

Als ik inlog met de pincode **** krijg ik gewoon een netwerk. Alleen als ik inlog met pincode 1**** krijg ik geen netwerk toegewezen :? Maar moet je dat dan in het buitenland pas doen ofzo? Kan ik een hele beschrijving mee gaan geven aan haar (lekker handig)

Moet je ook niet iets activeren (ala simyo)?

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 16-05-2006 15:56 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Als ik nu een k750i daar bestel, hoe snel is hij dan binnen?

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11 13:10
Ik kreeg mijn k750i met voordeelbundel 60 na 3 weken binnen geloof ik. Maar dat kwam omdat ik nummerbehoud had aangevraagd. Een vriend van mij die zelf al tele2 thuis had en hetzelfde abonnement + telefoon aanvroeg kreeg hem binnen 3 dagen.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Iemand ervaring met het afkopen van een abonnement bij Tele2?

Gallery V&A

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 15:23
BiG-GuY schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 00:54:
Iemand ervaring met het afkopen van een abonnement bij Tele2?
Voortijdig afkopen van een abonnement kan alleen wanneer je:
• in je postcodegebied totaal geen dekking hebt, wat kan worden nagegaan met de dekkingzoeker van Telfort. Dit kan overigens alleen binnen een maand na het aangaan van het abonnement. Je abonnement wordt ontbonden, maar je moet tussen de 60 - 120 euro betalen voor je toestel omdat Tele2 deze niet kan terugnemen.
• Je verhuist naar het buitenland

Er zijn natuurlijk altijd andere bijzondere situaties waarin een contract voortijdig zal worden ontbonden, maar dit gebeurt niet zomaar.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ok, het verstandigste is dan om het abo gewoon door te laten lopen? en opzeggen wanneer contract verlopen is... moet nog 1 jaar... en dan alvast brief opsturen om zo vroeg mogelijk op te zeggen dat kan.. dus 1jaar + 1 maand opzegtermijn...

Want las in andere topics over andere providers, dat je dat gewoon kon regelen via de KlantenService, en dat je dan de resterende maandbedragen in 1x afbetaald?...

[ Voor 25% gewijzigd door BiG-GuY op 15-10-2006 21:44 ]

Gallery V&A

• Platypussy
BiG-GuY schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:43:
Ok, het verstandigste is dan om het abo gewoon door te laten lopen? en opzeggen wanneer contract verlopen is... moet nog 1 jaar... en dan alvast brief opsturen om zo vroeg mogelijk op te zeggen dat kan.. dus 1jaar + 1 maand opzegtermijn...

Want las in andere topics over andere providers, dat je dat gewoon kon regelen via de KlantenService, en dat je dan de resterende maandbedragen in 1x afbetaald?...
Voortijdige contractsbeëindiging is dus alleen mogelijk bij de voorwaarden uit mijn vorige post. Waarom wil je er sowieso vanaf?

• BiG-GuY

BiG-GuY

Het is niet mijn eigen mobiel, maar die van mn broertje...

1. Wordt ziek van het bedrijf... binnekort gaat ook ons vaste net over op Kabeltelefoon... (mn moeder is er net weg, met nummerportering heel gedoe geweest..)
2. Beltegoed niet op te sparen (er wordt niet veel gebeld met het toestel...) dus als er minder dan 10 euro per maand gebruikt wordt, weggegooid geld...
3. Slecht bereik (soms helemaal niet bereikbaar, mede door slecht toestel, was toen beste wat je kon kiezen: Motorola RAZR V3 (wat n k*t toestel is dat zeg)...

Maar ik laat hem wel gewoon een jaar doorlopen...
dan wordt die alleen niet meer gebruikt denk ik.. want mn broertje gaat overstappen op andere aanbieder, nummer maakt hem niet uit.. dit nummer komt dan terzijnertijd te vervallen... ik gebruik dat tele2 nummer dan wel voor 0900 nummers ofzo ;), heb dan 10 euro per maand te besteden daaraan :P hehe...

Is het al mogelijk om een jaar van te voren alvast te zeggen dat je na het contract direct wilt opzeggen? of mag dat pas 6 maanden voor contracteinde?

Gallery V&A

• Platypussy
Als je minder dan 10 euro per maand verbelt had je nooit een abonnement moeten nemen maar prepaid. Slecht bereik ligt bijna nooit aan het toestel, maar aan het Telfort netwerk, of heb je met de sim in een ander toestel opeens veel beter bereik op die plekken?
Afmeldbrief kan je altijd sturen, je krijgt hiervan een schriftelijke bevestiging.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Platypussy schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:27:
Als je minder dan 10 euro per maand verbelt had je nooit een abonnement moeten nemen maar prepaid. Slecht bereik ligt bijna nooit aan het toestel, maar aan het Telfort netwerk, of heb je met de sim in een ander toestel opeens veel beter bereik op die plekken?
Afmeldbrief kan je altijd sturen, je krijgt hiervan een schriftelijke bevestiging.
1. Gratis toestel... dus eigelijk is het dan in termijnen uitbetalen :)...
2. En bereik ligt wel aan het toestel, want wanneer ik die simkaart in een bijvoorbeeld een nokia 3410 stop, dan heb ik bijna overal vol bereik in huis... maarja..

Ik stuur wel gewoon een afmeldbrief.. want op een andere manier kom ik er toch niet goedkoper vanaf...

Gallery V&A

• Platypussy
BiG-GuY schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:50:
[...]

1. Gratis toestel... dus eigelijk is het dan in termijnen uitbetalen :)...
2. En bereik ligt wel aan het toestel, want wanneer ik die simkaart in een bijvoorbeeld een nokia 3410 stop, dan heb ik bijna overal vol bereik in huis... maarja..

Ik stuur wel gewoon een afmeldbrief.. want op een andere manier kom ik er toch niet goedkoper vanaf...
Toesteldefect dus, ik heb nooit last van minder bereik met mijn Motorola Razr V3. Als je 'm wilt laten repareren, je hebt nog fabrieksgarantie bij Motorola. Nummer van de Motorola klantenservice is 020 2015034. :)

• BiG-GuY

BiG-GuY

Dat wil overigens niet zeggen dat het bereik sterk is... want die bewuste Nokia is gewoon wat minder kieskeurig, en staat bekend om zijn sterke ontvangst...

Maar wat als ik hem laat fixen? en het uiteindelijk toch niet aan het toestel ligt? want dan ga ik hem natuurlijk niet opsturen.. aangezien ik dan moet betalen...

Maar het is niet alleen het bereik wat vervelend is.. de rest van het toestel bevalt mij en mn broertje ook niet.. we zijn Nokia/Sony Ericsson gewend.. en die werken gewoon anders, logischer/prettiger in mijn ogen dan... Denk dat ik om die reden ook nooit meer Motorola neem, zelf vind ik Samsung ook zo'n rare menu structuur hebben.. die zou ik dus ook nooit willen... maarja.. we hadden de motorola gekozen omdat die er netjes uitzag en redelijk wat functies had...

[ Voor 42% gewijzigd door BiG-GuY op 16-10-2006 18:57 ]

Gallery V&A

• Platypussy
BiG-GuY schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:55:
Dat wil overigens niet zeggen dat het bereik sterk is... want die bewuste Nokia is gewoon wat minder kieskeurig, en staat bekend om zijn sterke ontvangst...

Maar wat als ik hem laat fixen? en het uiteindelijk toch niet aan het toestel ligt? want dan ga ik hem natuurlijk niet opsturen.. aangezien ik dan moet betalen...

Maar het is niet alleen het bereik wat vervelend is.. de rest van het toestel bevalt mij en mn broertje ook niet.. we zijn Nokia/Sony Ericsson gewend.. en die werken gewoon anders, logischer/prettiger in mijn ogen dan... Denk dat ik om die reden ook nooit meer Motorola neem, zelf vind ik Samsung ook zo'n rare menu structuur hebben.. die zou ik dus ook nooit willen... maarja.. we hadden de motorola gekozen omdat die er netjes uitzag en redelijk wat functies had...
Als het defect binnen de garantie valt (en dat is zo'n beetje alles behalve een duidelijk gebruikersfout (valschade bijvoorbeeld) en vocht/oxidatieschade), betaal je alleen de verzendkosten naar het servicecentrum. Dat zal ongeveer 6 euro zijn, daar loop je ook niet echt op leeg...
Ik ben zelf best tevreden met mijn Motorola Razr; het is het niet het meest robuuste toestel op de markt, maar dat weet ik, en ik ben er dus voorzichtig mee. Ik vind het mooi vormgegeven, en qua menu ook best logisch, maar dat is natuurlijk heel subjectief.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

weet iemand wanneer de KPN masten beschikbaar worden voor Tele2 prepaid?

• 2stimpy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 22:20
Ik heb nu goed bereik via de kpn masten met een tele2 abbo. Dat was eerst wel anders.

Ik heb alleen een hele irritante trilling in de speaker zitten van mijn motorola razer.
zou ik dat nog op garantie kunnen gooien? Hij is nog geen jaar oud, hoe kan ik dat het beste aanpakken.

Verwijderd

Topic wordt niet veel op gereageerd, maar toch meld ik het hier even

Mijn abo van tele2 liep vandaag af, dus wou ik hem verlengen, en een nieuw toestel erij willen nemen (dat kan meestal naardat je je abo verlengt)

Het verlengen was mogenlijk, echter moest ik 75 euro bijbetalen voor een nieuw toestel.

Is dit normaal, vorige gaande keren kon ik gewoon gratis een nieuw toetstel in ontvangst nemen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Even een kick, maar ik wil graag een MMS verzenden op mn HTC. Heb alles al ingesteld volgens de site. Maar hij verzend hem maar niet.

Heb Tele2 Champion.

Heb dit gebruikt: http://selfwap.tele2.se/ota2/manual_settings_nl.html

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 20:29
Moet je er niet een keertje een ontvangen hebben voor je kan verzenden?

• Chillosophy
  • Laatst online: 28-11 20:07
Ik kan sinds gisteravond niet meer sms'en. Binnenkomend werkt nog wel. Bij elk smsje dat ik stuur komt direct "Verzenden mislukt" te staan. Ik heb geen instellingen veranderd. Op de site van Tele2 staat wat informatie die ik heb opgevolgd:
Ik kan geen SMS-berichten versturen, wat nu?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u geen sms berichten kunt versturen. Wij raden u aan om het volgende te controleren:

• Het nummer van de sms centrale hoort te zijn: +31640 191919. Ziet u niets staan of een ander nummer? Wijzig dit nummer dan naar het juiste nummer.

• Bij de meeste toestellen zal er ook een berichten-type geselecteerd moeten worden. Deze dient op 'tekst' te staan. Bij Sony Ericsson toestellen op 'standaard'. Raadpleeg voor meer informatie de handleiding van uw toestel.

• Controleer of uw sms box leeg is. U kunt maximaal 20 sms berichten op uw simkaart bewaren. (Indien u de sms berichten in het geheugen van uw toestel bewaart, kunt u meer sms berichten bewaren).

• Wanneer u de instellingen juist in uw toestel heeft staan vervang dan het juiste nummer van de sms centrale (dus: +31640191919) door een ander nummer (bijv. 020 - 1234567) sla dit nummer op. Vervang daarna dit verkeerde nummer weer met het juiste nummer van de sms centrale (dus: +31640191919) en sla deze op. Op deze manier is het nummer van de sms centrale opnieuw ingesteld.

• Kunt u niet smsen in het buitenland? Controleer op onze website onder tarieven Internationaal of het land waar u geweest bent in de lijst voorkomt. Indien dit niet het geval is, dan heeft Tele2 geen roaming overeenkomst met dit land. Daarnaast kunt u het nummer van de berichtencentrale controleren. Het nummer dat in uw toestel staat als berichtencentrale in het buitenland moet zijn: +46707990001. Zorg ervoor dat u bij het aanzetten van u telefoon wel een 1 voor uw pincode heeft staan.

• Het nummer van uw contactpersoon dient juist ingevoerd te worden. Het kan zijn dat u bijvoorbeeld een verkeerd nummer heeft ingevoerd in uw telefoongeheugen waardoor u de sms verzend naar een niet bestaand telefoonnummer. U kunt dit controleren door het betreffende nummer op te zoeken in uw telefoon en eventueel te wijzigen.
Allemaal zonder succes. Ik kan wel bellen en gebeld worden. Ik kan de klantenservice niet bellen omdat ze met de feestdagen gesloten zijn :(

Iemand enig idee wat ik kan proberen en hoe dit veroorzaakt kan zijn?

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-11 08:42

jmk

Op dit topic wordt niet vaak gebruikt.... Maar dit moet wel het topic zijn waar ik mijn vraag kan stellen.

Laat ik beginen te zeggen dat Tele2 Mobiel erg geschikt is voor mij, omdat:
-Ik een bescheiden beller ben, en de tarieven laag liggen dan. Bereikbaarheid is belangrijker dan (veel) bellen.
-Ze best goede toestellen hebben, al zijn die wel vaak IETS ouder dan de huidige generatie.
-Goed te bereiken zijn, zelfs tot 22.00u, telefonisch

Helaas staat mijn LG Cookie Silver nu op nalevering...
Na 2x bellen met de klantenservice heeft de laatste dame me voorzichtig door laten schemeren dat de levering langer kan duren dan de 10 werkdagen die mij verteld werd tijdens het bestellen.

Heeft iemand ervaring met nalevering? Mijn abo is wel overgezet van Fam+vrienden naar BelMinuten100(+100)

Ik was van plan iedere vrijdag vanaf aanstaande te bellen. Hou ik het een beetje warm.
ik hou dit topic dan up-to-date

Even iets anders: misschien best een goed idee dit topic nieuw leven in te blazen met een nieuwe TS die up to date is. Ik zou vooral berichten/geruchten over (bijna)onbepekt internet bij tele2 mobiel op prijs stellen. Want dat mist nog een beetje bij tele2. Ik ben heel benieuwd hoe tele2 dit sheep gaat aanpakken ;)

Yippie kayak, other buckets!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21
Ik krijg het niet voor elkaar om MMS te verzenden en te ontvangen op mijn LG KE970 bij Tele2. Ik heb alles gedaan zoals gezegd op de site van Tele2 maar als ik een MMS bericht wil versturen, krijg ik te zien "verzenden mislukt". Iemand een idee?

• jmk

jmk

Ik kreeg laatst een brief in de bus:
-KPN netwerk wordt T-Mobile netwerk. Gebeurd voor 15 september.
-Data bundel: onbeperkt internetten voor 10 euro per maand, 1 Mb/s Onbeperkt FUP
-Data bundel: onbeperkt internetten voor 15 euro per maand, 2 Mb/s Onbeperkt FUP

Ben benieuwd of ze actie tehering tegengaan/toestaan. Ik moet me er nog in verdiepen.
Wel jammer dat ze geen 7,50 euro per maand abo hebben 10 eur is wel heel mainstream.

• Chillosophy
  • Laatst online: 28-11 20:07
Ik ben bezig met een overstap van Tele2 naar T-Mobile, zie sinds vandaag opeens "T-Mobile" in beeld staan als netwerk, maar dat kan dus ook bovenstaande wijziging zijn, erg handig :P

[ Voor 10% gewijzigd door Chillosophy op 03-09-2009 13:26 ]

• jmk

jmk

Zijn er mensen die verschil merken met de KPN-T-Mobile switch?

Ik positieve en negatieve zin? Ik merk geen verschil.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb 3 jaar gebeld met Tele2 en ben prima te spreken over het bedrijf.

Binnenkort loopt mijn abbo af, en ik wil overstappen naar Ben.
Zojuist met Tele2 gebeld, zeer korte wachttijden en de medewerkers hebben mij prima geholpen. Nergens gezeur mee. Ze hebben keurig uitgelegd wat ik moest doen, en wat zij voor mij gingen doen. (Nu natuurlijk hopen dat het ook netjes afgerond wordt :P)

Dat wilde ik gewoon even kwijt, omdat ik vaak negatieve berichten hoor over de klantenservice van Tele2 ;)
Pagina: 1