Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Hey :),

Ik ben momenteel bezig met de opleiding Communication & Multimedia Design, maar twijfel echt sterk of ik hier mee door wil gaan.

Het is in principe een leuke opleiding, leerzaam etc, maar heb eigenlijk geen idee wat ik later kan / wil worden? Heb niet echt een doel welke richting ik op wil etc. Groepswerk kan leuk zijn, maar ben meer het type alleen werker.. alles in eigen tempo, zelf plannen etc.. je leert veel meer als je alles zelf uitzoekt en je bent veel sneller klaar.

Heb mijn diploma MBO ICT op niveau 4 vorig jaar behaald, maar had eigenlijk het idee dat je daar absoluut niet ver mee kwam aangezien ze altijd HBO etc vragen.

De laatste tijd heb ik steeds meer het gevoel van: "Dit is niet wat ik zoek, heb geen zin in nog 4 jaar school".. wil lekker gaan werken, geld verdienen en uiteindelijk samenwonen met mn vriendin.

Zit echt erg te twijfelen, weet wel dat ik sowieso doorga tot de zomervakantie ivm stufi en misschien wordt het nog leuk.

Had de komende jaren al wat uitgestippeld, maar nu de opleiding (soms) wat tegenvalt weet ik echt niet wat ik in de toekomst wil / kan doen. Zat al te denken om in september te beginnen met een helpdesk functie en er cursussen naast te doen zodat ik uiteindelijk systeem / netwerkbeheerder kan worden. (Moet nu ook kunnen met MBO 4, maar de vacatures vragen meestal HBO).

Zijn er mensen die in zo'n zelfde situatie gezeten hebben? En heb je er spijt van gekregen dat je bent gaan werken? Lijkt me namelijk heerlijk, je eigen geld verdienen.. geen gestress meer omdat je perse iets af moet hebben.. gewoon werken, thuiskomen en gewoon een beetje je eigen leven leiden.

Kweet het gewoon allemaal even niet meer :(

Thx alvast voor de reacties.. moest het gewoon even kwijt enzo. :)

Twitter

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
HBO is toch net ff dat beetje extra, dan zit je vaak op een ander denk niveau. Niet altijd hoger maar meestal wel, en in de commercieele wereld moet je de werkdruk zeker niet onderschatten de vrije tijd die je nu hebt krijg je nooit meer. (of je moet leraar worden :P ) Zit zelf in een soort gelijke situatie HBO is bijna binnen maar ja 1,5 jaar Universiteit is ook zo voorbij maar ja werken is ook fijn wat je al zegt ben er zelf nog niet uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Operations op 23-01-2006 19:50 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Inderdaad, dat beetje extra, maar dat beetje kost je toch weer 4 jaar waarin je ook door ervaring op te doen hoger op kunt geraken.

Vrije tijd heb ik eigenlijk alleen in de weekends en de vakanties (Die laatst vallen helaas weg :p, maar ja dat zal het over 4 jaar ook). Als je gewoon relaxte werktijden hebt van bijv 7u tot 15u of van 15u tot 22u (Helpdesk bij i-net provider bijv) valt het wel mee allemaal.

Zie zelf de toegevoegde waarde van deze opleiding iig niet.. je moet alles zelf leren (d0h), uitzoeken etc.. heb ik geen opleiding voor nodig :? Hulp kan je krijgen van docenten, maar ook op bijvoorbeeld fora etc? En dat voor alleen een papiertje? Doe dan liever losse cursussen waarbij ik ook kan aantonen dat ik het kan, zegmaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Dennahz op 23-01-2006 20:00 ]

Twitter

• Operations
  • Laatst online: 09-11 14:12
Dennahz schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:58:
Inderdaad, dat beetje extra, maar dat beetje kost je toch weer 4 jaar waarin je ook door ervaring op te doen hoger op kunt geraken.

Vrije tijd heb ik eigenlijk alleen in de weekends en de vakanties (Die laatst vallen helaas weg :p, maar ja dat zal het over 4 jaar ook). Als je gewoon relaxte werktijden hebt van bijv 7u tot 15u of van 15u tot 22u (Helpdesk bij i-net provider bijv) valt het wel mee allemaal.

Zie zelf de toegevoegde waarde van deze opleiding iig niet.. je moet alles zelf leren (d0h), uitzoeken etc.. heb ik geen opleiding voor nodig :? Hulp kan je krijgen van docenten, maar ook op bijvoorbeeld fora etc? En dat voor alleen een papiertje? Doe dan liever losse cursussen waarbij ik ook kan aantonen dat ik het kan, zegmaar.
jajaja, doe zelf de opleiding tot information Engineering waarbij je comakers loopt (soort van stage) waarbij je echt je eigen project (binnen zelf gezochte bedrijven) loopt in een periode van 20 weken dus werk ervaring doe ik ook al op maar dit is geloof ik de enige opleiding die dit heeft. En met MBO ligt vaak je salaris top lager (binnen grote bedrijven), dit omdat je uiteraard ook lager begint. En met HBO/Uni stroom je in hogere schaal binnen. En eindig je dus ook hoger.

[ Voor 8% gewijzigd door Operations op 23-01-2006 20:05 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Beekforel
  • Laatst online: 08:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ej je zit in hetzelfde schuitje als ik en ook nog op dezelfde opleiding. 8)7
Ik ben alleen inmiddels 3de jaars. :) Heb ook een tijd gezeten wat ik nou wil en uiteindelijk besloten het beste van mijn opleiding te maken voor dat HBO papiertje.
Ben nu wel bezig om een eigen bedrijf te starten, mocht dat goed gaan lopen zeg ik snel vaarwel op school. Maar denk dat ik dan m'n diploma al heb.
Kan m'n hele leven nog wel werken, daarom ga ik gewoon door met mijn school.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:46:
Lijkt me namelijk heerlijk, je eigen geld verdienen.. geen gestress meer omdat je perse iets af moet hebben.. gewoon werken, thuiskomen en gewoon een beetje je eigen leven leiden.
Hier hoef je het niet voor te doen.

Als je namelijk een beetje een verantwoordelijke functie wil uitvoeren en goed geld wil verdienen, krijg je haast altijd met deadlines te maken en in de ICT al helemaal met stress. Denk maar aan die ene server migratie die per se om 4 uur 's nachts moet plaatsvinden, waarbij het zo'n kleine 3000 euro per uur kost als het systeem down is.

Je weet niet wat stress is :P

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:43
Ik ben na het MBO direct gaan werken. Ik had er echt geen zin meer in om nog 4 jaar naar school te gaan. Ik ben toen op een call center terecht gekomen waar ik het het eerste jaar prima naar me zin had. Na een tijdje gaat/ging het toch vervelen en ben ik om me heen gaan kijken. Alle vacatures waar ik wel interesse in had vroegen ze een HBO papiertje.

Ik ga nu 2 avonden in de week naar school (CE HBO) en werk ongeveer 30 uur in de week. Alleen maar meer stress er bij gekregen. Niet alleen studeren (tentames en dergelijke) maar me werkgever verwacht ook dat ik opleidingen doe (NIBE). Daarnaast alle zaken van een huishouden (me vriendin en ik samen) en je wilt ook nog wel wat vrije tijd.

Soms droom ik nog van die tijd dat je "gewoon" lekker naar school ging, bijbaantje erbij en voor de rest niet echt veel stress, ik had het iig niet toen ik op het mbo zat!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

verhaaltje van mij :)

ik ben op me 17e fulltime gaan werken als ass systeembeheerder op dat moment echt zeer goed enzo, zeker omdat als ik niet dat aanbod had gehad nu ergens in de gevangenis had gezetten of geliqideerd had geweest of erger.

maar aan de ene kant heb ik nu heel erg veel spijt van. Ik had echt super liever mijn scholen afgemaakt. heb wel me mavo diploma(in de avond uren gehaalt) maar daar houd het bij op.

Ok ik heb nu ruim 5 jaar werk ervaring als systeembeheerder. Doe nu hier in het bedrijf alles alleen op het gebied van automatisering en als ik zie hoeveel ik zelf geleerd heb ben ik toch blij dat ik deze kans gehad heb.

Maar als ik nu kon kiezen voor full time school of werken zou ik definatly gaan voor school. Waarom?
- een hbo diploma kom je veel en veel verder mee.
- de vrije tijd van school.
- minder stress(geloof me niets geeft je zoveel stress als werken)
- meer mensen van je eigen intresse om je heen.

DUs ik zou er echt voor kiezen om door te gaan.

Lekker zijn is een gave :)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 19:34

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik kan je ook alleen maar aanraden om door te leren. Zodra je eenmaal aan het werk bent is de stap om weer terug naar school te gaan waarschijn te groot. Dan heb ik het wel over een fulltime opleiding he, deeltijd kan natuurlijk vaak nog wel maar duurt lang en vergt vele discipline en vrije tijd.
Ik heb zelf wel al een hbo diploma op zak en werk fulltime maar ik heb er ook nog wel aan gedacht om weer te gaan studeren maar het is financieel gezien gewoon niet mogelijk omdat ik toch mijn huur etc moet betalen.

Buiten dat is het studentenleventje gewoon veel relaxter natuurlijk. Je zit gezellig met leeftijdsgenoten die dezelfde interesse hebben en je hebt veel meer vrije tijd. Ok, daarin moet je wel leren en huiswerk maken maar je zal vaak wel voor 17 uur al vrij zijn en dat is in het bedrijfsleven niet zo.

Laat ik het zo zeggen, als je ook maar een klein beetje twijfelt tussen werken of doorleren zou ik zeker voor het laatste kiezen.

Yamaha MT-09

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG -> WI

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zorg schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:33:
Ik ben na het MBO direct gaan werken. Ik had er echt geen zin meer in om nog 4 jaar naar school te gaan. Ik ben toen op een call center terecht gekomen waar ik het het eerste jaar prima naar me zin had. Na een tijdje gaat/ging het toch vervelen en ben ik om me heen gaan kijken. Alle vacatures waar ik wel interesse in had vroegen ze een HBO papiertje.

Ik ga nu 2 avonden in de week naar school (CE HBO) en werk ongeveer 30 uur in de week. Alleen maar meer stress er bij gekregen. Niet alleen studeren (tentames en dergelijke) maar me werkgever verwacht ook dat ik opleidingen doe (NIBE). Daarnaast alle zaken van een huishouden (me vriendin en ik samen) en je wilt ook nog wel wat vrije tijd.

Soms droom ik nog van die tijd dat je "gewoon" lekker naar school ging, bijbaantje erbij en voor de rest niet echt veel stress, ik had het iig niet toen ik op het mbo zat!
Ik vermoed dat ik een soortgelijk verhaal kan gaan schrijven. Na het MBO gaan werken, terwijl ik best HBO zou kunnen. Maar ik had mijn buik ZO vol van school, dat ik een baan heb gezocht en gevonden. Op zich verdien ik best aardig, maar ik zou er meer uit kunnen halen als ik nog eens een HBO papiertje zou gaan halen.

Eerst mijn MCSE nog maar eens afronden.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je ook ooit over werkend leren nagedacht? Dus solliciteren met je MBO diploma om daarna in een bedrijf te werken die je wel tot HBO niveau wil scholen?

Als ik mijn leraar opleiding niet kan volgen ga ik dit zeker weten als systeembeheerder proberen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
[offtopic]
lordspacie schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:57:
verhaaltje van mij :)

....zeker omdat als ik niet dat aanbod had gehad nu ergens in de gevangenis had gezetten of geliqideerd had geweest of erger.
Kun je een voorbeeld geven van erger? 8)7

[\offtopic]

Let's get lost! I know the way

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Lijkt me namelijk heerlijk, je eigen geld verdienen.. geen gestress meer omdat je perse iets af moet hebben.. gewoon werken, thuiskomen en gewoon een beetje je eigen leven leiden.
wat heb jij in godsnaam voor een beeld van de werkende maatschappij. het luizenleven dat je nu hebt, krijg je nooit en te nimmer meer. Geniet nu het nog kan....

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• Lethalis
  • Niet online
Il Ljama schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:15:
[...]

wat heb jij in godsnaam voor een beeld van de werkende maatschappij. het luizenleven dat je nu hebt, krijg je nooit en te nimmer meer. Geniet nu het nog kan....
Inderdaad.. ik had daarnet weer een spannende episode.

Moest management kunnen verzekeren dat bepaalde notificaties van een broker correct verwerkt worden, omdat we anders afgesloten zouden worden (wat financieel behoorlijke gevolgen zou hebben).

Dus ik testen gisteren, of alles werkte. Ja hoor, geen probleem.. en dan vandaag komt de broker aan en meldt dat het niet werkt. Het hele bedrijf natuurlijk in paniek (inclusief ik ;) ), om er uiteindelijk achter te komen dat het probleem bij de broker zelf ligt.

Nou, dan werk ik toch liever aan dat ene werkstuk of leer voor een examen. Dat lijkt me echt relaxt :D

Kortom, ik raad de TS ook aan om eerst zijn opleiding af te maken. Het is best zwaar om naast je baan nog te gaan leren. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat ik moet overwerken de avond voordat ik examen moet doen..

• paknaald
  • Laatst online: 20-11 19:54
BreadFan schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:06:
[...]
Ik vermoed dat ik een soortgelijk verhaal kan gaan schrijven. Na het MBO gaan werken, terwijl ik best HBO zou kunnen. Maar ik had mijn buik ZO vol van school, dat ik een baan heb gezocht en gevonden. Op zich verdien ik best aardig, maar ik zou er meer uit kunnen halen als ik nog eens een HBO papiertje zou gaan halen.
Daar zit het hem. Je wilde vroeger niet verder leren, en bent gaan werken. Was je toen verder gegaan met leren, dan was je ongetwijfeld een drop-out geworden. Nu heb je waardevolle ervaring... dit is dan het moment om je verder te verdiepen. Ervaring op zich is veel waard, kennis op zich ook, maar samen is het het meeste waard. Als je geen zin hebt om nog 4 jaar te studeren, ga je het ongetwijfeld motivationeel gezien niet trekken. Ga dan toch een paar jaar werken, maar houdt in je achterhoofd dat je ooit nog jezelf wil verdiepen. Komt het moment daar dat je echt gemotiveerd bent, dan rol je zo door een opleiding heen, zeker omdat je al ervaring hebt met dingen waar je nu (theoretische) kennis over gaat opdoen.

Waar zit dan het probleem met bovenstaande? Volgens mij willen veel mensen, als ze een paar jaar werken, niet meer 'weer' gaan studeren. Al lijkt ze de studie wel leuk en zinnig, het kost veel tijd. Tijd die je niet kan werken en dus minder inkomen. Voor huisje, boompje, beestje en de wagen is geld nodig... Maar dat is een beetje korte termijn denken; je hebt later (hopelijk) de functie en het niveau dat je altijd geambieert hebt. Volgens mij moeten (veel) meer mensen later in hun leven weer eens verder studeren.

Dit alles van iemand die nog nooit gewerkt heeft :+

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Zit wel wat in, maar inderdaad de motivatie is er ook echt niet. Soms wel, maar meer niet dan wel. Als je aan het werk bent kan je toch ook cursussen doen? (Praktijk) ervaring opdoen leer je imo veel meer van dan een beetje dingen uit boeken leren, toets doen terwijl je nog nooit in de praktijk ermee gewerkt hebt.

Je begint na het HBO wel in een hogere schaal qua loon, maar als je nu 4 jaar gaat werken zit je dan niet op hetzelfde niveau qua ervaring? :)

Awel, heb nog wel even om te beslissen.. als ik stop is het sowieso pas in september dan kan ik vanaf april / mei alles even op een rij zetten terwijl ik nog gewoon stufi heb. (Kan je rustig op zoek naar werk zonder dat je geld te kort hebt).

Bedankt voor alle reacties tot nu toe :)

Twitter

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

paknaald schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:58:
[...]
Daar zit het hem. Je wilde vroeger niet verder leren, en bent gaan werken. Was je toen verder gegaan met leren, dan was je ongetwijfeld een drop-out geworden. Nu heb je waardevolle ervaring... dit is dan het moment om je verder te verdiepen. Ervaring op zich is veel waard, kennis op zich ook, maar samen is het het meeste waard. Als je geen zin hebt om nog 4 jaar te studeren, ga je het ongetwijfeld motivationeel gezien niet trekken. Ga dan toch een paar jaar werken, maar houdt in je achterhoofd dat je ooit nog jezelf wil verdiepen. Komt het moment daar dat je echt gemotiveerd bent, dan rol je zo door een opleiding heen, zeker omdat je al ervaring hebt met dingen waar je nu (theoretische) kennis over gaat opdoen.

Waar zit dan het probleem met bovenstaande? Volgens mij willen veel mensen, als ze een paar jaar werken, niet meer 'weer' gaan studeren. Al lijkt ze de studie wel leuk en zinnig, het kost veel tijd. Tijd die je niet kan werken en dus minder inkomen. Voor huisje, boompje, beestje en de wagen is geld nodig... Maar dat is een beetje korte termijn denken; je hebt later (hopelijk) de functie en het niveau dat je altijd geambieert hebt. Volgens mij moeten (veel) meer mensen later in hun leven weer eens verder studeren.

Dit alles van iemand die nog nooit gewerkt heeft :+
hou er rekening mee als je eenmaal gewend bent aan een fulltime salaris dat je je uitgave patroon ook anders hebt. Of je nu met 1500 euro in de maan netto thuis komt dat het maar 400 euro netto is.

Dit zal je heel erg merken en dus kunnen de meeste mensen totaal niet meer zonder werk en fulltime school.

Lekker zijn is een gave :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lijkt me namelijk heerlijk, je eigen geld verdienen.. geen gestress meer omdat je perse iets af moet hebben.. gewoon werken, thuiskomen en gewoon een beetje je eigen leven leiden
Soms wel, maar meer niet dan wel. Als je aan het werk bent kan je toch ook cursussen doen? (Praktijk) ervaring opdoen leer je imo veel meer van dan een beetje dingen uit boeken leren, toets doen terwijl je nog nooit in de praktijk ermee gewerkt hebt.
Volgens mij is de gemiddelde HBO opleiding ongeveer een uurtje of 24 per week ofzo, reken er maar op dat je als je gaat werken dat je hier 50% tijd bij kan optellen - als je dan ook nog eens cursussen wilt gaan doen waar je echt wat aan hebt, dan mag je er van uit gaan dat lang niet alles daarvan volledig in "de baas z'n tijd" zal zijn.

Ik ben bang dat je een beetje te rooskleurig beeld hebt van werken dus :)

• Lethalis
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:12:
Je begint na het HBO wel in een hogere schaal qua loon, maar als je nu 4 jaar gaat werken zit je dan niet op hetzelfde niveau qua ervaring? :)
Nope, want na 6 jaar groeit de persoon met HBO nog eens hard door.. jij niet.

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Hoezo kan je niet (of minder) doorgroeien met MBO dan? Het duurt misschien wat langer, maar uiteindelijk kom je ook wel op dezelfde functie als je goed je best doet.. je begint alleen wat lager.

Zit er echt nog zwaar over te denken, maar weet echt niet wat ik wil... had het zo mooi uitgestippeld allemaal, maar nu de opleiding niet echt bevalt weet ik het niet meer.. heb eigenlijk weinig zin om nog een nieuwe opleiding te beginnen daar ik gewoon in Belgie wil zijn om daar m'n toekomst op te bouwen.

Zal eens kijken wat voor mogelijkheden er zijn bij bijv Belgacom etc. Gewoon CV eens rondmailen en beetje polsen.

ALS ik stop met school is het pas vanaf september ivm stufi etc. Ga dan niet meer naar school in de 4de periode, maar blijf wel aangemeld aangezien ik dan mooi de tijd heb om alles te regelen / op een rij te zetten.. en dat heb je niet als je geen inkomen hebt.

Twitter

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Het lijkt je misschien sterk, maar in Belgie hebben ze ook scholen ;-). Waarom ga je daar dan gewoon niet naar school.

Ik moet zeggen dat ik mijn hogere studies altijd met tegenzin heb gedaan, en een grondige hekel er aan had. Maar ik ben wel blij dat ik het heb volgehouden.
Je mag het werkleven ook niet zo romatiseren, is vol met stress, en je hebt geen echte vakanties meer (echte vakantie is 2maand+ vrij ;) ). je kan trouwensnog 40-45 jaar werken in uw leven, dus veel kan je niet missen.
En om eerlijk te zijn, ik heb altijd tegen mijn zin gestudeerd, maar ik mis het nu wel, misschien dat ik nu pas begin te beseffen wat voor een goed leven ik toen had. (Nu heb ik het ook goed, maar ik mis gewoon al die vrije tijd, en het gekdoen etc... )

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Alles kan maar persoonlijk zou ik je aanraden toch een HBO opleiding te doen. Als je het niveau aan kan en je niet 100% de pest in school hebt (note: HBO heeft vaak toch wel leraren die -wel- wat interessants te melden hebben) dan ben je eigenlijk gek als je het niet doet.

En als je stressen op school al erg vond.. dan heb jij nog niet de boze klant meegemaakt die scherpe deadlines stelt waarmee je verkoper accoord gaat, jou laat werken en zelf naar huis gaat terwijl jij om middennacht nog bezig bent.

HBO is 4 jaar puur investeren in je toekomst, klinkt cheesy en afgezaagd maar het is waar, een persoonlijke upgrade.. en je kan altijd nog stoppen natuurlijk ;)

Werken moet je nog tot je 80e waarschijnlijk, geniet nog even van dat student-zijn, als je 30 bent denk je daar nog wel aan terug.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 20:07
Zelf ben ik ook gestopt met school omdat het gewoon aan de motivatie ontbrak, 2 jaar gewerkt, nog een studie en weer een studie waarbij de motivatie uitbleef.

Voorlopig zit ik dan ook lekker te pielen onder het kopje 'eigen bedrijf', en hoewel het een erg spannende tijd voor me is waarin ik erg veel leer zou ik HEEL ERG GRAAG dit alles verruilen voor een bloedsaaie Support/Beheersfunctie.

Hbo is een opleiding waar je je hele leven plezier aan beleeft, geef ik iedereen gelijk in, maar sommige mensen hebben het gewoon niet in zich een studie te beginnen. Ik weet zeker van mijzelf dat als ik weer een studie begin ik vast en zeker weer uit de school klap met alle gevolgen van dien. En feit is: Hoe meer je van jezelf weet, hoe beter je weet wat je wel en niet kunt, maar belangrijker, wat je wilt.

Het maatschappelijk leven draait allemaal op willen/kunnen, en ik ken genoeg lieden die met enkel een Mavo op zak meer verdienen dan Hbo'ers die dan ook weer een aantal jaren meegaan.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:34
Het hangt inderdaad helemaal van je persoonlijkheid af. Als je absoluut niet gemotiveerd bent om door te leren ga je het toch niet halen, dus dan kun je beter gaan werken. Aan de andere kant moet je werken ook niet romantiseren. Klopt, je zult waarschijnlijk wat meer te besteden hebben, maar minder stress is over het algemeen zeker niet waar. Ik denk dat de gemiddelde baan toch echt wel wat meer stress oplevert, zeker in de ICT. Ik denk in elk geval nog vaak met plezier (en soms met verlangen) terug aan mijn studietijd. Dat is in elk geval een kans die je nooit meer zult krijgen.

Bedenk jezelf ook dat voor sommige banen, en zeker als je doorgroeit, HBO of WO opleiding vereist is, anders maak je niet eens kans.

Enfin, denk er in dus goed over na, maar het belangrijkste is dat je je er happy bij voelt (oef, wat een opa uitspraak B) )

No matter the age, never lose the Kramer inside

Pagina: 1