Toon posts:

tri-quadband? :S

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey... ik vroeg me af wat betekend triband en quadband?
t is iets met bereik van de mobiel... maar ehm is t waar dat je met quadband overal ter wereld zou kunnen bellen en met triband niet? welke landen wel dan met triband?
sorry als ik dom klink lol. heb wel op google gezocht, maar vond alleen iets over quadband.. en dat t wereldwijde coverage had ofzo... en triband.. nja kon niet vinden welke landen wel en welke niet... dus als iemand mn vragen zou kunnen antwoorden,, tnx je ben lief! :)

PS: is t nou beter om een mobiel te kopen met tri- of quadband?... :?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 10:10

Dennahz

Life feels like hell should.

Als je van plan bent naar Amerika te gaan heb je quadband nodig, anders niet, volgens mij.

Triband = 900/1800/1900.. quadband heb ik geen idee van, iig die 3 en nog 1 erbij :+

Twitter

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
je hebt verschillende netwerken die op een verschillende frequentie werken. Wereldwijd zijn er 4 standaarden. Ee quadband toestel is geschikt voor al deze netwerken. Voor je bereik in NL is dualband voldoende. Hier hebben we alleen maar 900mhz en 1800mhz netwerken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Topicstarter
ah tnx so much voor t beantwoorden! O+
dus stel ik ga naar china of ergens in azie, india( in de schoolzomervakantie gepland) dan kan ik beter een mobiel kopen met quadband, goed om te weten :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 10:10

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik weet niet wat voor frequenties ze daar gebruiken, moet je opzoeken op hun websites.

Twitter

Verwijderd

De laatste band is 850 Mhz. Zoals gezegd komt ie in Amerika voor. Wereldwijde dekking is betrekkelijk. Heb je een quadband (GSM!) telefoon kun je van alle gsm-netwerken gebruik maken. Is er ergens gewoon geen dekking (geen mast in de buurt) dan kan je quadband hebben, dan kan je dus nog niet bellen.
Verder als je een quadband koopt (vrij veel Motorola = Amerikaans merk) Let dan op hoe de "4e band"genoemd is. Er zijn veel sites die een tri-band gsm met UMTS ondersteuning ook quadband noemen. Technisch gezien misschien juist omdat je over UMTS ook kan bellen, maar dat is dan niet wat je zoekt.
Voor de dekking in bepaalde landen kan je www.gsmworld.com bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 20:04 ]

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Dit had je gerust zelf kunnen achterhalen door even te zoeken.

Nog wat links:

Dual Band
Tri Band
Quad Band

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.